Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Marisje76 schreef:zo...een uur of twee geleden 2 black molly's gekocht, 5 kleine guppies, half schooltje kardinaaltjes, en 2 platy's en 12 vuurgarnaaltjes.
mooi bakkie dacht ik mooi niet teveel ..
kijk ik net even heeft mn black molly al 8 kindjes gebaard!!!!!
.
.Marisje76 schreef:meer vissen is ook zeker niet de bedoeling!! en ik heb al iemand die mijn jonge molly's wil 'adopteren 'dus dat probleempje is ook opgelost.
nou ja ik hoop er het beste van, toch jammer dat ze je dan geen goed advies geven in de winkel...ook weer geleerd volgende keer alleen naar grote aquariumzaak.
ik had zelf gerekend 1cm vis per liter is dus 60cm vis= ruim 15 vissen en heb er nu 12 (ex kleintjes)
edit: de stand is nog steeds 8 kleintjes en ze ziet er niet dikker uit dus ik hoop dat de rest al bij de winkel in de bak zit..

maar goed, ik ga toch ook mooi niet iedere dag op mn werk langs in de vakantie dus het is toch maar op hoop van zegen.... 
Tinkerloos schreef:Ik vind antennebaarsjes (ramirezi) misschien wel de mooiste visjes.
Mooi getekend, gevormd en gekeurd.
Ik heb al twee keer een paartje gehad, maar beide waren drie weken na aanschaf dood.
Erg jammer, want ik vind ze zelfs mooier dan mijn maanvissen.

julius_juut schreef:Inderdaad spannend als je je vissen een tijdje achterlaat.
Hier was laatst de verwarming van mijn grootste bak uitgevallen, wat ik pas doorhad toen ik ging kijken waarom m'n tijgerlotus opeens afstierf terwijl hij het zo goed deed.... Gelukkig heb ik alleen simpele, harde visjes en ben ik geen dieren kwijtgeraakt, maar 't is wel sneu!
Ik heb trouwens geheel tegen mijn principes in vertrouwd op een verkoopster (wel bij een zaak waar ik tot noch toe alleen goed advies gehoord heb) en drie vissen gekocht. Ik ging gewoon even kijken voor iets leuks in m'n 80cm bak, die was erg leeg, en ben met drie braadpanmeervallen thuisgekomen. Ben helemaal verliefd!
Altijd al een zwak gehad voor de onooglijke beesten, en deze zijn daar toch wel een toppunt van.
Plaatje van internet:
[ Afbeelding ]
Ook geen spijt van, de info die ik daar kreeg bleek juist te zijn, en ze lijken het goed te doen in m'n bak.
. Tevens nog wat algjes weggepoetst en de bak weer bijgevuld.
, de redenen:

. Nu wel.
. 
stukken mooier, en het plezier wat je ervan krijgt, weegt denk ik door de tijd heen zwaarder dan dat hij iets duurd is.
. Maar stiekem neigde ik al naar de Edge
. Kan ik naast garnaaltjes ook slakken kweken
.

julius_juut schreef:Leuk he, garnalen voeren! Je verbaast je hoeveel van die beesten overal uit de hoeken en gaten van het aquarium komen wandelen.

Wat een leventje zeg! Wachten tot er wat te eten voor je neus komt en verder maar wat rondhangen.