Bokkers met vissen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Keet

Re: Bokkers met vissen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 15:20

Eerst naar de winkel -> namen opschrijven wat je leuk vind -> naar huis -> zoeken op ineternet wat de vissen nodig hebben en kijken of je dat kan bieden -> uitrekenen hoeveel van welke -> terug naar de winkel en aanschaffen :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 15:31

Marisje76 schreef:
zo...een uur of twee geleden 2 black molly's gekocht, 5 kleine guppies, half schooltje kardinaaltjes, en 2 platy's en 12 vuurgarnaaltjes.

mooi bakkie dacht ik mooi niet teveel ..
kijk ik net even heeft mn black molly al 8 kindjes gebaard!!!!! :+

Zoveel in een keer is niet slim, echter ben ik wel van mening dat je vissen rustig na twee weken al kan introduceren, maar wel stapsgewijs. Leermomentje voor de volgende keer :).

En de beruchte nitrietpiek heb ik nooit gehad 8-).

Marisje76 schreef:
meer vissen is ook zeker niet de bedoeling!! en ik heb al iemand die mijn jonge molly's wil 'adopteren 'dus dat probleempje is ook opgelost.
nou ja ik hoop er het beste van, toch jammer dat ze je dan geen goed advies geven in de winkel...ook weer geleerd volgende keer alleen naar grote aquariumzaak.

ik had zelf gerekend 1cm vis per liter is dus 60cm vis= ruim 15 vissen en heb er nu 12 (ex kleintjes)
edit: de stand is nog steeds 8 kleintjes en ze ziet er niet dikker uit dus ik hoop dat de rest al bij de winkel in de bak zit..

Nooit de 1 cm vis per liter aanhouden. Voor sommige vissen werkt dat, maar voor de meerderheid niet. En al helemaal niet voor roofvissen en territoriale vissen.

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 16:51

thanx voor jullie advies!! neem ik zeker mee voor de volgende keer maar ik hoop dat het niet nodig is

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 17:04

Mijn nieuwe aanwinst :)
Ramirezi-mannetje (mijn vrouwtje was alleen overgebleven toen het vorige mannetje overleed).
Mijn vrouwtje is helemaal gelukkig met hem, heel leuk om te zien hoe ze samen door de bak zwemmen. Ze ging meteen pronken en zijn aandacht trekken toen ze hem zag.

Afbeelding

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 17:22

wauw das wel een apart beestje zeg, nog nooit gezien.

ik heb nog in de aanbieding; goud goerami mannetje, een ancistrus mannetje ongeveer 10 cm, en eventueel nog 2 clownbotias. een kleinere 5 cm en een grote ruim over de 10 cm. wil ze morgen eigenlijk naar de winkel brengen maar als hier iemand is die ze wilt hebben. wil ze eventueel nog wel brengen mits in de buurt

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 18:06

Ik vind antennebaarsjes (ramirezi) misschien wel de mooiste visjes.
Mooi getekend, gevormd en gekeurd.
Ik heb al twee keer een paartje gehad, maar beide waren drie weken na aanschaf dood.
Erg jammer, want ik vind ze zelfs mooier dan mijn maanvissen.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 18:08

vrijdagmiddag begint hier de herfstvakantie, vind ik toch wel een beetje spannend hoor :o
heb dan wel zo'n vakantieblok, maar toch! stel dat maandag het filter uitvalt of de verwarming :oo maar goed, ik ga toch ook mooi niet iedere dag op mn werk langs in de vakantie dus het is toch maar op hoop van zegen....

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 18:20

Inderdaad spannend als je je vissen een tijdje achterlaat.
Hier was laatst de verwarming van mijn grootste bak uitgevallen, wat ik pas doorhad toen ik ging kijken waarom m'n tijgerlotus opeens afstierf terwijl hij het zo goed deed.... Gelukkig heb ik alleen simpele, harde visjes en ben ik geen dieren kwijtgeraakt, maar 't is wel sneu!

Ik heb trouwens geheel tegen mijn principes in vertrouwd op een verkoopster (wel bij een zaak waar ik tot noch toe alleen goed advies gehoord heb) en drie vissen gekocht. Ik ging gewoon even kijken voor iets leuks in m'n 80cm bak, die was erg leeg, en ben met drie braadpanmeervallen thuisgekomen. Ben helemaal verliefd!
Altijd al een zwak gehad voor de onooglijke beesten, en deze zijn daar toch wel een toppunt van.

Plaatje van internet:
Afbeelding

Ook geen spijt van, de info die ik daar kreeg bleek juist te zijn, en ze lijken het goed te doen in m'n bak. :)

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 18:47

Wat een aparte vis zeg!
Mooi.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 18:54

Tinkerloos schreef:
Ik vind antennebaarsjes (ramirezi) misschien wel de mooiste visjes.
Mooi getekend, gevormd en gekeurd.
Ik heb al twee keer een paartje gehad, maar beide waren drie weken na aanschaf dood.
Erg jammer, want ik vind ze zelfs mooier dan mijn maanvissen.

Zijn ook niet de makkelijkste beestjes. Hier is het vorige mannetje ook te jong overleden. Heb nu twee paartjes gehad; het eerste paartje 2-3 jaar (ramirezi's worden 2-3 jaar helaas), en het tweede paartje heb ik nu het vrouwtje nog van, en nu dus een nieuw mannetje voor haar. Ik verwacht wel binnenkort eitjes, ze lijken erg blij met elkaar. Met mijn vorige paartje heb ik vaak eitjes gehad, en zelfs een paar keer ook jonge visjes. Dat was heel erg leuk om te zien! :D

Wat een leuke visjes, julius_juut! Nog niet eerder gezien. :)

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 19:40

_San87_ schreef:
Dat scheelt :). Ik ben er ook niet moeilijk mee, maar ik koos toevallig juist die ene plant die lastig te krijgen is :'). Maar ik heb 'm :9.

Haha ja,dat zal je altijd net zien. Net dat eene plantje. Maaar gelukkig heb je em!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 19:43

Wow, dat antennebaarsje is prachtig!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 10:51

julius_juut schreef:
Inderdaad spannend als je je vissen een tijdje achterlaat.
Hier was laatst de verwarming van mijn grootste bak uitgevallen, wat ik pas doorhad toen ik ging kijken waarom m'n tijgerlotus opeens afstierf terwijl hij het zo goed deed.... Gelukkig heb ik alleen simpele, harde visjes en ben ik geen dieren kwijtgeraakt, maar 't is wel sneu!

Ik heb trouwens geheel tegen mijn principes in vertrouwd op een verkoopster (wel bij een zaak waar ik tot noch toe alleen goed advies gehoord heb) en drie vissen gekocht. Ik ging gewoon even kijken voor iets leuks in m'n 80cm bak, die was erg leeg, en ben met drie braadpanmeervallen thuisgekomen. Ben helemaal verliefd!
Altijd al een zwak gehad voor de onooglijke beesten, en deze zijn daar toch wel een toppunt van.

Plaatje van internet:
[ Afbeelding ]

Ook geen spijt van, de info die ik daar kreeg bleek juist te zijn, en ze lijken het goed te doen in m'n bak. :)

Lijkt een beetje op de hara jerdoni die ik in het begin heb gehad (zat nog in de bak toen ik hem kreeg) nooit meer gezien daarna :+

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 10:55

Die meervallen, hoe schattig! Mooie visjes!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 18:06

Vandaag tijdens het verversen m'n filter maar eens schoongespoeld. Mijn god, wat komt daar een troep vanaf :x. Tevens nog wat algjes weggepoetst en de bak weer bijgevuld.

Het ziet er weer mooi uit.

Ik ben van plan om een tweede kleine bak te nemen voor garnalen. Ik twijfel alleen heel erg over een Fluval Edge of een Aquael shrimp set :), de redenen:

Pro Fluval:

- Past bij m'n huidige bak en ziet er gewoon ontzettend mooi uit;
- Meer opties qua inrichten;
- Filter zit mooi weggewerkt;

Tegens Fluval:

- Duur;
- Verwarmingselement apart erbij kopen.

Pro Aquael:

- Relatief goedkoop;
- Inclusief alles ( lees filter, verwarmingselement en verlichting);
- Leuk design;
- Neemt weinig ruimte in.

Tegens Aquael:

- Alles hangt in het zicht;
- Vierkante bak en stukken minder mooi dan de Fluval;

De Fluval is 24 liter, de Aquael is 20 liter, dus wat dat betreft ideaal. Foto's van beide:

Afbeelding Afbeelding

Links de Fluval rechts de Aquael (ja, ik weet dat het een zeebakje is, maar je kan ze ook zoet inrichten).
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 18-10-12 18:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 18:26

helaas doet de linker foto het niet haha!

Ik krijg helaas geen goede foto van mijn grote rooie. Ik kan alleen van boven fotograferen omdat ze in een kuip zitten. Ik wil hem er liever niet even uithalen voor een foto, is een beetje stressig denk ik. Zondag mijn meterbakkie inrichten en vullen en laten indraaien. Pak al het aquarium water dat ik heb, zo'n +-110. De rest schoon water en de grote filter die nu draait zet ik daar straks ook in. Hoop ze er in 3 dagen in te kunnen..

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 18:39

Ik zag het ;(. Nu wel.

Jammer dat je de Onbekende Rooie niet op de foto krijgt. Misschien over een tijdje :j.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 18:46

Ik zou absoluut voor die dure gaan :j stukken mooier, en het plezier wat je ervan krijgt, weegt denk ik door de tijd heen zwaarder dan dat hij iets duurd is.
Uiterlijk en grootte heefft die het gewoon net wat meer dan die 2e

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 18:47

Dan moet ik nog een tijdje doorsparen ;(. Maar stiekem neigde ik al naar de Edge :). Kan ik naast garnaaltjes ook slakken kweken :+.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 18:48

de linker is wel duurder, maar hij staat wel een stuk mooier denk ik. Vind het licht bij de rechter niet zo.... en dat licht schijnt best fel volgensmij... Valt bij die linker wel mee denk ik?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 18:52

Het ligt van de rechter is beter. Maar dat boeit mij eigenlijk niet zo. De planten die ik wil hebben weinig licht nodig.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 19:08

Aparte aquaria, beide nog nooit gezien. Vind ze beide wel wat hebben.

Net een doperwtje bij de garnalen in gegooid. Dit was het resultaat.

Afbeelding

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 19:38

Leuk he, garnalen voeren! Je verbaast je hoeveel van die beesten overal uit de hoeken en gaten van het aquarium komen wandelen. :D

De braadpannen doen het nog steeds goed hier, liggen nu ook overdag vaak in het zicht. Zonet liep een appelslak over een van de vissen heen, maakte hem schijnbaar niet veel uit, zwiepte eens halfslachtig met z'n staart en bleef toen maar weer liggen... Luie donders. :+

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 11:33

julius_juut schreef:
Leuk he, garnalen voeren! Je verbaast je hoeveel van die beesten overal uit de hoeken en gaten van het aquarium komen wandelen. :D

Haha, ja dat is het inderdaad, ineens ziet de hele bodem rood. Ik heb dan ineens veel meer garnalen dan ik dacht. :D

Ach ja, luie vissen... zijn het niet nachtvissen? Dat ze dus slapen overdag? Daar heb ik er ook een aantal van, die zijn niet zo actief overdag.

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 11:49

Ja dat wel, alleen 's nachts schijnen ze ook nauwelijks te bewegen. :P Wat een leventje zeg! Wachten tot er wat te eten voor je neus komt en verder maar wat rondhangen.