EmptyWords schreef:dat straf ik wel af. Hier een onzekere mech die dat ook weleens doet, of iig zou kunnen doen (we komen bijna nooit hardlopers tegen).dat ze bang en onzeker is, oké, maar pakken, bijten of snappen wil ik gewoon niet hebben.
Hoe reageert jouw hond op de correctie, en wat voor correctie geef je precies? Mijn hond komt uit het asiel en heeft het nodige meegemaakt, zodoende moet ik heel voorzichtig zijn met correcties. sterker nog, eigenlijk zijn deze helemaal niet nodig, behalve dus op momenten zoals gisteren. Hij is verder echt hartstikke braaf en heeft vooral veel vertrouwen nodig, het laatste wat ik wil is hem terug bij af brengen door correcties te geven die niet begrepen worden. Mijn hond is best bang om 'iets verkeerd te doen', en is/ was erg op zoek naar erkenning. Als ik iemand tegenkom waarnaar hij wil blaffen heb ik tot op heden de beste resultaten door zijn aandacht op te eisen en duidelijk maar vriendelijk/ enthousiast aan te geven dat we gewoon door gaan lopen. Stemverheffing versterkt eerder het ongewenste gedrag heb ik het idee.
Het is tot dusver ook echt een éénmalig iets geweest, verder vindt hij vreemden dus wel spannend maar laat zich ook al snel overhalen om die gewoon te accepteren, met hondeneigenaren gaat het sowieso eigenlijk altijd goed, thuis ook. Waar ik achter wil komen is waarom het bij de ene prima gaat en bij bijv. deze man dus niet. Het zou natuurlijk ook kunnen dat het hierbij blijft...