Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mendel schreef:plientjedres schreef:wouw die alpenlandse dasbrak is gaaf!!!!![]()
wat is hun karrakter?
vertel er eens wat meer over?
ik ben fan!
Haha!
Ze is heel lief en aanhankelijk en vreselijk slim, maar dat gebruikt ze dus ook. Ze is heel erg op mensen gericht maar doet vooral dingen uit eigen belang. Ik merk het verschil heel erg met mijn vorige hond (labrador) die alles voor mij deed. Dat heeft zij echt nietMaar dat vind ik ook wel weer het leuke aan haar. Over het algemeen staan ze niet bekend als gezinshonden. Ze worden echt gebruikt als jachthond. Het mooie aan een dasbrak is dat er nog niet met het ras "geprutst" is. Er wordt heet secuur mee gefokt, en ook door een kleine groep. Voornamelijk in zuid-duitsland/oostenrijk. Daardoor heeft het ras geen bekende erfelijke aandoeningen.
Ze heeft dus korte pootjes. Flap oren. Zo schattig.
Je kunt ze álles leren maar dan moeten ze het wel willen. Buiten ben ik niet interessant, vooral niet als er andere honden bij zijn. Binnen let ze heel goed op. Ze kent ondertussen ook al meer dan 10 kunstjes![]()
Je hebt ze trouwens zoals die van mij (beetje bruin/zwart achtig) en black-and-tan en hertenrood. Alle 3 heel mooi.
Machie schreef:Mijn viltbaal is vrij bijzonder denk ik...
Er zijn zo'n 30 Puli's met papieren in Nederland. Erg weinig dus.
Nestjes worden er weinig geboren in Nederland, nog niet 1 nestje per jaar
Hier een foto met 5 puli's op een rij (waaronder die van mij) en met op de achtergrond een Komondor, ook erg zeldzaam
ingvdh schreef:Hele leuke dieren, super eigenwijs en oostindisch doof. Foto's heb ik zo niet bij de hand helaas.
somokkele schreef:Nog maar een keer onze krullenbol!! Ice is onze Mudi, en superhond
Sonja89 schreef:Mooie Chow! Hoe is hij qua karakter?
Sanne135 schreef:Vind Shelties niet zo heel bijzonder, het wemelt hier van die beesten bij vooral oudere echtparen.. Maarja mijn schoonmoeder heeft een hondenschool dus ik zie sowieso erg veel honden voorbij komen
Edit: Deze is trouwens wel nadrukkelijk schattig ^^ Hoe is zijn/haar karakter? Twee shelties die ik ken zijn echt doodzenuwachtig...Helemaal geen leuke honden om bij in de buurt te zijn
XLeandrosX schreef:Ik heb het net even gegoogled maar de boerboel is wel een erkend ras alleen niet erkend door FCI. Maar je hebt nog andere organisaties die rassen erkennen. De FCI heeft 339 rassen onder zich, de Engelse KC 210 rassen en de AKC 162 rassen.
De labradoodle, de toyterrier, de American Bulldog, dit zijn een aantal voorbeelden van rassen die niet door de FCI worden erkend maar wel door de andere organisaties. De raad van beheer registreerd alleen door FCI erkende rassen.
Bron: http://www.raadvanbeheer.nl/rashonden/n ... denrassen/
koenlover schreef:Nikass schreef:Ik vind overigens Kooikers, Drentsche Patrijzen (daar struikel je hier over), friese stabij's, schnauzers en viszla's allemaal heel leuk en gezelig maar echt geen bijzondere = zeldzame hondenrassen.
Die Tamaskan, en de Poolse herder, en de Beauceron dat zijn imo bijzondere rassen.
Husky's zijn prachtig maar zie je ook wel veel hoor.
En boxers als bijzonder ras...? Een van de meest populaire rassen nu...
Enfin, wel leuk plaatjes kijken hoor!
En dat is dus weer per persoon verschillend. Want ik vind een beauceron weer niet echt bijzonder omdat er hier veel van in de buurt lopen maar een viszla zie ik hier nooit.. Zal dus ook wel afhankelijk zijn van waar je woont.. Hier in de buurt zie ik bijvoorbeeld ook nooit Rhodesian Ridgebacks maar helaas is dat toch allang geen bijzonder ras meer en heb je regio's waar je ze op elke hoek van de straat tegen komt. Dus hoe bepaal je wat 'bijzonder' is.
Over de boxer ben ik het trouwens wel met je eens