Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

slimmerik schreef:mistery schreef:Ik vind in dit geval niet dat de hond ingeslapen moet worden. Nee het is niet ok dat de hond zomaar een pup doodbijt, MAAR met een beetje menselijk verstand had dit zo makkelijk voorkomen kunnen worden. Daar kun je moeilijk de hond de schuld van geven.
Ben ik het niet mee eens. De hond werd losgelaten om naar buiten te gaan. In plaats daarvan ging de hond om de bench heen en greep zonder pardon achter de bench de pup. Dan is er imo maar 1 oplossing. Deze hond was duidelijk op de kill uit. Kronkel in de kop dus.
mistery schreef:Dit is toch helemaal niet te vergelijken met de situatie die jij schept? Dit was een hond op een vreemde plek, die vergeten was om uit te laten, die geconfronteerd wordt met iemand die hij niet kent en die hem zomaar loslaat uit zijn bench. Sja sorry, maar dat vind ik teveel menselijk fouten om de hond daarvoor een spuitje te geven.
Varekaj schreef:Ik vind het dan weer een menselijke fout teveel van de eigenaar om te "vergeten" vertellen dat de hond vroeger al eens als pup tijdens een puppycursus een andere pup te pakken heeft gehad...
Citaat:Ik heb haar nog gezegd dat ik de hond van schoonfamilie ergens niet vertrouwde (onderbuikgevoel) en dat ze die dag wel goed moest oppassen met haar pupje. De hond had 1 keer bij pupiecursus een andere pup bij de poot gepakt (niks ernstigs) maar verder nooit iets gedaan. Toch vond ik de manier waarmee hij omging met onze honden iets verontrustens hebben. Hij greep in zijn spel altijd naar de nek...

marielle231 schreef:Dit wisten ze wel, zie OP.
LimaMambo schreef:een hond in laten slapen omdat het een schaap heeft gepakt zou ik nooit doen
Blue_Eyes schreef:Vogels zijn niet iemands eigendom, maar weet jij hoeveel geld het een schapenboer kost om iedere keer zijn veestapel uitgedund te zien worden door een hond? Buiten dat vind ik dat katten ook geen overlast dienen te veroorzaken, maar dat is nog wel iets anders dan een valse hond.
Het gaat over honden die hun grenzen dus wel te buiten gaan.
Freggle_Edge schreef:Dan kunnen we alle vrij los lopende katten ook de kogel wel geven, want wat geeft ze het recht om onschuldige fladderaars dood t bijten?
Instinct is instinct.
Zolang wij onze dieren goed opvoeden en wanneer dit niet lukt, zorgen dat ze hun grenzen niet te buiten gaan, is er niets aan de hand.
mistery schreef:Dit is toch helemaal niet te vergelijken met de situatie die jij schept? Dit was een hond op een vreemde plek, die vergeten was om uit te laten, die geconfronteerd wordt met iemand die hij niet kent en die hem zomaar loslaat uit zijn bench. Sja sorry, maar dat vind ik teveel menselijk fouten om de hond daarvoor een spuitje te geven.
LimaMambo schreef:Alsof een hond weet wat eigendom van iemand is of niet