Discussie topic: katten naar binnen of buiten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MamboBeach

Re: Discussie topic: katten naar binnen of buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 20:41

Eigen tuin, ook goed! Laat die lekker in je eigen tuin! :)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 20:42

MamboBeach schreef:
Ach Mindim, maak je er niet druk om, laat lekker gaan. Ze weten niet beter en zijn ervan overtuigd dat het beter is om de katten binnen te laten, nou laat die katten alstjeblieft binnen...

Niet beter weten... misschien is het moeilijk om even wat beter te lezen?
Er wordt nergens geopperd de katten binnen te houden... wel om de katten op je eigen terrein te houden.
Mijn katten komen gewoon buiten, maar niet in de tuinen van de buren.

Ik wil graag weten waar mijn katten uithangen en dat ze niet aan een wiel vastgekleefd oid zitten.
Ook uit respect naar mijn buren toe, ik zadel ze niet op mijn mijn katten.

rissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 20:43

pharagirlke schreef:
Met wat pech was het een wilde kat rissa (zo een kitten van een kat die niet geholpen is en buiten mag zo dat een niet geholpen kater kan ... :=)

Want die zitten hier ook erg veel... :oo

Voor zo ver ik weet is dat in onze wijk geen probleem gelukkig.....

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 20:45

Ik heb ook een kat van 5 bijna 6jr nu.
Een gec. kater.heel mooi en lief vooral lief.
Ik woon in een rijtjeshuis met verharde tuin met nog 2 honden die ook buiten leven....(Jackrussel(bijna 3jr en Tervueren van bijna 13jr)
De eerste 3jr van zijn leven is hij nooit buiten gegaan (hij was bang).
Laatste 2jr wil hij graag naar buiten en ook met de sneeuw of regen.
Als hij me ziet wil hij naar binnen komt een hapje eten en wil dan weer naar buiten.
Als er een vreemde kat op de plaats komt (we hebben hier een buurtkater(ook gec.) ,jaag ik weg en als ik 'm te pakken krijg dan....
Mijn kat blijft ook thuis en ben niet van andere mensen z'n kat of hond oid gediend!
Ben een échte dierenvriend maar trek wel een streep.

rissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 20:47

MamboBeach schreef:
Ach Mindim, maak je er niet druk om, laat lekker gaan. Ze weten niet beter en zijn ervan overtuigd dat het beter is om de katten binnen te laten, nou laat die katten alstjeblieft binnen...

Ik vind deze opmerking weinig toevoegen aan deze discussie. Het is helemaal niet nodig om het met elkaar eens te zijn, maar juist elkaars verschillende standpunten uit te leggen.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 20:50

rissa schreef:
MamboBeach schreef:

Ik vind deze opmerking weinig toevoegen aan deze discussie. Het is helemaal niet nodig om het met elkaar eens te zijn, maar juist elkaars verschillende standpunten uit te leggen.

Misschien moet jij dan even beter teruglezen en zie je dat ik mijn bijdrage al lang heb geleverd. Een beetje raar om in herhaling te blijven he.

Ik heb het in deze discussie ook tegen Mindim en niet tegen Rissa.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 20:53

Als je er niet tegen kan dat andere mensen reageren op je dan moet je niet posten MB

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 20:56

pharagirlke schreef:
Als je er niet tegen kan dat andere mensen reageren op je dan moet je niet posten MB

:z Tuurlijk!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 20:57

Misschien even teruglezen PG? Zou je goed doen...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 20:57

Hoeft niet, heb het hele topic gevolgd :j Het is niet omdat je je bijdrage al geleverd hebt dat je dan verder maar nutteloze berichten moet neerkwakken die de discussie geen goed doen.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 20:59

Ik vind dit bericht nutteloos van je waar ik ook weer nutteloos op moet reageren. Zullen we ontopic gaan PG?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 21:02

pharagirlke schreef:
Jep, :j haar ouders waren nog sympathiek geweest, die hadden alleen een schadevergoeding en een muilkorf geëist :j

Zelfs dat hadden ze van mij niet gekregen hoor :D

Ik vind het wel sneu, maar het is mijn grond. Ik zorg ervoor dat onze honden alleen in onze tuin kunnen zijn. Komt er een kat in de tuin kan ie rennen voor z'n leven en hopen dat hij levend er vanaf komt...
Laatst bijgewerkt door Adil op 17-01-10 21:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 21:03

Adil18 schreef:
pharagirlke schreef:
Jep, :j haar ouders waren nog sympathiek geweest, die hadden alleen een schadevergoeding en een muilkorf geëist :j

Zelfs dat hadden ze van mij niet gekregen hoor :D

Ik vind het wel sneu, maar het is mijn grond. Ik zorg ervoor dat onze honden alleen in onze tuin kunnen zijn. Komt er een kat in de tuin kan ie rennen voor z'n leven en op dat hij levend er vanaf komt...

Dat zei ik ook maar toen werd er semi gedreigd met illegale dingen naar de eigenaar van de hond toe... :+ Tja, zegt genoeg dan niet?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 21:06

pharagirlke schreef:
Dat zei ik ook maar toen werd er semi gedreigd met illegale dingen naar de eigenaar van de hond toe... :+ Tja, zegt genoeg dan niet?

Hahaha, ja, je hebt er van die mensen bij zitten.

Das echt omgekeerde wereld, maar vreselijk lachwekkend. Ik zou zeggen: Laat ze een advocaat in de arm nemen, zien wie er aan het langste einde trekt (dat weet ik nu al weel, geen advocaat voor nodig, maar ja, zou het best interessant vinden :+ :+ )

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 21:08

Nou, wat ik hier las trekt de hondeneigenaar aan het korste eind maar ik heb daar zwaar mijn twijfels over.

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 21:09

Jeetje wat is dit topic volgelopen zeg. Kan mijn laatste post niet meer vinden :') .
Wat ik ook vervelend vind van katten die overal tussen door lopen, behalve in mijn tuin kakjes doen, dat ze binnenkomen. Zo had ik van de zomer mijn konijn lekker binnenhupsen en de deur naar het balkon open (was afgezet voor konijn). Kat van ergens uit de wijk kwam er kennelijk wel door. En die vond het leuk achter mijn konijn aan te jagen. Daar kan ik wel chagerijnig van worden hoor. Ik hoef geen katten van andere mensen in mijn huis.

rissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 21:10

luister net naar de radio en daar ging het ook een beetje over katten die overlast bezorgen en hoe je katten uit je tuin kan houden.....Uiteraard de gebruikelijke koffieprut tip, maar ook een tip om bij een dierentuin leeuwenmest op te halen en in je tuin te verspreiden. Schijnt gratis af te halen te zijn.
*zie mezelf al met een emmertje naar artis gaan := *

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 21:12

Ik denk dat je dan zelf ook niet meer in je tuin wil :=

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 21:13

van mij mogen alle katten buiten en struinen waar ze willen :) intresseert me helemaal niks, mijn katten lopen ook buiten en komen ook bij de buren. Nou heb ik het geluk dat mijn buren mijn katten erg lief vinden, ze zijn welkom daar. Maar zouden mijn buren er last van hebben dan zet ik de tuin zo af dat ze er niet meer uit kunnen, heel simpel :)

Stel dat een van mijn katten in de tuin van een andere buur komt en hun hond verscheurt mijn kat, dan ben ik intens verdrietig........ maar daar kan mijn buur niks aan doen, dan moet ik ze maar in mijn eigen tuin houden.

Als mijn katten hier op het dijkje lopen waar alle parkbewoners hun honden uitlaten, en het gaat verkeerd is dat ook MIJN probleem......

en als de kat van de buren in mijn tuin komt en mijn honden eten het dier op is het de buren hun probleem.......... zo zie ik het :)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 21:15

pharagirlke schreef:
Nou, wat ik hier las trekt de hondeneigenaar aan het korste eind maar ik heb daar zwaar mijn twijfels over.

Dat betwijfel inderdaad maar, ik ken namelijk iemand die in dezelfde situatie heeft gezeten! Die man had zijn twee jachthonden in een hele grote ren (het was gewoon een groot stuk bos met een hek er omheen) en daar is een kat ingekomen (tja, en dan zeggen dat die dieren slim zijn :+ ). De kat is doodgebeten en de eigenaar wilde de man voor de rechter slepen. Hij heeft nooit weer wat van de eigenaar gehoord, maar later wel via via gehoord dat de advocaat gezegd had dat hij de eigenaar sterk aanraadde van een rechtzaakk af te zien omdat de kansen zeer gering waren. Dit omdat de honden naar voorschrift gehouden werden en de kat het grondstuk van de man had "bezocht"....En dan kwam er nog iets van instinctmatige reactie bij (jagen), daarom was het ook zo goed dat de man zijn honden vasthad. Als de honden liepen te struinen en de kat hadden gepakt was het en ander verhaal geweest.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 21:17

KiWiKo schreef:
van mij mogen alle katten buiten en struinen waar ze willen :) intresseert me helemaal niks, mijn katten lopen ook buiten en komen ook bij de buren. Nou heb ik het geluk dat mijn buren mijn katten erg lief vinden, ze zijn welkom daar. Maar zouden mijn buren er last van hebben dan zet ik de tuin zo af dat ze er niet meer uit kunnen, heel simpel :)

Stel dat een van mijn katten in de tuin van een andere buur komt en hun hond verscheurt mijn kat, dan ben ik intens verdrietig........ maar daar kan mijn buur niks aan doen, dan moet ik ze maar in mijn eigen tuin houden.

Als mijn katten hier op het dijkje lopen waar alle parkbewoners hun honden uitlaten, en het gaat verkeerd is dat ook MIJN probleem......

en als de kat van de buren in mijn tuin komt en mijn honden eten het dier op is het de buren hun probleem.......... zo zie ik het :)

Als alle katteneigenaren dezelfde instellign als jij zouden hebben was dit topic er niet geweest!

Ik vind jouw kijk op de zaak super, Kiwiko! Vooral omdat je een katteneigenaar bent. Zelfde geldt voor Mindim en de andere mensen die de mening van deze twee delen :j

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 21:36

Mijn katten leven ook binnen. En ze hebben het prima naar de zin.
Overigens is dat wel om meerdere redenen. De oudste heeft een hersenbeschadiging en vindt de weg nooit meer terug. Ze is een keer ontsnapt en stond bij de buren bij de deur te mauwen.
De middelste is extreem angstig. En de jongste blijft binnen omdat de andere 2 dat ook blijven.
En ik geloof niet dat ze het missen. Ze rennen en spelen regelmatig door het hele huis. Krabpaal op en af, achter elkaar aan. Ze liggen op schoot als ze daar zin in hebben, bij de verwarming, enz. Ze zien er behoorlijk gelukkig uit :D

Ik woon bij een drukke straat en ik wil niet het risico nemen dat er 1 dood gereden wordt.

Overigens bied ik ze wel voldoende speeltjes en hebben ze een gigantische krabpaal.

Ik vind het jammer dat er mensen zijn in dit topic die de keuze van een ander niet respecteren. Iedereen is vrij om hun kat binnen of buiten te houden.
Wel ben ik van mening dat een dier iemand anders zijn probleem niet moet worden en dat men zich bewust is van de risico's (doodrijden, gepakt worden door mens of ander dier, enz). En wanneer iemand besluit zijn kat binnen te houden, ook zorgt voor voldoende speeltjes, genoeg ruimte en krab mogelijkheden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 21:37

Amanda schreef:
Mijn katten leven ook binnen. En ze hebben het prima naar de zin.
Overigens is dat wel om meerdere redenen. De oudste heeft een hersenbeschadiging en vindt de weg nooit meer terug. Ze is een keer ontsnapt en stond bij de buren bij de deur te mauwen.

Je buren keken ook verbaast op zeker? :')

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 21:39

Nee, die waren niet thuis. Maar het was nog een hele klus om haar binnen te krijgen :=
Ze laat zich niet lokken en oppakken kan niet.
Het is uiteindelijk met 3 mensen gelukt, maar ze was flink in paniek.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 21:40

Ah gut, arm ding :(:)