Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-25 21:41

Klopt Kaplaars we hebben 2 Spaanse mastins voor het beschermen van de schapen. leuk dat je ons volgt!! De nieuwe aanwinst is een Alt Deutsche Hutehund. Kleurslag-type Mitteldeutsche schwarzer.

Ben ook erg benieuwd hoe dat gaat ook bij de collies. Collies zijn toch wel een ras opzich wat beetje anders communiceert in mijn ogen

Whizz

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 21:13

Wat leuk al die reacties! Wij hebben de eerste week achter de rug! Wat zal ik zeggen… moe maar gelukkig dat omschrijft het beste hoe ik het ervaar. Hij heet Dobby en het is een tervuerense herder. Nynkster,! Wat een knapperd zeg! Kun je wat meer vertellen over je plannen? Ga je hem bij de schapen gebruiken?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 02:09

Ik ga me ook melden. Zeer onverwachts en veel te vroeg mijn herder in moeten laten slapen dankzij anaalklier kanker wat helemaal naar binnen geslagen was.

Welkom Gabber een DDR werklijn Duitse herder pup met stamboom. Mijn eerste stamboom hond. Normaal ben ik van de bewust gefokte kruisingen uit geteste ouders maar vond niets op korte termijn waar ik een wauw factor bij had. Ik zag deze jongeman in Oost Duitsland voorbij komen en was helemaal om. Gelukkig kon hij heel groot gedeelte mee reizen met een broertje. Zo kon hij tussendoor nog met hem bijkomen van het eerste deel van de reis voordat hij met ons mee verder ging. Gabber is 15,5 week jong en wordt waarschijnlijk een fikse jongen haha <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 08:33

Mijn herder liefhebbend hartje smelt helemaal bij alle nieuwe herder pups wat langskomen <3 Stuk voor stuk prachtige pups, veel geluk en plezier gewenst met ze!

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 10:14

Wat leuk al die herdertjes!
Ik ga zaterdag een nieuwe vriendinnetje halen, een kruising herder.

xMazzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 12:50

pinto_1 schreef:
Wat een leuke hond zeg. Wat voor ras is het?
En die mini's zijn echt heel goed gelukt. :D

Een Nova scotia duck tolling retriever! (Toller afgekort :D

kiwiwitje schreef:
Hier zitten we ook alweer op bijna 10 weken
[ Afbeelding ]

Wat een lekker buikje <3

Whizz schreef:
Wat een leukerd xMazzel! En fijn ook te lezen dat alles goed komt _O-
Wij hebben sinds een kleine week deze knapperd in huis. Morgen is hij 9 weken.

[ Afbeelding ]

Aaah wat een schatje! Haha zeker, we hebben ook veel gehad aan de tips uit het topic

Nynkster schreef:
Volgende week ga ik mijn nieuwe pup halen. Voor eerst geen border collie, erg benieuwd hoe dat gaat bevallen[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

<3 <3 <3

Pippa13 schreef:
Leuk Mazzel dat je het topic weer een schopje geeft! Wat is Millie mooi uitgegroeid, en dat vind ik niet van alle Tollers hoor! Mooi hondje is het. En ik vind haar voor een 1 jarige al mooi volwassen ogen. En wat knap die gehaakte hondjes, dat moet best een werkje zijn geweest, leuk hoor!

Bedankt! Ze is wat aan de kleine kant maar wij zijn bevooroordeeld natuurlijk vinden we haar de knapste hond ooit :Y)

Dierenfan wat een schatje is Gabber!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 15:20

Nynkster schreef:
Volgende week ga ik mijn nieuwe pup halen. Voor eerst geen border collie, erg benieuwd hoe dat gaat bevallen[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Jij wil dadelijk geen border meer :D :D

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 14:35

xMazzel schreef:
*negeert de rode letters*

Hele tijd minder gereageerd maar zeker meegelezen met alle leuke en succes verhalen <3 ook op Instagram zie ik leuke dingen voorbij komen!

Millie is vandaag een jaar bij ons *\%/* vooralsnog een zeer beschaafde puber :+

Alle dingen waarbij we in het begin dachten dit gaat nooit meer over zijn goed gekomen. Het enige ding waar we veel werk aan hebben is in de auto gaan. Ondanks regelmatig meenemen en met name leuke dingen doen heeft ze spanning. Dus we zijn daar flink mee aan het trainen!

Als kleine spruit

[ Afbeelding ]

En afgelopen week met haar mini-me’s voor onze neefjes en nichtje :Y)

[ Afbeelding ]

Ze is zo knap! <3
En die knuffels zijn echt fantastisch, bijna jammer dat mijn neefjes 9 en 11 zijn, want het brengt me op ideeën. :')

Wat leuk al die herders! Op 1 of andere manier krijg ik de berichten niet meer gequote via de telefoon, maar heb ze wel gelezen. Ik denk omdat ze op de vorige pagina staan. Ben heel benieuwd hoe ze jullie bevallen!

dierenfan schreef:
Ik ga me ook melden. Zeer onverwachts en veel te vroeg mijn herder in moeten laten slapen dankzij anaalklier kanker wat helemaal naar binnen geslagen was.

Welkom Gabber een DDR werklijn Duitse herder pup met stamboom. Mijn eerste stamboom hond. Normaal ben ik van de bewust gefokte kruisingen uit geteste ouders maar vond niets op korte termijn waar ik een wauw factor bij had. Ik zag deze jongeman in Oost Duitsland voorbij komen en was helemaal om. Gelukkig kon hij heel groot gedeelte mee reizen met een broertje. Zo kon hij tussendoor nog met hem bijkomen van het eerste deel van de reis voordat hij met ons mee verder ging. Gabber is 15,5 week jong en wordt waarschijnlijk een fikse jongen haha <3

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Wat verdrietig van je vorige hond :(:)
Maar wat een plaatje is Gabber!

kiwiwitje schreef:
We krijgen weer nieuwe puppies hier in t topic whoehoeeeeeee

Jaa heb er eentje gehouden. Nadat ik Boellie moest laten inslapen en Djessey moest herplaatsen omdat ze echt niet meer met haar dochter kon en vooral zoveel stress had ook omdat ze niet gewend was al die jaren dat ik voor werk van huis was.

Toen dacht ik.. dan is er wel weer ruimte voor een klein hummeltje <3

Wat leuk dat je er een hebt aangehouden <3

Onze Snuf groeit heeeel erg hard, nu 15 weken oud. Intens lief en gehoorzaam, af en toe poep in de oren en hier en daar ondeugend, maar dat mag ook nog. Doet het fantastisch op de hondenschool in zijn puppy lessen en vindt echt alles leuk. Is heel licht qua kleur geworden, hier verschil met 8 en 15 weken:
Afbeelding

Afbeelding

Zijn eerste bench is hij bijna uit gegroeid, de XXXL is net bezorgd. Kreeg het pakket bijna niet naar binnen. :')

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 14:43

Hier geen hondenschool ik trek dat echt niet meer. Maar hij kan al best wat commando's want trainen doen we meerdere keren per dag 5 minuten ofzo. Zo op de foto lijkt jou pup stuk kleiner haha en Gabber is nu ook 15 weken.
Afbeelding

In mijn werkkamer ook de 120 cm bench staan. Lekker makkelijk als ik moet werken. Hij pakt verder goed z'n rust dus lekker veel los in huis als ik vrij ben. S nachts slapen ze elk in hun eigen puppyren. Als Gabber gewisseld is qua gebit en geen sloopneigingen ontwikkeld dan gaan ze samen in 1 grote ren slapen s nachts.

Afbeelding

Mijn eerdere herder verkleurde ook zo. Gabber zal dat niet doen ik wou erg graag een donkere herder. Zijn pa is volledig zwart en zijn ma is zoals ook hij nu is. Het zal ongeveer zo blijven

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 15:43

Hij zit er hier ook een beetje gek bij, zo half onderuit gezakt. Zal eens een goede zit foto maken van hem!
Hier waren ouders ook beide heel donker, geloof dat er 6 of 7 van de 10 pups helemaal zwart waren. Wij wilden ook graag een donkere, maar als hij besluit lichter te kleuren is dat maar zo. Zijn nu toch al verkocht aan hem. :))

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 16:08

Kaitlyn schreef:
Hij zit er hier ook een beetje gek bij, zo half onderuit gezakt. Zal eens een goede zit foto maken van hem!
Hier waren ouders ook beide heel donker, geloof dat er 6 of 7 van de 10 pups helemaal zwart waren. Wij wilden ook graag een donkere, maar als hij besluit lichter te kleuren is dat maar zo. Zijn nu toch al verkocht aan hem. :))

Oh absoluut hoor <3 uiteindelijk maakt de kleur niet uit en zelfs het karakter naar de buitenwereld niet. Mijn vorige werd veel en veel bruiner dan gedacht en behoorlijk agressief naar alles en iedereen buiten eigen mensen maar voor ons was hij goud waard en met liefde had ik nog jarenlang hem met al zijn beperkingen (en mogelijkheden) verzorgd. We hadden een enorme band en konden samen ontzettend veel aan <3

Toch hoop ik van harte dat Gabber sociaal mag blijven want dat maakt vanalles ondernemen wel stukken makkelijker en relaxter.

Mijn vorige kanjer

Afbeelding

De foto hieronder waren we met hele groep honden die hij goed kende en accepteerde maar er waren er 2 boven de 15 jaar en veiligheid voor alles ;)

Afbeelding

Afbeelding

Ben benieuwd naar andere foto's. Altijd geweldig al die opgroeiende pups <3

Pippa13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 16:27

Ooh zo leuk die herder pups. En die poten en oren :wow: daar mogen ze nog lekker even in groeien. Geweldig! Ze groeien vast als kool! Kan me voorstellen dat je daar een grote bench voor nodig hebt haha.

@dierenfan wat voor leuke kruising(?) is jouw snorrie? DSD, Vizsla of jachtterier? Ik vind hem erg grappig! Maar ik ben natuurlijk een beetje bevooroordeeld met mijn Vizsla Draadhaar en heb een zwak voor snorries :o

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 16:36

Pippa13 schreef:
Ooh zo leuk die herder pups. En die poten en oren :wow: daar mogen ze nog lekker even in groeien. Geweldig! Ze groeien vast als kool! Kan me voorstellen dat je daar een grote bench voor nodig hebt haha.

@dierenfan wat voor leuke kruising(?) is jouw snorrie? DSD, Vizsla of jachtterier? Ik vind hem erg grappig! Maar ik ben natuurlijk een beetje bevooroordeeld met mijn Vizsla Draadhaar en heb een zwak voor snorries :o

50/50 labrador x Duitse jacht terrier <3 onwijs stabiel, relaxt en luisterend hondje. Ondanks dat hij opgegroeid is naast mijn agressieve herder die niet alleen kon zijn en dus deed ik weinig individueel ondernemen. De Duitse jacht terrier kant heeft hem daarin waarschijnlijk wel geholpen om zo stabiel en oke te zijn

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 21:44

Zijn poten zijn inmiddels bijna even groot als mijn handen. :')

Heb hier een filmpje van 5 naar 15 weken. Mijn hand paste amper op zijn buik toen. :=

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 02:48

Ohhhh heerlijk en idd zo zie je behoorlijk meer formaat! Lekker he die plofpoten. Zowel de vorige als huidige pup hebben ook van die grote plofpoten <3 <3
Ik ga hem maandag wegen dan wordt hij geïmporteerd door de dierenarts. Dat UBN aanvragen had even wat voeten in de aarde. Ik dacht hem zo te kunnen bijschrijven bij de paarden maar de overheid vind dat natuurlijk weer te goedkoop dus nu 2 UBN nummers. Ze controleren dan ook gelijk de entingen. Hij is 2x geënt en afgetekend voor heel jaar wat ik apart vind maar ik ken betreffende Duitse entingen niet. Gezien wij hele dagen door het buitengebied struinen vind ik goed geënt in begin van het leven wel erg belangrijk voor wat extra bescherming.
Ik moet wel weer erg lachen om mezelf. Jarenlang al meerdere honden. Jarenlang getraind en beroepsmatig met honden gewerkt en toch ben ik over alles onzeker. Hoeveel eten, welk merk, brok of vers en welke verhoudingen enz enz. Dus ik doe weer lekker zoals ik al jarenlang doe. Hij heeft nu fokker puppy brok en eet regelmatig een paar dagen kvv voor puppy's of pens compleet. Tussen de middag een rauwe drumstick. Als vervolg op fokker puppy gaan we over op greenheart summerstyle (of large dog is ongeveer hetzelfde) en daar blijft hij wel even op naast vers voeren. Ergens kom ik bij puppen altijd terug op greenheart voeding en kvv. Ze groeien er heerlijk op. Zodra volwassen voer ik mix van betere merken. Oftewel net wat ik leuk in de aanbieding of 2de hands kan kopen en altijd grootverpakkingen.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 08:46

Ik woon in Duitsland dus kan je wel wat over de entingen vertellen, dat is mij 2 weken terug toevallig nog uitgelegd.
Als ze voor 8 weken al de eerste basis entingen krijgen, dan hebben ze 2 herhalingen nodig (en uiteraard de rabiës om ze de grens over te krijgen). Dat had onze fokker dus gedaan op 7 weken en 5 dagen. Wij moesten dus na 4 weken nog een keer enten (en meteen rabiës gedaan) en vrijdag krijgt hij de laatste herhaling.

Als ze pas na 8 weken worden geënt zijn ze met 2x basis enten (en rabiës) klaar.

Ik wil nog zoeken naar goed vers voer hier, want wil dat voor de afwisseling af en toe geven. Maar ben tot nog toe in de winkels alleen rund/paard/lam/geit etc tegengekomen, maar niks in het bijzonder voor pups. En dan staat er ook niet op hoeveel ze nodig hebben.

Snuf is aan het wisselen volgens mij, rode puntjes in zijn tandvlees en hij pakt elke kans om je handen te pakken, en gisteren jankte hij een keer toen hij op een stok beet. Dat handen bijten was er net een beetje uit. :+

Edit: heb nog op Google gekeken, maar daar is volgens meerdere dierenartsen toch het advies om in de 8e, 12e en 16e week te enten en dan herhalen met 15 maanden. Zal het nog eens navragen hoe het nu echt zit. Want die man die mij dat vertelde heeft ons ook 3 oren aangenaaid toen Snuf een lichte luchtweginfectie had. Volgens hem moest er een immuunbooster gespoten worden 3x, maar toen we die eens gingen opzoeken kwamen we erachter dat die enkel bij hele zware operaties gegeven wordt. :=

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 09:09

Enten is al een hele poos achterhaald, want je kunt zoveel enten als je wilt zonder te weten of de hond daadwerkelijk beschermd is.

Om die reden titeren wij en is onze oudste hond al bijna negen jaar niet meer geënt maar gewoon volledig beschermd.

Ik zou een pup niet zomaar alle entingen erin jassen, het heeft een behoorlijke impact op het lichaam. Rabiës enten wij pas rond de 16 weken, eigenlijk als we met zekerheid weten dat de pup op DHP volledig beschermd is.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 09:10

Wanneer ze eenmaal hier in het land zijn, is de optie er natuurlijk ook nog altijd om via titer-bepaling eerst te kijken of er nog genoeg antistoffen aanwezig zijn- als een fokker dit niet vanuit het nest al doet. En aan de hand daarvan wel/niet de volgende enting plannen.

Gelukkig word het steeds minder normaal om er standaard zo veel entingen in te duwen - wat heel vaak niet nodig zijn omdat ze via moeders al bescherming mee krijgen. *Met Rabiës natuurlijk wel sowieso lastig ivm regels, maar titer bepaling is gelukkig in de meeste landen gewoon erkend :j Meten = weten

edit:
Oh Kim was me voor haha xD Maar idd; vaccineren is gewoon een aanslag en het is zo achterhaald, dat standaard schema'tje vanuit de praktijken - net als standaard ontwormen e.d. Juist met jonge honden, oude honden en honden waar al bekend is dat ze onderliggend iets hebben, is dit iets om in gedachten te houden. Daar is het zowel belangrijk dat ze ook gewoon die antistoffen hebben en dus de vaccinatie wanneer nodig, maar net zo belangrijk om te kijken dat je het systeem niet onnodig belast :j

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 09:17

Wat leuk al die nieuwe pups er bij! Welkom en veel geluk met ze! <3

Herderpups zijn toch echt wel de overtreffende trap van aandoenlijkheid, met hun mega poten en grote flappers <3

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 10:18

Wij willen hierna ook gaan titeren inderdaad, alleen de rabiës zal elke zoveel jaar herhaald worden omdat hij ook meegaat naar het buitenland.

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 10:31

Wij titeren ook, veel fijner dan maar gewoon enten zonder te weten of je op het juiste moment ent.

Alleen de Rabiës titer werkt anders. Voor de meeste landen moet een hond rabiës gevaccineerd zijn en kan een titer die vaccinatie niet vervangen. Wil je op vakantie naar een land buiten de EU dan moet je de hond laten vaccineren en laten titeren of de vaccinatie is aangeslagen. Anders kun je problemen krijgen om na je vakantie de EU weer in te komen.
Die titerbepaling blijft geldig zolang je netjes
het vaccinatieschema volgt voor rabiës. Omdat wij ook met regelmaat met onze honden buiten de EU reizen, laten wij al onze honden dus vaccineren volgens schema en titeren voor rabiës.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 10:47

cursebreaker schreef:
Wanneer ze eenmaal hier in het land zijn, is de optie er natuurlijk ook nog altijd om via titer-bepaling eerst te kijken of er nog genoeg antistoffen aanwezig zijn- als een fokker dit niet vanuit het nest al doet. En aan de hand daarvan wel/niet de volgende enting plannen.

Gelukkig word het steeds minder normaal om er standaard zo veel entingen in te duwen - wat heel vaak niet nodig zijn omdat ze via moeders al bescherming mee krijgen. *Met Rabiës natuurlijk wel sowieso lastig ivm regels, maar titer bepaling is gelukkig in de meeste landen gewoon erkend :j Meten = weten

edit:
Oh Kim was me voor haha xD Maar idd; vaccineren is gewoon een aanslag en het is zo achterhaald, dat standaard schema'tje vanuit de praktijken - net als standaard ontwormen e.d. Juist met jonge honden, oude honden en honden waar al bekend is dat ze onderliggend iets hebben, is dit iets om in gedachten te houden. Daar is het zowel belangrijk dat ze ook gewoon die antistoffen hebben en dus de vaccinatie wanneer nodig, maar net zo belangrijk om te kijken dat je het systeem niet onnodig belast :j

DHP is niet verplicht voor de grens, alleen Rabiës. Dus dan zou je kunnen overwegen om het om te draaien, alleen Rabiës enten met 12 weken icm een Titer op de DHP zodat je weet wat je moet doen als je de pups hebt.

Rabiës titeren heeft vooralsnog weinig doel, sommige landen verplichten de Titer om te weten dat de hond daadwerkelijk beschermd is. Maar zowel de enting als de Titer zijn maximaal drie jaar geldig, dus je maakt er geen winst mee.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 11:04

Kaitlyn schreef:
Wij willen hierna ook gaan titeren inderdaad, alleen de rabiës zal elke zoveel jaar herhaald worden omdat hij ook meegaat naar het buitenland.

Ja die zetten wij ook standaard elke 3 jaar, maar we vallen idd ook bijna de grens over waar wij wonen dus wandelen ook structureel in zowel DL als BE.

De rest doen we aan de hand van titer idd. Onze vorige hond is de laatste, ik geloof, 7 jaar van z'n leven op Rabiës na niet meer geënt ook bv. Die had altijd voldoende anti-stoffen voor de rest. Arya is recent nog 'afgetekend' voor 3 jaar weer. En aangezien zij een chronische ziekte heeft waarbij ze prednisolon voor slikt - symptoom bestrijding -, wil ik haar immuunsysteem/weerstand e.d. zo goed mogelijk houden dus dan vind ik in dit geval titer en aan de hand daarvan vaccineren ook wel erg belangrijk. :j

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 16:49

Ik ben heel blij met dat titeren.
Onze jongste is helaas een raar geval, hij blijft 0 geven op hepatitis. Is met verschillende merken geent maar blijft op 0. Heel leuk zo'n non responder... Mocht hij ooit internationaal gaan lopen in de agility dan ga ik hem wel voor de zekerheid enten. Niet elk land is zo bekend met titeren als Nederland is.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-25 19:00

Hier titer ik al vanuit het nest. Al , ik denk, een jaar of 7.
Het drakenkind hier
Afbeelding
Braafjes bij de kapper wachten.

Afbeelding
Grassprieten vangen