Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pinto_1 schreef:Wat een leuke hond zeg. Wat voor ras is het?
En die mini's zijn echt heel goed gelukt.
kiwiwitje schreef:
Whizz schreef:Wat een leukerd xMazzel! En fijn ook te lezen dat alles goed komt![]()
Wij hebben sinds een kleine week deze knapperd in huis. Morgen is hij 9 weken.
[ Afbeelding ]
Nynkster schreef:Volgende week ga ik mijn nieuwe pup halen. Voor eerst geen border collie, erg benieuwd hoe dat gaat bevallen[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Pippa13 schreef:Leuk Mazzel dat je het topic weer een schopje geeft! Wat is Millie mooi uitgegroeid, en dat vind ik niet van alle Tollers hoor! Mooi hondje is het. En ik vind haar voor een 1 jarige al mooi volwassen ogen. En wat knap die gehaakte hondjes, dat moet best een werkje zijn geweest, leuk hoor!
Nynkster schreef:Volgende week ga ik mijn nieuwe pup halen. Voor eerst geen border collie, erg benieuwd hoe dat gaat bevallen[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
xMazzel schreef:*negeert de rode letters*
Hele tijd minder gereageerd maar zeker meegelezen met alle leuke en succes verhalenook op Instagram zie ik leuke dingen voorbij komen!
Millie is vandaag een jaar bij onsvooralsnog een zeer beschaafde puber
![]()
Alle dingen waarbij we in het begin dachten dit gaat nooit meer over zijn goed gekomen. Het enige ding waar we veel werk aan hebben is in de auto gaan. Ondanks regelmatig meenemen en met name leuke dingen doen heeft ze spanning. Dus we zijn daar flink mee aan het trainen!
Als kleine spruit
[ Afbeelding ]
En afgelopen week met haar mini-me’s voor onze neefjes en nichtje![]()
[ Afbeelding ]
dierenfan schreef:Ik ga me ook melden. Zeer onverwachts en veel te vroeg mijn herder in moeten laten slapen dankzij anaalklier kanker wat helemaal naar binnen geslagen was.
Welkom Gabber een DDR werklijn Duitse herder pup met stamboom. Mijn eerste stamboom hond. Normaal ben ik van de bewust gefokte kruisingen uit geteste ouders maar vond niets op korte termijn waar ik een wauw factor bij had. Ik zag deze jongeman in Oost Duitsland voorbij komen en was helemaal om. Gelukkig kon hij heel groot gedeelte mee reizen met een broertje. Zo kon hij tussendoor nog met hem bijkomen van het eerste deel van de reis voordat hij met ons mee verder ging. Gabber is 15,5 week jong en wordt waarschijnlijk een fikse jongen haha![]()
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
kiwiwitje schreef:We krijgen weer nieuwe puppies hier in t topic whoehoeeeeeee
Jaa heb er eentje gehouden. Nadat ik Boellie moest laten inslapen en Djessey moest herplaatsen omdat ze echt niet meer met haar dochter kon en vooral zoveel stress had ook omdat ze niet gewend was al die jaren dat ik voor werk van huis was.
Toen dacht ik.. dan is er wel weer ruimte voor een klein hummeltje
Kaitlyn schreef:Hij zit er hier ook een beetje gek bij, zo half onderuit gezakt. Zal eens een goede zit foto maken van hem!
Hier waren ouders ook beide heel donker, geloof dat er 6 of 7 van de 10 pups helemaal zwart waren. Wij wilden ook graag een donkere, maar als hij besluit lichter te kleuren is dat maar zo. Zijn nu toch al verkocht aan hem.
Pippa13 schreef:Ooh zo leuk die herder pups. En die poten en orendaar mogen ze nog lekker even in groeien. Geweldig! Ze groeien vast als kool! Kan me voorstellen dat je daar een grote bench voor nodig hebt haha.
@dierenfan wat voor leuke kruising(?) is jouw snorrie? DSD, Vizsla of jachtterier? Ik vind hem erg grappig! Maar ik ben natuurlijk een beetje bevooroordeeld met mijn Vizsla Draadhaar en heb een zwak voor snorries
cursebreaker schreef:Wanneer ze eenmaal hier in het land zijn, is de optie er natuurlijk ook nog altijd om via titer-bepaling eerst te kijken of er nog genoeg antistoffen aanwezig zijn- als een fokker dit niet vanuit het nest al doet. En aan de hand daarvan wel/niet de volgende enting plannen.
Gelukkig word het steeds minder normaal om er standaard zo veel entingen in te duwen - wat heel vaak niet nodig zijn omdat ze via moeders al bescherming mee krijgen. *Met Rabiës natuurlijk wel sowieso lastig ivm regels, maar titer bepaling is gelukkig in de meeste landen gewoon erkendMeten = weten
edit:
Oh Kim was me voor haha xD Maar idd; vaccineren is gewoon een aanslag en het is zo achterhaald, dat standaard schema'tje vanuit de praktijken - net als standaard ontwormen e.d. Juist met jonge honden, oude honden en honden waar al bekend is dat ze onderliggend iets hebben, is dit iets om in gedachten te houden. Daar is het zowel belangrijk dat ze ook gewoon die antistoffen hebben en dus de vaccinatie wanneer nodig, maar net zo belangrijk om te kijken dat je het systeem niet onnodig belast
Kaitlyn schreef:Wij willen hierna ook gaan titeren inderdaad, alleen de rabiës zal elke zoveel jaar herhaald worden omdat hij ook meegaat naar het buitenland.