Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 09:43

Nee gewoon per zakje afwisselen bijvoorbeeld :) en dan zakken van 1,5 a 2 kg.
Zowel voor de afwisseling in aanbod van samenstelling als om te voorkomen dat de pup te eenzijdige voeding krijgt.
Laatst bijgewerkt door Essie73 op 11-05-25 20:35, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht op verzoek aangepast.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 11:02

Ja hier voer ik ook verschillende merken. Ook zowel rauw als brok en soms een kliekjes of een eitje ofzo. Ik voer wat duurdere kvk. Maar ook wel smuldier. Dure brok maar ook van sensitive. En ik ben nu begonnen kluifjes die wat harder zijn bij de pup. Gedroogde.

Bij de chi's heb ik dat ook zo gedaan, die vreten alles. Nooit gekut met dat ze iets niet lusten. Ze vreten zelfs rauwe spruiten.

lor1_1984

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 11:42

Hier eten ze vaak ook een hapje/restje van mijn eten idd.
Of ik kook gewoon wat kip en rijst ofzo, hetzij omdat er een buik van slag is, hetzij gewoon omdat het kan.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 14:09

Ik voer ook kvv, als pup heeft Evi een tijdje Eukanuba graanvrij gehad, daar ging ze ook wel goed om. maar sinds we kvv voeren wil ik niet meer anders haha.

Ik overweeg voor vakanties nog wel een goed brok met hoog vleespercentage om het iets te vergemakkelijken in de tent. Ze krijgt op vakantie nu gestoomd vlees.

Evi doet het zo goed met behendigheid *\o/*

Ze vindt het echt fantastisch! Ze gaat nog erg snel haha. Dus kunst wordt straks om er een beetje rust in te trainen. Maar gelukkig zat het commando wachten er wel goed op dus ik kan een stuk vooruit lopen, anders houd ik d'r helemaal niet bij joh :')

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 14:20

xSannee schreef:
Ik voer ook kvv, als pup heeft Evi een tijdje Eukanuba graanvrij gehad, daar ging ze ook wel goed om. maar sinds we kvv voeren wil ik niet meer anders haha.

Ik overweeg voor vakanties nog wel een goed brok met hoog vleespercentage om het iets te vergemakkelijken in de tent. Ze krijgt op vakantie nu gestoomd vlees.

Ze vindt het echt fantastisch! Ze gaat nog erg snel haha. Dus kunst wordt straks om er een beetje rust in te trainen. Maar gelukkig zat het commando wachten er wel goed op dus ik kan een stuk vooruit lopen, anders houd ik d'r helemaal niet bij joh :')

Wat leuk! Ik deed ook altijd behendigheid met een racemonster, maar ik ben lui dus heb de commando's links en rechts aangeleerd zodat ik gewoon ongeveer bij de start kon blijven staan :Y)

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 15:49

Ik voerde altijd vers met een beetje brok dat ik qua merk afwisselde. Begin dit jaar heeft Ves erg veel buikklachten gehad en ik voer nu 1/3 brok (Platinum), 1/3 natvoer (Platinum) en 1/3 vers (voer de vriezer leeg). Ik wil eigenlijk weer terug naar vers maar moet ook bekennen dat dit haar ook goed afgaat. Lastig soms. Rauw bot wil ik niet meer.

Super leuk Sanne dat Evi het mooi doet in de agilityles! Echt zo leuk als je hond er vol voor gaat en het helemaal geweldig vindt <3

Ves en ik hebben vandaag weer een les schapendrijven gevolgd en na 5 week pauze pakte ze het zooo goed op! Trainer stelde zelfs voor om een officiële trial in september te overwegen, zo spannend! :D

Oh, en onze variocage is eindelijk binnen! Van achterbank prinses naar kennelkind gedegradeerd :)) Ik twijfelde wat over de maat maar ze doet het goed!

Afbeelding

Afbeelding

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 17:16

Klopt hoor Bielsje, maar alles bij elkaar hebben we denk ik pas 6 of 7 lessen gehad :+ beetje afstand kan ik al wel nemen maar kan natuurlijk niet verwachten dat ze t allemaal al zelf gaat doen _O-

Jaaa dat maakt het echt extra leuk Flux! Ondanks de warmte van vandaag geeft ze dan echt 110%, elke oefening weer.

Wat gaaf het schapendrijven! Stoere Ves! En mooie kennel voor d'r!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 18:01

xSannee schreef:

Als iemand je zegt dat dit de bedoeling is, geloof het asjeblieft niet. Een snelle hond moet je nóóit leren terughouden, jij moet ermee leren omgaan en leren handelen ernaar.

Als je de snelheid er namelijk uithaalt, dan krijg je die nooit meer hetzelfde erin en mocht je graag de ambitie hebben om wedstrijden te gaan lopen (al dan niet recreatie en wilde wedstrijden), dan haal je de gezette tijd niet met haar, wat eeuwig zonde is!

Dus niks rust, aan de bak voor jezelf! <<)

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 19:46

Heb ook niet gezegd langzamer toch? *D
Gaat meer om rust in bepaalde dingen zodat ze ook blijft nadenken.

Maar nu klinkt het ook heel extreem, ze doet het gewoon heel erg goed *D

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 21:15

xSannee schreef:
Heb ook niet gezegd langzamer toch? *D
Gaat meer om rust in bepaalde dingen zodat ze ook blijft nadenken.

Maar nu klinkt het ook heel extreem, ze doet het gewoon heel erg goed *D

Rust is meestal gelinkt aan een rem als we het over agility hebben.

Maargoed, aangezien je pas 6 à 7 lessen gehad hebt ga ik er ook vanuit dat je nog bezig bent met de basis van de basis zeg maar, dus dan komt dat uiteindelijk wel goed.

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 10:59

Wat een schatje is Snuf. Qua voer is de basis hier wel brok, maar geen vast merk. Daarnaast regelmatig kvv, gestoomd of blik en tafelrestjes. Chim was duidelijk alleen brokjes gewend, maar inmiddels eet hij alles. Nadeel is dan wel weer dat hij laatst op wandeling een gevonden ananas wilde wegwerken.

Wat leuk dat Evi het zo goed doet, Chim vind het ook allemaal wel lollig. Hij heeft nu voor het eerst op 30cm gesprongen, daarnaast ook de muur voor het eerst maar daar heeft hij de neiging om met zijn achterpootjes op af te zetten en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Ik vrees dat hij dat met de band ook zal doen. Maar erg leuk hoe er beetje bij beetje meer toestellen en hoogtes bij komen.

Naast de agility ben ik begonnen met hoopers. Ik denk dat ik er wel wat aan ga hebben om wat meer in rust te oefenen met het handelen en het Chim helpt wat meer op afstand te werken, focus op de toestellen en zelf nadenken. Ik vind het zelf ook leuker dan verwacht eigenlijk.

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 17:20

Ik word altijd zo blij van foto's van Evi, zo'n heerlijk vrolijk koppie heeft ze <3 Leuk dat ze zo blij wordt van de behendigheid, mijn honden vinden het ook fantastisch! Wij hebben in de groep een aantal honden die best wel gemotiveerd moeten worden en dan zou ik er denk ik zelf snel klaar mee zijn. Maar merk aan Obi dat hij het echt leuk vindt en daardoor gaat het ook heel makkelijk *D Wij hebben verder geen wedstrijd ambities en doen het puur voor de afwisseling en omdat hij er zo blij van wordt. Als Jabba zijn basis er wat beter in zit gaan we met hem ook naar de behendigheid, vindt hij héél leuk maar voor nu focussen we nog vooral op 'normaal doen'.

Ah Sofietje kan nu al goed poseren, handig hoor! Ik vind het in mijn eentje altijd lastig om goeie foto's te maken.

Oh wat is Snuf schattig, snap helemaal dat je daar verliefd op bent.

Mooi die variocage! En fijn dat Vesper het zelf geen probleem vindt. Leuk dat het schapendrijven zo goed gaat, dat zouden mijn honden denk ik niet kunnen, die snappen er geen reet van wat ze met een schaap moeten *D

Hier merken we nu echt wel verschil na de chemische castratie, Jabba is echt wel een stuk relaxter geworden en schreeuwt eigenlijk niet meer (hij blaft nog wel, maar dat gegil was vreselijk). En een groot voordeel voor hem: hij kan weer loslopen *\o/* Zijn dimmer werkt alleen op het moment niet zo goed, hij kan goed aan, hij kan goed uit maar iets daartussen is soms lastig. Verder is hij gewoon een blij ei, wil het liefst de hele dag afwisselen tussen spelen en knuffelen en hij weet me vaak te overtuigen met zijn schattige puppy-ogen dat hij helemaaaal geen boefje is hoor _/-\o_

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 20:17

Novi is schijnzwanger. En behoorlijk ook.. Dikke tepels en ze piept de hele dag door. Is agressief tegen onze andere hond, maakt nestjes en ze houdt mij constant in de gaten en is van slag als ik weg ben.
We willen haar laten steriliseren. Kan dat tijdens schijnzwangerschap of moet dat eerst voorbij zijn? Ik bel maandag sowieso de dierenarts even voor overleg.

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 20:56

Majabeestje schreef:
Novi is schijnzwanger. En behoorlijk ook.. Dikke tepels en ze piept de hele dag door. Is agressief tegen onze andere hond, maakt nestjes en ze houdt mij constant in de gaten en is van slag als ik weg ben.
We willen haar laten steriliseren. Kan dat tijdens schijnzwangerschap of moet dat eerst voorbij zijn? Ik bel maandag sowieso de dierenarts even voor overleg.

Wij zijn geadviseerd - en ben het ook vaak tegengekomen als je in de materie rondt loopsheid en hormonen duikt - om minimaal 3 maanden na het begin vd loopsheid pas te steriliseren (castreren in de correcte medische term). Honden doorlopen een cycle van 3 maanden - 1 maand "loopsheid" en dan in principe tot 2 maanden "schijnzwangerschap" die zichtbaar is (zoals nu bij jullie) of minder duidelijk maar wel hormonaal plaatsvind (het pieken en daarna langzaam afnemen vd progesteron levels). Als je in die fase de eierstokken weghaalt, krijg je een plotselinge drop in hormonen (opeens wordt er 0 progesteron meer aangemaakt) en dat zou kunnen bijdragen aan problemen (al zegt iedereen wat anders op dat vlak, zoals bij zo'n beetje anders).

Wij beginnen zodra er tekenen zijn van loopsheid met Monnikspeper en geven dat dan dagelijks voor 3 maanden. Ook heeft ze tijdens de "schijnzwangerschap" fase geen toegang tot de meeste van haar knuffels (ooit ergens gelezen dat dat sommige gedragingen erger kan maken). We merken wel iets van een gedragsverandering (ze is rustig en gebalanceerder, ipv de whirlwind die ze tijdens haar niet-hormonale fase is), maar ze lijkt er weinig last van te hebben.

Sterkte met Novi in iedergeval!

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 14:39

Wat Osha beschrijft is ook wat wij meekregen, ongeveer 3 maanden na de loopsheid.

Vervelend dat ze er zo'n last van heeft!

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 15:02

Majabeestje schreef:

Bij teven blijft de progesteron hoog na de loopsheid of ze nu gedekt zijn of niet. Schijnzwangerschap is heel normaal. Mocht je willen castreren (baarmoeder en eileiders eruit) of steriliseren (alleen eileiders eruit) doe dat dan op een moment dat er rust is in de cyclus van de teef en niet op een moment dat de hormonen hoog zijn.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 17:38

s1993 schreef:
Ik word altijd zo blij van foto's van Evi, zo'n heerlijk vrolijk koppie heeft ze <3 Leuk dat ze zo blij wordt van de behendigheid, mijn honden vinden het ook fantastisch! Wij hebben in de groep een aantal honden die best wel gemotiveerd moeten worden en dan zou ik er denk ik zelf snel klaar mee zijn. Maar merk aan Obi dat hij het echt leuk vindt en daardoor gaat het ook heel makkelijk *D Wij hebben verder geen wedstrijd ambities en doen het puur voor de afwisseling en omdat hij er zo blij van wordt. Als Jabba zijn basis er wat beter in zit gaan we met hem ook naar de behendigheid, vindt hij héél leuk maar voor nu focussen we nog vooral op 'normaal doen'.

Ah Sofietje kan nu al goed poseren, handig hoor! Ik vind het in mijn eentje altijd lastig om goeie foto's te maken.

Oh wat is Snuf schattig, snap helemaal dat je daar verliefd op bent.

Mooi die variocage! En fijn dat Vesper het zelf geen probleem vindt. Leuk dat het schapendrijven zo goed gaat, dat zouden mijn honden denk ik niet kunnen, die snappen er geen reet van wat ze met een schaap moeten *D

Hier merken we nu echt wel verschil na de chemische castratie, Jabba is echt wel een stuk relaxter geworden en schreeuwt eigenlijk niet meer (hij blaft nog wel, maar dat gegil was vreselijk). En een groot voordeel voor hem: hij kan weer loslopen *\o/* Zijn dimmer werkt alleen op het moment niet zo goed, hij kan goed aan, hij kan goed uit maar iets daartussen is soms lastig. Verder is hij gewoon een blij ei, wil het liefst de hele dag afwisselen tussen spelen en knuffelen en hij weet me vaak te overtuigen met zijn schattige puppy-ogen dat hij helemaaaal geen boefje is hoor _/-\o_

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Nou die zijn toch heeel goed gelukt <3
Sophietje doet gewoon wat Dex en Saar doen, mooi zitten voor een koekie :j En mevrouw is slim.

Afbeelding

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 20:06

Cuteee!

Evi mocht gister op de foto, prachtige avond en eerste resultaat is ook zo mooi <3

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-25 20:17

Morgen alweer een weekje oud <3

Afbeelding

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 20:48

Ik zei ook niet dat je dat nu al zou moeten kunnen xSannee :+
Het was gewoon enorm handig voor "losgeslagen projectielen", schijnbaar creëer ik die op de een of andere manier :'). Er wat meer rust in brengen heb ik nooit geprobeerd want ik wist dat dat gedoemd was te mislukken, dus bij de dingen met raakvlakken gebruikte ik maar het commando 'wachten' en door het afremmen nam hij ze dan netjes mee _O-
En hou op met zulke foto's hoor, verdorie wat mooi! Die setting is ook echt perfect :j

Fijn dat Jabba baat heeft bij de chemische castratie, S1993. Wat kunnen hormonen toch *** zijn...

En wat vervelend voor Novi, Majabeestje. Sterkte!

Goede voorbeelden zijn heeel belangrijd BeFunny, fijn dat ze het zo goed doet!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 15:40

Tijdje geleden vroeg hier iemand naar de banden van Seresto, bij ons hadden nog niet alle honden een Seresto om, dus vandaag banden gemaakt en sommige iets aangepast.

Dit jaar zien ze er zo uit:

Afbeelding

Afbeelding

Sommige Seresto zijn gedeeld door twee, sommige door drie.

XxMariellexX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 16:11

Knappe honden allemaal <3

Ik ben gister wezen puppyknuffelen de pups zijn nu 3 weken oud 17 juni worden ze getest en krijg ik te horen welke mijn toekomstige Hulphond gaat worden <3

Afbeelding

Afbeelding

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 17:29

Mooie banden zo Kim!

Ohhh spannend en bijzonder marielle!

Wij hebben vandaag een hele natte dogsurvival gelopen _O-
Evi was weer bloedfanatiek, deed het super & we hebben vooral lol gehad!

Afbeelding

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 19:53

Knap gemaakt Kim!! Erg mooi! <3

Spannend Mariëlle!!! Dit zijn poedels toch?

Evi!! *\o/* Wat is ze dapper! Ik vond die hindernissen er op de foto’s erg uitdagend uit zien!!

Ik had volgens mij Doux zijn nieuwe look hier nog niet gedeeld!
Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 22:01

Kaplaars schreef:
Knap gemaakt Kim!! Erg mooi! <3

Spannend Mariëlle!!! Dit zijn poedels toch?

Evi!! *\o/* Wat is ze dapper! Ik vond die hindernissen er op de foto’s erg uitdagend uit zien!!

Ik had volgens mij Doux zijn nieuwe look hier nog niet gedeeld!
[ Afbeelding ]

Zoals ze het allermooiste zijn! <3 Knapzak!