Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
VogeltjeM schreef:Ik moest denken aan mastiff-types, of berghond-achtigen. Dat gezegd hebbende, wij hebben een bouvier die ook perfect in jullie plaatje zou passen. Ik maak hem het gelukkigst met waken over zijn eigen terrein, wandelen geeft hem veel stress. Dus wij wandelen (helaas voor ons) niet meer met hem, maar hij is een fantastische waakhond (mits afgesloten terrein). Hij patrouilleert echt langs de grenzen van ons perceel, inspecteert alles en komt zo aan zijn lichaamsbeweging. Blaft ook niet onnodig. Tijdens openingstijden van ons bedrijf is hij stil en is hij vriendelijk naar alles en iedereen, maar na openingstijden gaat hij in standje waak. We laten er geen vriendjes van de kinderen bij, ivm stoeien/druk doen waar hij niet lekker op gaat. Maar visite gaat prima.
TinkerTreas schreef:Hier ook even een berichtje. Over 2 maanden verhuizen we naar een boerderij in Noord Frankrijk. Aangezien ik hier door de week veel alleen zal zijn (met de kinderen), vind ik het fijn om een flinke hond aan te schaffen.
De hond heeft een afgesloten terrein van een hectare.
In principe mag de hond gewoon mee naar binnen als ik binnen ben, maar mocht de hond liever buiten blijven kunnen we in een schuur of stal een plekje maken.
De hond moet lief zijn voor mijn eigen kinderen, apart leggen voor vriendjes en bezoek vind ik geen probleem.
Mijn man is doordeweeks vaak weg, dus hij moet wel veilig thuis kunnen komen. Hij is sowieso ieder weekend thuis.
Ook moet de hond lief zijn tegen de overige dieren: paarden, katten, kippen, mogelijk komt er nog wat bij als geitjes, konijnen.
Ik ben veel thuis, of om het huis bezig. Het is niet de bedoeling om met de hond te gaan wandelen. Maar ik kan wel op het terrein spelen en trainen met de hond.
We hebben al een teefje van 7 jaar, maar dit is ook geen hond om lekker mee te gaan wandelen. Zij houdt wel van spelen, maar met wandelen is ze vrij angstig voor andere honden en vreemde geluiden.
Ik heb voor nu een Spaanse Mastin op mijn lijstje staan.
Maar er zijn waarschijnlijk verschillende rassen die geschikt zouden kunnen zijn.
Mijn voorkeur gaat trouwens uit naar een teefje.
Hebben jullie ideeën wat mogelijk passend zou zijn?
Douce schreef:Misschien ook wel goed om over na te denken bij een hond die mogelijk niet met bezoek kan is wat je wilt gaan doen met vakanties. Kan wellicht nooit kwaad om een lokale back up op tijd te introduceren.
TinkerTreas schreef:Douce schreef:Misschien ook wel goed om over na te denken bij een hond die mogelijk niet met bezoek kan is wat je wilt gaan doen met vakanties. Kan wellicht nooit kwaad om een lokale back up op tijd te introduceren.
We zijn niet zo van vakanties. En als we naar Nederland gaan op familie bezoek, gaan de honden mee. Deze kunnen op het terrein van het bedrijf van mijn man verblijven. (Hier verblijven wij zelf dan ook).