Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Yenni schreef:Zeker, liefst n middelgrote tot grote hond met langere vacht. Vachtverzorging geen probleem uiteraard. Kleine hondjes hebben wij minder mee.
Yenni schreef:We wandelen onwijs graag en veel en ik zou de training dan oppakken (gehoorzaamheid training tot aan sport niveau). Ik vraag mij af of dit voldoende uitdaging is voor de hond. Met name bijv border collie..
Duitse herder vinden we ook prachtig. Het obbsesief werken geldt vooral voor ons dat onze herder na 1,5 uur wandelen in het bos na het wandelen met een bal in zn mond stond. S
Hij vond geen rust in het hoofd.
Silvia schreef:Yenni schreef:We wandelen onwijs graag en veel en ik zou de training dan oppakken (gehoorzaamheid training tot aan sport niveau). Ik vraag mij af of dit voldoende uitdaging is voor de hond. Met name bijv border collie..
Duitse herder vinden we ook prachtig. Het obbsesief werken geldt vooral voor ons dat onze herder na 1,5 uur wandelen in het bos na het wandelen met een bal in zn mond stond. S
Hij vond geen rust in het hoofd.
Zoals ik het heb geleerd heeft lang wandelen geen nut als je hond zijn energie kwijt moet. Sterker nog, hoe vaker en langer wandelen , des te meer conditie en energie. Wat wel helpt is mentale uitdaging en die kun je natuurlijk ook prima verwerken in een wandeling. Denk aan oefeningen zoals pootjes op een boomstam, speeltjes verstoppen, commando’s op afstand geven enz. En dus geen balletje weggooien
Silvia schreef:Ik weet niet hoe snel je een pup wilt? Een kennis van mij heeft momenteel een nest met zgn Lurcher pups: Deerhound x Border Collie. Er zijn maar liefst 12 pups geboren en nog een paar beschikbaar. Mocht je meer info willen dan pb me maar. Ze woont in Gelderland.
Lukasje schreef:Silvia schreef:Ik weet niet hoe snel je een pup wilt? Een kennis van mij heeft momenteel een nest met zgn Lurcher pups: Deerhound x Border Collie. Er zijn maar liefst 12 pups geboren en nog een paar beschikbaar. Mocht je meer info willen dan pb me maar. Ze woont in Gelderland.
Wat een aparte kruising! De deerhound vind ik geweldig! Is het een bewuste kruising?
Yenni schreef:Hallo bokker, ik schop het topic even omhoog omdat we zoveel leuke rassen tegen komen![]()
In sept 2023 is onze duitse herder (was herplaatser) overleden. Hebben we na veel training super fijn op de rit gekregen en voor ons een fijne hond.
Nu de verbouwing van het huis ten einde loopt zijn we langzaam aan het denken over een hond. Liefst een pup.
Onze gezins/leefsituatie:
Ikzelf en vriendlief
Geen kinderen
Geen andere huisdieren
Wonen in woonwijk
Hebben een grote maar ook geen kleine tuin
5 min afstand van het bos
Vriend werkt fulltime, ik partime, waarvan vriend in ploegen. Hond zit niet langer als 4 uur alleen. Mocht dit wel een keer voorkomen gaat de hond mee met de buurvrouw of hondenuitlaatservice.
Wij wandelen erg graag
Hond mag mee op vakanties
Ik hou er enorm van om te trainen, liefst gehoorzaamheid miss tot aan het sport niveau. Wie weet ook agility als de hond dit leuk vind.
Vriendin van mij heeft 2 border collies en mijn vriend zei gelijk oh wat fijn dat ze een stuk rustiger zijn als onze herder. Onze herder kom echt tot dwingend toe aandacht willen maar ook uitdaging.
Terwijl we er echt genoeg mee deden.
Dus welk ras zou bij ons passen? Wij vinden het lastig
essiesilly schreef:Yenni schreef:Hallo bokker, ik schop het topic even omhoog omdat we zoveel leuke rassen tegen komen![]()
In sept 2023 is onze duitse herder (was herplaatser) overleden. Hebben we na veel training super fijn op de rit gekregen en voor ons een fijne hond.
Nu de verbouwing van het huis ten einde loopt zijn we langzaam aan het denken over een hond. Liefst een pup.
Onze gezins/leefsituatie:
Ikzelf en vriendlief
Geen kinderen
Geen andere huisdieren
Wonen in woonwijk
Hebben een grote maar ook geen kleine tuin
5 min afstand van het bos
Vriend werkt fulltime, ik partime, waarvan vriend in ploegen. Hond zit niet langer als 4 uur alleen. Mocht dit wel een keer voorkomen gaat de hond mee met de buurvrouw of hondenuitlaatservice.
Wij wandelen erg graag
Hond mag mee op vakanties
Ik hou er enorm van om te trainen, liefst gehoorzaamheid miss tot aan het sport niveau. Wie weet ook agility als de hond dit leuk vind.
Vriendin van mij heeft 2 border collies en mijn vriend zei gelijk oh wat fijn dat ze een stuk rustiger zijn als onze herder. Onze herder kom echt tot dwingend toe aandacht willen maar ook uitdaging.
Terwijl we er echt genoeg mee deden.
Dus welk ras zou bij ons passen? Wij vinden het lastig
Er passen denk ik best veel rassen bij jullie hoor! Een Duitser kan ook prima een uitknop hebben net als een bordercollie.
Hoe belangrijk vind je het dat een hond echt "alles doet wat je wil" btt gehoorzaamheid? Als dat hoog op je eisen lijstje staat, zou ik sowieso niet voor een Beauceron gaan haha (die zag ik hier voorbij komen als antwoord)
Ik zou gewoon eens kijken naar de rassen die jullie mooi vinden en van daaruit bij een paar fokkers langs. Er zit ook zoveel verschil in werk en showlijnen bij zowel de Duitser als de border.