Dierenleed (zeer schokkend 18+)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Re: Dierenleed (zeer schokkend 18+)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 22:56

griebels schreef:
Heb je ook de teksten eronder gelezen??

'Pitbulls, Once the "american Dog", do not "lockjaw". This is incorrect. Pitbulls do have very strong jaws, yet not nearly as strong as a mastiff or a rottwiler for example. Infact, If a dogs jaw "locked" It wouldn't be categorized as a "dog"; it would fall under a different species.

Also, german sheppards, dalmations, and poodles, are 50 percent more likely to attack a human, than a pitbull.

Pitbulls are territorial, as well as very protective, this is why they were brought to war with american soldiers in the past. They would not leave their owner, and would carry a full grown soldier to safety.

85% or pitbull attacks aare not in fact pitbulls. There are over 20 different bredds that are commonly mistaken for pitbulls. As well, if you are against pitbulls, you are also against bull terriers, bull dogs, boxers, amongst others, since they are all variations of the same breed.

I am definately opposed to any scum who trains their dog to fight. I would put them to sleep rather than the dog. The dog only does what its told.'

Waar staat deze tekst?? Ik heb al steeds het gevoel dat ik iets mis....

Ik kijk steeds op: http://www.dogs-with-spirit.com/index.html

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 22:57

er zijn wel enorm verschillende sites die allemaal wat anders beweren zeg

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 22:58

Dat is een eerlijk verhaal Snoevie.

Er zijn ook hele lieve staffords en pittjes, echt waar!
En zeker naar mensen toe.
Maar ze moeten wel in de juiste handen zijn.

Zoals ik al eerder heb verteld, als ik mijn vorige staff tegenkom is hij hartstikke lief en gaat hij kwispelen als een gek.
Maar ik durf hem nu niet meer bij mijn hond te zetten, ik vrees dat dat niet goed gaat komen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 22:59

Snoevie schreef:
zo kan je overal spoken gaan zien,moet je niet doen hoor slimmerik

ik zal jullie eens iets vertellen over de pit van een oom van mij,jaren terug.
die was wel pislink ja,eerlijk is eerlijk.

mijn vader liet de hond voor hem uit,en toen hij 5 tellen niet oplette hing hij een agent in zijn been.
toen was de RAD er net nog niet,overigens.
toen ze een nest puppies had,was mijn moeder de enige die erbij kon.
ze was super lief tegen ieder die ze kende,en tegen kinderen.
alleen vreemde volwassen die in haar ogen het baasje bedreigen........ze droeg wel altijd een muilkorf daarna
(kan niet geloven dat ik dit vertel,haha! maar eerlijk discussieren hoort erbij)

daarintegen,had mijn vader zelf een raszuivere pit die het totale tegenovergestelde was.
ontzettend lief,knuffelbaar en noem maar op.
als ik als klein meisje onder de douche vandaan kwam gaf ze mij nog even een extra likbeurt,ik was haar heilig en andersom. depressief ben ik ervan geweest toen ze overleed.

tja en ik wil ermee zeggen dat je idd in elke rassoort rotte appels hebt,alleen deze zijn in handen van foute eigenaars extra gevaarlijk.

sinds mijn hand kapot is gebeten door een herder heb ik het daar ook niet meer zo op

Nou ik ben vaak gebeten door honden.... de laatste keer door een bouvier hier uit de buurt. (flink litteken achterop mijn linkerkuit zal me er de rest van mijn leven aan herinneren) Eigenaar heeft nu de 6de valse hond...... tja....

Toch ben ik ervan overtuigd dat met dezelfde agressie als die bouv een pitbullachtige mij gegrepen had, ik me waarschijnlijk de rest van mijn leven hinkend had gelopen... (bijtkracht dus)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 23:01

dat weet ik zo zeker niet,maar het is goed mogelijk.
wel kl*te voor je.

de bouvier van mijn ex-vriend heeft ook in mijn hand gehangen,maar dat zie je nu bijna niet meer

*edit: wel terusten allemaal,ik lees morgenochtend weer even bij

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 23:03

Ik ben als 7jarige in mijn arm gebeten door een herder die ingezet werd bij een dorpsfeest ter bewaking. Ik passeerde op ruim 3m van het beest, maar mevrouw kon hem niet houden (beest stond al de hele tijd te blaffen, grommen en trekken). Hij sprong vooruit, sleurde madam mee en greep mijn arm.
Die madam hoorde die hond niet te heben gewoon. Krijg er het schijt van van mensen die denken dat een grote hond wel zo gezellig is, zonder eens na te denken over de fysieke kracht die ze meebrengen bij gevaarlijke situaties.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 23:17

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 23:28

poes schreef:
Sja, aan de andere kant, als je het lef niet hebt om je eigen hond aan te pakken op zo'n moment hoor je er geen te hebben.

hier ben ik het volledig mee eens! Ja

bepaalde rassen staan er zelfs om bekend dat ze de baas aanvallen om zo te testen,niet allemaal maar wel een hoop (herders bijv.)
op het moment van verkeerd reageren heb je de rest van die hond zijn leven een probleem met rangorde..

wat betreft de bijtkracht

de tekst heeft wel gelijk,ik denk ook wel dat de bijtkracht van een Mastiff vele malen groter is dan van de pitt of staff....

maar deze hond staat niet bestempeld als gevaarlijk (gelukkig maar)..

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 23:30

Snoevie schreef:
op zich is met temmen niks mis,maar ik vind dat het dan ook tegen die persoon zelf gezegd kan worden.

ik denk dat we daar wel volwassen genoeg voor zijn?
kom op,laten we het gewoon een beetje 'leuk' houden hier

Es79,ik had het niet tegen jou,maar tegen slimmerik

Slimmerik temt gewoon graag!
(en voordat ze om uitleg vraagt als ze het niet begrijpt)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 23:32

Volgens mij had slimmerik niet getemd Grieb!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 23:36

@griebels.... is jou de modaanwijzing op pagina 33 ontgaan? Niet op de man spelen?

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 23:41

ThePast03 schreef:
Zorg eerst dat het zinloos afmaken stop en voer dus keihard aktie tegen de pupkopers.
Dan zul je heel wat meer begrip en medestanders krijgen.
Begrip voor mensen die de wet overtreden en daarmee hondenlevens in gevaar brengen zul je niet snel krijgen, wat voor zielige verhalen je ook verzint.

En waar denk je dat we mee bezig zijn???

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 23:42

griebels schreef:
ThePast03 schreef:
Zorg eerst dat het zinloos afmaken stop en voer dus keihard aktie tegen de pupkopers.
Dan zul je heel wat meer begrip en medestanders krijgen.
Begrip voor mensen die de wet overtreden en daarmee hondenlevens in gevaar brengen zul je niet snel krijgen, wat voor zielige verhalen je ook verzint.

Met een petitie ondertekenen die oproept de baasjes te helpen onder andere....

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 23:49

poes schreef:
Griebels: maar de spier verkrampt wel, dus de kaak gaat alsnog dichtklemmen.

De onderkaak wordt naar achteren gebracht en scheurt daarom het vlees van het bot. Dat kunnen overigens meer honden...

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 23:51

slimmerik schreef:
griebels schreef:
Heb je ook de teksten eronder gelezen??

'Pitbulls, Once the "american Dog", do not "lockjaw". This is incorrect. Pitbulls do have very strong jaws, yet not nearly as strong as a mastiff or a rottwiler for example. Infact, If a dogs jaw "locked" It wouldn't be categorized as a "dog"; it would fall under a different species.

Also, german sheppards, dalmations, and poodles, are 50 percent more likely to attack a human, than a pitbull.

Pitbulls are territorial, as well as very protective, this is why they were brought to war with american soldiers in the past. They would not leave their owner, and would carry a full grown soldier to safety.

85% or pitbull attacks aare not in fact pitbulls. There are over 20 different bredds that are commonly mistaken for pitbulls. As well, if you are against pitbulls, you are also against bull terriers, bull dogs, boxers, amongst others, since they are all variations of the same breed.

I am definately opposed to any scum who trains their dog to fight. I would put them to sleep rather than the dog. The dog only does what its told.'

Waar staat deze tekst?? Ik heb al steeds het gevoel dat ik iets mis....

Ik kijk steeds op: http://www.dogs-with-spirit.com/index.html

deze tekst staat onder het filmpje in JOUW link Knipoog
En nog meer van dit soort teksten Ja

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 23:53

Dat wel meer honden het kunnen doet er hier niet zoveel toe, feit is dat een beet niet zonder risico is.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 23:54

griebels schreef:

ROFL ROFL ROFL ach dat zijn gewoon commentaren van kijkers van het filmpje Haha! Haha!

Op geen enkele waarheid gestoeld Knipoog Jullie kunnen ook commentaar geven hoor Knipoog

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 23:55

slimmerik schreef:
@griebels.... is jou de modaanwijzing op pagina 33 ontgaan? Niet op de man spelen?

Nee zover was ik nog niet toen ik deze plaatste...

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 23:55

slimmerik schreef:
griebels schreef:

Met een petitie ondertekenen die oproept de baasjes te helpen onder andere....

Misschien eens lezen wat er bij 'onder andere' staat...

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 23:58

poes schreef:
Dat wel meer honden het kunnen doet er hier niet zoveel toe, feit is dat een beet niet zonder risico is.

De pit is ontstaan door onder andere de staff (voor zijn bespiering). De regeling is gekomen omdat de pit een onbetrouwbaar karakter zou hebben (laat ik me niet over uit). De staff is niet verboden, maar een staff zonder papieren zou nog weleens een pit kunnen zijn. Een staff met papieren kan trouwens een 100% pit zijn Knipoog
De testen waarover gepraat wordt worden afgekeurd omdat ze op een willekeurig tijdstip genomen zijn, maar dat zijn de verplichte mag-testen ook Knipoog

En een beet is NOOIT zonder risico, ongeacht welk ras...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 23:59

griebels schreef:
slimmerik schreef:

Nee zover was ik nog niet toen ik deze plaatste...

Geeft niet...staat ook in de algemene regels...

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 00:00

Dat is zeker waar Ja En voor mij mogen de regels omtrent het uberhaupt houden van honden wel flink wat hoger. Maar de vraag blijft hoe we de bestaande regeling nu best aanpakken, en ik vind dat de baasjes daar toch aandeel in hebben.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 00:00

slimmerik schreef:
griebels schreef:

ROFL ROFL ROFL ach dat zijn gewoon commentaren van kijkers van het filmpje Haha! Haha!

Op geen enkele waarheid gestoeld Knipoog Jullie kunnen ook commentaar geven hoor Knipoog

Heb jij de opmerking van de mod wel gelezen???

En indd zijn het commentaren van kijkers (waarvan je niet weet wie het zijn), maar ook is dit een filmpje die ik ook zou kunnen vinden van een ander ras Ja
Neemt niet weg dat deze hond per direct afgemaakt moet worden imo hoor...

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 00:03

Idd ja, ook sneu voor het beest als ik zie wat voor baasjes hij heeft... Maar goed, elk verhaal zal wel 2 kanten hebben.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 00:14

Maakt niet uit wat voor verhaal de hond heeft, hij had niet ZO mogen reageren. Een keer bijten is gewoon hondengedrag maar dit is moordgedrag en dat mag niet