Dierenasiel lokt kat, vangt hem en wil dan geld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 20:54

magda_90 schreef:
Mooi dat je het hebt over actie-reactie gezien die heksenjacht praat. Want serieus, vervreemding? Je doet niets anders dan de DB aanvallen en dan gek vinden dat je tegengas krijgt. :n

Ik heb geen moeite met tegengas, in tegendeel zelfs, maakt een topic leuk.
Maar gezever over oogkleppen zie ik niet als tegengas.

magda_90

Re: Dierenasiel lokt kat, vangt hem en wil dan geld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 20:56

Maakt een topic leuk? De DB/asiel beschuldigen voor van alles en nog wat, maakt het topic leuk?

Nikass

meggiemeg schreef:
Ik denk alleen dat je dan nooit je geld weer terug ziet. Dan geven ze niet thuis. Er zijn kosten gemaakt, mevrouw wist wat dat en heeft betaald, dus is ze er blijkbaar toch wel een vorm van akkoord mee zullen ze dan zeggen.

Daarom schrijf ik ook "wat natuurlijk niet gaat lukken"
En daar zou ik behoorlijk stevig van balen, zeker
Maar voor mijn dieren ben ik uiteindelijk bereid mijn gelijk aan de wilgen te hangen, mijn verlies te nemen, mijn laatste geld uit te geven...

Daarbij wil ik wel aangeven dat als mij dit een paar jaar geleden was gebeurd toen ik nog in de Randstad woonde zonder vriend met auto dat ik niet zou hebben geweten hoe ik bij het asiel had moeten komen. Weliswaar Randstad, maar bij het asiel komt echt geen ov. En om nou met de fiets te gaan...
Ik zou desnoods kruipen hoor, maar wil wel even aangeven dat het niet altijd zo simpel is van "rij er even heen". En de keren dat aan het einde van de maand mijn geld op was ken ik ook heel goed, dus dan heb je er nog een probleem bij.

Er is onderzocht dat mensen het meest kwaad worden wanneer ze onterecht beschuldigd worden of onrechtmatig behandeld worden. Aangezien ik van mening ben dat ts onrecht is aangedaan vind ik dat ze nog aardig kalm blijft. Ik zou echt pissed off zijn.

IngridM

Dorine92 schreef:
IngridM schreef:
Ik snap werkelijk niet dat je zo met je dier om kunt gaan. Maar goed.
Het gaat er toch niet om wie er gelijk heeft, ik zou mijn kat ophalen, betalen en er evt daarna een drama van gaan maken. Ben je dan niet blij dat je je kat terug hebt? Blijkbaar niet...

Terug hebt? Hij is juist weg hierdoor!

Volgens mij zei je dit op pagina 1

Dorine92 schreef:
Beetje vage titel maar ik werd het gebeld dat ze mijn kat hebben gevangen die ik al een tijdje kwijt ben.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 20:58

De discussie wel ja.
Dat jij niet tegen diverse meningen lijkt te kunnen kan ik ook niet helpen.

En ja beschuldigen van personen die ontvreemden lijkt me nog altijd best netjes ja.
Ik hou niet zo van achterhouden van iemands eigendom.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 21:01

bruintje123 schreef:
De discussie wel ja.

En ja beschuldigen van personen die ontvreemden lijkt me nog altijd best netjes ja.

Werkelijk... Ontvreemden en achterhouden. De kat werd als zwerfkat aangezien. De DB doet wat ze doen in die gevallen. Dat de kat wel een chip had bleek pas na de vangst. En dat blijf jij ontvreemding noemen?
Achterhouden doen ze ook niet, de TS is welkom in het asiel maar weigert te komen.

En dan vind je mij een vreemde perceptie hebben.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 21:01

Bruintje.. wat ben jij actief hier! Lijkt bijna wel jouw topic!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 21:02

Dorine92 schreef:
lotteenjoy schreef:
Ben benieuwd hoe het gaat aflopen..

Ik ook. Ik had wel een antwoord op mijn mail verwacht. Wel erg vervelend want ik wil zwart op wit hebben dat ze geld willen hebben. Of nog liever dat ik hem gewoon mag ophalen

Zou je niet sowieso even willen kijken hoe hij er uberhaupt bij zit?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 21:02

bruintje123 schreef:
De discussie wel ja.

Eigendom wordt niet achtergehouden sterker eigenaar weigert kat op te halen. Je moet zaken niet uit hun verband rukken.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 21:03

Het stukje over het betalen om je kat op te halen terwijl hij in je eigen straat is mee genomen en je het daar niet mee eens bent TS, kan ik begrijpen.

Maar TS, je noemt je zelf een dierenliefhebber, bent zelfs vegetarisch (maakt je wat mij betreft niet meteen een dierenliefhebber maar dat ter zijde), vind het sneu dat ie daar in een hokje zit terwijl hij altijd buiten los heeft gelopen, maar je laat m daar wel zitten? De kat is van jou, jou verantwoordelijkheid. Haal hem op en maak er daarna een drama van als je zo'n dierenliefhebber bent. Mijn katten zijn binnenlaten, maar mocht er een ontsnappen en in mijn straat gevangen worden (Ik woon in een lange straat) zou ik wat blij zijn dat ie terecht is en ik hem kan ophalen.

Tjonge wat een drama. Je houd niet van m, maar bent een echte dierenvriend. Beestje is niet anders gewent dan vrij loslopen en je laat m daar in een hokje zitten om ik vermoed een paar 10'tjes. Die 10'tjes zouden mij gestolen kunnen worden als het de gewoonte en vrijheid van mijn kat in de weg zou zitten.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-18 21:04

Anoniem schreef:
bruintje123 schreef:
Op welke grond?
Dier is gechipt, gecastreerd, krijgt brokjes.
Is alleen ontvreemd door een ander die er geld voor wil om hem terug te geven.

Wat klinkt hier nu vreemd?

Reactie van TS om kat liever daar te laten

Die reactie heb je zelf verzonnen :O

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 21:04

Anoniem schreef:
Rangeela schreef:
We hoeven niet als slaven te leven. Wel goed om niet gewoon maar te doen wat het asiel vraagt. Doen waar je achter staat is veel krachtiger. Ik ben trots op TS om bij haar standpunt te blijven.

Wat heeft dit met slaven te maken. Volgens mij hebben we een rechtssysteem waar dit uit te vechten valt.
Maar een dier moet maar afwachten in een kooi of er misschien iemand is die ook aan hem denkt. Zo’n geweldige vorm van dierenliefde

En wie heeft hem ook alweer in dat hokje gestopt en gelaten, ondanks dat de eigenaar zich heeft gemeld?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 21:05

Hij word wel achter gehouden, want ze willen er geld voor als ts komt.
Betaald ts niet krijgt ze hem ook niet mee. Dat is bij mij achter houden.

Hij zou dar ook niet zijn geweest als ze hem niet meegenomen hadden.
Ze hadden ook direct bij het lezen van de chip kunnen denken, oeps foutje, zelfde straat gevangen als waar de kat thuishoort, even terug brengen.

Anoniem schreef:
bruintje123 schreef:
De discussie wel ja.

Eigendom wordt niet achtergehouden sterker eigenaar weigert kat op te halen. Je moet zaken niet uit hun verband rukken.
Laatst bijgewerkt door bruintje123 op 11-01-18 21:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-18 21:06

Anoniem schreef:
bruintje123 schreef:
De discussie wel ja.

Iets met wat je zegt ben je zelf? Iets met 1 vinger naar een ander is 10 naar jezelf? Ik ben in dit hele topic veel mensen tegengekomen die dingen in meer of mindere mate uit hun verband trekken. Maar jij slaat echt alles ;)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 21:08

*Spoelt het bandje terug en speelt alles weer opnieuw af.*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 21:08

Dorine92 schreef:
Op welke grond?
Dier is gechipt, gecastreerd, krijgt brokjes.
Is alleen ontvreemd door een ander die er geld voor wil om hem terug te geven.

Wat klinkt hier nu vreemd?

Reactie van TS om kat liever daar te laten[/quote]
Die reactie heb je zelf verzonnen :O[/quote]

WoW het is dat ik te lui ben om alles te quoten, maar volgens mij zeg jij toch echt dat je de kat niet op gaat halen als je moet betalen. Dussssss ja jouw reactie is vreemd

bruintje123

Re: Dierenasiel lokt kat, vangt hem en wil dan geld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 21:09

Misschien even fatsoenlijk quoten Corrie?
Nu klopt er niets meer van :)

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-18 21:10

Wendy schreef:
En wie heeft hem ook alweer in dat hokje gestopt en gelaten, ondanks dat de eigenaar zich heeft gemeld?

Dat dus. Grappig dat de die-hard dierenliefhebbers vinden dat het asiel super bezig is en dat ze graag zien dat ik het per ongeluk boerderijkatten oppikken stimuleer door te betalen. Ipv weigeren te betalen zodat het asiel wellicht de volgende even navraag doet en het beestje helemaal niet in dat kooitje terecht komt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 21:11

P
Cor
[quote="Rangeela schreef:
We hoeven niet als slaven te leven. Wel goed om niet gewoon maar te doen wat het asiel vraagt. Doen waar je achter staat is veel krachtiger. Ik ben trots op TS om bij haar standpunt te blijven.

Wat heeft dit met slaven te maken. Volgens mij hebben we een rechtssysteem waar dit uit te vechten valt.
Maar een dier moet maar afwachten in een kooi of er misschien iemand is die ook aan hem denkt. Zo’n geweldige vorm van dierenliefde[/quote]
En wie heeft hem ook alweer in dat hokje gestopt en gelaten, ondanks dat de eigenaar zich heeft gemeld?[/quote]

En wie heeft de kat los laten lopen waardoor de de zijn werk moest doen.
Als het omgekeerd was, db komt niet na melding, zou de hel los breken.
Als TS gereageerd had uit liefde voor het dier, zou de kat slechts enkele uren daar gezeten hebben

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 21:12

Dorine92 schreef:
Wendy schreef:

Dat dus. Grappig dat de die-hard dierenliefhebbers vinden dat het asiel super bezig is en dat ze graag zien dat ik het per ongeluk boerderijkatten oppikken stimuleer door te betalen. Ipv weigeren te betalen zodat het asiel wellicht de volgende even navraag doet en het beestje helemaal niet in dat kooitje terecht komt?

Niemand heeft gezegd dat het asiel super bezig is. Jouw gedrag tov de kat wordt veroordeelt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 21:13

bruintje123 schreef:
Misschien even fatsoenlijk quoten Corrie?
Nu klopt er niets meer van :)

Helaas ik ben niet van de quote (te dom om te begrijpen hoe je in vredesnaam iets moet verwijderen als er meer dan twee quotes zijn ) maar mijn duidelijkheid in mijn berichten maakt wel iets goed. Je begrijpt het vast wel, of ben je nu je woorden alweer vergeten in die korte tijd
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-01-18 21:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 21:13

Wat een gekat zeg hier :') Wel komisch om te volgen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 21:17

Anoniem schreef:
P

En wie heeft de kat los laten lopen waardoor de de zijn werk moest doen.
Als het omgekeerd was, db komt niet na melding, zou de hel los breken.
Als TS gereageerd had uit liefde voor het dier, zou de kat slechts enkele uren daar gezeten hebben

Nogmaals: je mag je kat los laten lopen.
De dierenambulance heeft zijn werk niet goed gedaan, als ze dat wel hadden gedaan, dan hadden ze hem namelijk terug gegeven aan de rechtmatige eigenaar.
Of, zoals een paar mensen die dat werk ook hebben gedaan aangeven: netjes geinformeerd (bijvoorbeeld door middel van bandjes) of er toevallig toch niet een eigenaar was. Of een fatsoenlijke chiplezer aangeschaft waardoor ze meteen de chip hadden kunnen uitlezen.
En zoals ik ook al eerder schreef in het topic: daar hebben ze zeker geld voor. Vanuit subsidies en donaties.
Ze hebben meer dan genoeg geld om hun wettelijke taak te doen (opvangen van zwerfdieren) en dus ook om hun fouten te voorkomen of te herstellen.
Laatst bijgewerkt door Achterom op 11-01-18 21:18, in het totaal 1 keer bewerkt

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 21:17

Hee, kom op mensen - laten we het even fatsoenlijk houden.

Db/ dierenambulance hebben een kat gevangen die van TS blijkt te zijn. Het asiel heeft gisteren gebeld, TS heeft daarnaast ook gemaild en wacht op antwoord.

Laten we eerst wat tijd geven aan asiel en ts om het samen goed op te lossen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 21:18

Dorine92 schreef:
Anoniem schreef:

Reactie van TS om kat liever daar te laten

Die reactie heb je zelf verzonnen :O

Nee hoor