Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
MyHorseGirl schreef:Amandavd schreef:Dan doe je iets niet goed. Genoeg mensen die hun tuin zodanig af zetten dat andere katten er niet in kunnen.
En ja, ik kan begrijpen dat wanneer iemand al tijden last heeft van een kat, die zijn dieren vermoord, vernielingen aanbrengt en overlast veroorzaakt, die persoon op gegeven moment de keel uithangen. En als die dan ook nog tegen de muur aanpraat ( de eigenaar ) die beweert dat zijn kat zo iets niet doen en die zelf te lui is om zijn tuin af te zetten en zo asociaal is dat hij geen rekening houdt met degene die overlast heeft van zijn kat, dat de persoon die overlast heeft op gegeven moment doorslaat.
Keur ik dat goed? NEE!
Maar ik snap het wel als je al zo vaak geprobeerd hebt maar geen gehoor krijgt.
Nu voel ik me toch wel aangesproken. Noem je mij asociaal of begrijp ik dat verkeerd?
Overigens ben je zelf ook aardig aan het bitchen, misschien om je punt extra duidelijk te maken. Maar, ik snap opzich jullie punt. Vervelend dat jullie er zo'n last van hebben. Van mij mogen overigens alle dieren loslopen, geen probleem. Er komen geen katten in onze tuin vanwege de waakzaamheid van onze eigen kat.
Om nu zo lelijk te doen heeft ook geen zin..
love_western schreef:femo schreef:of je stopt die vraag eens waar de zon niet schijnt.het antwoord ga je hier niet krijgen. hoewel ik mn best heb gedaan. maar dat vond je allemaal onzin.
Ja een hond kan een mens vermoorden. Maar katten vermoorden dieren.
Maar er moet toch een reden zijn waarom niemand mij een goed antwoord kan geven. Waarscheinlijk omdat er gewoon geen goed reden is om katten wel buiten te laten lopen en andere diere niet.
En je bent redelijk gefrustreerd of niet
SAKKIA schreef:Oh mensen vinden jullie nu zelf ook niet dat jullie heel kinderachtig bezig zijn? Aan beide kanten?
Ik ga hier niet meer reageren want tot dit niveau ga ik me niet verlagen. Volgens mij heb ik altijd netjes gereageerd en voor mijn gevoel heb ik gedaan wat ik kon met een kat die niet binnen te houden is en een tuin die simpel weg niet af te zetten is.
Als je wilt weten hoe ik het opgelost heb lees je mijn berichten er maar eens op na want ik ga het niet herhalen
MyHorseGirl schreef:love_western schreef:
Ja een hond kan een mens vermoorden. Maar katten vermoorden dieren.
Maar er moet toch een reden zijn waarom niemand mij een goed antwoord kan geven. Waarscheinlijk omdat er gewoon geen goed reden is om katten wel buiten te laten lopen en andere diere niet.
En je bent redelijk gefrustreerd of niet
Ehm.. Katten vermoorden dieren? Honden kunnen dat net zo goed.. Nogmaals, van mij mogen alle dieren loslopen. Geen probleem. Als er een eekhoorn in mijn tuin kakt dan ga ik ook niet meteen uit m'n dak.
En van 1 kat ga ik ook niet uit mijn dak. Maar wel van meerdere in mijn tuin. love_western schreef:quera schreef:En waarom zou ze t antwoord niet kunnen krijgen?
Ze kan het wel van mij krijgen maar ik gok zo maar dat ze het van de mensen wil horen die hun katten naar buiten laten gaan.
Ja dat wil ik graag horen. Maar ze komen allemaal met redenen aan wat nergens op slaat.
naomi_1998 schreef:Gelukkig woon ik in een buurt met mensen die net zoals mij de poep weg scheppen en er niet moeilijk over doen. pfoe als je je daarom al druk maakt is die harde grote wereld zeker echt een hel.
Mijn katten hebben een heerlijk leven gehad en ik blijf ze lekker naar buiten doen. Als er normale mensen in mijn buurt wonen die er last van hebben doe ik er wat aan maar mensen zoals jullie zou ik ook de deur voor dicht doen.
En ja ik doe moeilijk als ik poep moet rakken van andermans dieren. 
Snollygoster schreef:love_western schreef:
Ja dat wil ik graag horen. Maar ze komen allemaal met redenen aan wat nergens op slaat.
Waarom ik mijn kat uitlaat? Ik heb geen buren, ik woon letterlijk in the middle of nowhere, waarom zou ik dan wel mijn tijd en energie in het afmaken van mijn domein moeten steken als mijn kat toch nergens voor overlast kan zorgen? Overigens is mijn domein zo groot dat de kosten wel behoorlijk zullen oplopen om de boel af te rasteren voor een kat.
SAKKIA schreef:Ja van jou wist ik het hoor. En eerlijk is eerlijk in het begin vond ik je bitchy maar je reageert gewoon wat fel omdat je nou eenmaal zo in elkaar zit volgens mij
Maar probeer duidelijk te maken dat er ook een midden weg is. Er was ook iemand in het topic die briefjes bij de buurtbewoners in de bus had gedaan, dat ze een kat had en dat mocht de kat overlast veroorzaken dan kunnen ze contact met haar opnemen. Prima oplossing in een grote buurt lijkt me. Ik woon in een klein dorp en hier zie ik eigenlijk geen andere katten dus aanbellen en zeggen dat we een kat hadden die buiten liep was voor mij handiger.
Tot nu toe geen klachten en alleen maar complimenten omdat ze muizen vangt op de terrassen van mensen die hier aan de vijver wonen
SAKKIA schreef:Ik doe dat en ik ben een dierenmishandelaar. Jullie zijn wel een erg goed volwassen voorbeeld voor me.Maar probeer duidelijk te maken dat er ook een midden weg is. Er was ook iemand in het topic die briefjes bij de buurtbewoners in de bus had gedaan, dat ze een kat had en dat mocht de kat overlast veroorzaken dan kunnen ze contact met haar opnemen. Prima oplossing in een grote buurt lijkt me. Ik woon in een klein dorp en hier zie ik eigenlijk geen andere katten dus aanbellen en zeggen dat we een kat hadden die buiten liep was voor mij handiger.
naomi_1998 schreef:SAKKIA schreef:Ik doe dat en ik ben een dierenmishandelaar. Jullie zijn wel een erg goed volwassen voorbeeld voor me.Maar probeer duidelijk te maken dat er ook een midden weg is. Er was ook iemand in het topic die briefjes bij de buurtbewoners in de bus had gedaan, dat ze een kat had en dat mocht de kat overlast veroorzaken dan kunnen ze contact met haar opnemen. Prima oplossing in een grote buurt lijkt me. Ik woon in een klein dorp en hier zie ik eigenlijk geen andere katten dus aanbellen en zeggen dat we een kat hadden die buiten liep was voor mij handiger.
niemand zegt dat jij een dierenmishandelaars bent. Dat maak je er zelf de hele tijd van. Amandavd schreef:Snollygoster schreef:Jeetje, ik snap de frustraties van de mensen hier wel. Wat de mensen van de buitenkatten ook zeggen, jullie zullen altijd terugkomen met een of ander dom antwoord.
Maar om je even tevreden te stellen, ja, mijn honden lopen ook los op 't domein
De pot verwijt de ketel!!!