[FOTO] Bijzondere hondenrassen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 17:06

Koia schreef:
Kruisingen zijn niet bijzonder? :n
Komt niet zo leuk over in je OP TS.

nog iemand met een american akita? dat vind ik wel mooie beesten.

Ik vind dat sommige mensen hier een beetje naast hun schoenen lopen met hun so called 'bijzondere hond'. Van de meeste hier zie je er op iedere straathoek minstens 10.

Er wordt volgens mij niet bedoeld dat kruisingen niet bijzonder zijn of leuk, lief, of wat dan ook, maar volgens mij is dit topic bedoelt om mensen de diversiteit van rashonden te laten zien.

Van

Re: [FOTO] Bijzondere hondenrassen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 17:23

op de vorige pagina komen toch weer wat echt bijzondere rassen voorbij
mensen die hun niet zo bijzondere hond plaatsen zul je toch wel houden.

mijn Tamaskan nog een keertje
Afbeelding

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 17:35

Ik kan met mijn dames niet achter blijven.
Duzzzzzzzzzzzzz hier zijn ze!!!!!

Dit is Mud een Noorse eland hond.
Afbeelding

En Mees een blauwe Keeshond. Hier net 2 maand. (moeder is zwart middelmaat en vader blauw grotemaat)
Afbeelding

En hier samen
Afbeelding

Ik krijg vaak de reactie dat keeshonden er nog maar weinig zijn en blauwe komen helemaal weinig voor.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 17:41

die is toch niet blauw? :o?

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 18:00

Blauw = grijs :D Kan het ook niet helpen dat ze het zo noemen.

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 18:05

Ik weet niet of het zeldzaam genoeg is..
Wij hebben een Amerikaanse Akita:

Afbeelding

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 19:18

aikon schreef:

-O-
hoe noem je de kleur van je elandhond dan want die heeft dezelfde kleur :+

Mendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 19:31

plientjedres schreef:
wouw die alpenlandse dasbrak is gaaf!!!! :~
wat is hun karrakter?
vertel er eens wat meer over?
ik ben fan!

Haha! :D
Ze is heel lief en aanhankelijk en vreselijk slim, maar dat gebruikt ze dus ook. Ze is heel erg op mensen gericht maar doet vooral dingen uit eigen belang. Ik merk het verschil heel erg met mijn vorige hond (labrador) die alles voor mij deed. Dat heeft zij echt niet :') Maar dat vind ik ook wel weer het leuke aan haar. Over het algemeen staan ze niet bekend als gezinshonden. Ze worden echt gebruikt als jachthond. Het mooie aan een dasbrak is dat er nog niet met het ras "geprutst" is. Er wordt heet secuur mee gefokt, en ook door een kleine groep. Voornamelijk in zuid-duitsland/oostenrijk. Daardoor heeft het ras geen bekende erfelijke aandoeningen.
Ze heeft dus korte pootjes. Flap oren. Zo schattig <3.
Je kunt ze álles leren maar dan moeten ze het wel willen. Buiten ben ik niet interessant, vooral niet als er andere honden bij zijn. Binnen let ze heel goed op. Ze kent ondertussen ook al meer dan 10 kunstjes :')

Je hebt ze trouwens zoals die van mij (beetje bruin/zwart achtig) en black-and-tan en hertenrood. Alle 3 heel mooi :).

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 11:08

Machie schreef:
CarinaR schreef:
Puli en Komondor wel, lijkt me veel werk die dreads.

Want?

Heb begrepen dat je de locks moet scheuren om de huid open te houden..lijkt me pittig klusje.

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 11:28

als de dreads er eenmaal inzitten, hoef je er bijna niets meer aan te doen. Verder verharen ze niet, je hoeft niet te kammen/borstelen.. Dus al met al juist helemaal niet zoveel werk ;)

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 11:30

Dat lijkt me heerlijk, niet meer dat verharen.

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 11:36

De vacht vormt zelf vilt, die moet je dan "scheuren" tot dreads. Als dan de vacht groeit scheur je de vilten steeds langer. Dat scheuren is in t begin een beetje lastig maar t is geen pittig karwei. Het gaat vaak tijdens het aaien, kroelen. Als je merkt dat je hand blijft haken dan scheur je het ff open.
Als je t van het begin af aan bijhoudt, dan is t nauwelijks werk.
Wassen van een volwassen hond was wel een fikse klus. Maar onze honden waren dol op water. Wij reden dan altijd naar de zee. Ze gingen dan zwemmen met ons en t zee water spoelde ze altijd goed schoon. Maar dat kun je niet te vaak doen omdat het zoute water het vet in de vacht aantast waardoor de structuur van de dreadlocks niet goed blijft.
Het drogen van de vacht duurt wel heel lang. Wij hadden vloerverwarming en dat was ideaal. Vrienden van ons hebben ook speciaal bij de honden in de kamer vloerverwarming aangelegd. Dat ging echt heel goed.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 14:18

Van schreef:
aikon schreef:

-O-
hoe noem je de kleur van je elandhond dan want die heeft dezelfde kleur :+

Dat noemen ze in Noorwegen gewoon grey. Hier ook gewoon grijs. Dat ze grijs "blauw" noemen gebeurt bij konijnen, cavia's, katten....... Waarom? Ik zou het niet weten.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 19:03

het grijs bij konijnen, katten en ook honden wat blauw genoemd word is ook blauw (verdunning van zwart)
maar dat is je kees niet, vandaar dat ik dat vreemd vind, in mijn ogen is hij wolfsgrauw

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 13:30

Nemurin schreef:
Tylermen: Ja dat kan, maar die hebben ook al van zichzelf die rits op hun rug, dus die zou als de andere hond het uberhaupt opvalt ook verkeerd opgevat kunnen worden.

Wat ik bedoelde is dat je bij wolven en herders normaal de vacht op de rug en schouders gewoon ziet liggen tenzij ze het koud krijgen of gaan dreigen, maar in dat laatste geval is de houding ook heel anders dan wanneer ze het koud krijgen.

Ik heb ergens ooit zo'n hele tabel gehad (voor gedragskunde) met het verschil tussen agressie-met-zelfvertrouwen en agressie-zonder-zelfvertrouwen, dus dat laatste is dan meer defensief.

Als mevrouw Sharpei gewoon "blij" kijkt is dat hetzelfde als "met-zelfvertrouwen", namelijk oren rechtop en staart omhoog. Een hond die dan die haren erbij ziet krijgt gemengde signalen en denkt "Wacht, is ze agressief?! NEEEEE!" en dan krijg je waarschijnlijk uit angst alvast een aanval.

Gokje. :)

Edit: Of mega-arrogant _O- lokt ook wel uit ja.

Hallo, ik reageer nog even maar misschien heeft een ander dat ook al gedaan hoor, dus dan sorry als het dubbel staat:
Borstelen van een hond heeft niet per definitie met agressie te maken maar met opwinding. Mijn jonge hond doet dit soms ook tijdens het spelen. Een 'rare' streep op de rug, zoals bij een Rhodesian Ridgeback - overigens een zeer veel voorkomend ras - wordt natuurlijk opgemerkt door andere honden en kan idd verkeerd worden geinterpreteerd of niet begrepen. Net als dat gebeurt bij het uiterlijk van een Sharpei of bijvoorbeeld een Engelse Bulldog. Ook Bassets, die hun oren niet meer kunnen optillen omdat die in verhouding veel te zwaar en te lang zijn, kunnen geen duidelijke signalen afgeven aan soortgenoten.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 13:40

Schafstall schreef:
Wat een mooie honden komen er voorbij. Moet eerlijk zeggen dat ik van sommige rassen ook nog nooit gehoord heb.
Weet niet of de boerboel bijzonder genoeg is, maar van mij mag ze erbij.....onze teef Balu, inmiddels bijna 7 jaar (54 kilo - 66 cm schofthoogte).
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

wel leuk en bijzonder... maar geen erkend ras...

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 13:45

Oh joh ik dacht dat boerboel wel erkend was inmiddels.

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 13:50

Ik heb het net even gegoogled maar de boerboel is wel een erkend ras alleen niet erkend door FCI. Maar je hebt nog andere organisaties die rassen erkennen. De FCI heeft 339 rassen onder zich, de Engelse KC 210 rassen en de AKC 162 rassen.
De labradoodle, de toyterrier, de American Bulldog, dit zijn een aantal voorbeelden van rassen die niet door de FCI worden erkend maar wel door de andere organisaties. De raad van beheer registreerd alleen door FCI erkende rassen.

Bron: http://www.raadvanbeheer.nl/rashonden/n ... denrassen/

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 13:53

Ik vind overigens Kooikers, Drentsche Patrijzen (daar struikel je hier over), friese stabij's, schnauzers en viszla's allemaal heel leuk en gezelig maar echt geen bijzondere = zeldzame hondenrassen.
Die Tamaskan, en de Poolse herder, en de Beauceron dat zijn imo bijzondere rassen.
Husky's zijn prachtig maar zie je ook wel veel hoor.
En boxers als bijzonder ras...? Een van de meest populaire rassen nu...
Enfin, wel leuk plaatjes kijken hoor!

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 13:56

Nikass schreef:
Ik vind overigens Kooikers, Drentsche Patrijzen (daar struikel je hier over), friese stabij's, schnauzers en viszla's allemaal heel leuk en gezelig maar echt geen bijzondere = zeldzame hondenrassen.
Die Tamaskan, en de Poolse herder, en de Beauceron dat zijn imo bijzondere rassen.

joepiee *\o/* <3 haha :D

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 13:58

Nikass schreef:
Schafstall schreef:
Wat een mooie honden komen er voorbij. Moet eerlijk zeggen dat ik van sommige rassen ook nog nooit gehoord heb.
Weet niet of de boerboel bijzonder genoeg is, maar van mij mag ze erbij.....onze teef Balu, inmiddels bijna 7 jaar (54 kilo - 66 cm schofthoogte).
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

wel leuk en bijzonder... maar geen erkend ras...

een ras hoeft wat mij betreft niet erkend te zijn voor een plaatsje in dit topic
de Tamaskan is ook niet erkend en dat is ook niet de bedoeling, er zitten meer nadelen aan dan voordelen

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 14:30

Nikass schreef:

En dat is dus weer per persoon verschillend. Want ik vind een beauceron weer niet echt bijzonder omdat er hier veel van in de buurt lopen maar een viszla zie ik hier nooit.. Zal dus ook wel afhankelijk zijn van waar je woont.. Hier in de buurt zie ik bijvoorbeeld ook nooit Rhodesian Ridgebacks maar helaas is dat toch allang geen bijzonder ras meer en heb je regio's waar je ze op elke hoek van de straat tegen komt. Dus hoe bepaal je wat 'bijzonder' is.
Over de boxer ben ik het trouwens wel met je eens ;)

somokkele

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 14:39

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nog maar een keer onze krullenbol!! Ice is onze Mudi, en superhond <3

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 14:51

Leuk Somokkele!

_xDyan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 14:53

Onze Harlekijn Dwerg poedel, helaas is deze kleur niet erkend in Nederland, terwijl hij super mooi is vindt ik zelf! :P
Afbeelding
Afbeelding

Wij hadden ook nog een Bearded collie, kweet niet of het een 'bijzonder' ras is, maar ik zie het niet zo vaak.
Afbeelding
Afbeelding