Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

seresta schreef:dat jij je hodn niet onder controle heb is jou probleem, en dr staat nergens in de wed dat je een kind vast moet binden. Jij zal ten aller teiden aan het kortste eind trekken als het mis gaat met je agresieve hond.
jammer dat de goeden dan weer onder de slechten moeten lijden omdat er mensen zijn die er zon kromme gedachten op nahouden.
easygoing schreef:MamboBeach schreef:easygoing, we vallen een beetje in herhaling maar wat als de kinderen buiten spelen en jij loopt langs? Kinderen zijn impulsief, dat zijn wij ook geweest, jij en ik. In je leven leer je een hoop zaken, dus ook dat kinderen eerst moeten vragen om een hond te aaien bijvoorbeeld. Maarrrr, kinderen zijn impulsief, nogmaals. Beetje raar dat als je weet dat je hond niet te vertrouwen is, het kind de schuld te geven...
Ik geef nergens het kind de schuld maar wel de ouders, die zijn verantwoordelijk voor de opvoeding en het gedrag van hun kinderen.
Ik dien mijn hond bij me te houden en hun dienen hun kinderen bij hun te houden,
En nee op het gebied van dieren ben ik zeker nooit impulsief geweest mijn ouders hebben mij namelijk al heel jong geleerd dat ik niet zomaar op elk dier af kan en mag rennen.
Mijn kinderen leer ik het ook maar aangezien mijn dochter gek is van dieren kan er wel eens een impulsieve reactie komen. Maar natuurlijk had jij dat niet en dat zullen jouw kinderen nooit doen.

easygoing schreef:Nee ik had dat idd niet nee, zoontje van een vriendin van mij doet het ook niet.
Jochie is 3 bijna 4 en ze hebben thuis 11 honden Fila's en Mechelaars en nee hij rent echt niet zomaar op elke hond af die hij tegenkomt, hoe gek hij ook op honden is.
Hij heeft namelijk geleerd dat niet alle honden zo lief voor hem zijn als hun eigen honden.
Impuslieve kinderen kunnen ook grote gevolgen hebben.
Neem nou weer dat overstekende kind wat niet luistert er komt een auto aan die probeert te remmen of uit te wijken maar in zijn/haar schrik let hij niet op waarheen hij stuurt en rijd iemand anders aan.
Wie is dan verantwoordelijk? De automobilist?
Ouders hoeven niet ten kosten van alles gevrijwaard worden van de acties van hun kinderen. Ouder hebben ook hun verantwoording en die kunnen ze niet op een ander afschuiven als het fout gaat door toedoen van hun kinderen.

seresta schreef:ga je hiermee het vooroordel bevestigen wat de meesten over vechthonden hebben? ik krijg namelijk niet echt het gevoel dat ik iemand voor me heb staan die zijn verantwoordign neemt.
seresta schreef:dat jij je hodn niet onder controle heb is jou probleem, en dr staat nergens in de wed dat je een kind vast moet binden. Jij zal ten aller teiden aan het kortste eind trekken als het mis gaat met je agresieve hond.
jammer dat de goeden dan weer onder de slechten moeten lijden omdat er mensen zijn die er zon kromme gedachten op nahouden.

Tari2007 schreef:Mijn moraal is dus, dat ik met mijn gevaarlijke vechthond de 'naam' heb en zij dus niks doet, een 'simpel' vuilnisbakje dus mooi wel bijt!

easygoing schreef:Slimmerik, om even terug te komen op je kennis.
Waarom doet hij als liefhebber niet juist zijn stinkende best om zijn honden en dus het ras een positief imago te geven? Door met muilkorf om de straat op te gaan bevestigd hij juist dat negatieve beeld. Als zijn honden gewoon oke zijn dan heeft hij toch ook niets te vrezen?
Èn ik lees goed in dit soort topics en haal zo de onkunde en starre minder sociale insteek van sommige eigenaren er uit.... Hetgeen een hoop bevestigd: Yamcha schreef:Tari2007 schreef:Mijn moraal is dus, dat ik met mijn gevaarlijke vechthond de 'naam' heb en zij dus niks doet, een 'simpel' vuilnisbakje dus mooi wel bijt!
Da's een moraal van niks als je het mij vraagt.
Je hebt ook zat gevaarlijke vechthonden die wel degelijk wat doen, en vuilnisbakkies die niet bijten. Mooi verhaal verder, daar gaat het niet om, maar je kunt niet een moraal baseren op 2 honden, dat slaat imo nergens op