Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
MissYvette4u schreef:Een Stafford (of welke hondenras dan ook) is pas gevaarlijk als deze niet goed wordt opgevoed EN begeleid.
Ze hebben een leider nodig en zoals ik het lees ontbrak die op dat moment.
Misschien was de pup ziek zonder dat het aan de buitenkant te zien was.
Misschien had de Stafford inderdaad de p*k op de pup, of was de Stafford te ruw met spelen.
Feit blijft wel dat er niemand was die leider over de honden (en met name de Stafford) was en heeft de Stafford dan maar zelf de leiding genomen.
Jouw zusje kon niet bij de pup komen schreef je? Toont mij aan dat ze geen leider is. Een leider kan ten alle tijden de situatie aan.
Ja, wij hebben een Stafford en worden zo moe van "o daar heb je zo'n vechthond weer dat is vragen om moeilijkheden"
Het zijn inderdaad sterke honden met een sterke wil, ze hebben een sterke leider nodig.
Zolang ze die hebben, is er niks aan de hand.
Toch nog heel veel sterkte en hopelijk komen jullie eruit met jullie familie.
Het is gebeurd je kunt er niks meer aan veranderen.
Zorg ervoor dat je er van leert en dat het nooit meer voorkomt ook al betekent dat dat de Stafford niet meer bij jullie op het erf mag komen.
Tis nog altijd jouw erf.
edit: @Geerke; onze hond heeft bij ons nog nooit in een bench gezeten

sallandval schreef:Gisteren bij Cesar Millan was er ook een hond die te sterk gefocust was op kleine hondjes (als lekker hapje dus)
daar bleek de oplossing: veel lichaamsbeweging iets constructiefs doen met het prooi-instinct (prooi training op een cursus).
trisca schreef:ik ben het niet helemaal eens met de wijze waarop hij respect wilde afdwingen bij deze hond, laat ik het zo netjes omschrijven
Macs schreef:Die knop zal niet zomaar om gaan, een hond in een roedel hoeft dat echt niet te proberen tegenover de roedelleider.
) voorbeeldig gedragen. Ze was duidelijk van slag, maar heeft geen agressie getoont.. 
Macs schreef:Die knop zal niet zomaar om gaan, een hond in een roedel hoeft dat echt niet te proberen tegenover de roedelleider.
Bij ons was het op dat moment of dieren buiten of honden buiten (zonder iemand op ons erf) en helaas is de Dober op een bepaalt moment ontsnapt en heeft een schaap gepakt 3 erfen verder... We hebben hem toen direct in laten slapen. Kon mezelf wel voor mijn kop slaan dat ik nog wachtte op een reactie van de vorige eigenaar terwijl ik ergens wist dat het fout zou kunnen gaan. De hond keek niet goed naar de paarden, zijn lichaamstaal sprak mij niet aan. Al deed hij lief tegen ons, er was iets...Blue_Eyes schreef:@LimaMambo: Maar een hond in laten slapen omdat je al die tijd al een slecht gevoel bij zijn gedrag/karakter had en dit daar slechts een bevestiging van was, vind ik een heel ander verhaal!
LimaMambo schreef:Blue_Eyes schreef:@LimaMambo: Maar een hond in laten slapen omdat je al die tijd al een slecht gevoel bij zijn gedrag/karakter had en dit daar slechts een bevestiging van was, vind ik een heel ander verhaal!
hoe eerlijk is je gevoel als je van te voren weet dat zo'n dier het 1 en ander heeft mee gemaakt?
ik denk dat je dan ook niet onbevooroordeeld in de situatie staat
wat ik begrepen heb is dat het dier naar mensen toe en naar hun zelf heel vriendelijk was
mistery schreef:Ik vind in dit geval niet dat de hond ingeslapen moet worden. Nee het is niet ok dat de hond zomaar een pup doodbijt, MAAR met een beetje menselijk verstand had dit zo makkelijk voorkomen kunnen worden. Daar kun je moeilijk de hond de schuld van geven.
LimaMambo schreef:een hond in laten slapen omdat het een schaap heeft gepakt zou ik nooit doen