Zoekactie Beans is afgelopen, na 4 maanden weer thuis!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 15:57

group1850 schreef:
Ook had ik contact met Niek omdat ik getipt was door iemand die mij een mail stuurde met de volgende link

http://www.emmen.nu/?n_id=179857

Niek heeft hiervoor gebeld maar de hond was helaas niet Beans, maar wel terug bij de eigenaar.

Denk je dat ze zover weg loopt dan?
Waar je je nu op richt qua zoeken is toch grofweg 45km verderop, denk je echt dat ze al zo ver kan zijn?

Jaime_

Re: Groot schalige zoek actie Beans *afgeblazen*

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 16:06

Er staat toch ook dat het niet Beans betrof.. maar je moet niets links laten liggen, elke kleine kans dat het beans wel betreft is er 1..

group1850

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 16:07

Annelies ze heeft al grotere afstanden afgelegd dus waarom niet en als je de route bekijkt op de kaart die ze gelopen heeft zou dat een logische kant op zijn.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 16:19

group1850 schreef:
Annelies ze heeft al grotere afstanden afgelegd dus waarom niet en als je de route bekijkt op de kaart die ze gelopen heeft zou dat een logische kant op zijn.

Maar zou ze inmiddels niet te moe zijn om nog zo ver te komen?
Dat weet je natuurlijk ook niet, dan zal ik hier wat beter kijken als ik wat in het veld zie lopen, je weet maar nooit.

renske_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 16:38

Is er inmiddels al een nieuwe flyer klaar? :)
En zou ik eventueel de route ootmarsum-oldenzaal mogen flyeren? Deze fiets ik dagelijks naar school, dus dan kan ik wel een paar flyers op palen en bij bushaltes achterlaten, aangezien er over deze weg door heel veel jongeren gefietst wordt? :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 16:45

Is het een idee om het stukje 'afgeblazen' uit de titel te halen??
Misschien dat dat 'afschrikt' voor nieuwe bezoekers??

renske_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 16:56

Kentaro schreef:
Is het een idee om het stukje 'afgeblazen' uit de titel te halen??
Misschien dat dat 'afschrikt' voor nieuwe bezoekers??

lijkt met goed plan :j
Maar ik ben eigenlijk van mening dat de hele openingspost vernieuwd zou moeten worden, met foto en beschrijving van beans, zodat meteen duidelijk is wat er aan de hand is. Misschien zelfs helemaal een nieuw topic, maar ik denk dat het dan allemaal weer erg verwarrend wordt?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-11 16:57

Iedereen hier kent het topic toch neem ik aan?

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 16:59

De vaste bezoekers, maar nieuwe bezoekers die het topic langs zien komen denken msischien wel 'aah' opgelost, en die klikken niet meer op dit topic..
Dus misschien een nieuwe pakkende topictitel, met een goede uitleg in de beginpost, dus wie is beans, hoe ziet hij eruit (fotos) omschrijving wat er nu aan de hand is, wat gewenst is en wat juist niet..

renske_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 17:00

marleen_usar schreef:
Iedereen hier kent het topic toch neem ik aan?

De mensen die dit topic vanaf het begin volgen wel, maar misschien andere bokkers niet? Omdat ze denken dat ze dan eerst 36 bladzijden moet lezen, en de zoekactie toch al is afgeblazen? En misschien zou het topic nog op de voorpagina kunnen komen? Zodat de bekendheid van de vermissing van Beans groter wordt :)
Ik weet het niet hoor, het was maar gewoon een ideetje :)

edit: idd, wat Jaime zegt

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 17:01

Vind het idee van Renske wel erg goed.

Dit topic is geopend om een zoektocht op touw te zetten. Door veel mening en geharrewar is het topic behoorlijk vervuild wat het erg onaantrekkelijk maakt om je in te lezen als je niet weet waar het over gaat.

Door een nieuw topic te maken met een duidelijke OP wat de status is van de zoektoch, wie Beans is en van wie en wat vooral wel/niet te doen maak je denk ik de kans van slagen veel groter.
Ik zou het dan handig vinden als Group deze aanmaakt aangezien hij ook bereikt kan worden voor meldingen en in contact rechtstreeks staat met Niek.

Je kan in dit topic dan een link zetten naar de nieuwe en hier een slotje op gooien.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 17:02

Even een vraagje, ik heb niet alles doorgelezen dus het zou kunnen dat het al benoemd is, maar ik begreep dat Beans uit een asiel komt...

Waar heeft ze voor die tijd gezeten?? Kan het zijn dat ze in die richting gaat??

Hoe dan ook hoop ik echt dat ze snel gevonden word.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-11 17:04

Ze komt bij een broodfokker vandaan.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 17:05

Kijk dit is dus een voorbeeld ^

Als de openingspost duidelijker was zou er nu geen verwarring zijn..

@ ThreeFingers, beans komt van een broodfokker, waar hij niet zo goed behandeld is

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 17:08

Héél misschien is dat nu wel haar redding!?!?!? Ze is niet anders gewend dan om voor haar zelf te zorgen en daardoor misschien juist wel een hele sterke hond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 17:11

Bwoh... zo balen en frustrerend dat het hondje nog niet terug is :(
Maar ik snap de strijd tussen sommige mensen niet zo goed met dingen als 'ik weet wel beter' en 'ik hoor andere dingen'... waar gaat dat dan om mensen?
Ik vind het hartverwarmend dat mensen zich zo inzetten voor Beans, laat de saamhorigheid werken ipv gaan zitten muggenziften over wie er meer doet, wie de leiding heeft en wat voor totaal niet relevante zaken er nog meer aan bod komen.

Is het al duidelijk of de broodfokker in de buurt/richting woont? En al gecheckt of de hond daar naartoe is gelopen? Vond dat namelijk een goede tip!

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 17:24

Ook als honden het ergens "slecht" hebben gehad, is dat toch vertrouwd voor hun.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 18:22

Zinia schreef:
Bwoh... zo balen en frustrerend dat het hondje nog niet terug is :(
Maar ik snap de strijd tussen sommige mensen niet zo goed met dingen als 'ik weet wel beter' en 'ik hoor andere dingen'... waar gaat dat dan om mensen?
Ik vind het hartverwarmend dat mensen zich zo inzetten voor Beans, laat de saamhorigheid werken ipv gaan zitten muggenziften over wie er meer doet, wie de leiding heeft en wat voor totaal niet relevante zaken er nog meer aan bod komen.

Is het al duidelijk of de broodfokker in de buurt/richting woont? En al gecheckt of de hond daar naartoe is gelopen? Vond dat namelijk een goede tip!

Mee eens!!

Group, wil jij eens contact met Niek opnemen over waar die broodfokker zat? Snap dat Niek dat niet aan iedereen zou willen vertellen.... (zou makkelijker zijn als ze hier zelf zat, maar begrijp enigzins dat ze meer aan haar hoofd heeft en hier ook geen tijd voor heeft).

En is Yvet nu ook nog aan het zoeken?

Edit: typefouten eruit

group1850

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 19:19

Ik zal dat bij en volgend contact zeker vragen, ik heb vandaag nog een aantal mails gestuurd naar Niek met vragen en goedkeuringen. Ik wacht even daar de antwoorden op af en stel dan weer de nieuwe vragen, want anders heeft ze een mailbox vol met vragen.

Of Yvet nu zoekt weet ik niet, maar heb begrepen dat ze niet hier direct uit de buurt komt en ook wel meer zaken heeft lopen en ook nog haar bedrijf moet runnen. Zal dus op zijn vroegst weer in het weekend zijn, maar wie weet krijgen we daar antwoord op van degene die contact hebben met Yvet als annemiekbram en Chica

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-11 19:25

Ik ben altijd positief, maar hoe lang wordt er nog gezocht? Wat is zinvol,zo lang je niet weet waar ze is kan je weinig doen toch? Je zou meer gericht moeten kunnen zoeken maar dat gaat niet.

group1850

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 19:30

Tja het is pas zinvol als er weer meldingen/spots bij Niek binnenkomen. Daarom wil ik dat er weer geflyerd word in en uitgebreid gebied. Als daar niks op binnenkomt word het een hopeloze toestand. Ik zoek nu ook niet meer, wil eerst weten of ze nog gezien is/word.

renske_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 19:31

En juist daarom zou er meer geflyerd moeten worden zodat meer mensen er van af weten en er dus meer meldingen kunnen komen ;)

edit: idd wat group ook al zegt

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-11 19:32

Toch blijf ik het gevoel houden dat ze ergens binnen zit.

group1850

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 19:34

marleen_usar schreef:
Toch blijf ik het gevoel houden dat ze ergens binnen zit.

Dat zou voor Beans geweldig zijn.

renske_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 19:34

Oja, wat ik nog wou vragen: Is er heel misschien een kans dat ze tussen Ootmarsum en Oldenzaal kan zijn? Aangezien ik daar gisteren van hele grote afstand wel een hond door de weilanden heb zien rennen, maar het leek mij eerder een donkere hond. Ook was het toen best mistig. De kans is natuurlijk heel erg klein dat het Beans is geweest, maar als er nog een melding uit die buurt komt, dan zou het misschien kunnen kloppen.

ps. Ik wil hiermee niemand valse hoop geven hoor, ik zou me alleen schuldig voelen als ik niks had gezegt en het achteraf toch Beans zou zijn geweest.