Zo is het leven nu eenmaal. Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Zo is het leven nu eenmaal. pharagirlke schreef:Wij toch ook? Onze honden zijn vals, agressief, moeten afgemaakt of op zijn minst gemuilkorft worden, schijten de hele stoep vol enz enz.
Niemand heeft gezegd dat er dezelfde regels moeten komen. Enkel dát er regels moeten komen zodat de hondeneigenaar niet meer met zijn rug tegen de muur staat als de hond een kat dood in eigen tuin.
Inney schreef:Oké, zo formuleerde je het eerder niet. Dat vind ik ook, dat er regels moeten komen. Maar ik denk dat katten gewoon veel moeilijker te controleren zijn, helaas.
Ben blij dat mijn katten geen overlast veroorzaken, en snap jullie ergernis helemaal, maar jullie denken dat alle katteneigenaars hetzelfe zijn.. En daar érger ik me aan.

Inney schreef:Ben blij dat mijn katten geen overlast veroorzaken, en snap jullie ergernis helemaal, maar jullie denken dat alle katteneigenaars hetzelfe zijn.. En daar érger ik me aan.

rissa schreef:Adil18 schreef:En zonder gemaar en gezeur opdraaien voor de onkosten die jouw kat veroorzaakt...
Absoluut. Het is zo jammer dat iemand anders moeite moet steken in het zoeken naar de eigenaar van de kat en de eventuele reparaties omdat een hoop katteneigenaren het zo goed bedoelen met hun huisdier.
Mindim schreef:Mijn katten zijn keurig gechipt en ik ben wa verzekerd. En ik zal altijd voor medische kosten van mijn dieren zorgdragen.
En ik bedoel het inderdaad goed met mijn huisdier, wie denken jullie in vredesnaam wel wie we zijn, familie Tokkie?
Mindim schreef:Tjonge jonge, wat is het weer zwart wit hier.
Ik ben ook een asociale katteneigenaar, wiens moordmachine buitenloopt. Er wordt wel een drama van gemaakt.
We hebben ook een hond en een open ren met konijnen. Nog nooit is me daar een kat aan het moorden geweest. Onze kat ligt zelfs tegen de konijnen aan. Ook de wilde katten hier komen er niet.
Hier lopen erg veel katten, veel wilde en ook veel van eigenaren. Ieders kat loopt hier buiten, dus de mijne ook. Ze kunnen hier de weilanden in en muizen vangen en ratten, daar hebben sommige mensen namelijk katten voor. Binnen houden kan dan niet. Mijn katten vangen in de zomer 3 muizen per dag.
De katten pakken ook de kippen niet, dat doen hier de buizerds en de wezels en de vossen.
En ik zou mijn katten niet liefhebben, omdat ik ze een risico laat lopen buiten, nou dan mag je komen kijken en het dan nog eens weer beweren. Het is heerlijk om te zien hoe ze in het gras lopen te springen en doen of uren aan de sloot kunnen zitten speuren naar een kikker, die vaak niet wordt gevangen.
Mijn katten hebben meestal gewoon de keus wat ze willen doen.
@Pharagirlke, dat je mij als kattenliefhebster onsymphatiek vind, dat zal me een zorg zijn, das in mijn leven niet van belang.
En zeker niet, zoals sommige hier, gaan roepen dat mijn hond dan afgemaakt moet worden. Waarom pik je mij er uit Mindim? pharagirlke schreef:Prima dat je het zo doet hoor, maar niet komen klagen als mijn hond jouw kat op vreet.En zeker niet, zoals sommige hier, gaan roepen dat mijn hond dan afgemaakt moet worden. Waarom pik je mij er uit Mindim?

Adil18 schreef:pharagirlke schreef:Prima dat je het zo doet hoor, maar niet komen klagen als mijn hond jouw kat op vreet.En zeker niet, zoals sommige hier, gaan roepen dat mijn hond dan afgemaakt moet worden. Waarom pik je mij er uit Mindim?
Gelukkig heb ik daar overheen gelezen zeg! Honden afmaken...daarom?! Nee, jouw kat op gebied van mijn hond, dan moet jouw kat maar zien hoe hij er weg komt...
haar ouders waren nog sympathiek geweest, die hadden alleen een schadevergoeding en een muilkorf geëist

Mindim schreef:Mijn katten zijn keurig gechipt en ik ben wa verzekerd. En ik zal altijd voor medische kosten van mijn dieren zorgdragen.
En ik bedoel het inderdaad goed met mijn huisdier, wie denken jullie in vredesnaam wel wie we zijn, familie Tokkie?