Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
slimmerik schreef:Ikima schreef:.
Zolang een DA nog niet zegt dat het klaar is, blijft er een kleine hoop.
Een DA zal dat never nooit aangeven. Het is de baas die beslist. Tenzij jezelf aan de DA vraagt zijn/haar inbreng daarin te geven. En dan nòg kunnen de DA's je alleen aan geven dat het lijden b.v. erg groot wordt.
Femke kent zelf de grens is al aangegeven dus daar gaan we gewoon vanuit.
kimmie261 schreef:ik heb een dogo gehad,die met 4 jaar oud lymfeklier kanker kreeg..
die hond was mijn grote liefde,en ze gaven hem nog 6 maanden,ik dacht phoe,nou hij zal de uitzondering zijn,zo'n mooie sterke jonge hond...ja..met ook een jonge snelle celdeling,binnen 4 maanden was ie slecht,hij at nog,liep rond,maar zijn kop hing scheef,zijn ogen gingen heel hard op en neer,en kon buiten alleen in een rondje rennen,en viel gewoon om met lopen,de dag dat dat gebeurde heb ik gebeld om te laten komen inslapen..
het eerste wat die da zei,toen hij binnen kwam,"oww nou zo gaat het toch nog wel,hij ziet er nog niet zo slecht uit"
ik heb hem toen alsnog laten inslapen,zo kon het gewoon niet verder voor hem,maar deze foute woorden van die dierenarts hebben een jaar nagegalmd in mijn oren....
het ging toch nog wel....
ik wil ook met kimmie inslapen,echt 10000% zeker weten dat het echt niet meer gaat,en geen twijfel ,geen mogelijkheid nog..niets...dit is echt al veel te heavy zo...
SuperLiesje schreef:slimmerik schreef:
Een DA zal dat never nooit aangeven. Het is de baas die beslist. Tenzij jezelf aan de DA vraagt zijn/haar inbreng daarin te geven. En dan nòg kunnen de DA's je alleen aan geven dat het lijden b.v. erg groot wordt.
Femke kent zelf de grens is al aangegeven dus daar gaan we gewoon vanuit.
Hier wil ik graag nog even op reageren. Als een da denkt dat een dier niet meer te redden is zal deze dat zeker wel aangeven. De keus blijft natuurlijk wel altijd bij de baas van het dier, maar een da is verplicht om jou een eerlijk en reeel beeld te geven van de vooruitzichten van je dier. Juist omdat bij de baasjes het gevoel vaak de overhand neemt in zulke situaties... Dat weet een da als geen ander.