lieve kleine kimmie reddeloos verloren... Helaas overleden..

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-09 10:46

ik moet zeggen,dat ze hier dus wel zeggen wanneer het genoeg is,bij heca heeft mijn da toen ook gezegd dat ze kwam in te laten slapen...

maar ze zeggen het zo,dat je wel zeker weet dat er geen twijfel is,en je hoort dat ze het echt heel erg vinden.

en ook toen heca ingeslapen werd heeft ze niets aan twijfel over gelaten...

het gesprek donderdag ochtend met de andere dierenarts (die vandaag ook langs komt ) is zeer nuchter geweest en ook heel verhelderend,en ja,ook hij snapt wel heul goed dat inslapen van kimmie echt vreselijk is,hij zegt er zelf ook heel veel moeite mee te hebben,maar we hebben wel heel reeel 2 kanten bekeken...

brrr,ik heb het niet meer... ga zo naar buiten,paardjes doen en maar even gedachte op wat anders...

LetsdunitJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 10:46

Heel veel sterkte vandaag !

Ga op je gevoel af, onze pup had een extreme hartafwijking (3cm gat in zijn hart) de artsen gaven ons niet meer als een aantal maanden, ik moest hem vooral rustig houden. Eerst schrok ik me rot, maar uiteindelijk hebben we hem lekker vrij gelaten in zijn doen en laten. Zo rende hij met gemak 20km mee met de paarden en was hij de hele dag in de weer met rennen en spelen. Uiteindelijk is hij tegen alle verwachting 6 jaar oud geworden, heeft een prachtig leven gehad en heeft alle artsen versteld doen staan.

Ieder geval is anders, volg je hart ;)

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 10:47

slimmerik schreef:
Ikima schreef:
.
Zolang een DA nog niet zegt dat het klaar is, blijft er een kleine hoop.

Een DA zal dat never nooit aangeven. Het is de baas die beslist. Tenzij jezelf aan de DA vraagt zijn/haar inbreng daarin te geven. En dan nòg kunnen de DA's je alleen aan geven dat het lijden b.v. erg groot wordt.

Femke kent zelf de grens is al aangegeven dus daar gaan we gewoon vanuit.

Hier wil ik graag nog even op reageren. Als een da denkt dat een dier niet meer te redden is zal deze dat zeker wel aangeven. De keus blijft natuurlijk wel altijd bij de baas van het dier, maar een da is verplicht om jou een eerlijk en reeel beeld te geven van de vooruitzichten van je dier. Juist omdat bij de baasjes het gevoel vaak de overhand neemt in zulke situaties... Dat weet een da als geen ander.

kimmie261

Re: lieve kleine kimmie is reddeloos verloren...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-09 10:52

ik heb een dogo gehad,die met 4 jaar oud lymfeklier kanker kreeg..

die hond was mijn grote liefde,en ze gaven hem nog 6 maanden,ik dacht phoe,nou hij zal de uitzondering zijn,zo'n mooie sterke jonge hond...ja..met ook een jonge snelle celdeling,binnen 4 maanden was ie slecht,hij at nog,liep rond,maar zijn kop hing scheef,zijn ogen gingen heel hard op en neer,en kon buiten alleen in een rondje rennen,en viel gewoon om met lopen,de dag dat dat gebeurde heb ik gebeld om te laten komen inslapen..

het eerste wat die da zei,toen hij binnen kwam,"oww nou zo gaat het toch nog wel,hij ziet er nog niet zo slecht uit"

ik heb hem toen alsnog laten inslapen,zo kon het gewoon niet verder voor hem,maar deze foute woorden van die dierenarts hebben een jaar nagegalmd in mijn oren....

het ging toch nog wel....

ik wil ook met kimmie inslapen,echt 10000% zeker weten dat het echt niet meer gaat,en geen twijfel ,geen mogelijkheid nog..niets...dit is echt al veel te heavy zo...

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 11:01

Groot gelijk hoor Femke, ik zou mijn dieren ook pas laten inslapen als ik weet dat het écht niet meer gaat. :)

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 11:04

Wat de afloop straks ook moge zijn.. Ik wil je echt ontzettend veel sterkte toewensen!
Ik heb hier zelf ook vier honden rondlopen, het zijn ook mijn kinderen, mijn allesjes.. Als hen wat zou overkomen... Nee, ik mag er
niet aan denken. Dus ik begrijp maar al te goed dat je alles wil geven voor haar en 1000% zekerheid wil vooraleer je haar zou laten gaan.

Ik hoor maar al te vaak mensen zeggen: 'ach het is toch maar een hond.' Het zijn inderdaad 'maar' honden... Honden die me ontzettend
veel onvoorwaardelijke vriendschap geven, me gelukkig maken, nooit boos zijn, me aan het lachen brengen,...

Veel succes straks! :(:)

Manoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 11:04

Kimmie ik wens je heel veel sterkte dit is zo toch niet vol te houden met al die spanning. Ik kan je wel zeggen dat ik heel veel bewondering voor je heb. Dit is voor niemand te doen. Nogmaals heel veel sterkte en misschien is er toch nog een heel klein beetje hoop wat je op de been houd.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 11:22

Femke, heel veel sterkte vandaag. Kimmie ziet er inderdaad gewoon wonderbaarlijk goed uit op de foto's die je aan ons laat zien. Vanaf de foto geniet ik al van de kleine frummel, ik kan me dus goed voorstellen dat jullie zielsveel van haar houden. Ze is ook echt om op te vreten! Luister naar de dierenarts, luister naar je hart en luister naar Kimmie, dan kun je NOOIT een verkeerde keuze maken. We zijn tenslotte slechts mensen...

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 11:29

Femke héél, héél, héél veel sterkte vandaag, ik begrijp zooo goed hoe je, je voelt.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 11:30

Wat een verschrikkelijk moeilijke beslissing moet dit zijn. Ik weet niet of ik dit zou kunnen. Zeker als de pup nog speels en vrolijk is. Ik denk zelfs dat ik haar nog een paar keer zou laten spoelen. Laf? Waarschijnlijk wel. Maar ik ben van mening dat dood gewoon dood is en dat alles uit het leven gehaald moet worden, ook als dat nog een paar leuke dagen zijn. Zolang het dier niet echt te lijden heeft van het spoelen en nog te goed is daarna. Maar goed, ik kan het niet beoordelen. Ik wens je heel veel sterkte met je beslissing en hoop dat je dierenarts je goed ondersteunt in je beslissing. Zorg in ieder geval dat je echt achter je beslissing staat.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 11:34

kimmie261 schreef:
ik heb een dogo gehad,die met 4 jaar oud lymfeklier kanker kreeg..

die hond was mijn grote liefde,en ze gaven hem nog 6 maanden,ik dacht phoe,nou hij zal de uitzondering zijn,zo'n mooie sterke jonge hond...ja..met ook een jonge snelle celdeling,binnen 4 maanden was ie slecht,hij at nog,liep rond,maar zijn kop hing scheef,zijn ogen gingen heel hard op en neer,en kon buiten alleen in een rondje rennen,en viel gewoon om met lopen,de dag dat dat gebeurde heb ik gebeld om te laten komen inslapen..

het eerste wat die da zei,toen hij binnen kwam,"oww nou zo gaat het toch nog wel,hij ziet er nog niet zo slecht uit"

ik heb hem toen alsnog laten inslapen,zo kon het gewoon niet verder voor hem,maar deze foute woorden van die dierenarts hebben een jaar nagegalmd in mijn oren....

het ging toch nog wel....

ik wil ook met kimmie inslapen,echt 10000% zeker weten dat het echt niet meer gaat,en geen twijfel ,geen mogelijkheid nog..niets...dit is echt al veel te heavy zo...

een dierenarts zou toch beter moeten weten....petje af voor jou hoor meid!
Een dier kun je beter drie dagen te vroeg in laten slapen dan een halve dag te laat......dan pas hou je echt van dieren....

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 11:42

Heel veel sterkte zo. Ik hoop stiekem ook nog op een klein wondertje. Heb je topic meegelezen en wat een mooie pup is het, en wat vertel jij mooi over haar :+:.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 11:51

ook van mij wederom heel veel sterkte vandaag!
Hoelaat komt de DA?
Zelf heb ik zo een gevoel dat het nog niet Kimmie's tijd is, hoop dat ik daar goed mee zit.
Zet hem op meid! :(:)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-09 12:43

de dierenarts zou tussen 4 en 5 komen,maar heeft spoeddienst,dus zal nog telefonisch contact opnemen,ik heb heeeel veel filmpjes van kimmie :D

geweldig zeg zo'n stom cameraatje...

en we gaan nu zo eerst even naar een speelvriendje,ze is zooo druk,ze staat nu mijn schoenen te molesteren,dus ze mag even lekker spelen zo... :D :D

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 12:46

Ongeloofelijk. Dat ze nu gewoon naast je staat te springen en vrolijk doet terwijl ze van binnen zo ziek is.

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 12:48

misschien kun je de filmpjes uploaden, kunnen we ook meegenieten !
wat jammer dat de da spoeddienst heeft ! :(

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-09 12:49

ja,dat is ook waarom het zó verdomde moeilijk is,maar ik kan jullie wel vast laten weten,dat als kimmie zó is als nu...

:n no way dat ze ingeslapen wordt...

het spijt me voor kimmie,maar ik kan geen goed voelend hondje dood laten gaan,dat voelt als vermoorden,niet als helpen...

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 12:50

ik snap het hoor ;)
ik zou het zelfde hebben gedaan,

maar kun je de filmpjes uploaden ? dan kunnen we meegenieten ! :D

lovelanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 12:51

lees dit topic al vanaf het begin mee.....
meid , echt heel veel sterkte toegewenst! hopelijk krijg je een positief bericht te horen, al is de kans klein zoals ik heb begrepen. krijg tranen in mijn ogen als ik er aan denk dat dat leuke kleine hondje nu vrolijk en speels rondhuppelt en dat hij niet weet wat er zich allemaal afspeelt. nogmaals sterkte vanmiddag, je doet iniedergeval alles voor je hondje!
ben benieuwd naar de filmpjes!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 12:52

Ik kan me voorstellen dat je echt heel erg zeker wilt weten dat het een lijdensweg is. En is je hondje goed zou ik ook niet kiezen om te laten inslapen. Maar het gewoon per dag aankijken tot het echt niet meer kan en je hondje aangeeft dat ze niet meer wil. Daar zijn ze meestal wel heel goed in.

En 3 dagen te vroeg ipv een halve dag te laat kan ik me niet in vinden eigenlijk. Wie zegt dat het maar 3 dagen is?

Zou het ons hondje zijn dat zouden we denk ik kiezen om te gaan spoelen, desnoods thuis tot het echt niet meer gaat. Dan maar een kwak geld ertegenaan gooien, voor een mens zou je het ook doen.

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 13:04

Kimmie261:
Aller eerst heel veel sterkte , En k sta achter je , ik snap je keuze dat je dr nu niet in laat slapen als ze zo levendig is, Maar vergeet niet dat rottweilers vaak niet laten merken wanneer ze ergens last van hebben en ze zich dr door de pijn heen bijten, Altans al onze rottweilers deden dit.

T is echt een schattig poppetje, Dat koppie , zou dr zo op kunnen halen en onder mn jas mee smokkelen naar buiten :o , Snap dat je nu geen afscheid kan nemen van dr !

Vroeg me alleen nog af met dat spoelen , Hoelang zou je dat "het" moment kunnen uitstellen zeg maar?
Is dat een kwestie van maanden of jaren?
En is er een optie dat je zelf thuis kan spoelen met dr zodat je misschien nog maanden/jaren plezier kan hebben van dr?
K heb van spoelen geen verstand vandaar mn vragen :Y) .

Veel sterkte en geniet lekker van je mooie meisie met die mooie weer!
Laatst bijgewerkt door Specials op 23-05-09 13:14, in het totaal 1 keer bewerkt

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 13:09

SuperLiesje schreef:
slimmerik schreef:

Een DA zal dat never nooit aangeven. Het is de baas die beslist. Tenzij jezelf aan de DA vraagt zijn/haar inbreng daarin te geven. En dan nòg kunnen de DA's je alleen aan geven dat het lijden b.v. erg groot wordt.

Femke kent zelf de grens is al aangegeven dus daar gaan we gewoon vanuit.

Hier wil ik graag nog even op reageren. Als een da denkt dat een dier niet meer te redden is zal deze dat zeker wel aangeven. De keus blijft natuurlijk wel altijd bij de baas van het dier, maar een da is verplicht om jou een eerlijk en reeel beeld te geven van de vooruitzichten van je dier. Juist omdat bij de baasjes het gevoel vaak de overhand neemt in zulke situaties... Dat weet een da als geen ander.

De DA hééft in dit geval aangegeven dat redding niet meer mogelijk is. Daarna is het aan de eigenaar om het tijdstip te bepalen. Daar zal de DA zich niet meer in mengen.

Wij hebben ook verschillende rotweilers gehad en die geven idd niet snel aan dat ze pijn hebben. Het zijn sùper honden. :j

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 13:13

Tjee, wat sta jij voor een immens moeilijke beslissing.. Welke je ook neemt, jij zal de goede nemen..

Ik wil je heel erg veel sterkte wensen en ik leef echt heel erg met je mee.. Geniet nog meer van de momenten dat ze bij jullie is!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 13:31

Femke en Edwin ook, ik wil jullie vandaag nogmaals ontzettend veel sterkte toewensen. :(:)
Ik weet zeker dat jullie het juiste besluit nemen voor Kimmie. Jullie laten haar ook nog genieten van het leven zolang het nog kan :j

Draflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 13:43

ontzettned veel sterkte !