Bovendien: de katteneigenaar van 5 straten verder (in de stad) weet echt niet of heel zijn omgeving katvriendelijk is

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Kapi_Dust schreef:maar ben ik dan een "dierenbeul" omdat mijn kat niet naar buiten mag (door omstandigheden) en ik hem alleen aan een riempje naar buiten kan gaan?
(terwijl meneer helemaal niet wilt,want zet je hem buiten neer, rent hij zo snel mogelijk terug naar zijn mandje.)
Amanda schreef:Laat ik het dan eens anders stellen.
Ik heb een kat uit het asiel gehaald. Ze zat daar al 1,5 jaar in een hokje van 3x3 met nog 10 andere katten. Daar werd ze gepest omdat ze niet 100% is.
Ik heb haar daar weggehaald uit medelijden. Bij mij zit ze op een ruime 2-kamerflat, maar gaat dus niet naar buiten. Nou vind ik het onverantwoord omdat ze die hersenbeschadiging heeft en dus totaal geen oriëntatie vermogen heeft.
Maar als je dat buiten beschouwing laat, dan heeft ze het als binnenkat bij mij toch beter dan in het asiel?
Wat haar gedrag ook laat zien. Ze is van een agressieve kat veranderd in een kroelkat en een allemansvriend.
Ondanks dat ze dus binnen zit en niet buiten komt. Ja, in de zomer op het balkon.
(De ren staat overigens op de planning, zodat ze (en de andere 2) dmv een kattenluik toch naar buiten kan.)
Binckydenice schreef:Als je kat qua geest of qua lichaam niet is wat het moet zijn kun je het inderdaad beter niet buiten laten, ookal vindt ik nog steeds dat dit beter is....
Amanda schreef:Je kan (en ik val hiermee in herhaling) niet 1 lijn trekken. Dat gaat gewoonweg niet.
Chubby schreef:Denk je echt dat ik mijn kat van 850,- zonder toezicht buiten laat wandelen met het risico dat hij zijn eerste levensjaar niet volmaakt door verkeer of niet bij mij volmaakt door vervelende mensen die de waarde van een dergelijke kat kennen?!
En hetzelfde geldt trouwens voor mijn HTK kat die mij ook teveel waard is om risico's mee te nemen en aan gevaren bloot te stellen.
Wat eenieder zijn kat toestaat zal mij een zorg zijn, ík wil met de mijne geen risico lopen ze vroeger dan nodig te verliezen. Daar voeg ik aan toe dat de katten sámen zijn, spelen, eten en slapen én daarnaast door ons uitgedaagd worden zich zowel mentaal als fysiek te ontwikkelen. Op 75 vierkante meter.. Lijkt me niet onaardig hoor..
Letizia schreef:Ooh maar dat wil ook allemaal niet met mijn HTKjes hoorEmotioneel minstens zo veel waard