Dierenleed (zeer schokkend 18+)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

Re: Dierenleed (zeer schokkend 18+)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 19:05

slimmerik schreef:
Inderdaad... de wet hoeft maar op één punt te worden uitgebreid: véél zwaardere straffen voor de eigenaars!!

mee eens!

maar dan ook een goede oplossing voor de honden die van dat soort mensen in beslag zijn genomen

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 19:11

ThePast03 schreef:
Ik kijk niet hulpeloos toe, ik richt mij op de daders van dit hondenleed en dat zijn de pupkopers.

Die testen zorgen nog steeds voor zinloos afmaken. Namelijk de honden die er niet doorheen komen omdat ze door hun eigen bazen zijn verpest. Maar dat is voor jullie blijkbaar niet zo erg.

Nogmaals als er vandaag besloten wordt om alle pitbullachtigen naar een veilig land te brengen zal ik daar persoonlijk aan mee willen helpen.
Maar dat willen ze niet.

Waar wil jij zoveel verantwoordeijke en ervaren hondenliefhebbers hier in Nederland vinden die zo'n hond willen opvangen? Deze mensen hebben gewoon een staff of amstaff met FCI papier.
En wat doet jullie voorstel op lange termijn? Zorgen voor nog steeds zinloos afmaken, want er zullen nog genoeg honden niet door de test komen.
En wat voor een hardere maatregelen wil je treffen als ze niet eens inzitten over het risico wat ze nu lopen? Namelijk het zinloos laten inslapen van hun hond?
Je dacht toch zeker niet dat dit soort mensen wakker ligt van een hogere boete ????

En fokkers aanpakken is compleet zinloos, een ritje naar België waar dit soort honden vrij verkrijgbaar zijn is voor iedereen zo gemaakt. De fokkers stoppen vanzelf als er geen pupkopers meer zijn.
Voor de honden zelf is dit geen verbetering, zeker niet op lange termijn. Dit is alleen een verbetering voor de mensen die verboden honden in hun bezit hebben.

Een kruising labrador x rottweiler is natuurlijk een hond maar krijgt nooit FCI papieren en is dus geen rashond.
Verder heeft ieder wezen recht op leven, maar helaas zijn er mensen hier in Nederland die dat niet vinden en gewoon lak hebben aan de wet en de fokkerij in stand houden door pups te kopen waarvan ze weten dat ze het risico lopen op zinloos inslapen.

Stop met de wet de schuld te geven, ik kan het blijven herhalen er had door de wet geen hond zinloos hoeven worden ingeslapen.
Het zijn de pupkopers die verantwoordelijk zijn voor dit dierenleed en zij zijn ook de enige die dit snel kunnen stoppen.

als een hond NIET door de test komt en dan ingeslapen word vind ik dat zo zinloos niet hoor...
zo'n hond komt niet voor niks NIET door de test...
dan is er dus toch een teken van agressie in zo'n dier en is dan een eventueel lopend gevaar voor z'n omgeving...

jij kan je mening blijven herhalen,maar so do we Haha!
ieder behoud zijn mening toch wel...en ja poes over sommige dingen zullen we het wel eens eens zijn maar niet over alle want sommige meningen hier vind ik nog steeds te kort door de bocht,net zoals zij die van mij vinden
daar ben je mens voor en kom je dus niet uit...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 21:44

Snoevie schreef:
mee eens!

maar dan ook een goede oplossing voor de honden die van dat soort mensen in beslag zijn genomen

noem eens een oplossing die goed is voor de hond en de gemeenschap geen geld gaat kosten....

Herplaatsing lukt alleen maar meer fokkerij uit...

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 22:12

ThePast03 schreef:
Verder hoort een pitbull achtige inderdaad lief te zijn naar mensen maar is en blijft het een gevaar bij vreemde honden. Verantwoorde mensen weten dat, maar het zijn niet de verantwoorde mensen die zo'n hond aanschaffen want die nemen geen risico's met hondenlevens.

Wat je krijgt als onverantwoorde mensen dit soort honden aanschaffen is in dit filmpje te zien. Het zal je hond maar wezen Verdrietig :

http://www.metacafe.com/watch/171312/pittbul_attack/

Dit is dus precies wat ik bedoel, wat hier omschreven wordt!

Wat betreft het filmpje...
Een stelletje zoutzakken zijn het! Hamer
Pakken ze een stoel erbij en dat tussen de honden! Lips are sealed Frusty
Kijk eens hoe de eigenaar (volgens mij is dat de eigenaar) de stoel er tussen probeert te zetten, zelf durft hij ook niet echt veel te doen.
Zegt genoeg lijkt me.
En de hond die aanvalt, het is gewoon een spelletje van hem!
En heel eerlijk gezegd vind ik dit nog een hele "zachte" actie!

Typfout!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 22:32

Als dat mijn hond was geweest, had ik die geschopt en geslegen tot hij flauw viel denk ik... En dan ben ik 1 van die mensen die nooit slaat. Vind het ook een ontzettend flauwe reactie van de eigenaar zeg... Beest is nog trots en zij doen niks...

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 22:34

slimmerik schreef:
Snoevie schreef:
mee eens!

noem eens een oplossing die goed is voor de hond en de gemeenschap geen geld gaat kosten....

Herplaatsing lukt alleen maar meer fokkerij uit...

wat wil je er dan mee doen?
ik vind herplaatsen zo slecht nog niet...........niet ideaal,maar je doodt dan geen onschuldige dieren meer(waar de eigenaar natuurlijk schuldig aan is,ik zeg het maar even)

nogmaals; het filmpje is erg naar om te zien,maar wel heel vaag

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 22:36

poes schreef:
Als dat mijn hond was geweest, had ik die geschopt en geslegen tot hij flauw viel denk ik... En dan ben ik 1 van die mensen die nooit slaat. Vind het ook een ontzettend flauwe reactie van de eigenaar zeg... Beest is nog trots en zij doen niks...

Nou, en dat bedoel ik, ze durven n-i-e-t-s!
Toen ik de Stafford nog had vloog die ons eigen labrador aan, uit het niets,
nou, ik kan je vertellen, ik heb hem zo hard geschopt dat hij uiteindelijk heeft losgelaten, maar ga niet zo staan te suffen.
Oh, hier kan ik bloedlink om worden.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 22:37

Snoevie, mag ik vragen wat je er vaag aan vindt?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 22:38

Snoevie schreef:

ja ik vind het filmpje ook erg vaag....en als het mijn hond had geweest (wat voor ras dan ook) dan had ik me hem toch een poeier verkocht!
en daarna had ik hem zelf persoonlijk in laten slapen....
als 1 van mijn honden ooit zo agressief word dat ie een gevaar voor de samenleving wordt dan is het over...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 22:40

Snoevie schreef:
wat wil je er dan mee doen?
ik vind herplaatsen zo slecht nog niet...........niet ideaal,maar je doodt dan geen onschuldige dieren meer(waar de eigenaar natuurlijk schuldig aan is,ik zeg het maar even)

Ik zou niet graag zo'n herplaatste hond hebben. Als de eigenaars er achter komen waar de hond zit..... dan heb je de poppen pas echt aan het dansen. En geloof me dat is voor die mensen snel te achterhalen.

Bovendien zal het een flinke duit kosten. De eigenaars zorgen wel dat ze geen cent te makken hebben.... Dus de gemeenschap draait ervoor op.

Bovendien zou je zo'n test regelmatig uit moeten voeren... ook daar zitten kosten aan. En de eigenaar en consjorten vinden het nu hélemaal niet erg meer om zo'n dier te fokken/kopen. Ze komen tóch allemaal goed terecht.

Nu worden zulke mensen er soms nog op aangesproken....dat ze hondenmoordenaars zijn als ze zo'n hond kopen. Dan niet meer.

En ik zie je nu al twee keer de opmerking maken dat je het filmpje vaag vindt..kun je dat uitleggen?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 22:42

Es79 schreef:

tuurlijk mag je dat vragen(ook @slimmerik),ik vind persoonlijk dat je er niet erg duidelijk op kunt zien wat voor honden het zijn.
oke,de kans is groot,maar het is niet met zekerheid vast te stellen(ohoh ik hoor sommigen al weer denken,maar als het mijn hond was geweest had ik hem een enorme rotschop verkocht en in laten slapen,want hij is duidelijk wel gevaarlijk en agressief)

en verder vind ik ook wel dat je gelijk hebt slimmerik,maar wat zou jij dan doen?als het verder dieren zijn met een goed en normaal karakter

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 22:42

Het is heel onverstandig om een pitbull die zijn prooi vastheeft aan te vallen. Als zijn agressie zich op jou richt dan kan het héél naar voor je aflopen...

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 22:43

Snoevie schreef:
Es79 schreef:

tuurlijk mag je dat vragen(ook @slimmerik),ik vind persoonlijk dat je er niet erg duidelijk op kunt zien wat voor honden het zijn.
oke,de kans is groot,maar het is niet met zekerheid vast te stellen(ohoh ik hoor sommigen al weer denken,maar als het mijn hond was geweest had ik hem een enorme rotschop verkocht en in laten slapen,want hij is duidelijk wel gevaarlijk en agressief)

en verder vind ik ook wel dat je gelijk hebt slimmerik,maar wat zou jij dan doen?als het verder dieren zijn met een goed en normaal karakter

Een blonde labrador en een pitbullachtige, waarschijnlijk de pitt zelf zo te zien!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 22:44

ik bedoel ermee,dat er niet duidelijk op te zien is wat voor ras het werkelijk is(hangen de papieren er niet bij?)
maar zoals ik al zei,de kans is wel groot

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 22:45

slimmerik schreef:
Het is heel onverstandig om een pitbull die zijn prooi vastheeft aan te vallen. Als zijn agressie zich op jou richt dan kan het héél naar voor je aflopen...

Ja, en dat is nu precies het probleem.
Oh, oh, oh, oh, wat zijn we stoer, maar gaat de hond vechten dan durven ze niets meer.
Nou, toch pak ik hem mooi vast en richt hij zich maar op mij maar niet op de andere hond.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 22:46

Sja, aan de andere kant, als je het lef niet hebt om je eigen hond aan te pakken op zo'n moment hoor je er geen te hebben. Neem dan een hond die je aankunt. Wat dan mss wel betekent dat niemand een hond moet nemen die tot dergelijke agressie in staat is (ik weet het, in elk ras zitten rotte appels, maar ik heb het dan over honden die meer aangeboren temperament hebben).

slimmerik

Snoevie schreef:

Geloof me dat het zeer doet....onschuldige honden afmaken. Maar de kans is heel erg aanwezig dat een hond zonder papieren ook pitbull genen in zijn lijf heeft.

De kenmerken van zo'n hond zijn gewoon dat ze vanuit het niets aan kunnen vallen..... Dát risico kun je gewoon niet nemen en is imo afmaken de enige oplossing.

Daarbij zou ik graag zien dat de eigenaar levenslang moet boeten dus een vast bedrag per maand aan een goed doel of zo....
Bovendien het verbod (en controle daarop) van het houden van huisdieren. (welke dan ook)

MamboBeach

Snoevie schreef:
ik bedoel ermee,dat er niet duidelijk op te zien is wat voor ras het werkelijk is(hangen de papieren er niet bij?)
maar zoals ik al zei,de kans is wel groot

Papieren heb ik niet zien hangen maar mijn hondenkennis is toch wel dermate goed dat ik kan zien dat het om een pittbullachtige hond gaat. Knipoog

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 22:47

poes schreef:
Sja, aan de andere kant, als je het lef niet hebt om je eigen hond aan te pakken op zo'n moment hoor je er geen te hebben. Neem dan een hond die je aankunt. Wat dan mss wel betekent dat niemand een hond moet nemen die tot dergelijke agressie in staat is (ik weet het, in elk ras zitten rotte appels, maar ik heb het dan over honden die meer aangeboren temperament hebben).

Afgod

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 22:49

slimmerik schreef:
Ik was idd even off line....

Mijn onderschrift is omdat ik behalve om honden óók om mensen én kinderen geef !!! En om mensen met een indentiteitsprobleem in te laten zien wat ze in huis kunnen/willen halen. (laten ze gewoon een Hummer of Jaguar kopen) Bovendien hoef ik zo niet steeds de link op te zoeken. Heb trouwens al tig positieve reacties hierop gehad.

Ik vind jullie onderschrift n.l. een verwerpelijk doel steunen. Door de petitie te ondertekenen steun je de mensen die willens en wetens zo'n verboden hond in huis gehaald hebben.

Ook ik heb niks tegen respectvol discusieëren. Haha!

Heb je ook de teksten eronder gelezen??

'Pitbulls, Once the "american Dog", do not "lockjaw". This is incorrect. Pitbulls do have very strong jaws, yet not nearly as strong as a mastiff or a rottwiler for example. Infact, If a dogs jaw "locked" It wouldn't be categorized as a "dog"; it would fall under a different species.

Also, german sheppards, dalmations, and poodles, are 50 percent more likely to attack a human, than a pitbull.

Pitbulls are territorial, as well as very protective, this is why they were brought to war with american soldiers in the past. They would not leave their owner, and would carry a full grown soldier to safety.

85% or pitbull attacks aare not in fact pitbulls. There are over 20 different bredds that are commonly mistaken for pitbulls. As well, if you are against pitbulls, you are also against bull terriers, bull dogs, boxers, amongst others, since they are all variations of the same breed.

I am definately opposed to any scum who trains their dog to fight. I would put them to sleep rather than the dog. The dog only does what its told.'

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 22:49

Es79 schreef:
slimmerik schreef:

Ja, en dat is nu precies het probleem.
Oh, oh, oh, oh, wat zijn we stoer, maar gaat de hond vechten dan durven ze niets meer.
Nou, toch pak ik hem mooi vast en richt hij zich maar op mij maar niet op de andere hond.

Ik ben het met je eens... maar als er nu eens kinderen in de buurt zijn?? Daar kan ie zich dan ook op richten....

Ver gezocht.... geloof ik...maar dat soort dingen spoken dan meteen door mij heen Bloos

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 22:52

slimmerik, ik begrijp je maar begrijp je mijn standpunt?!

Het is al eerder gezegd maar als ze gaan vechten is het gewoon klaar!
Dan ga je niet zo lu*llig met een stoel lopen violen, wat een stelletje halfgekookte eieren zeg!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 22:52

Dan had het beest in de eerste plaats ook niet los horen te lopen. En ik dacht ook meteen aan kinderen, in zo'n geval moet je gewoon je hond onder controle kunnen hebben of krijgen, anders hoor je er niet mee op straat. Ook niet als het beest altijd braaf is (ongeacht het ras), als je niet zeker bent dat je in elke situatie je hond bij je kunt houden, hoor je hem niet te hebben.

Griebels: maar de spier verkrampt wel, dus de kaak gaat alsnog dichtklemmen.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 22:54

Dat dier hoort ook niet los te lopen maar misschien dat hij was uitgebroken?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 22:55

zo kan je overal spoken gaan zien,moet je niet doen hoor slimmerik

ik zal jullie eens iets vertellen over de pit van een oom van mij,jaren terug.
die was wel pislink ja,eerlijk is eerlijk.

mijn vader liet de hond voor hem uit,en toen hij 5 tellen niet oplette hing hij een agent in zijn been.
toen was de RAD er net nog niet,overigens.
toen ze een nest puppies had,was mijn moeder de enige die erbij kon.
ze was super lief tegen ieder die ze kende,en tegen kinderen.
alleen vreemde volwassen die in haar ogen het baasje bedreigen........ze droeg wel altijd een muilkorf daarna
(kan niet geloven dat ik dit vertel,haha! maar eerlijk discussieren hoort erbij)

daarintegen,had mijn vader zelf een raszuivere pit die het totale tegenovergestelde was.
ontzettend lief,knuffelbaar en noem maar op.
als ik als klein meisje onder de douche vandaan kwam gaf ze mij nog even een extra likbeurt,ik was haar heilig en andersom. depressief ben ik ervan geweest toen ze overleed.

tja en ik wil ermee zeggen dat je idd in elke rassoort rotte appels hebt,alleen deze zijn in handen van foute eigenaars extra gevaarlijk.

sinds mijn hand kapot is gebeten door een herder heb ik het daar ook niet meer zo op