slimmerik schreef:Inderdaad... de wet hoeft maar op één punt te worden uitgebreid: véél zwaardere straffen voor de eigenaars!!
mee eens!
maar dan ook een goede oplossing voor de honden die van dat soort mensen in beslag zijn genomen
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
slimmerik schreef:Inderdaad... de wet hoeft maar op één punt te worden uitgebreid: véél zwaardere straffen voor de eigenaars!!
ThePast03 schreef:Ik kijk niet hulpeloos toe, ik richt mij op de daders van dit hondenleed en dat zijn de pupkopers.
Die testen zorgen nog steeds voor zinloos afmaken. Namelijk de honden die er niet doorheen komen omdat ze door hun eigen bazen zijn verpest. Maar dat is voor jullie blijkbaar niet zo erg.
Nogmaals als er vandaag besloten wordt om alle pitbullachtigen naar een veilig land te brengen zal ik daar persoonlijk aan mee willen helpen.
Maar dat willen ze niet.
Waar wil jij zoveel verantwoordeijke en ervaren hondenliefhebbers hier in Nederland vinden die zo'n hond willen opvangen? Deze mensen hebben gewoon een staff of amstaff met FCI papier.
En wat doet jullie voorstel op lange termijn? Zorgen voor nog steeds zinloos afmaken, want er zullen nog genoeg honden niet door de test komen.
En wat voor een hardere maatregelen wil je treffen als ze niet eens inzitten over het risico wat ze nu lopen? Namelijk het zinloos laten inslapen van hun hond?
Je dacht toch zeker niet dat dit soort mensen wakker ligt van een hogere boete ????
En fokkers aanpakken is compleet zinloos, een ritje naar België waar dit soort honden vrij verkrijgbaar zijn is voor iedereen zo gemaakt. De fokkers stoppen vanzelf als er geen pupkopers meer zijn.
Voor de honden zelf is dit geen verbetering, zeker niet op lange termijn. Dit is alleen een verbetering voor de mensen die verboden honden in hun bezit hebben.
Een kruising labrador x rottweiler is natuurlijk een hond maar krijgt nooit FCI papieren en is dus geen rashond.
Verder heeft ieder wezen recht op leven, maar helaas zijn er mensen hier in Nederland die dat niet vinden en gewoon lak hebben aan de wet en de fokkerij in stand houden door pups te kopen waarvan ze weten dat ze het risico lopen op zinloos inslapen.
Stop met de wet de schuld te geven, ik kan het blijven herhalen er had door de wet geen hond zinloos hoeven worden ingeslapen.
Het zijn de pupkopers die verantwoordelijk zijn voor dit dierenleed en zij zijn ook de enige die dit snel kunnen stoppen.
Snoevie schreef:mee eens!
maar dan ook een goede oplossing voor de honden die van dat soort mensen in beslag zijn genomen
ThePast03 schreef:Verder hoort een pitbull achtige inderdaad lief te zijn naar mensen maar is en blijft het een gevaar bij vreemde honden. Verantwoorde mensen weten dat, maar het zijn niet de verantwoorde mensen die zo'n hond aanschaffen want die nemen geen risico's met hondenlevens.
Wat je krijgt als onverantwoorde mensen dit soort honden aanschaffen is in dit filmpje te zien. Het zal je hond maar wezen:
http://www.metacafe.com/watch/171312/pittbul_attack/
slimmerik schreef:Snoevie schreef:mee eens!
noem eens een oplossing die goed is voor de hond en de gemeenschap geen geld gaat kosten....
Herplaatsing lukt alleen maar meer fokkerij uit...
poes schreef:Als dat mijn hond was geweest, had ik die geschopt en geslegen tot hij flauw viel denk ik... En dan ben ik 1 van die mensen die nooit slaat. Vind het ook een ontzettend flauwe reactie van de eigenaar zeg... Beest is nog trots en zij doen niks...
Snoevie schreef:nogmaals; het filmpje is erg naar om te zien,maar wel heel vaag
Snoevie schreef:wat wil je er dan mee doen?
ik vind herplaatsen zo slecht nog niet...........niet ideaal,maar je doodt dan geen onschuldige dieren meer(waar de eigenaar natuurlijk schuldig aan is,ik zeg het maar even)
nogmaals; het filmpje is erg naar om te zien,maar wel heel vaag
Es79 schreef:Snoevie, mag ik vragen wat je er vaag aan vindt?
Snoevie schreef:Es79 schreef:Snoevie, mag ik vragen wat je er vaag aan vindt?
tuurlijk mag je dat vragen(ook @slimmerik),ik vind persoonlijk dat je er niet erg duidelijk op kunt zien wat voor honden het zijn.
oke,de kans is groot,maar het is niet met zekerheid vast te stellen(ohoh ik hoor sommigen al weer denken,maar als het mijn hond was geweest had ik hem een enorme rotschop verkocht en in laten slapen,want hij is duidelijk wel gevaarlijk en agressief)
en verder vind ik ook wel dat je gelijk hebt slimmerik,maar wat zou jij dan doen?als het verder dieren zijn met een goed en normaal karakter
slimmerik schreef:Het is heel onverstandig om een pitbull die zijn prooi vastheeft aan te vallen. Als zijn agressie zich op jou richt dan kan het héél naar voor je aflopen...
Snoevie schreef:en verder vind ik ook wel dat je gelijk hebt slimmerik,maar wat zou jij dan doen?als het verder dieren zijn met een goed en normaal karakter
Snoevie schreef:ik bedoel ermee,dat er niet duidelijk op te zien is wat voor ras het werkelijk is(hangen de papieren er niet bij?)
maar zoals ik al zei,de kans is wel groot
poes schreef:Sja, aan de andere kant, als je het lef niet hebt om je eigen hond aan te pakken op zo'n moment hoor je er geen te hebben. Neem dan een hond die je aankunt. Wat dan mss wel betekent dat niemand een hond moet nemen die tot dergelijke agressie in staat is (ik weet het, in elk ras zitten rotte appels, maar ik heb het dan over honden die meer aangeboren temperament hebben).
slimmerik schreef:Ik was idd even off line....
Mijn onderschrift is omdat ik behalve om honden óók om mensen én kinderen geef !!! En om mensen met een indentiteitsprobleem in te laten zien wat ze in huis kunnen/willen halen. (laten ze gewoon een Hummer of Jaguar kopen) Bovendien hoef ik zo niet steeds de link op te zoeken. Heb trouwens al tig positieve reacties hierop gehad.
Ik vind jullie onderschrift n.l. een verwerpelijk doel steunen. Door de petitie te ondertekenen steun je de mensen die willens en wetens zo'n verboden hond in huis gehaald hebben.
Ook ik heb niks tegen respectvol discusieëren.
Es79 schreef:slimmerik schreef:Het is heel onverstandig om een pitbull die zijn prooi vastheeft aan te vallen. Als zijn agressie zich op jou richt dan kan het héél naar voor je aflopen...
Ja, en dat is nu precies het probleem.
Oh, oh, oh, oh, wat zijn we stoer, maar gaat de hond vechten dan durven ze niets meer.
Nou, toch pak ik hem mooi vast en richt hij zich maar op mij maar niet op de andere hond.