Secret Santa 2022 - The dog edition

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-22 11:36

Citaat:
als je vandaag €1000,- kreeg om helemaal uit te geven aan je hond(en), wat zou je dan kopen?

Ik vind de antwoorden eigenlijk weer geniaal en best nog eensgezind. _O- Ik heb nog een step te koop voor de liefhebbers. <<) _O-

Wij hebben nog zoveel plannen die wie hebben, soms indirect voor de honden. Zo willen we graag een daktent op de auto, indirect voor de honden zodat de weekend wedstrijden makkelijker worden.

Ik zou graag in de garage een groter trimbad willen, ik heb nu zo'n badje voor in de douche (ook top!) maar het lijkt me zoveel makkelijker.

Voor de honden zelf is er vast genoeg te verzinnen, nu moet ik eerlijk bekennen dat dingen zoals tuigen, (bad)jassen en andere dingen eigenlijk gewoon gekocht worden want die hebben ze nodig en wordt ook gebruikt.

Waarschijnlijk zou ik ook nog de ZippyPaws collectie compleet maken, just for fun. _O-

En de hondenkamer upgraden gok ik hahaha.

EmptyWords

Re: Secret Santa 2022 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 13:29

Wij hebben weer post gehad, super leuk!
Afbeelding
De kat was er eerder bij vandaag :')

Afbeelding
Gelukkig mocht ze zelf ook nog even kijken.
Afbeelding

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 16:23

AfricanLady schreef:
mavantos schreef:
Freek wordt eigenlijk teveel naar mijn zin gewassen, maar hij rolt echt door de bagger met spelen en met dat lange haar gaat hij icm de viezigheid onwijs in de klit en vindt borstelen dan (terecht) echt geen pretje. Los zand is niet zo'n probleem, maar de echte bagger van nu wel. Daardoor ontkom je er gewoon niet aan om hem regelmatig te wassen. Een anti-klit spray gebruiken we al. Wil alleen dus wel een hele zachte shampoo en conditioner voor de huid.

Iemand een goede tip?

[ [url=m/UResUz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ben je al een keer met hem naar de trimmer geweest?
Ik heb meerdere keeshonden die een onwijs dikke vacht hebben.
Die worden gewassen met speciale shampoo voor deze vacht en dan drooggeblazen waardoor alle onderwol eruit komt en dan ingekort tot de ondervacht

Dit scheelt enorm met klitten

Dat klopt inderdaad! Als hij niet helemaal onder de bagger zit klit hij ook amper. Dan is één keer per week borstelen genoeg.

Hij gaat ongeveer iedere 3 maanden naar de trimsalon, maar we moeten nog even kijken wat de goede frequentie is. Sinds we hem hebben (maart '22) is hij twee keer echt getrimd. November gaat hij weer.

Heb toch zojuist maar direct een waterblazer besteld! Ben benieuwd :):)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-22 17:00

Drie maanden lijkt me erg lang voor deze vacht, ik ben geen trimmer maar als ik bedenk dat onze Sheltie al iedere 8 tot 10 weken (zomer) gaat. Die heeft ook een lange wacht en wordt eigenlijk alleen maar gewassen in het trimsalon. Thuis echt zelden tot nooit en ze is absoluut van de modder en rotzooi. Maar als ze opgedroogd is valt het er zo uit.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 17:24

KimD schreef:
Drie maanden lijkt me erg lang voor deze vacht, ik ben geen trimmer maar als ik bedenk dat onze Sheltie al iedere 8 tot 10 weken (zomer) gaat. Die heeft ook een lange wacht en wordt eigenlijk alleen maar gewassen in het trimsalon. Thuis echt zelden tot nooit en ze is absoluut van de modder en rotzooi. Maar als ze opgedroogd is valt het er zo uit.

De vorige keer is hij met 12 weken (3 maanden) geweest en heb toen aan de trimster gevraagd hoe zn vacht was qua klitten e.d. en zij gaf aan dat het er toen netjes uit zag. Hij was toen de keer ervoor wel heeel kort geknipt door iemand anders en tijdens de trimbeurt wat langer gelaten bij de kraag.

Ik vind hem zoals hij nu is wel heel mooi, maar praktisch is anders _O-
Afbeelding

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 18:02

Als je vandaag €1000,- kreeg om helemaal uit te geven aan je hond(en), wat zou je dan kopen?

Hmmm lastig... Ik denk eigenlijk niet zo gek veel? Een regenjas voor Dexter en een warm jasje voor Dexter en Ben. Verder staat er momenteel niet heel veel op mijn lijstje. Geen hint overigens voor mn SS want ik koop jasjes graag zelf :))

Zal ik er een nieuwe vraag in gooien?

Welke activiteit(en) zou je nog heel graag eens met je hond willen doen?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-22 18:04

Hebben we die niet al gehad? Of ben ik nou gek?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 18:07

Wat leuk emptywords lijkt een heel pakket zo

Wel een vraag die ongeveer dezelfde antwoorden op leverde inderdaad :j

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 18:07

Oh dat zou kunnen _O- Best moeilijk om een nieuwe vraag te bedenken _O-

Poging 2, meer over jullie zelf dan over je hond:

Als je niet het ras hond mag kiezen dat je nu al hebt. Welk ras zou je dan kiezen?

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 18:10

Als je niet het ras hond mag kiezen dat je nu al hebt. Welk ras zou je dan kiezen?

Corgi, Keeshond of een Finse Lappenhond <3 Vind dat echt geweldige honden!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 18:12

EmptyWords schreef:
Wij hebben weer post gehad, super leuk!
[ [url=m/pYpBbg.jpg]Afbeelding[/url] ]
De kat was er eerder bij vandaag :')

[ [url=m/RC3gSW.jpg]Afbeelding[/url] ]
Gelukkig mocht ze zelf ook nog even kijken.
[ [url=m/HkOwby.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat super leuk zeg!
En ook al die kaartjes die al tot dusverre binnen zijn gekomen <3

--

Oeh ja leuke vraag!

Hier staat een Golden werklijn op de wishlist! Ik denk met Arya dat ik sowieso geen 2e herder erbij zou willen, da's me veel te intens :')

Arya gaat over 't algemeen ook qua energie super fijn samen met Goldens dus dat zou in dat opzicht Ook nog gewoon echt een prima keus zijn als 2e hond zeg maar. Maar ik zou er zelf ook gewoon heel graag mee aan de slag willen gaan <3 :j Dus die golden werklijn staat hier wel boven aan 't lijstje.

Ook een kleinere hond sluit ik niet uit. De Sheltie vind ik waanzinnig leuk namelijk en daar zou ik ook echt heel graag wel zelf mee aan de slag willen gaan ooit <3

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-22 18:28

Kaus schreef:
Oh dat zou kunnen _O- Best moeilijk om een nieuwe vraag te bedenken _O-

Poging 2, meer over jullie zelf dan over je hond:

Poedel! :D Maar die komt er ook ooit nog wel. En de Ierse Wolfshond blijft ook een favoriet, als we ook een groot erf zouden hebben waar we nutteloze honden willen hebben rondlopen dan wil ik twee van die joekels en een voersponsor. _O-

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 18:56

Ik heb nu een (onofficiële) middelmaatje keeshond. Zelf vind ik grotere honden stiekem leuker, maar is voor ons niet praktisch aangezien oppas dan veel lastiger is. Nu kunnen opa en oma ook met ons hondje wandelen als wij aan het werk zijn.

Mocht bovenstaande geen rol spelen dan zou ik als volgende hond een Samojeed nemen <3

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 19:02

Wat een leuke vraag
Ik zou dan weer voor een dobermann of presa canario gaan hoewel een poedel of riezen schnauzer mij ookal jaren trekt <3

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 19:10

Een Mudi <3 of een toypoedel. Een Toller. Werklijn lab lijkt me ook leuk :D

Maar de Smoothie bevalt eigenlijk ook wel <3

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 19:48

Wat een leuke vraag!

Ik heb een groot zwak voor collies, ik ben opgegroeid met een rough collie (Amerikaans type) en dat was echt een geweldige hond. Een Sheltie vind ik ook heel erg leuk, wat handzamer qua maat.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 20:03

Als ik een ander ras zou moeten kiezen dan de Kai ken… met heel heel heel veel tegenzin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 20:14

Golden retriever of Nova Scotia retriever :)

Ninette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 20:16

Een dalmatier <3

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 20:22

Een pembroke welsh corgi. Altijd een zwak voor gehad maar omdat ik graag wilde sporten een beetje van weg gebleven maar zie ze steeds meer in een sportievere uitstraling dus in de toekomst gaat er ook echt eentje komen!

Een keesje blijf ik een zwak voor houden dus moet erg mijn best doen om geen 4de hond erbij te nemen.

Anna_98

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 20:53

Hhhm ras weet ik eigenlijk niet zo goed, maar waar de teckel lang niet zo groot is als de kat, zou ik eigenlijk wel wat groters willen, zegmaar middelgroot tot groot. En dan een hond die het leuk vindt om te leren/werken, samen sporten, mentaal uitgedaagd te worden en dat soort dingen

CaptainJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 20:56

Waarmee speelt jullie hond het allerliefst? Samen met jou of in zijn eentje, alles mag!

Pleun speelt het liefst of met haar tennisbal of met haar Olaf knuffel.Ze kauwt het liefs op haar tennisbal, maar ze komt ook naar ons toe om met de tennisbal te spelen. Met Olaf is het eigenlijk wel hetzelfde verhaal. Ze kauwt en graag of, maar als ze een ''drukke'' bui heeft wil ze graag spelen met Olaf.

Wat vind jou hond echt afschuwelijk?

Ze heeft echt een hele grote hekel aan regen, onweer en alles wat daar mee te maken heeft. Als het overdags regent staat ze bij de achterdeur zielig naar buiten te kijken, ze wilt dan graag naar buiten maar doet het niet omdat madam niet nat wilt worden.

Als het in de avond/nacht regent dan is het hele huis wakker, omdat ze blijft piepen totdat iemand bij haar gaat liggen. Pas als er iemand bij haar gaat liggen is het goed en gaat ze zelf ook liggen om te slapen.

Wat is HET geluksmomentje/genietmomentje van jouw hond?

Als we haar aanlijnen en naar de auto lopen wordt ze helemaal gek. Dan denkt ze dat we naar de hei gaan. Of als we een andere route over het veld lopen en ze weet dat die route naar het bos leidt. Dan kijkt ze je echt zo aan van gaan we die kant op.

waar komt de naam van je hond vandaan/waar is hij/zij na vernoemd?

Ik heb de naam van de hond bedacht, maar ik weet niet meer zo goed waarom ik voor Pleun gekozen heb. Het kan zijn dat ik de naam van een karakter film gehoord heb, maar opeens kwam ik op de naam Pleun en die is blijven hangen.

Wat doe jij waardoor je hond denkt "I'll poop in your bed tonight!"

Als we haar toch moeten uitlaten in de regen. Dan kijkt ze je echt heel zuur aan.

Waar komt jou hond vandaan?

Pleun komt van de fokker vandaan.

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 21:45

Ja maar... Oke.. een Västgötaspets (Zweedse Valhund) dan maar <<)

En als klein niet meer mag uit protest een Duitse Dog *D
Laatst bijgewerkt door TheJokerr op 23-10-22 21:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 21:51

Een alabai! Ik hou echt van powerbreeds in xxl formaat <3
Mijn man wilt super graag een Corgi haha. Vind ze ook wel grappig haha

Waar komt jou hond vandaan?

Onze honden komen allemaal vanuit nederland vandaan, particulieren.
De boertjes bily en peppy komen van mensen die ook minipaardjes fokken.
Cody die komt van een kwartiertje bij ons vandaan van mensen die de ouders gebruiken als waakhonden.

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 22:46

Vandaag heb ik de laatste bestelling geplaatst en die komt als het goed is volgende week binnen. Dan kunnen we daarna in gaan pakken en ons storten op de hints. :D

Ik ben me momenteel aan het oriënteren op een tweede hond en naast dat ik graag nog een Boerenfox zou willen, staan de Fox Terriër en ruwharige Jack Russell ook wel hoog op het lijstje. Als ik echt buiten m’n “Terriër-comfortzone” zou moeten, dan zou het denk ik een Chinese Crested worden.