Dierenasiel lokt kat, vangt hem en wil dan geld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 20:16

zanakuzies schreef:
Je kan ook gewoon aangifte doen bij de politie voor diefstal, dat is het tenslotte, kat is jouw eigendom dus hebben ze er met hun tengels af te blijven

Misschien had dit alles niet hoeven gebeuren als TS haar verantwoordelijkheid genomen had en zelf op zoek was gegaan naar haar eigen kat. Wie is hier nu fout? Beest moet het maar uitzoeken, komt ie niet dan komt ie maar niet? Je zou denken dat TS het op z’n minst zou willen weten wat er met het dier gebeurd is, ook als ie dood gevonden zou zijn. Was het beest nooit meer terug gekomen dan was het jammer, maar nu blijkt hij toch gevonden te zijn en is ze verontwaardigd dat ze voor de kosten op moet draaien.

Dit is recht praten wat hartstikke krom is. De enige die hier verantwoordelijk is, os de eigenaresse van de kat.

In andere topics wordt een TS bijna verketterd als die niet METEEN op zondag of midden in de nacht een dierenarts raadpleegt als er wat mee is.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 20:16

Citaat:
Misschien kan dierenpolitie iets aan de attitude van ts veranderen als ze gewezen worden op dit topic

Echt serieus %)

Welke wet moeten ze dan tegen ts gebruiken?
Uw kat liep buiten terwijl dat gewoon mag en is ontvreemd.

Hey dat klinkt als dat er ergens anders een wet overtreden word?

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 20:19

Genegenheid/emotie/wat dan ook, of niet..
Je schaft een dier aan.. Dat dier is jouw verantwoordelijkheid.. Het risico van los laten lopen, is dat ze opgehaald kunnen worden..
Neem je verantwoordelijkheid dan ook en haal je kat op.. Zo simpel is het..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 20:22

bruintje123 schreef:
Citaat:
Misschien kan dierenpolitie iets aan de attitude van ts veranderen als ze gewezen worden op dit topic

Echt serieus %)

Nee een verbod op het houden van huisdieren. Die mogelijkeid is er namelijk

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 20:23

maikeltje schreef:
zanakuzies schreef:
Je kan ook gewoon aangifte doen bij de politie voor diefstal, dat is het tenslotte, kat is jouw eigendom dus hebben ze er met hun tengels af te blijven

Misschien had dit alles niet hoeven gebeuren als TS haar verantwoordelijkheid genomen had en zelf op zoek was gegaan naar haar eigen kat. Wie is hier nu fout? Beest moet het maar uitzoeken, komt ie niet dan komt ie maar niet? Je zou denken dat TS het op z’n minst zou willen weten wat er met het dier gebeurd is, ook als ie dood gevonden zou zijn. Was het beest nooit meer terug gekomen dan was het jammer, maar nu blijkt hij toch gevonden te zijn en is ze verontwaardigd dat ze voor de kosten op moet draaien.

<KNIP>

"Gevonden" impliceert dat de kat zoek was. Maar als ie al zoek was (waar je nog over kunt discussieren omdat ie naar de buren gelokt was met eten en op een steenworp afstand was van zijn huis) dan was dat alleen maar omdat hij door de DB gecatnapt is. En nou moet ze haar gecatnapte kat terug gaan kopen? Dacht het niet!
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 11-01-18 20:27, in het totaal 2 keer bewerkt

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 20:23

Anoniem schreef:

_O- _O- _O-

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-18 20:24

Anoniem schreef:
bruintje123 schreef:
Echt serieus %)

Jij bent echt grappig

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 20:25

Anoniem schreef:

Op welke grond?
Dier is gechipt, gecastreerd, krijgt brokjes.
Is alleen ontvreemd door een ander die er geld voor wil om hem terug te geven.

Wat klinkt hier nu vreemd?

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 20:32

bruintje123 schreef:
Anoniem schreef:

Op welke grond?

Nadat ze deze eerst ook nog eens bewust met lekkere blikvoeding al een tijd aan het bijvoeren zijn geweest.

lotteenjoy

Re: Dierenasiel lokt kat, vangt hem en wil dan geld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 20:34

Ben benieuwd hoe het gaat aflopen..

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-18 20:36

lotteenjoy schreef:

Ik ook. Ik had wel een antwoord op mijn mail verwacht. Wel erg vervelend want ik wil zwart op wit hebben dat ze geld willen hebben. Of nog liever dat ik hem gewoon mag ophalen

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 20:36

MyWishMax schreef:
Wij hebben het een aantal jaar geleden meegemaakt. Hond liep regelmatig in de poort en voortuin te scharrelen als wij buiten waren. Op een dag was degene die thuis was even naar binnen gelopen om een telefoontje aan te nemen en vervolgens was de hond weg. Nergens te bekennen. Uur of 2 later gebeld door het de dierenambulance (of asiel, weet ik niet meer) dat de hond gevonden was en we haar op konden halen in het asiel een paar dorpen verder, maar dat kon pas de volgende dag ivm sluitingstijd.

Volgende dag konden we haar dus ophalen, ze durfde alleen het hok niet uit tijdens het schoonmaken dus hebben ze de waterslang gewoon aangezet met haar in het hok. We mochten wel de kosten betalen voor het ophalen, opvangen en voor die nacht... Chip was gecontroleerd met ophalen en dat was in dezelfde straat, waar mensen haar gevangen hadden (die mensen vond ik nog erger, want die wisten waar de hond vandaan kwam.)

Wij hebben wel betaald en haar dus zo snel mogelijk opgehaald. Ik snap dat je het er niet mee eens bent en niet wilt betalen, maar de kat daar laten zitten vind ik eigenlijk wel erg sneu voor het dier.

Wat erg! Je mag toch verwachten dat ze met wat meer gevoel met de dieren omgaan ;(

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 20:42

bruintje123 schreef:
Anoniem schreef:

Op welke grond?

Je/jullie gaat/gaan langs het feit dat de kat rond zwierf en niet herkend is als de kat van TS. De buren en DB waren in de veronderstelling dat het om een zwerfkat ging en hebben dus hun werk verricht - dat wat van ze verwacht wordt.

De discussie mbt betaling daargelaten.

Maar allemachtig dat krompraten als kidnapping, ontvreemding en diefstal... Serieus? Zijn de oogkleppen in de uitverkoop geweest soms?

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 20:44

Dorine92 schreef:
lotteenjoy schreef:

Ik ook. Ik had wel een antwoord op mijn mail verwacht. Wel erg vervelend want ik wil zwart op wit hebben dat ze geld willen hebben. Of nog liever dat ik hem gewoon mag ophalen

Waarom wil je zwart op wit hebben dat ze geld willen hebben dan?

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 20:45

Wat een verschrikkelijke reacties van mensen die echt denk dat ze alles beter weten. Sorry ts.. Wat reageer je er goed op trouwens! Ik zou dat niet kunnen!

Ik hoop dat je je kat snel terug krijgt!

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 20:45

Blijkbaar wel magda, want je hebt ze nog op :+ _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 20:46

bruintje123 schreef:
Anoniem schreef:

Op welke grond?

Reactie van TS om kat liever daar te laten

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 20:47

bruintje123 schreef:

Volwassen. +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 20:48

Dorine92 schreef:
[quote="Gast4901"

Nee een verbod op het houden van huisdieren. Die mogelijkeid is er namelijk[/quote]
Jij bent echt grappig[/quote]

Nee niet grappig bloedserieus. Dit topic gaat daar namelijk naartoe

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 20:48

Eerst vond ik dat je wel een punt had tot ik de verdere berichten las met uitleg over de gang van zaken. Jouw kat = jouw verantwoordelijkheid. Oftewel niet meer dan terecht dat je moet betalen om hem af te halen. Had je er maar beter op moeten letten. Ook al heb je een erfkat dan nog ben je eigenaar en ben je eindverantwoordelijke. Je hebt gewoon de pech gehad dat het zo is gelopen en ze je niet vooraf hebben kunnen vinden als eigenaar. Jammer voor jou maar het leven gaat niet altijd zoals je zelf zou willen.

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 20:49

Gaat je kat halen. Betaal de kosten en wees blij dat je kat er nog is. Ik ken hier zo enorm kwaad om worden hè.
Beestje zit er nu ook. Je wilt hem terug haal hem dan ook op en die niet moeilijk om een mail . Ga naar de site van het asiel hebben het ook zwart op wit. Sommige mensen echt waar die zijn die beestjes niet waard.

En als je hem niet haalt en ze herplaatsen hem ja dat kan want ze zoeken gepast huisje voor een dier. Ze kijken waar die zich het beste bij voelt.

Vadrouille

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 20:49

Ik heb het hele topic gelezen..... Ik ben kwijt hoelang ik er mee bezig ben geweest.
Maar jemig zeg wat doen sommige mensen achterlijk tegen over TS. Ik woon toevallig in een rijtjes huis. Heb twee katten die graag op schoot komen liggen slapen, maar kom mijn hele leven al op boerderijen en bedrijven waren katten lopen tegen muizen.
De manier hoe dit gegaan is is gewoon zeker niet netjes en ik begrijp je meer dan goed TS dat jij niet gaat betalen voor deze kosten.
TS ik hoop voor jouw dat je snel antwoord hebt en dat dit allemaal een beetje goed voor je afloopt.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 20:51

magda_90 schreef:
bruintje123 schreef:

Volwassen. +:)+

Ja hè.
Zou het iets zijn van actie geeft reactie misschien?
Want wie gaat er nu kletsen over oogkleppen? Dan kun je ook wat terug verachten.

Overigens was het niet te serieus bedoeld.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 20:51

Jildau schreef:
Dat het asiel fout zit vind ik een feit en dat je niet gaat betalen ook. Maar dat je hem niet ophaalt en gewoon denkt 'oké dan niet' kan ik niet begrijpen..

Dát ja je verwoordt het beter als ik deed :-)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 20:53

Mooi dat je het hebt over actie-reactie gezien die heksenjacht praat. Want serieus, vervreemding? Je doet niets anders dan de DB aanvallen en dan gek vinden dat je tegengas krijgt. :n