Katten binnen of buiten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Katten binnen houden of buiten

Binnen
157 (51%)
Buiten
148 (48%)

Totaal aantal stemmen: 305

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 21:36

Willl65 schreef:
Love western...... Als ik jouw postings lees val ik eerlijk gezegd een beetje stil....
Ik ben uitgelult echt waar.

Waarom alleen omdat ik opkom voor mijn sluierstaarten?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 21:36

Omdat zoals ik al zei in het topic. Mijn tuin ga omheinen met kattenstroomdraad. Zo kunnen ze er niet uit. Proberen ze dat wel dan krijgen ze een tik van het draad.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 21:38

MyHorseGirl schreef:
quera schreef:

Ik sluit mijn katten niet op :D ik zorg dat ze mensen niet tot last zijn. Dit doe ik door ze in mijn. Eigen tuin te houden.

Heb jij je tuin helemaal dichtgebouwd als een gevangenis? Die van mij springt gewoon over de schutting de wijde wereld in.

Dan doe je iets niet goed. Genoeg mensen die hun tuin zodanig af zetten dat andere katten er niet in kunnen.

En ja, ik kan begrijpen dat wanneer iemand al tijden last heeft van een kat, die zijn dieren vermoord, vernielingen aanbrengt en overlast veroorzaakt, die persoon op gegeven moment de keel uithangen. En als die dan ook nog tegen de muur aanpraat ( de eigenaar ) die beweert dat zijn kat zo iets niet doen en die zelf te lui is om zijn tuin af te zetten en zo asociaal is dat hij geen rekening houdt met degene die overlast heeft van zijn kat, dat de persoon die overlast heeft op gegeven moment doorslaat.

Keur ik dat goed? NEE!

Maar ik snap het wel als je al zo vaak geprobeerd hebt maar geen gehoor krijgt.

femo

Jeetje mensen, blijf eens ademen. Ik vind dat hier een aantal mensen elkaar mening gewoon moeten respecteren.
er is 1 iemand die de hele tijd loopt de vooroordelen over hoe belachelijk katten eigenaren van buiten katten wel niet zijn. ga je aub ergens anders aan ergeren. of heb je de hele dag niets anders te doen?

er valt hier geen gelijk te behalen. het zijn 2 andere meningen, lijnrecht tegenover elkaar. ik ben voor buitenkatten, en vind dat mensen zich teveel druk maken.
andere mensen vinden het asociaal. maar zet je er overheen. of ga idd handtekeningen verzamelen ofzo.. word er niet zo boos om..

fourseasons

Amandavd schreef:
Gelukkig want dat gebitch van je word ik ook niet goed van. Jij beschuldigt mij van vanalles maar de pot verwijt de ketel. Jij ziet ook alleen je eigen visie en wilt niet luisteren naar anderen. Terwijl ik mij al tigmaal heb uitgelegd, maar je wilt het eenvoudig niet snappen of zien en komt met kinderachtige opmerkingen en verwijten dat ik verwijs naar leeftijd of andere verwijt dat ze niet aan de medemens denken. Ook dat laatste heb ik al 3 x uitgelegd maar je wilt het niet zien of lezen. Je bent gefrustreerd en reageert dat op andere die je mening niet delen af op een zielige manier. Dus bij deze ga ik jouw post vanaf nu negeren.
Gelukkig doen jullie dat niet hè :D

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 21:39

naomi_1998 schreef:
Amandavd schreef:
Gelukkig want dat gebitch van je word ik ook niet goed van. Jij beschuldigt mij van vanalles maar de pot verwijt de ketel. Jij ziet ook alleen je eigen visie en wilt niet luisteren naar anderen. Terwijl ik mij al tigmaal heb uitgelegd, maar je wilt het eenvoudig niet snappen of zien en komt met kinderachtige opmerkingen en verwijten dat ik verwijs naar leeftijd of andere verwijt dat ze niet aan de medemens denken. Ook dat laatste heb ik al 3 x uitgelegd maar je wilt het niet zien of lezen. Je bent gefrustreerd en reageert dat op andere die je mening niet delen af op een zielige manier. Dus bij deze ga ik jouw post vanaf nu negeren.

Ik dacht dat jij hier klaar was :D

fourseasons

quera schreef:
Klopt maar inmiddels lees ik lachend mee :D

Amandavd

naomi_1998 schreef:
Amandavd schreef:

En jou ga ik vanaf nu ook negeren, ook jouw antwoorden voegen niks toe aan de discussie. En inderdaad, jij was er toch zo klaar mee? Ga dan ook lekker weg en blijf weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 21:40

Maar ondertussen heb ik nog steeds geen antwoord op mijn vraag waarom katten wel de vrije wereld in mogen en andere dieren niet. Kreeg alleen maar kul argumenten te horen. Maar geen een goede reden.

quera

naomi_1998 schreef:
quera schreef:

Als t maar bij lezen blijft. Want aan de discussie voeg je niks toe :D

magda_90

Willl65 schreef:
.

Maar..... In een land waar een kat vrij kan en MAG bewegen buiten een vijver buiten plaatsen met vissen.

En dat is het punt. Men denkt dat het mag, maar de wet zegt toch iets anders. En dan heb ik het niet zozeer over de aansprakelijkheid.

Tip: Google.

Voor de rest, succes met deze eindeloze discussie. Zolang het maar wettelijk correct is.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 21:41

quera schreef:
naomi_1998 schreef:

*\o/* _/-\o_ :')

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 21:41

quera schreef:
Jullie gelukkig wel :D

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 21:42

amandavd, jij hebt over iedereen een oordeel klaar. jij bent de gene met de grootste mond in dit hele topic. dus ga aub nou niet zo gepikeerd doen omdat je word tegen gesproken.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 21:43

naomi_1998 schreef:
quera schreef:
Jullie gelukkig wel :D

Ja :D

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 21:43

Gelukkig ben ik een puber die zich niet volwassen gedraagt. Jullie zijn wel volwassen maar gedragen je niet zo, dat is ernstiger.

Anoniem

Re: Katten binnen of buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 21:44

Als jullie nou eens ophouden elkaar aan te vliegen. Dan kan ik misschien een goed antwoord op mijn vraag krijgen :D

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 21:45

naomi_1998 schreef:
Gelukkig ben ik een puber die zich niet volwassen gedraagt. Jullie zijn wel volwassen maar gedragen je niet zo, dat is ernstiger.

Goh ik reflecteer nu je eigen gedrag. Blij dat het goed aan is gekomen.
Vanaf nu gaat naar jou de negeerknop er op :wave:

quera

love_western schreef:
Als jullie nou eens ophouden elkaar aan te vliegen. Dan kan ik misschien een goed antwoord op mijn vraag krijgen :D

Denk je dat je die nog krijgt?

Ik wil m wel voor je invullen :D

femo

of je stopt die vraag eens waar de zon niet schijnt. {:} het antwoord ga je hier niet krijgen. hoewel ik mn best heb gedaan. maar dat vond je allemaal onzin.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 21:46

femo schreef:
amandavd, jij hebt over iedereen een oordeel klaar. jij bent de gene met de grootste mond in dit hele topic. dus ga aub nou niet zo gepikeerd doen omdat je word tegen gesproken.

Femo, jij kan alleen maar mij aanvallen maar iets nuttigs bijdragen doe je ook niet. Dus jou hoef ik ook niet meer serieus te nemen.

Iemand die met gedegen argumenten komt en een goed verhaal heeft kan ik begrip voor opbrengen. Zoals o.a. SAKKIA, die eerder haar verhaal deed. Steken en naar mij op de man spelen zonder verder nuttig te zijn kom je bij mij niet ver mee. En leesbril zou je goed doen, ik heb namelijk niet over iedereen een oordeel klaar.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 21:47

Wij hebben genoeg antwoorden gegeven maar jullie kunnen niet normaal discussiëren of überhaupt naar een andere mening luisteren.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 21:47

En waarom zou ze t antwoord niet kunnen krijgen?
Ze kan het wel van mij krijgen maar ik gok zo maar dat ze het van de mensen wil horen die hun katten naar buiten laten gaan.

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 21:48

Amandavd schreef:
Dan doe je iets niet goed. Genoeg mensen die hun tuin zodanig af zetten dat andere katten er niet in kunnen.

En ja, ik kan begrijpen dat wanneer iemand al tijden last heeft van een kat, die zijn dieren vermoord, vernielingen aanbrengt en overlast veroorzaakt, die persoon op gegeven moment de keel uithangen. En als die dan ook nog tegen de muur aanpraat ( de eigenaar ) die beweert dat zijn kat zo iets niet doen en die zelf te lui is om zijn tuin af te zetten en zo asociaal is dat hij geen rekening houdt met degene die overlast heeft van zijn kat, dat de persoon die overlast heeft op gegeven moment doorslaat.

Keur ik dat goed? NEE!

Maar ik snap het wel als je al zo vaak geprobeerd hebt maar geen gehoor krijgt.

Nu voel ik me toch wel aangesproken. Noem je mij asociaal of begrijp ik dat verkeerd?

Overigens ben je zelf ook aardig aan het bitchen, misschien om je punt extra duidelijk te maken. Maar, ik snap opzich jullie punt. Vervelend dat jullie er zo'n last van hebben. Van mij mogen overigens alle dieren loslopen, geen probleem. Er komen geen katten in onze tuin vanwege de waakzaamheid van onze eigen kat.

Om nu zo lelijk te doen heeft ook geen zin..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 21:48

femo schreef:
of je stopt die vraag eens waar de zon niet schijnt. {:} het antwoord ga je hier niet krijgen. hoewel ik mn best heb gedaan. maar dat vond je allemaal onzin.

Ja een hond kan een mens vermoorden. Maar katten vermoorden dieren.

Maar er moet toch een reden zijn waarom niemand mij een goed antwoord kan geven. Waarscheinlijk omdat er gewoon geen goed reden is om katten wel buiten te laten lopen en andere diere niet.

En je bent redelijk gefrustreerd of niet :+