Adoptie hondjes uit het buitenland - Topic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Re: Adoptie hondjes uit het buitenland - Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 08:14

Mogguh!
Wat is het kkkkkkkkkkoud!

EllenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 08:19

Idd! Mijn opaatje wilde snel weer naar binnen!
Noel was vanmorgen heel hard aan het blaffen toen wij nog aan het aankleden waren. Bleek dat ie nodig moest plassen... er lag een grote plas in de keuken. Nou ja, weet ik dat ook weer: als hij (hoog) blaft moet ie plassen :-)

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 08:25

mijn spaans hondje is zulke temperaturen gewend, dus jasje (s) aan. Alleen waardeerd ze mijn pogingen om haar warm te houden niet echt...
Afbeelding
sorry, foto is gemaakt met de telefoon...

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 08:58

O die jasjes geven hier ook problemen.
Dat Sasja hier net was hadden we ook zoveel sneeuw en zag je gewoon dat ze het koud had. Dus een jas gekocht en deze aangetrokken dat we naar buiten gingen.
Jas was geen lang leven beschoren. Binnen 5 minuten compleet aan flarden.
Dat zelfde doet ze trouwens ook met tuigjes. Ik had bedacht dat een tuig toch prettiger moet zitten dan een band om je nek.
Maar Sasja was het daar niet mee eens. Knipkiezen erop en stuk was hij. En vraag me niet hoe ze het doet maar op zo'n moment is ze een slangehond.

kaatjemuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 09:01

ponyparadijs schreef:
O die jasjes geven hier ook problemen.
Dat Sasja hier net was hadden we ook zoveel sneeuw en zag je gewoon dat ze het koud had. Dus een jas gekocht en deze aangetrokken dat we naar buiten gingen.
Jas was geen lang leven beschoren. Binnen 5 minuten compleet aan flarden.
Dat zelfde doet ze trouwens ook met tuigjes. Ik had bedacht dat een tuig toch prettiger moet zitten dan een band om je nek.
Maar Sasja was het daar niet mee eens. Knipkiezen erop en stuk was hij. En vraag me niet hoe ze het doet maar op zo'n moment is ze een slangehond.

Chica doet ze gelukkig niet af (heb het jasje alleen aan naar de stal, verder niet echt met uitlaten, dan loopt ze haarzelf wel warm), maar gaat lopen alsof ze lichamelijk gehandicapt is :D

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 09:03

Hahaha dat is mazzel hebben. Voor die ene jack hebben we ook een jas omdat deze de hele dag mee ging naar mijn werk en daar dus altijd buiten liep. Nergens rustig ging liggen en het ds echt koud had als het zo vroor maar hij loopt er ook mee als of hij niet meer kan lopen. Doe hem er geen plezier mee.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 09:04

Kaatjemuts: die blik van je hond zegt genoeg :D

Machie: wat een leuk hondje is dat!

Timo heeft geen jasje nodig. Die gaat gewoon een paar keer per dag de tuin in om te rollen in de sneeuw :+ vindt 'ie lekker.

kaatjemuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 09:09

SusanH schreef:
Kaatjemuts: die blik van je hond zegt genoeg :D

Machie: wat een leuk hondje is dat!

Timo heeft geen jasje nodig. Die gaat gewoon een paar keer per dag de tuin in om te rollen in de sneeuw :+ vindt 'ie lekker.

Ja hè }:) ? net alsof ze zegt; ik haat je, schaam me dood!! -:(- ! Als ze in de tuin is of gewoon wandelt, dan kan ik het haar ook niet aandoen, maar op stal kan ze zonder jas bijna niet lopen, zo rilt ze :brr: ... Daar zit ze veel meer en langer stil, helaas..

gerban

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 09:50

Merrieveulen, ik heb al enkele foto's, wel met dikke wintertrui aan (wat ze heel braaf laat aandoen) ben alleen geen wonder met de computer :o (dus zoek ik een slachtoffer om ze erop te zetten!

Ben ook geen jasjesmens maar als je die arme beestjes met korte vacht ziet, vind ik het toch maar zielig zo naakt met dit weer.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 09:55

Gerban heb je facebook waar ze op staan? Of wil je het mailen?
Wil je foto's er wel op zetten hoor!

gerban

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 09:57

Mailen dan? Ik heb geen facebook.
Lief dat je ze erop wil zetten!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 10:02

Ik heb je een pb gestuurd gerban

gerban

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 11:20

Met dank aan ponyparadijs, hier onze spaanse aanwinst!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 11:27

Het is gelukt gerban!
Top en wat een lief koppie heeft Nina!

gerban

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 11:52

Inderdaad gelukt, na veel zwoegen en zweten (schaam, schaam...) :D

Het is een lieverdje maar met karakter!
Ze voelt zich al helemaal thuis, is vriendelijk tegen de meeste mensen en waakt als de beste.

Toch moeilijk om een hondje te kiezen van een foto (met wat uitleg over het karakter), daar hebben we best lang over gedaan.
Vonden jullie dat ook zo moeilijk?

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 11:59

Wij waren bij Sasja meteen verliefd op dat koppie met die enorme oren.
Zij zat toen al wel in NL en we konden dus kennis maken. Ook met onze toemallige hond omdat er verteld werd dat ze andere honden greep.
We kwamen daar aan en onze oude hond (hij is helaas niet meer) vertelde meteen dat hij geen geintjes wensde en vervolgens gingen ze samen spelen. Tja dan is de keus gauw gemaakt hahaha.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 12:02

Heb Timo niet uitgekozen via een foto, mijn ouders waren destijds eerste opvangadres in NL en zij hadden Timo in huis gekregen (hij heette toen nog Timur). We waren helemaal niet van plan om een hond in huis te nemen maar we werden op slag verliefd. We hebben na 6 jaar nog steeds veel plezier van 'm. Ideale gezinshond hoewel we dat van tevoren helemaal niet verwacht hadden. Onze kleine meid is nu bijna 3 en zijn echt leuk samen.

ponyparadijs: als je idd al andere huisdieren hebt is de klik met de hond die er al is heel belangrijk.

Nina is idd erg leuk :j en die trui staat ook leuk :D

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 12:05

Dat is inderdaad het belangrijkste de klik onderling. En dat ging verbazend goed.
Dan is de keuze snel gemaakt

gerban

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 12:12

Ik kon geen maatje voor "opa" vinden in de asielen, ook niet bij de buitenlandse hondjes die al hier waren, te groot, te klein, te jong,... dan maar verder gezocht, uiterlijk maakte niet uit... zo moeilijk!

Hahaha SusanH, dan heb je haar (nep)lederen jasje met (nep)pelsen kraagje nog niet gezien!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 13:16

Dat vraagt om nog een foto :D

Net ons vaste middagrondje gelopen, en als er geen andere honden lopen mag Timo van mij los. Er zijn alleen hele lieve mensen die halve stokbroden in de bosjes gooien. Gisteren was het raak en vandaag ook weer. Niet weg te krijgen voor een hond natuurlijk (voor een vogel ook niet trouwens :+ ). Gisteren wilde Timo niet ruilen voor een brokje en heb ik kunnen wachten tot het op was, vandaag wilde hij gelukkig wel. Tot de sneeuw weg is maar even niet los dus. Kan nu zelf gewoon niet zien of er ergens iets eetbaars ligt.

gerban

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 13:53

Zal ik straks proberen te maken, als ik ze nu als mannequin gebruik, denkt ze dat we gaan wandelen!

Hier gaat ook echt alles het bekje in maar met een strenge "foei" (en een zielige blik van haar) lost ze het snel, zou dit ook iets typisch voor een asielhondje zijn?

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 14:06

Typisch honds denk ik eerder. Want die 2 jacks van mij doen het ook.
En die hebben nog nooit een asiel van dichtbij gezien.

gerban

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 14:23

Dat kan ook :D wij hebben alleen nog maar asielhonden gehad en die hadden het allemaal...leek wel of ze nooit eten kregen :o

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 15:09

haha nou bij onze groep hebben de meesten er wel een handje van om tussendoor iets weg te happen als ze de kans krijgen hoor, vooral de jongere dieren. Gis doet dat gelukkig niet, hij checkt het eerst en dan kan ik aangeven dat ik dat niet wil. één keer heeft hij een stuk brood te pakken gekregen maar toen lette ik zelf niet genoeg op om het te voorkomen, het was halfdonker en ik dacht dat hij gewoon wilde snuffelen. beter opletten dus haha!

@ kaatjemuis, ach gos het is ook geen gezicht, die smoel erbij hahahaha!!! Mijn oude hond had zo'n paardendeken tegen de regen (oude vacht die niet wilde drogen gewoon), die keek dan altijd heel beschaamd ook. Gis vindt die deken nog wat eng, hij heeft hem één keer aangehad om te passen. Eerst wat eng, daarna wat het ook gewoon goed. Maar gelukkig heeft Gis dat niet nodig, die heeft het nooit koud en zijn wacht werkt supergoed, hij is altijd zó droog.

@ gerban, wat een superleuke hond, een ontzettend lief gezichtje! precies mijn oude hond maar dan met kort haar.
dat truitje :+

Gis uitzoeken was voor mij niet moeilijk, de eerste keer dat zijn foto langskwam was het eigenlijk gelijk al bekeken. Zijn verhaal maakte dat alleen maar sterker, en na de eerste ontmoeting (toen kwam ik erachter dat hij een palmboom-staart heeft, net als mijn vorige hond :P ), waarbij de mensen van het asiel ook zeiden dat hij vrij uniek op mij reageerde, heel anders dan op alle andere mensen die voor hem geweest waren, was het helemaal raak. Ik had toen nog drie weken de tijd om voor te bereiden (ik zou nog een paar dagen weggaan, voor die tijd wilde ik hem dus sowieso niet ophalen, plus dat hij moeite heeft met vreemden en ik een soort van 'ontvoering' dus niet zo'n handig plan vond), en ben gedurende die drie weken drie keer per week naar het asiel geweest om met hem bezig te zijn. Tegen de tijd dat ik hem meenam naar huis was er dus al een aardige basis gelegd.

gerban

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 15:30

Niet zo een erg duidelijke foto maar hier haar zondagse jasje :D

@ponyparadijs, ben eventjes bezig geweest om alles uit te zoeken maar met resultaat!

Afbeelding