Bokkers met Katten.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 01:25

Joolien schreef:
Helaas hebben we Fritz in laten slapen... ;(

:(:) :(:) :(:)

Chaos

Re: Bokkers met Katten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 01:28

Ah, sterkte Jolien!

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 02:26

Sterkte Joolien!

Hier een maf setje... :')

gerban

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 07:25

Sterkte Joolien :(:)

Wat een schatjes hierboven <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 12:11

Dank jullie wel, pfff ben nog steeds erg verdrietig. Ik twijfel of ik er goed aan gedaan heb om hem daar te laten. In plaats van hier op gemeentegrond hem een plekje te geven...
Of dat gevoel nu juist is, of dat het gewoon een gemis is weet ik niet zo goed...

Wat een schatjes hierboven :)

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 12:38

Vraagje,ik zie hier allemaal katten/poezen langs komen die gezamelijk in een huis wonen,soms wel meer dan twee zelfs........Wij hebben Noes nu een jaar of zes en nadat we onze hond hebben laten inslapen Beer er bij genomen {in augustus en beer was 8 weken oud} Maar we zijn nu drie maanden verder en ik zie totaal geen enkele klik tusse Noes & Beer. Noes lijkt zelfs wel bang voor Beertje,Beertje zoekt steeds toenadering maar word dan gewoon weggeblazen of geslagen.......gelukkig niet hard maar toch.Ze tolereren elkaar in huis maar daar is dan ook alles mee gezegt. Noes kwam de eerste weken alleen nog maar s'nachts thuis,nu het kouder word is ze er gelukkig weer vaker en word ze ook weer wat aanhaliger naar ons toe. Ik blijf hoop houden dat ze ooit vrienden worden maar is dit wel realistisch? En kan ik er wat aan doen om ze te helpen daar in?

gerban

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 12:44

Als er hier wat onrust is (11 exemplaren) gebruik ik Feliway en verstuif ik wat playspray op de plaatsen waar ze vaak liggen.
Ik denk dat je het gewoon wat tijd moet geven, misschien is Beer nog wat te speels voor Noes.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 13:46

Sterkte Joolien.

Sommige katten gaan ook gewoon niet goed samen en kunnen mekaar in het beste geval 'verdragen'.
Geef het wat tijd, gebruik wat Feliway en kijk wat het geeft. Het kan zijn dat ze nooit echt vriendjes gaan worden, zolang ze mekaar in dat geval niet te lijf gaan is het al goed.

Sinds 3 dagen loopt dit rond het huis
http://i7.photobucket.com/albums/y290/ngaparou/beestjes/IMG_20121122_123937.jpg
Ze vertikt het om weg te gaan. Heb haar voor de zekerheid getest op Felv/Fiv, ze is negatief dus ja ik wil er wel tijdelijk voor zorgen. Maar heb er al 3 (en die zijn not amused met de nieuwe), 4 is teveel dus ga haar niet houden. Moet ik er nog een huisje voor zoeken.
Zucht, zo'n toestanden zijn dus het gevolg van al die leuke pretnestjes.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 14:41

Sterkte jolien :(:)

Wat een leven heeft die kat van mij...
Afbeelding
Je zou er bijna jaloers van worden ;)

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 14:42

Veel sterkte Jolien!

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 14:58

Feliway......nog nooit van gehoord,zal eens even gaan googlen :P

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 20:38

Jolien sterkte met het verlies van Fritz!!

Thioro, wat een schatje, het is dat je zover weg woont hihi.

Vandaag vond ik een 2e tandje van Plukkie, het poesje wat we bij mijn vriend hebben,volgens mij hebben we nu 2 hoektandjes.

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 21:12

Thioro, wat een leuk beestje om te zien, zeg. Die pretnestjes begrijp ik ook nooit :n . Als kind was ik altijd zo boos dat onze okh Tesje niet gecastreerd werd. Moeders had er de centen niet voor en de fokster wilde nog één keer een (ras)nestje fokken met poes voordat ze geholpen werd. Van de fokster hoorden we niks meer en moeders was vrij laks in deur gesloten houden. Poes bleek supervruchtbaar te zijn, dus elke krolsheid betekende een nestje :\ . Enig, dat zeker, maar verdorie, ook toen al was er een groot kattenoverschot.

Mijn poezels zijn altijd asieldieren, aanlopertjes, vondeling of oudere ex-boerderijdieren. Wil niet zeggen dat ik raskatten maar niks vind, hoor!

Binkie, bij onze asielpoes Missy van oudere leeftijd kwam Abeltje van ca. 9 weken oud. Het gaat in die zin goed dat Miss Poes de indringer accepteert als zijnde 'hij is er nou eenmaal', al wilde ze in het begin niet in zijn buurt komen. Ze liggen beide op bed of op de bank, maar wel altijd met wat afstand ertussen. Ze eten wel gewoon naast elkaar, en af en toe daagt Abeltje Missy uit, gaat hij achter haar aan, waarna ik hem buiten zet om te gaan spelen, maar vriendjes zullen ze nooit worden dankzij Missy's houding. Scheelt wel dat Abel laag in rang staat bij buurtkatten, hij vecht zelden, en heeft een poezenvriendinnetje bij de achterburen.

zwenneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 21:18

Wat een schatje inderdaad, Thioro. Maar wat jammer weer he...die pretnestjes.

Gwen, wat goed dat je zoveel katjes opvangt uit het asiel of ergens anders vandaan.
Ik heb daar zelf ook heel lang over getwijfeld, maar uiteindelijk toch besloten met raskatten verder te willen gaan. Ik ben gewoon helemaal verliefd op de Mandarin/Balinees.

Maar net als jij betekent dat niet dat ik andere katten niet te gek vind!

Morgen ga ik naar de kattenshow in Wassenaar. Eerste show met mijn nieuwe aanwinst, Minimuis (Principessa). Ik heb er heel veel zin in. Alles is al ingepakt en ik ben heeeeeel benieuwd hoe ze het gaat doen!

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 15:04

Afbeelding

Dit is Fleur zijn nieuwe vriendje!!
Fleur moet wel een beetje wennen en wil heeeel graag spelen, maar de kleine (hutch) vind dat allemaal nog wat spannend en blaast dan.
Hopenlijk trekt dat allemaal wat bij.
Ze doen verder wel neuzen en vechten niet.

Hutch is trouwens 9 weken oud en komt uit het asiel.

Quinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 15:34

hey! n kattentopic! Waarom zie ik dat nu pas!

Hier 4 katten in huis + nog 1 a 2 opvangnestjes per jaar.
Echt n gezellige boel met al die verschillende karaktertjes.

Onze Smokey is nu +- 9 jaar en hebben we januari 2012 uit t asiel gehaald. Is echt al n opaatje, wil perse op schoot liggen, maakt niet uit in welke bochten hij zich moet wringen.
Afbeelding

Onze Jeany is t dametje van t stel. Nu ongeveer 6 jaar en 5 jaar geleden uit t asiel gehaald. Beetje kippig, wat soms voor grappige situaties zorgt.
Afbeelding

Quincy is onze stoere rode kater. Ook 5 jaar geleden uit t asiel gehaald tegelijk met Jeany en inmiddels ook alweer 6 jaar.
Afbeelding

En dan als laatste Mowgli. Mowgli hebben we gehouden van het eerste nestje dat we hebben opgevangen voor stichting katimo.
Op de foto n week of 15 denk ik, maar inmiddels is ie al heel wat gegroeid.
Afbeelding

En op t moment hebben we nog 1 kitten hier van stichting katimo. Zoekt nog n eigen plekje, al moet ik mezelf echt inhouden om m zelf niet te houden. Hij is zo leuk <3

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 16:19

Quinette wat een leuke poezels.
En wat doe je goed werk met het opvangen van die nestjes!

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 17:56

Leuke katten.
Begrijp je gevoelens Quinette. Als die keine hier zoet ligt te slapen spookt het soms ook door m'n hoofd 'zou ik toch niet misschien ...'. Maar nee, moet me vermannen.

Mormel (kind moet toch een naam hebben :') ) begint eindelijk te snappen dat ze in de kattenbak moet en alléén in de kattenbak. Nee, het tapijt, een kartonnen doos of een handdoek die op de grond gevallen is zijn daar geen vervanging voor :+ .

Die pretnestjes, ja het is leuk en schattig, maar dat zijn ze allemaal. Het is alleen niet gegeven dat ze allemaal goed terecht gaan komen.
Tutsi is ook een pretnestkat. Broer had een katje gevonden in een doos in het park, mee naar huis genomen. Op een bepaald moment ziet moeder dat onze poes wel heel close werd met de kater van de buren, maar iets ondernemen ho maar. 1 keer een nestje is toch zo leuk. Nja heb er wel flink mijn mening over gegeven maar het kwaad was geschied. Alle kittens kunnen plaatsen alleen Tutsi werd achteraf afgezegd en bleef dus bij ons. Toen wilde ze die naar het asiel doen. Laten we zeggen dat moeder dat niet meer luidop heeft durven herhalen na mijn repliek -:(- . Tutsi was ondertussen goede vriendjes met mijn Hagar (ook al een oepskat, weggeplukt op een boerderij waar ze niet aan castreren deden, maar wel de kittens eigenhandig doden als het er teveel werden, zucht) dus besloten dat ik die 2 dan wel samen zou houden.
Die 2 zijn nu al jaren dikke vriendjes en gaan gelukkig ook goed samen met Froemel die er vorig jaar bij kwam (3x raden waar ik die vandaan heb).
En nu dus Mormel, ook heel lief en schattig maar genoeg is genoeg.
Ironie wil dat moeder nu wel voor Mormel gaat zorgen. Ze heeft haar leven gebeterd :P . Nittin (moeder van Tutsi) woont nog altijd bij haar, ze heeft vorig jaar een zwerfkitten geadopteerd via een stichting en nu wil ze mormel er ook wel bijpakken (maar ook voor haar is de magische 3 dan wel genoeg).

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 23:23

Quinette schreef:
hey! n kattentopic! Waarom zie ik dat nu pas!

Hier 4 katten in huis + nog 1 a 2 opvangnestjes per jaar.
Echt n gezellige boel met al die verschillende karaktertjes.

Onze Smokey is nu +- 9 jaar en hebben we januari 2012 uit t asiel gehaald. Is echt al n opaatje, wil perse op schoot liggen, maakt niet uit in welke bochten hij zich moet wringen.
[ Afbeelding ]

Opaatje?? Jonge god zal je bedoelen! Pas 9 jaar jong, hopelijk kun je er nog lang van genoeten :D (katten bij mijn ouders zijn nog nooit jonger gegaan dan 20 dus...)

@thioro; mormel is juist een leuke naam. Wij hadden vroeger een poes, loedertje. Haar zusje is bij mijn oom en tante terecht gekomen en dat was mormeltje :D Geweldige naam!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 23:33

Nog een bokker met een kat meld zich :) Ik ben sinds ruim 11 jaar het personeel van Boris!
Boris is een zgn suikerspinner oftewel kat met suikerziekte ;)

Meet Boris!

Afbeelding

tiny_tiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 23:35

ik 3 katten spinner poekiie en simba mijn ouste kat was bijna 26 jaar geworden :D

Quinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 08:46

Rytir schreef:
Opaatje?? Jonge god zal je bedoelen! Pas 9 jaar jong, hopelijk kun je er nog lang van genoeten :D (katten bij mijn ouders zijn nog nooit jonger gegaan dan 20 dus...)

ja ik weet t, zo oud is t nog niet, maar zo gedraagt ie zich wel :')
Katten van mn vriend vroeger zijn ook 16, 18 en 19 geworden dus ik hoop dat de bende die we nu hebben die leeftijd ook mogen halen:)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 08:49

Hier nog iemand met 3 van die monsters (zie profiel).

Quinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 08:50

@ Mando: Wel knappe monsters hoor :)

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 10:44

Afbeelding

Spencertje :)