Het Konijnentopic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 18:24

Chaos schreef:
Mindim, je begrijpt me verkeerd!!

Ik ben helemaal niet voor verkoop in dierenwinkels, broodfok, pretnestjes, etc.
En ik vind ook niet dat omdat er dieren zijn die het slechter hebben het allemaal geen reet uit maakt, dan deed ik niet zo veel moeite voor mijn beesten.

Misschien is het dan handiger om niet iets te zeggen zoals, want daarom reageerde ik zoals ik deed:
want dat is met alle dieren zo. Echt niet alleen met konijntjes.
En ja, er is een overschot aan konijnen, net als een hoop andere dieren.

De manier echter waarop gereageerd wordt vind ik verre van netjes, en ja, zeker wanneer je ook zakelijk Bokt kun je enigszins je reacties nuanceren. Want zoals ik straks ook zei, ik snap heel goed wat men bedoelt, ik deel die mening ook grootendeels, maar je kunt het op andere wijze naar voren brengen.

Het is altijd de toon die de muziek maakt, daar heb je gelijk in, maar goed laten we dan ook accepteren dat er sommige mensen zijn die zo gepassioneerd over iets zijn, dat ze voor anderen misschien te fel uit de hoek komen. Maar laten we dan ven kijken naar hun intenties, die zijn goed. Niet iedereen verstaat de kunst zich altijd even diplomatiek uit te laten. Ik zelf ben daar ook geen ster in, zekers als iets me aan het hart gaat en ik met de gevolgen van iemands ondoordachte acties wordt geconfronteerd.
En volgens mij ben jij als poster ook niet altijd even diplomatiek ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 18:28

Chaos schreef:
ECHT??!! :oo

My god!

Mijne springen op hun huisje, maar die is niet zo hoog. :')

Ik heb 1 klein loedertje. Ze spingt over de omheining de ren in van de anderen. Trekt daarbij de kaak van een ander konijn en springt weer terug (zelf aardig wat haren minder :') ). 1 maal in de zoveel tijd doet ze dat, kijken of het nog kan, denk ik. Dan is ze flink geschrokken en dan is het weer even goed. Haar 'weitje' moet ook voorzien van bovengaasnet. Echter nu heeft ze gevonden, dat wanneer ze op haar achterpoten gaat staan, ze een punt gaasnet kan pakken. Daar gaat ze aan trekken en knaagt rondom het vastgemaakte punt. Dus een klein gat in het net en daar springt ze door. De wijde wereld in. Gelukkig doet ze alles voor eten. Het is net mijn tinker, een koudbloedkonijn :D

Nickas

Re: Het Konijnentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 18:38

Iemand een goed idee om mijn konijnen wat te laten afslanken? Ze, gecastreerde man van 9 jaar en voedster van 6 jaar, zijn echt te vet.
Ze krijgen nu dagelijks 1 vol bakje (ong. 100 gram) science selective en onbeperkt hooi.
Een enkele keer een halve gedroogde boterham (al weet ik dat dat niet helemaal oke is) of een stukje appel/wortel...
Ze hebben een ruim hok met 2 verdiepingen met een ruime ren (3m2?) er omheen. Als de hond van de buurvrouw niet meer over het balkon kan klimmen, krijgen ze weer het hele balkon (ong. 10m2) om rond te huppelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 18:40

Dit is het loeder :D
Afbeelding
En dit het hek waar ze over gaat (tussen de houten palen)
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 18:41

Nickas schreef:
Iemand een goed idee om mijn konijnen wat te laten afslanken? Ze, gecastreerde man van 9 jaar en voedster van 6 jaar, zijn echt te vet.
Ze krijgen nu dagelijks 1 vol bakje (ong. 100 gram) science selective en onbeperkt hooi.
Een enkele keer een halve gedroogde boterham (al weet ik dat dat niet helemaal oke is) of een stukje appel/wortel...
Ze hebben een ruim hok met 2 verdiepingen met een ruime ren (3m2?) er omheen. Als de hond van de buurvrouw niet meer over het balkon kan klimmen, krijgen ze weer het hele balkon (ong. 10m2) om rond te huppelen.

Misschien iets minder hooi, niet meer onbeperkt. Iets terug in krachtvoer en toch iets meer beweging.

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 18:41

100 gram ss? ?? Geen wonder dat ze dik zijn. Alleen hooi geven onbeperkt en af en toe plakje wortel etc.

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 18:42

Leuke nijntjes mindim!

Nickas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 18:44

Hoeveel gram zou dan beter zijn? Want er vanuit gaande dat ze allebei de helft eten krijgen ze 50gram per konijn binnen...
Ze zijn dik geworden op hun logeeradres waar ze 1,5 jaar gewoond hebben toen ik in het buitenland zat. Daar kregen ze min of meer alles onbeperkt :)
Maar daarna zijn ze nooit meer slanker geworden...

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 18:54

Ss telt de 25 gram per kilogewicht niet, dit is voor Ss minder.
Hooi altijd onbeperkt blijven geven. Daar worden ze niet dik van

Dess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-12 18:54

Mijn konijn krijgt smorgens een klein handje en savonds weer

DJZ
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 18:55

Ik heb een paar jaar geleden 2 dwergnijntjes opgehaald bij iemand.. Die waren net zo breed als dat ze lang ware"n := Ik heb ze op hooi en beetje brokjes in een stal van 3 bij 3 meter gezet met nog 2 andere konijen. Met een paar maanden waren het weer mooie slanke en blije nijntjes :)

Nickas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 18:57

En is het oke om in de winter op dieet te gaan (ze zitten dus buiten) of zal toch even wachten op het voorjaar?

Dess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-12 18:57

Hooi idd wel onbeperkt geven, is volgens mij goed vooe de werking van de darmen

DJZ
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 18:59

En ik zou ze niet helemaal van de brokken afhouden ivm de toch wel nodige vitamines en mineralen, die niet altijd voldoende in het hooi aanwezig zijn... Gezond voeren en veel bewegen, net als bij mensen :P

Nickas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 19:02

Morgen gaan ze op de weegschaal voor hun startgewicht :) Kijken of ik ze voor de zomer bikinislank heb :)

DJZ
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 19:09

Haha een zomer bikini :P
Was strax in de Xenos, hadden ze van die kleine kerstpakjes.. Zat nog te denken om er 1 te kopen voor 1 van de konijnen hahaha Toch maar niet gedaan :P

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 19:12

Hallo dames, mag ik bij jullie aansluiten? Ik heb zelf 2 heel saaie konijntjes :') , Schrobber en Mees, ofwel Duo Pennoti. Ik zal een fotootje neerzetten!

Dess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-12 19:14

Tuurlijk gezellig! Waarom zijn ze saai dan haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 19:14

:+ mijn konijn(en) komen niet meer als ik mijn speciale schoenen aantrek en ik rammel met de voerschep , poot in pootstaan ze bij de voerbak :P. Pas als ik over het hek ga komen ze nog eens *zucht*

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 19:43

Afbeelding

Schrobber is de bruine en Mees de witte.

Schrobber is de naam die de juf van mijn oudste zoon gekozen heeft, en Mees heeft mijn jongste zoon uitgekozen. Het is een ex- kweekkopeltje, meneer had dus wel een beetje hulp nodig van de dierenarts....

Ze zijn echt zo duf, ze komen hun hok niet uit. Nooi zie je ze eens door de ren hopsen, of lekker in de tuin rennen..... Als ik de ren openmaak til ik ze op en zet ze midden in de tuin. Dan moeten ze wel, ha ha! Maar dan gaan ze toch weer terug het hokje in, vooral Mees, de witte. Ik heb ze pas 2 maanden. Hiervoor had ik een briljant koppeltje: Zwabber en Swiffer! Zwabber overleed en Swiffer werd ziek van verdriet, dus hebben we haar meteen bij een mannetje moeten plaatsen.
Die twee hadden echt humor, Duo Pennotti is meer een bejaard stel, ha ha! Maar ik weet dat het even kan duren voordat ze goed gewend zijn, ze hebben nooit lang bij elkaar gezeten. Ze zullen nog wel een beetje opleven. En anders blijven ze gewoon lekker saai, geeft niks....
Laatst bijgewerkt door jamiroquai op 04-12-12 19:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 19:46

Ah ja wat een saaie konijntjes zeg.... die zijn schattig!!

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 19:50

Meesje is echt heel mooi met haar blauwe oogjes en heeft de nodige nestjes gehad. nu mag ze lekker konijn zijn!

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 19:58

Denise, jouw konijnen zijn echt prachig!!! Wat voor ras is dat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 20:45

WinSel schreef:
Ss telt de 25 gram per kilogewicht niet, dit is voor Ss minder.
Hooi altijd onbeperkt blijven geven. Daar worden ze niet dik van

Oei, van hooi kunnen ze prima te zwaar worden hoor! Sluit dat niet uit.
Net als paarden, groeien sommige konijnen prima op hooi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 20:47

jamiroquai schreef:
Meesje is echt heel mooi met haar blauwe oogjes en heeft de nodige nestjes gehad. nu mag ze lekker konijn zijn!

Misschien weten ze niet zo goed wat ze met de vrijheid aan moeten, gaat vast wel wennen! Ik vind ze schattig hoor!