Utixo dat vroeg ik me ook af op het werk, dacht ik wil alles in de gaten houden, jou de kans geven om alles te weten wat ze doen maar als puntje bij paaltje komt weet je niet meer dan dat ze aaien, dat de doek op zijn hoofd niet werkte en dat ze iets aan het doen zijn maar niet wat.
Ondanks dat ik jullie niet ken had ik wel zoiets dat ik juist heel blij was dat hij zo onrustig erbij lag en dat hij zo door het hok aan het gaan was gisteren. In het begin toen ik keek zag ik alleen maar een hond wat lag te slapen, nou is het dan natuurlijk wel prettig als je weet dat hij sedatie heeft gehad, anders ga je denken waarom slaapt hij zoveel. Doordat zijn oren op half 7 stonden had ik zoiets van mmmm niet geweldig, toen de oren weer gespitst stonden had ik gelijk zoiets daar is ie weer. Ook dat ze met twee man hem tegen moesten houden omdat hij andere plannen had vond ik juist weer fijn om te zien, dat geeft zijn vechtlust weer aan. Ik hoop dat je hem voor de kerst weer lekker thuis kan hebben.
Het spijt me erg voor de betreffende honden, en ben blij dat het weer beter gaat met de hond die nu weer naar huis kan, maar ik vind het jammer dat dit niet in een apart topic is behandeld. Er zijn nu vijf bladzijden volgepraat over iets dat niets met werkhonden training te maken heeft.
Kugger ik snap je wel. Aan de andere kant is het voor sommigen anders ook alleen maar dat ze hier iets kunnen vertellen als er een examen, speciale training of zoiets voorkomt. Neem tenminste niet aan dat je hier elke week neer zal gaan zetten vandaag training geweest, zitten ging goed bijten niet (of iets dergelijks). Maar het lijkt me wel zo prettig om met elkaar mee te leven als er iets is.
Aan de ene kant snap ik Kugger wel, maar aan de andere kant vind ik het toch een beetje bot overkomen. Ik vind het zelf juist wel mooi hoe iedereen meeleeft! Ik zou dat zelf ook wel prettig vinden in zo'n heftige situatie, ik bedoel, het gaat hier natuurlijk niet om een ingescheurde teennagel Ik wil me niet eens voorstellen hoe het is om in 1 week tijd bijna 2 honden kwijt te raken... Ben je nog niet over het verdriet van de ene heen, moet je alweer knokken voor de volgende! Nee hoor TS, wat mij betreft lucht je hier lekker je hart, bij mensen die snappen hoe het is om een eenheid te vormen met je dier.
Ik snap best dat dat in een topic als dit behandeld wordt. Ook met dit soort dingen kun je elkaar behulpzaam zijn. Je leeft toch een beetje met elkaar mee. Ik wel althans. En vond het erg sneu om te lezen. Onze eerste hond, border collie, is uiteindelijk wel overleden. Echter aan rattengif. Stond in bakjes op het erf en toch erbij gekund. Was toen nog jong, maar zal het nooit vergeten. Zoiets is verschrikkelijk om te zien. Mochten snel een knuffel geven en toen ging mijn vader ermee naar de dierenarts. Wel gehaald, maar bij thuiskomst bleek hij in zijn koppie niet meer goed. Uiteindelijk toch in laten slapen. Dus ben blij dat Tintin het wel gered heeft.
Ik kon gisteren niet online maar heb nog wel aan Tintin gedacht, en nu lees ik dat het zo goed met hem gaat dat hij vandaag naar huis mag! Echt helemaal goed, een soort kerstgeschenkje!
en OK, het gaat weliswaar niet over werkhondentraining, maar in eerste instantie meldde Utixo alleen dat de ene hond was overleden en later dat de andere ook niet goed ging... op zich wel logisch en begrijpelijk dat er dan ook hier vervolgposts geplaatst worden. Van tevoren had niemand kunnen bedenken dat het zo zou escaleren, ipv 'alleen' het overlijden van een oudere hond zou betreffen.
Ach, hoe het ook zij, Tintin mag weer lekker naar huis, en hopelijk hebben we gauw weer verslagen over hoe zijn trainingen verlopen!
Sorry, we hebben laptop crisis thuis, van de 3 laptops werkt er nog 1. Dus reageren gaat niet zo lekker. Ik zal straks ff een langer stuk typen.
Tin is thuis. Hij is wel nog erg zwak en loopt slecht, maar hij is dolblij. Ook heeft hij idd nog veel last van wobbler, de verwachting is wel dat dit op een gegeven moment over gaat. De prognose is volledig herstel.
Zo, eindelijk weer een computer voor mijn neus, dus kan even reageren.
Kuggur, persoonlijke vind ik het erg fijn dat mensen zo meeleven. Een topic hierover aanmaken heeft voor mij geen toegevoegde waarde, Tin is nou eenmaal een lid van het werkhonden topic.
Even een update. Zondag hield ik het niet meer en ben op goed geluk naar de kliniek gereden. Na een half uurtje wachten een arts gesproken. Ze twijfelden of we het aandurfden om hem al mee te nemen, omdat hij nog niet kon lopen. Toen we bij hem kwamen ging hij compleet door het lint, zo erg dat hij spontaan weer pogingen deed om te lopen. De arts was het er toen ook mee eens dat hij mee moest naar huis, hij had duidelijk last van heimwee. Alleen moest zijn catheter er nog uit, en dat ging niet met ons erbij, of we even op de gang wilden wachten. Hij heeft heel de boel bij elkaar gejankt in die 5 minuten. De arts kwam hem vervolgens lopend brengen. Hij zwalkte alle kanten op, maar hij LIEP! De rit naar huis was hij zo gelukkig. Thuis gaat het nu goed, hij geneest ontzettend snel. Wobbelt nog wel iets met zijn kop, maar word langzaam minder. Ook het zwalken is zo goed als weg, hij loopt super en loopt inmiddels ook weer trappen. Niet dat we het daarmee eens zijn, maar het blijft een x mechel. We hebben ons bed naar de woonkamer verplaatst, omdat hij steeds onder het bed ging liggen, en zijn mand daar niet onder past. Vanwege de doorligplekken heeft hij een speciaal bedje gekregen van ons, maar dan moet hij die wel gebruiken. Nu ligt ons matras op de grond, met aan het voeteneinde zijn mandje, en dat werkt prima. Vandaag wel nog even langs de dierenarts geweest voor de doorligplekken, er is er eentje die niet mooi geneest. Hij heeft een t shirt aan omdat hij hem anders open bijt, maar ja, zonder lucht erbij droogt het niet. Een nieuw zalfje meegekregen. Smeren moet echter wel met zijn tweeén, want het gekrijs van een varken dat onverdooft gecastreerd word is er niets bij. Terwijl het geen pijn doet, hij houd niet van gekke zalfjes.
2 Januari moeten we naar de dierenarts voor een longfoto, omdat hij ook nog eens een longontsteking had opgelopen, daarvoor slikt hij nu nog AB.
Maar als hij in dit tempo blijft herstellen (al zijn energie is terug, helaas kunnen we alleen niet veel met hem doen), dan geloof ik zeker dat hij terug het veld op kan ooit. Misschien wel sneller dan we denken.
Hier een minder goed nieuws, niet echt werkhond gerelateerd maar toch. Gisteren hebben ze bij ons ingebroken. Ik was naar mijn schoonouders (vriend werkt in horeca), rond half 9 ben ik terug gekomen en na de auto op de plek zetten naar mijn ouders gegaan (zijn de buren en hond was bij hun). Ben om 22 uur naar huis gegaan omdat vriend zo thuis zou komen. Eerst doorgelopen naar stal om wat hooi te geven, loop naar binnen en zie kasten open staan in de bijkeuken had echt zoiets van?? waarom gaat hij daar nou koksmutsen zoeken?? loop de kamer in nog meer kasten open en merk pas na even kijken dat het raam open staat en een raam gesneuveld is. Bah wat eng. Vannacht dus bij mijn ouders geslapen, Do was onder de indruk omdat ik twee tellen haar niet zag en in paniek schoot. Ik ben zo ontzettend blij dat Do niet thuis was, misschien hadden ze dan niks gedaan ivm hond maar ze hebben haar ook niets kunnen aandoen. Ben benieuwd hoe we slapen straks.
Oh wat eng! Het lijkt me vreselijk om dat mee te maken! Is er veel weg?
joyce83
Geplaatst: 27-12-12 21:21
Ja best wel veel weg, allemaal van het kleine spul wat makkelijk in een tas te laden was. Laptops, sierraden, parfum, messenset (koksmessen), spiegelreflex, gewoon fototoestel o.a. dus. En dan nog wat spaargeld en tegoedbonnen wat we pas gekregen hadden.
Monty was ook wat van slag, liep wat rondjes door de stal. Is ook met echt veel geweld gegaan want we hebben flinke kozijnen alles met politiekeurmerk.
Utixo
Geplaatst: 30-12-12 13:35
Tin gaat goed! Eigenlijk veel te snel, dat jaar herstellen moeten we flink inkorten. Hij word hhelemaal gek van de energie, maar naast heel licht appèl werk mag hij nog niets.
Vanochtend even koffie wezen drinken op de club. Voor het pakwerk weggegaan, want hij draaide al door toen we het terrein op liepen.