Gevaarlijke en potentieel gevaarlijke honden niet op straat.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 13:57

Macs schreef:
Dat ging over het hondje van Yuna, dat zij haar optild als er een ''enge'' hond aan komt.
Dat werd afgekeurd.
Dus moet het hondje op de grond blijven. (vind ik ook)
Dus komt mijn ambull eraan. Zonder muilkorf.
en dan?

Dan zorgt 1 van de twee maar dat ie tijdig op de andere kant van de weg gaat lopen! En als het heel smal is, dan til ik der dus gewoon op.

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 13:58

trisca schreef:
Als er één moet omkeren zou dat de eigenaar moeten zijn met de hond die het probleem veroorzaakt lijkt mij. Het zou wel een hele vreemde wereld zijn als de mensen met kleine hondjes constand om moeten keren als ze een hond zien die wel eens hun hondje misschien iets aan zou kunnen doen :')

dan blijf je aan het heen en weer lopen _O-

Daar sluit ik me bij aan ;)

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 13:59

Yunaa schreef:
Macs schreef:
Dat ging over het hondje van Yuna, dat zij haar optild als er een ''enge'' hond aan komt.
Dat werd afgekeurd.
Dus moet het hondje op de grond blijven. (vind ik ook)
Dus komt mijn ambull eraan. Zonder muilkorf.
en dan?

Dan zorgt 1 van de twee maar dat ie tijdig op de andere kant van de weg gaat lopen! En als het heel smal is, dan til ik der dus gewoon op.

Dan heb jij een ambull van 40 kg in je nek.. :(:)

Kuggur

Re: Gevaarlijke en potentieel gevaarlijke honden niet op straat.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 14:01

En dat was dan einde verhaal voor de betreffende ambull.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 14:02

Kuggur schreef:

Ik bedoelde niet dat mijn ambull haar dan afslacht hoor :')

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 14:02

Electra63 schreef:
Mijn ervaring met honden is, dat de meeste kleine hondjes niet of bijna niet zijn opgevoed.
Tijdje terug ben ik gebeten door een chiwawa, ik wilde hem van mijn schoot zetten omdat hij opgewonden raakte :D . En mijn vroegere buren hadden een poedel en als je daar langs fietste beet hij in je kuit. Liep je langs met een hond (aangelijnd), dan beet hij altijd even in de achterpoten van die hond.
Verder vind ik de meeste kleine hondjes keffers en scheiten en piessen ze vaak overal, omdat baasje dat van een klein hondje niet erg vindt.
Alles staat en valt met de opvoeding van de hond, alleen heb ik het idee/ervaring, dat baasjes van kleine hondjes dat niet zo belangrijk vinden.

Daar ben ik het ook mee eens... Ik heb ook een klein hondje, en moet zeggen dat toch de opvoeding daarvan anders is als van een grotere hond. Als ze gaan janken dan vind je het al snel zielig, en ga je ze hun zin geven. Bijvoorbeeld, kom maar op schoot of helemaal zitten vertroetelen.
Mijne is alleen niet vals, en ze is wel een keffertje als iemand aanbelt of wat dan ook. En ze is geen piesert dat ze overal maar plast. Alleen tja, ik moet er wel bij vertellen dat ze wel een beetje verwend is. Maar of ik daar last van heb? Nee hoor :n

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 14:03

Jij hebt daar geen last van, maar andere mensen wel.. Oh en je hond ook..

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 14:08

Macs schreef:
Yunaa schreef:

Dan heb jij een ambull van 40 kg in je nek.. :(:)

Tja, dan hoop ik voor je dat je hem onder bedwang kan houden. Ik vertrouw dat echt niet meer mijn hondje met grotere honden :n

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 14:09

Macs schreef:
Kuggur schreef:

Ik ook niet. Ik bedoelde dat na een dergelijke aanval je ambull ingeslapen wordt.

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 14:10

Macs schreef:

Inderdaad en mensen met kleine hondjes die snappen dat niet. Die vinden het grappig dat ze zitten uithalen naar zo'n grote hond. Ik kan me goed inbeelden dat er dan grote honden zijn die dat niet leuk vinden ... maar dan heb je een gevaarlijke grote hond, over die kleine wordt niet gesproken.
Hihi, het is dat mijn hond nu te zwaar is maar ik zie dus helemaal voor mij dat ik mijn hond ophef als er zo'n kleine naar haar begint te blaffen want mijn hond zou wel eens aangevallen kunnen worden door die kleine :D .

Ik zie sommige mensen echt voorgeslepen worden door hun jack russel of malthezer, echt waar, die kunnen die bijna niet houden. Dan ben ik altijd zo trots op mezelf dat ik 53 kg pure kracht wel aan de leiband kan houden, zelf als ze wat enthousiast wordt...

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 14:10

Macs schreef:

Wat denk je dat mij het intresseert dat andere mensen er last van hebben? Nou helemaal niets. Ik heb ook vaak genoeg last van ander mans honden, zeg ik daar wat van? Nee. Iedereen moet lekker doen wat hij of zij wilt, geen een mens is ook het zelfde opgevoed. Daar ergert zich toch ook niemand aan.
En waarom zou mijn hond last hebben van haar opvoeding, ik denk dat ze niet beter kan treffen. Het is heus niet zo dat ik haar eeuwig maar optil hoor. Alleen als ik een voor mijn doen 'gevaarlijke' hond zie, en dat loopt hier toch bijna niet!

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 14:16

Kuggur schreef:
Macs schreef:

Ik ook niet. Ik bedoelde dat na een dergelijke aanval je ambull ingeslapen wordt.

Nou dat heb ik nog nooit gehoord, dat een hond wordt ingeslapen omdat ie tegen iemand opspringt. :')

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 14:18

@ Yunaa: oh maar ik kan me zeker ergeren aan mensen die slecht opgevoed zijn hoor.... zoals mensen die het zich niet interesseren dat ze andere zenuwachtig maken met hun hond.

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 14:19

Dana82 schreef:
@ Yunaa: oh maar ik kan me zeker ergeren aan mensen die slecht opgevoed zijn hoor.... zoals mensen die het zich niet interesseren dat ze andere zenuwachtig maken met hun hond.

Ik heb het niet over slecht opgevoede mensen, ik heb het over verschillende opgevoede mensen. En daar ergert zich ook niemand aan, niemand zou daar wat van zeggen.

En dat ik hun hond zenuwachtig maak met mijn hond, zo maken hun weer mij zenuwachtig met hún hond.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 16:19

slimmerik schreef:
easygoing schreef:
Juist je hoort alleen klachten over de foute types maar hoor je ook ooit complimenten over de goeie? Nee he want mensen zien alleen de negatieve kanten van zo beetje alles dus ook over deze honden.
Dat is een heel vervelende eigenschap.

Een heel vervelende eigenschap is ook wel dat mensen "aannames" doet. En dat doe jij in dit geval.

Zoals gezegd heb ik een kennis met 3 van dit "soort" honden. Ik kom daar regelmatig over de vloer. Het zijn keurig opgevoede honden en het zijn heerlijke beesten :D Kennis fokt er heel af en toe een nest mee. Hij zoekt dan zorgvuldig een reu uit en vergewist zich ervan dat nakomelingen van betreffende reu ook geen extreem moeilijk opvoedbare dieren zijn. Ook is hij zorgvuldig in het kiezen van de nieuwe baasjes. Maar hij schrikt er steeds opnieuw van hoe gauw het zich "rondvertelt" dat er een nest in aantocht is. Dan heeft ie de een na de andere aso aan de deur. Zijn vrouw zegt dat zo gauw hij niet meer aan huis zou werken, zij niet meer wilt dat er nesten komen omdat ze zich dan gewoon onveilig voelt op eigen terrein.

Duidelijk is wel dat deze mensen daarna vaak hun honden van marktplaats afhalen en zich absoluut niet verdiepen in het ras. Ze zien er immers stoer uit. Een enkeling gaat zich er daarna nog in verdiepen en brengt het er vaak toch goed af hoor....

Kennis woont heerlijk buiten af op een plaats waar zulke honden heerlijk tot hun recht komen en ze zich als een vis in het water voelen. Toch moet hij vaak Nijmegen of Arnhem in met betreffende dieren. Aangelijnd en gemuilkorfd. Niet gemuilkorfd omdat de honden niet te vertrouwen zijn, maar gewoon om rekening te houden met mensen die het niet op dergelijke honden hebben. (dat heet een sociale eigenaar) Honden hebben totaal geen last of ander gedrag bij het dragen van deze muilkorven. Maar kennis redeneert zo: ieder normaal denkend mens wéét wat voor een schade zo'n hond kan aanrichten en men voelt zich niet prettig met zo'n dier in de nabijheid.

Hoor van hem vaak zeer bedroevende verhalen.
Onbekend maakt onbemind maar je kunt het mensen nu eenmaal niet kwalijk nemen ergens bang van te zijn.

Zelf heb ik aardig wat herdershonden gehad en ook rottweilers. Allemaal schatten van beesten, zeer goed onder appèl, maar ook ik haalde het me niet in het hoofd om onaangelijnd met ze buiten mijn terrein te komen.

En ja, ik kom regelmatig in de grote steden en zie daar allerlei wantoestanden met grote en sterke honden. Loslopend, slecht onder appèl en baasjes meesleurend. En váák (niet altijd dus) met een baas in de buurt die uitstraalt: veel spieren weinig verstand.....

En daarom ben ik ook net als velen hier ervoor dat baasjes van grote en sterke honden inderdaad eerst een proef van bekwaamheid afleggen. In wat voor een vorm dan ook......

In goede handen en in juiste omgeving zijn het geweldige dieren :j

Ik hoop toch dat je jouw mening op meer baseert dan de ervaring van 1 kennis?
En ik vind dat jij zelf ook een hoop aannames doet en vooroordelen hebt.
Mijn man heeft veel spieren, een kale kop en tatoeages, maar toch behoorlijk wat verstand en een (zeer) goede baan. O ja, en wij wonen ook nog eens in een grote stad.
Wij hebben alleen geen honden (meer) op dit moment, omdat wij te weinig thuis zijn en dan moet je keuzes maken.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 17:05

MamboBeach schreef:
easygoing, we vallen een beetje in herhaling maar wat als de kinderen buiten spelen en jij loopt langs? Kinderen zijn impulsief, dat zijn wij ook geweest, jij en ik. In je leven leer je een hoop zaken, dus ook dat kinderen eerst moeten vragen om een hond te aaien bijvoorbeeld. Maarrrr, kinderen zijn impulsief, nogmaals. Beetje raar dat als je weet dat je hond niet te vertrouwen is, het kind de schuld te geven...

Ik geef nergens het kind de schuld maar wel de ouders, die zijn verantwoordelijk voor de opvoeding en het gedrag van hun kinderen.
Ik dien mijn hond bij me te houden en hun dienen hun kinderen bij hun te houden,
En nee op het gebied van dieren ben ik zeker nooit impulsief geweest mijn ouders hebben mij namelijk al heel jong geleerd dat ik niet zomaar op elk dier af kan en mag rennen.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 17:07

Electra63 schreef:
Ik hoop toch dat je jouw mening op meer baseert dan de ervaring van 1 kennis?
En ik vind dat jij zelf ook een hoop aannames doet en vooroordelen hebt.
Mijn man heeft veel spieren, een kale kop en tatoeages, maar toch behoorlijk wat verstand en een (zeer) goede baan. O ja, en wij wonen ook nog eens in een grote stad.
Wij hebben alleen geen honden (meer) op dit moment, omdat wij te weinig thuis zijn en dan moet je keuzes maken.

Ben net zoals jij ook bang dat het gebaseerd is op de ervaring van 1 kennis en de verhalen (wat natuurlijk altijd de negatieve zijn want die kunnen zo heerlijk opgeblazen worden) van anderen.
En tja over de aannames en vooroordelen zijn wel het behoorlijk met elkaar eens Electra.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 17:09

Nou dat maak toch niks uit dat je geen honden meer hebt electra :P

Vind dat als je honden neemt dat je goed moet kijken naar wat je aankan
maar das met paarden ookzo de een is geschikt voor een haflinger en de ander weer voor een arabier..
het ene ras heeft een wat andere aanpak nodig dan het andere ras..

Ik heb een amerikaanse bulldog vanaf dat ik 15 was zelf opgevoed enzo niet echt streng opgevoed maar ze luister goed naar mn commando's en ze doet graag dingen voor je :j

Maar als mijn hond zich misdraagt aan de riem bv grommen naar andere honden of proberen mij naar andere honden te trekken die ook dan blaffen of trekken , dan krijgt ze gewoon een schopje onder haar kont van mij en dan is die spanning er af en kijk ze naar mij... Kan meschien niet de meest diervriendelijke aanpak zijn maar als bv haar naar roepen of terug trekken niet helpt dan grijp ik wat harder in. Heb wel een zware hond geen maltezer .

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 17:13

shilady schreef:
Ik heb een amerikaanse bulldog vanaf dat ik 15 was zelf opgevoed enzo niet echt streng opgevoed maar ze luister goed naar mn commando's en ze doet graag dingen voor je :j

Maar als mijn hond zich misdraagt aan de riem bv grommen naar andere honden of proberen mij naar andere honden te trekken die ook dan blaffen of trekken , dan krijgt ze gewoon een schopje onder haar kont van mij en dan is die spanning er af en kijk ze naar mij... Kan meschien niet de meest diervriendelijke aanpak zijn maar als bv haar naar roepen of terug trekken niet helpt dan grijp ik wat harder in. Heb wel een zware hond geen maltezer .

Dit doe ik dus ook, maar het heeft geen enkele zin.
Ik blijf zo rustig mogelijk, doe het onverwachts, maar ze kijkt me aan en gaat net zo hard door.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 17:16

Macs ik denk dat jouw hond jouw gezag gewoon niet erkend.
Niet rot bedoeld maar hij ziet jou niet als roedelleider, denk dat een cursus echt wonderen zal doen voor jullie. Kan je het niet uit je eigen zak betalen?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 17:18

shilady schreef:
Nou dat maak toch niks uit dat je geen honden meer hebt electra :P

Vind dat als je honden neemt dat je goed moet kijken naar wat je aankan
maar das met paarden ookzo de een is geschikt voor een haflinger en de ander weer voor een arabier..
het ene ras heeft een wat andere aanpak nodig dan het andere ras..

Ik heb nu geen honden meer, dus ik spreek nu niet uit eigen ervaring. Wel ben ik altijd opgegroeid met boxers, bouviers en herders (duitse en mechelaars) en ik heb wel wat kennissen en buurtgenoten met pitbulls en staffords e.d.
Mijn slechte ervaringen met honden zijn altijd met kleine hondjes en ik heb nog nooit een slechte ervaring gehad met een grote hond of met een hond met een "slechte" naam.
Net als altijd het "gezeur" over kinderen, draait IMO alles om de opvoeding. En natuurlijk zie ik ook "rare" types met "dog-achtige" lopen, maar ook zie ik dat mensen hun (kleine) honden niet opvoeden. IMO is het tegenwoordig ook een probleem, dat mensen niet genoeg tijd hebben om hun hond echt uit te laten en dan bedoel ik niet een rondje om of een dijkje af, maar vooral minimaal 1 uur per dag echt lopen met je hond en je hond vooral laten spelen en rennen, dat zou een hoop frustraties voorkomen.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 17:20

Macs schreef:
Nou dat heb ik nog nooit gehoord, dat een hond wordt ingeslapen omdat ie tegen iemand opspringt. :')

Ah, dan had ik het verhaal verkeerd begrepen.
Blijft wél staan dat je je hond niet goed genoeg onder appél hebt staan als je niet eens kunt voorkomen dat hij bij vreemden opspringt (óók als die vreemde een klein hondje in zijn/haar armen heeft).
En en een dergelijk ernstig gebrek aan controle is, zeker als je een ambull (of wat voor relatief groot/sterk hondenras dan ook) hebt, een slechte zaak.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 17:24

Ja idd electra
die kleine hondjes misdragen zich wat meer ik zie en ervaar dat ze veel blaffen en uitdagen naar andere honden.. Mijn hond word natuurlijk ook uit haar tent gelokt daardoor maar ik wil gewoon dat ze het negeert en gewoon door loopt en als ze niet luisterd dan heeft het consuquenties maar ik heb geen zin in drama's aan de riem want dan weet ik dat je op een gegeven moment bezig kan blijven .

Macs het breekt gewoon de spanning als je hond jouw voet op zn achterste voelt
zie het cesar milan ook wellis doen om de honden hun aandacht te vragen ofzo..

_blue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 17:43

easygoing schreef:
Ik geef nergens het kind de schuld maar wel de ouders, die zijn verantwoordelijk voor de opvoeding en het gedrag van hun kinderen.
Ik dien mijn hond bij me te houden en hun dienen hun kinderen bij hun te houden,
En nee op het gebied van dieren ben ik zeker nooit impulsief geweest mijn ouders hebben mij namelijk al heel jong geleerd dat ik niet zomaar op elk dier af kan en mag rennen.

een hond met agresief gedrag hoort aan een touwtje, een kind niet.dus ben jij ten allertijde verantwoordelijk voor het gedrag en uittingen van jou hond.zi simpel is het.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 18:02

seresta schreef:
easygoing schreef:

een hond met agresief gedrag hoort aan een touwtje, een kind niet.dus ben jij ten allertijde verantwoordelijk voor het gedrag en uittingen van jou hond.zi simpel is het.

Een kind wat wegrent hoort mijn inziens net zo goed aan een touwtje.
Zou me mooi zijn als een kind wat de weg over rent omdat het niet naar de ouders luistert en aangereden word de automobilist alle verantwoording op zich geschoven krijgt omdat die niet op tijd kon stoppen.
Kortom kinderen die niet luisteren zijn een gevaar voor de maatschappij en horen niet op straat :D