hond bijt jonge pup dood, en nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 15:05

HalloDan schreef:
Nee hoor helemaal niet, geen enkele moeite! Zal ik je vertellen dat mijn oudste hond nu 4 jaar is en ik in al die jaren nog nooit één incident of vechtpartijheb meegemaakt waar mijn honden bij betrokken waren? Dus mijn honden, plus ik zelf kunnen wel degelijk de lichaamstaal lezen én ik heb ze onder controle. Eigenlijk zeg je hiermee dat iedereen zich maar moet voegen en aanpassen aan mensen die hun wél agressieve honden niet onder controle hebben? Lijkt me een beetje een ongekeerde werled?!

Ja, klopt, jij moet rekening houden met mensen die wel agressieve honden hebben. Hoezo niet onder controle? Want ik heb het over honden die wel onder controle staan. Jouw honden en jij kunnen dus andere honden lezen (gaat dit van chihuahua tot berghond, zit nogal verschil in qua signalen) en hebben nog nooit een incident meegemaakt. Ok, prachtig toch? Alleen als jouw hond (nogmaals, weet niet wat voor hond je hebt) naar mijn hond komt zonder dat ik daar toestemming voor heb gegeven, bonjour ik hem gewoon weer weg. Vind het dus een beetje vreemd dat je van mening bent dat honden gewoon kennis mogen maken.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 15:06

HalloDan schreef:
Nee hoor helemaal niet, geen enkele moeite! Zal ik je vertellen dat mijn oudste hond nu 4 jaar is en ik in al die jaren nog nooit één incident of vechtpartijheb meegemaakt waar mijn honden bij betrokken waren? Dus mijn honden, plus ik zelf kunnen wel degelijk de lichaamstaal lezen én ik heb ze onder controle. Eigenlijk zeg je hiermee dat iedereen zich maar moet voegen en aanpassen aan mensen die hun wél agressieve honden niet onder controle hebben? Lijkt me een beetje een ongekeerde werled?!

die mensen met een agressieve hond hebben die niet voor niks aan een lijn zitten hoor
hierbij hebben hun dus al de verantwoording genomen voor hun agressieve hond
als er dan iemand langsloopt met een niet luisterende loslopende hond die even komt kijken bij de aangelijnde agressieve hond.. wie is er dan onverantwoordelijk bezig?

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 15:07

Als iemand diens hond aan de lijn heeft, en jij hebt je hond loslopen dan snap ik de omgekeerde wereld idee niet helemaal van jou.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 15:08

Citaat:
Ik erger me letterlijk dood aan mensen die zonder pardon hond laat snuffelen, sommige honden zijn daar NIET van gedient.
en dan heeft de hond die netjes aan de lijn loopt het gedaan omgedraaide wereld :n

Ik dus ook, denk hetzelfde, zelfs dat ik zei sorry, Roc is aangevallen geweest, hij is niet sociaal naar andere honden, kreeg ik de opmerking, nou mijne doet niets, dan ga je maar naar de hondenschool.(waar ik dus al vanaf pup naar toe ging :') )

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 15:09

tjoppie schreef:
Als iemand diens hond aan de lijn heeft, en jij hebt je hond loslopen dan snap ik de omgekeerde wereld idee niet helemaal van jou.

Op losloopgebied, daar lopen nu eenmaal honden los?? Ga dan ergens anders lopen met een hond die alleen aangelijnd kan lopen?

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 15:11

HalloDan schreef:
tjoppie schreef:

Op losloopgebied, daar lopen nu eenmaal honden los?? Ga dan ergens anders lopen met een hond die alleen aangelijnd kan lopen?

ook in losloopgebieden dienen honden te luisteren!

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 15:12

Heb ik het over losloopgebied gehad? Ik ga toch niet met mijn aangelijnde honden in een losloopgebied lopen? Wat een rare gedachte!

als ik uberhaupt ooit naar een losloopgebied zou gaan, dan zouden mijn honden daar overigens ook los lopen, dan is er namelijk niks aan de hand. Mijn honden lopen hele dagen los hier op het erf, er is dus geen noodzaak om ook nog eens de honden uit te laten of naar een losloopgebied te gaan voor mij of mijn honden

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 15:15

tjoppie schreef:
Heb ik het over losloopgebied gehad? Ik ga toch niet met mijn aangelijnde honden in een losloopgebied lopen? Wat een rare gedachte!

Ik loop wel met een aangelijnde hond in een losloopgebied omdat dat de enige plek is waar hij aan de lange lijn kan zonder direct een weg op te lopen. Wel neem ik mijn verantwoordelijkheid voor hem en ik verwacht dat honden die niet luisteren, vast lopen.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 15:16

HalloDan schreef:

ik zal wel door losloopgebiedjes MOETEN met mijn hond anders kan ze alleen hier voor op de stoep piesen
als ik loslopende honden zie dan wacht ik vaak even tot ze weg zijn zodat ik rustig door kan lopen

maar soms komt er vanuit de verte ineens een gevaarte op ons afrennen die niet naar een roepende baas luisterd.. en dan heb ik zoiets van: laat je hond dan niet los als het niet luisterd!
vd week ook.. rende er een JR achtige hond naar mijn hond en mij toe.. zo een drukke straat over! dat moet je toch niet willen als hondeneigenaar lijkt me?

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 15:22

Nogmaals, ze luisteren ook prima! Alleen ga ik ervan uit dat op een plek waar honden los MOGEN lopen mijn honden dus mogen snuffelen, spelen, kijken bij andere honden.Zeg jij tegen mij of zie ik aan jou hond dat dat eventueel niet goed gaat, dan zal ik ze bij me roepen. Soms lopen ze een eindje voor of achter mij en heb je de situatie misschien niet direkt in de gaten, ze lopen nu eenmaal niet tegen mijn been aangekleefd als ze los mogen? Gelukkig dat mijn honden heel goed aanvoelen als een hond er geen zin in heeft. Ze zullen in eerste instantie er vrolijk op af rennen, de laatste meters toch wat voorzichter en denken ze dat het niet oké is snel weer weg of de jongste zal snel op haar rug gaan liggen..Dat lijkt me prima hondengedrag toch? Zo hoort het in mijn ogen en ik heb nooit problemen gelukkig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 15:23

Een hond die niet aangelijnd is hoort ALTIJD te luisteren, of dit nu in losloopgebied is of niet. Niet alleen omdat het enorm lastig is voor mensen (zoals ik!) met een agressieve hond om de boel onder controle te houden, er zijn zat genoeg andere mensen wiens hond wel braaf en sociaal is, maar die het gewoon helemaal niet leuk vinden dat een loslopende hond naar die van hen komt!
Stel dat het toch misgaat en ze vliegen elkaar toch in de haren, dan ben je met je loslopende hond alsnog in fout.

Goed voor je dat het al die jaren al is goed gegaan. ik was ook blij dat ik mijn agressieve hond onder controle had gekregen en door toedoen van iemand anders, die ZIJN honden niet onder controle had heeft mijn hond opnieuw een trauma opgelopen + zware blessure en nu is het echt helemaal niet meer af te leren. moet ik daarom dan maar binnenblijven? Het dier zijn beweging ontzeggen? De kans ontzeggen om nieuwe prikkels op te doen?

Ik heb respect voor mensen die met hun hond netjes rekening houden met anderen en hun hond niet zomaar op eender wie laten aflopen of aan eender welke hond gaan laten snuffelen. Ik wil dan ook dat zij respect tonen naar mij toe door hun hond bij te houden als duidelijk is dat mijn hond daar niet mee om kan en dat vooral IK daar ook niet vrolijk van wordt.

Om even terug on topic te komen; ik snap de TS dan ook volledig dat zij het respect wil van de eigenaars van de staff dat die hond bij haar niet meer welkom is, en zij dient écht geen genoegen te nemen met het excuus "hij kan niet met kleine hondjes". Haar zus dient dit evenmin te pikken. Zijn hond, zijn verantwoordelijkheid. Wil hij zijn hond overal mee naartoe kunnen nemen en achterlaten als hij dagje uit is, dan moet hij maar zorgen dat zijn hond ten alle tijde netjes opgevoed is en zich ook netjes gedraagt. Kan hij dit niet garanderen, dan moet hij ofwel thuisblijven, met liefst ook flink investeren in de heropvoeding, ofwel de hond wegdoen.

Een ongeluk is heel snel gebeurd, daar kan de zus van TS van meespreken. Jammer genoeg is het bij dit soort honden met zulke bijtkracht vaak met heel wat meer schade dan wanneer een chihuahua of teckeltje hetzelfde zou gedaan hebben. Ik ga er nog altijd van uit dat je als eigenaar verantwoordelijk bent voor elk dier dat jouw eigendom is en dat je dat niet bij een ander moet achterlaten als je zelf niet 100ù zekerheid kan beiden dat dit dier zich naar denden correct zal gedragen.

Zowel de zus van de TS als de TS is (ondanks haar onderbuikgevoel) er van uitgegaan dat deze hond correct is opgevoed en sociaal vaardig is naar andere honden, gezien hij wel met haar volwassen honden om kan. Zij heeft geen inschattingsfout gemaakt door de hond toe te laten, ze heeft de inschattingsfout gemaakt om de eigenaar van de hond (onterecht) op zijn woord te geloven dat dit geen problemen zou opleveren. Als de TS eerder wist dat hij dit nog al had gedaan naar een andere pup, zelf pup zijnde en met de omschrijving "hij kan niet met kleinere hondjes" dan durf ik er mijn kop op verwedden dat die staff nooit in zijn leven op haar terrein had mogen kamperen.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 15:25

Varekaj schreef:
Een hond die niet aangelijnd is hoort ALTIJD te luisteren, of dit nu in losloopgebied is of niet. Niet alleen omdat het enorm lastig is voor mensen (zoals ik!) met een agressieve hond om de boel onder controle te houden, er zijn zat genoeg andere mensen wiens hond wel braaf en sociaal is, maar die het gewoon helemaal niet leuk vinden dat een loslopende hond naar die van hen komt!
Stel dat het toch misgaat en ze vliegen elkaar toch in de haren, dan ben je met je loslopende hond alsnog in fout.

Goed voor je dat het al die jaren al is goed gegaan. ik was ook blij dat ik mijn agressieve hond onder controle had gekregen en door toedoen van iemand anders, die ZIJN honden niet onder controle had heeft mijn hond opnieuw een trauma opgelopen + zware blessure en nu is het echt helemaal niet meer af te leren. moet ik daarom dan maar binnenblijven? Het dier zijn beweging ontzeggen? De kans ontzeggen om nieuwe prikkels op te doen?

Ik heb respect voor mensen die met hun hond netjes rekening houden met anderen en hun hond niet zomaar op eender wie laten aflopen of aan eender welke hond gaan laten snuffelen. Ik wil dan ook dat zij respect tonen naar mij toe door hun hond bij te houden als duidelijk is dat mijn hond daar niet mee om kan en dat vooral IK daar ook niet vrolijk van wordt.

Om even terug on topic te komen; ik snap de TS dan ook volledig dat zij het respect wil van de eigenaars van de staff dat die hond bij haar niet meer welkom is, en zij dient écht geen genoegen te nemen met het excuus "hij kan niet met kleine hondjes". Haar zus dient dit evenmin te pikken. Zijn hond, zijn verantwoordelijkheid. Wil hij zijn hond overal mee naartoe kunnen nemen en achterlaten als hij dagje uit is, dan moet hij maar zorgen dat zijn hond ten alle tijde netjes opgevoed is en zich ook netjes gedraagt. Kan hij dit niet garanderen, dan moet hij ofwel thuisblijven, met liefst ook flink investeren in de heropvoeding, ofwel de hond wegdoen.

Een ongeluk is heel snel gebeurd, daar kan de zus van TS van meespreken. Jammer genoeg is het bij dit soort honden met zulke bijtkracht vaak met heel wat meer schade dan wanneer een chihuahua of teckeltje hetzelfde zou gedaan hebben. Ik ga er nog altijd van uit dat je als eigenaar verantwoordelijk bent voor elk dier dat jouw eigendom is en dat je dat niet bij een ander moet achterlaten als je zelf niet 100ù zekerheid kan beiden dat dit dier zich naar denden correct zal gedragen.

Zowel de zus van de TS als de TS is (ondanks haar onderbuikgevoel) er van uitgegaan dat deze hond correct is opgevoed en sociaal vaardig is naar andere honden, gezien hij wel met haar volwassen honden om kan. Zij heeft geen inschattingsfout gemaakt door de hond toe te laten, ze heeft de inschattingsfout gemaakt om de eigenaar van de hond (onterecht) op zijn woord te geloven dat dit geen problemen zou opleveren. Als de TS eerder wist dat hij dit nog al had gedaan naar een andere pup, zelf pup zijnde en met de omschrijving "hij kan niet met kleinere hondjes" dan durf ik er mijn kop op verwedden dat die staff nooit in zijn leven op haar terrein had mogen kamperen.

Heel goed verwoord :j :j

ylva

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 15:29

Agressief, niet agressief, wat doet het ertoe. Een kind leer je dat een vreemde hond niet zomaar benaderd mag worden zonder toestemming van de eigenaar. Want je weet immers nooit hoe de hond reageert. Is het dan zo'n vreemde gedachte om je hond ook niet zonder toestemming op een vreemde aangelijnde hond af te laten gaan? Daarvan weet je toch ook niet hoe hij reageert. Dat een hond een roedeldier is doet niet ter zaken. Een paard is een kuddedier, maar daar mik je (hoop ik) ook niet zomaar twee of meer wildvreemde bij elkaar zonder toe/instemming van de eigenaar(s).

Wat betreft het voorval van de TS, het was voor de zus niet te voorzien dat de volwassen hond de pup zou doodbijten en het is geen normaal gedrag. Dat wil zeggen, deze gang van zaken is niet standaard als een vreemde hond en pup elkaar ontmoeten. De eigenaar van de volwassen hond heeft (volgens mij) geen enkele gebruiksaanwijzing of waarschuwing met betrekking tot de hond gegeven en zijn hond heeft schade aangericht. Wat mij betreft hoort hij de aanschafkosten van de pup te vergoeden (zou volgens mij gewoon via de WA moeten kunnen) en hoort hij er zorg voor te dragen dat dit in de toekomst niet meer voor kan komen. Wat hij verder al of niet met de hond doet is zijn zaak, maar het toestaan of weigeren van de hond op het erf van TS is haar zaak en dient dan ook gerespecteerd te worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 15:31

Dankjewel Rocymax!

Ylva: ik ben het volledig met je eens!

Ivon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 15:49

Wat verschrikkelijk dat dit gebeurd is!
In onze ogen is het geen normaal gedrag en uiteraard zeer onwenselijk dat een hond een pup dood bijt, maar als de honden geen relatie met elkaar hebben (een bijtrem naar andere leden van de eigen roedel is er vaak wel) kan dit helaas wel normaal gedrag zijn voor een hond en hoeft hij helemaal geen kronkel in zijn kop te hebben om dit te doen. Het is absoluut een fabeltje dat andere honden een pup niks doen (pups mogen vaak wel veel meer bij een volwassen hond, maar dit geldt echt niet voor elke hond). Het is uiteraard wel aan de eigenaar om hier verstandig mee om te gaan.
Volgens mij ben je als eigenaar altijd verantwoordelijk voor je hond (net zoals een paardeneigenaar verantwoordelijk is ook al is iemand anders met het paard op buitenrit) en moet je dit wel vergoeden. Dan gaat het natuurlijk wel om geld (iets wat de gebeurtenis uiteraard niet goed maakt).

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-11 15:51

Varekaj en Ylva

Dank voor jullie bijdrage. Jullie verwoorden exact mijn gevoel :j

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 16:09

Varekaj schreef:
Een hond die niet aangelijnd is hoort ALTIJD te luisteren, of dit nu in losloopgebied is of niet.

ja dat hoort misschien, maar weten doe je het nooit: een hond is een dier en geen robot. Onze honden luisteren prima en gaan ook los. Maar ik maak vaak genoeg mee dat mensen dan gaan stoppen en zich naar ze toe draaien en de honden aan blijven kijken/ staren (dus nog net niet roepen 'kom dan'). Ja dat moet je vooral doen als je niet wilt dat ze komen.

Meestal gaat het goed maar laatst riep een jochie dat aan het vissen was de honden naar zich toe en klom er één doodleuk bij hem op schoot.

Zo was er laatst zelfs een vrouw met een joekel van een hond (Bull Mastiff) aan de riem die volgens haar vals was. Bij elke hond die ze zag ging ze op haar hurken zitten en als de hond de andere hond dat priemend aankeek bleef ze hem aaien "ruustig maar" *aai aai* en samen met haar hond de andere hond strak aankijken.

Dan denk ik ook: 1 als je geen zin hebt om je te verdiepen in honden; koop er dan géén (en zeker geen mastiff) 2 welke oen bedenkt het om met een valse hond te gaan wandelen in een hondenloslaatgebied (waar dus ook veel pups komen die nog niet zo goed luisteren) 2 denk toch eens logisch na natuurlijk wordt de hond vals als je elke focus gaan belonen.

Chawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 16:25

TS, ontzettende vervelende situatie binnen jouw familie nu. Ik snap dat je er tussenuit wilt blijven.

Een volwassen hond die een pup doodbijt. Vreselijk, ongehoord etc. Zou ik zo'n hond afmaken. Hmm, denk dat er bij deze hond meer fout is gegaan in de opvoeding. Helaas heeft dat wel geleid tot dit bijtincident.
Afmaken of in ieder geval muilkorven. Dat is mijn mening :)

Losloopgebieden, heb net zelf weer een leuke ervaring gehad :s, maarja, je moet er gewoon altijd op bedacht zijn dat niet iedereen zijn verantwoordelijkheid pakt qua opvoeden :)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 16:50

Hhilde schreef:
MamboBeach schreef:
Hhilde, ik bedoel de fokkers. Ten eerste weet ik niet of je het echt gevraagd hebt. Wel heel bijzonder dat je er 4 hebt geraadpleegd. :D Buiten dat, fokkers zijn ook individuen dus zullen ze allemaal wel een andere mening toebedeeld zijn.

Kijk, ik blijf echt bij mijn standpunt dat ze zonder signalen aan kunnen vallen en een hond grijpen. Betekent niet dat elke Stafford dat doet maar het valt me in de loop der jaren wel op dat als dat gebeurt, het Staffords zijn, inclusief de Stafford die ik zelf heb gehad. Heel vervelend is dat.

Het gaat er bij jou volgens mij niet in dat honden altijd signalen afgeven, maar dat jij (of een ander willekeurig persoon) die gewoon niet ziet. Ik heb een vrij uitgebreide 'kenniskring' op gebied van honden, dus ik ken heel veel mensen in het hondenwereldje. Daarbij is het ook vaak dat als er een hond heeft aangevallen, het vaak voor de media een 'stafford' of 'pitbull' wordt gemaakt. Want dát is wat de mensen willen lezen. Iemand die ik vaag ken is eens aangevallen door golden retrievers terwijl ze zwanger was; het ene krantenartikel schreef dat ze door pitbulls was aangevallen en het andere gewoon de waarheid. En op degene die de waarheid schreef kwamen reacties als 'Golden retrievers vallen helemaal niet aan! Dat zit niet in hun aard!' terwijl met die pitbulls alleen maar werd gereageerd 'Wat erg! Klote pitjes! Allemaal afmaken!'.

Ik heb hier al eerder over gepost en ga dat niet weer herhalen, dat gezeur dat Pittjes en Staffs het altijd hebben gedaan.
Lees je nu wel wat ik schrijf? Of denk je dat ik niet weet wat een Stafford of een Pitt is?
Heb al meerdere aanvaringen met Staffords gehad. Ik weet niet hoor, maar ik ga niet alles herhalen...

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 16:52

HalloDan schreef:
Tsja, dat zijn gewoon vriendelijke, sociale NORMALE honden die even kennis willen komen maken met jou hond...en helaas: sommige honden vinden dat nét even interessanter dan hun baas die ze roept! Dus wie is er in zo'n situatie nu simpel? Sorry maar dat ben je zelf, jij hebt je honden dan schijnbaar ook niet helemaal onder controle als je aan het worstelen bent met de lijnen en moeite hebt het spul bij je te houden??! Ik ga er ook heel simpel vanuit dat als mensen met hun hond over straat lopen dat mijn honden gerust even contact kunnen maken, dat doen honden nu eenmaal van nature, dat is heel normaal gedrag.

_/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 16:56

Jij mag er dan gerust even van uitgaan dat je hond contact kan komen maken, de mijne laat je dan wel even weten hoe die daarover denkt :)

Als je hond een andre hond boeiender vindt dan jou, dan heb je wel een dik probleem als ie gelijk een straat oversteekt en er komt een auto langs. Of als hij niet luistert in het bos waar net een jong gezin wandelt met een klein hondje waar een kindje bij is, en dat kindje is bang van vreemde honden. Leuk als je dan niet boeiend genoeg bent voor je hond, mag je lekker staan brullen, je jaagt er dan ook wel een kind angst mee aan.

Maar hey, je hond is sociaal, dit is normaal... toch?

Mij best dat het zo misschien hoort in jouw ogen, maar ik wil niet dat eender welke hond dan ook zomaar, zonder pardon of zonder mijn toestemming naar mijn hond toekomt. Zelfs niet als dat een doodbrave lobbes zou zijn ipv de hittepit die het nu is. En al helemaal niet als de andere hond ook aangelijnd is.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 17:02

Varekaj schreef:
Jij mag er dan gerust even van uitgaan dat je hond contact kan komen maken, de mijne laat je dan wel even weten hoe die daarover denkt :)

Als je hond een andre hond boeiender vindt dan jou, dan heb je wel een dik probleem als ie gelijk een straat oversteekt en er komt een auto langs. Of als hij niet luistert in het bos waar net een jong gezin wandelt met een klein hondje waar een kindje bij is, en dat kindje is bang van vreemde honden. Leuk als je dan niet boeiend genoeg bent voor je hond, mag je lekker staan brullen, je jaagt er dan ook wel een kind angst mee aan.

Maar hey, je hond is sociaal, dit is normaal... toch?

Mij best dat het zo misschien hoort in jouw ogen, maar ik wil niet dat eender welke hond dan ook zomaar, zonder pardon of zonder mijn toestemming naar mijn hond toekomt. Zelfs niet als dat een doodbrave lobbes zou zijn ipv de hittepit die het nu is. En al helemaal niet als de andere hond ook aangelijnd is.

helemaal mee eens! _/-\o_

en dan kan je beginnen over natuurlijk gedrag.. maar definieer natuurlijk gedrag eens tussen de hoge flatgebouwen en koopwoningen
je kan pas over natuurlijk gedrag spreken als je het over een roedel wilde honden hebt
niet over de huis tuin en keuken hond die aan een lijntje uitgelaten dient te worden op plaatsen waar het niet is toe gestaan om ze los te laten lopen.

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 17:03

HalloDan schreef:
Tsja, dat zijn gewoon vriendelijke, sociale NORMALE honden die even kennis willen komen maken met jou hond...en helaas: sommige honden vinden dat nét even interessanter dan hun baas die ze roept! Dus wie is er in zo'n situatie nu simpel? Sorry maar dat ben je zelf, jij hebt je honden dan schijnbaar ook niet helemaal onder controle als je aan het worstelen bent met de lijnen en moeite hebt het spul bij je te houden??! Ik ga er ook heel simpel vanuit dat als mensen met hun hond over straat lopen dat mijn honden gerust even contact kunnen maken, dat doen honden nu eenmaal van nature, dat is heel normaal gedrag.

Dat mensen zo denken zeg...

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 17:11

trisca schreef:
oja en iemand impliceerde dat mijn zusje niet bij de pup mocht?? Dat staat nergens denk ik want dat is niet waar. Het is wel zo dat ze zo geschokken was van de aanval van de hond dat ze het dier helemaal niet meer vertrouwde.
Mijn zusje is ruim meerderjarig en is haar hele leven al tussen de honden..

Dat ben ik denk ik geweest :
MissYvette4u schreef:
Jouw zusje kon niet bij de pup komen schreef je?

Sorry ik heb het verkeerd gelezen vanmorgen :o
trisca schreef:
Mijn zusje is panisch geweest heeft van alles geprobeerd en is uiteindelijk bang in de auto gestapt en heeft mij gebeld. Ze durfde de schuur ook niet in.

@PussInBoots: Inderdaad :j de eigenaar gaf naderhand nota bene toe dat zijn hond kleine hondjes niet zo leuk vond. Honden worden niet agressief geboren.
PussInBoots schreef:
Zoals jij het nu formuleert ligt de fout dus bij de eigenaar, als je niet zeker bent dat je hond zich gedraagd als jij er niet bij bent dan moet je zorgen dat zo een situatie niet voorkomt.

One_Love

Re: hond bijt jonge pup dood, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 17:41

Hmmm...Met mijn pup loop ik alleen maar in het losloopgebied en ja ook los! Als ik aangelijnde hond zie dan lijn ik de pup ook aan maarrrr het is een pup en hij luisterd niet altijd dus gaat soms op een hond af.

Met mijn valse staff loop ik nooit in een losloopgebied omdat jaja het een losloop gebied waar honden los lopen! Is je hond agressief tegen andere honden dan heb je in een losloopgebied niets te zoekn.