Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Mindfields schreef:Yamcha schreef:Zou helemaal niet castreren, en ze het gewoon lekker laten uitvogelen. Die rangorde onderling zoeken ze maar mooi zelf uit, daar moet je helemaal neit tussen willen staan. Juist doordat jij elke keer ingrijpt, hebben ze geen kans om het uit te "vechten" en blijft die strijd dus bestaan. En 2 reuen bezorgen elkaar hoogstens een schram, en verder niet.
Daar ben ik het niet geheel mee eens(dikgedrukte stukje). Ik had tot twee jaar geleden een volledig verknipte Jack (opgevangen), die na 14 maanden in een gebalanceerde 'pack' leven met mijn drie echt sociale hondjes, nog steeds verschrikkelijke aanvalsneigingen op een van mijn reutjes had, die hem echt gewoon negeerde maar hij vloog hem dan gewoon aan als hij vond dat die te dicht bij hem liep. Hij liet niet los, ook niet als mijn andere reutje op zijn rug ging liggen, zich helemaal overgaf etc. Hij ging zover dat hij het oog van mijn reutje greep en begon te schudden, terwijl hij dus al op zijn rug lag he! Ik kon hem eraf halen maar het bloed spoot uit het oog(gelukkig was ik op tijd en is het niet ernstig beschadigd geraakt), maar als ik er niet bij zou zijn geweest had ie hoogstwaarschijnlijk het oog eruit getrokken.
Nu heb ik het dan wel over een compleet verknipte hond die in 2,5 jaar vanaf dus pup, 5 verschillende baasjes heeft gehad, inclusief mishandeling en verkeerd gebruik van een shockband etc.
Ben het er ook niet helemaal mee eens. Ik heb ook twee Jack Russells; vader en zoon. Toen zoon erbij kwam hadden we wel het plan om hem te laten castreren, maar dat kon natuurlijk pas als hij oud genoeg was. Daartussen heb ik heel wat vechtpartijen meegemaakt. Zeker toen onze oudste hond (ridgeback) totaal onverwachts overleed, was het evenwicht uit de roedel om het zo maar even te zeggen. Het uit laten vechten ben ik geen voorstander van. Bij Jacks leidt dat vaak niet tot alleen een schrammetje maar tot hele winkelhaken die je dan weer bij de DA moet laten hechten (kostbare grap). Dat zit nu eenmaal in het karakter van de Jacks. Ik kom dus wel tussenbeide, omdat ik gewoon niet wil hebben (als baas) dat ze vechten.
Ik herken de bovenstaande situatie wel. Ogenschijnlijk om niets ) trok hij dan een streep door de kamer en vloog hem aan. Inmiddels kleine reu laten castreren. Grote reu werd buiten ook vervelend tegen andere honden. Hij was nu immers de oudste en moest dat laten zien ook. Inmiddels ook deze reu laten castreren en de scherpe kantjes zijn er nu wel af. Hij loopt nu alleen nog wat te brommen als de kleine in de buurt komt en elkaars vrienden zullen het niet worden.
Grote vechtpartijen dus, ogenschijnlijk om niets. Ogenschijnlijk, want het gaat natuurlijk altijd wel ergens om. Naar alle waarschijnlijkheid ging het om aandacht of nabijheid van de baas. Want ik heb nooit gemerkt dat ze grote vechtpartijen hadden als ze alleen waren.
Ik moet wel toegeven dat als ik toen al zoveel naar Cesar had gekeken ik hem waarschijnlijk niet af had laten maken, wat toen de enige optie nog was, naast dan constant met een muilkorf om laten lopen, of hele dagen in de bench of op eena ndere manier helemaal alleen zitten. Een 6e baasje/asiel etc wilde ik hem niet meer aandoen na alle ellende die hij al had meegemaakt.
Ter info, deze hond leefde in een roedel van 4 in totaal, hadden de hele dag een taak, namelijk mijn enorme tuin bewaken(wat ze ook heel goed deden overigens) en altijd de keuze of ze buiten of binnen in hun bench wilden zijn. Er was ruimte genoeg voor die vier jacks, maar hij bleef zelf constant de confrontatie opzoeken, en ik was op dat moment wel al goed in het zien van signalen afgeven aan elkaar etc. Maar hij bleef het zonder aanleiding doen en wel degelijk met f linke verwondingen.
Maargoed zoals ik al zei, geen doorsnee dominant hondje maar echt eentje met flink wat bagage.

moonsparkle schreef:Ben is in de HMH geweest met een voorstelling en toen was het zo dat alle stoelen op gelijke hoogte waren. Wil graag weten of dat hier ook zo is want ik ben klein van stuk en met de kaarten die nog te koop zijn heb ik weinig kan dat ik dan wat kan zien. Zijn ook alleen nog van 59,- over en die zitten dan namelijk wel achteraan in het vak. Jammer ik had er erg graag heen gewilt.
LecyTinker schreef:moonsparkle schreef:Ben is in de HMH geweest met een voorstelling en toen was het zo dat alle stoelen op gelijke hoogte waren. Wil graag weten of dat hier ook zo is want ik ben klein van stuk en met de kaarten die nog te koop zijn heb ik weinig kan dat ik dan wat kan zien. Zijn ook alleen nog van 59,- over en die zitten dan namelijk wel achteraan in het vak. Jammer ik had er erg graag heen gewilt.
Toen ik in het hmh was voor Jamie Cullum, toen was het in de kleine zaal en daar gingen de stoelen omhoog. Dus ik weet niet welke zaal het in de hmh is, maar ik denk dat het vanuit elke stoel wel zichtbaar moet zijn. Anders ben je lekker brutaal en ga je gewoon voor op het gangpad zitten, op de trapjes.. Zolang je niemand in de weg zit zijn er weinig mensen die daar een probleem van maken. Buiten al dat denk ik dat er mogelijk een groot scherm zal hangen aangezien het hier voornamelijk om lachaamstaal gaat en ik denk dat het dus erg belangrijk is dat iedereen hem goed kan zien.
? Dan zal ik wel in de grote hebben gezeten was van Trijntje Oosterhuis waarbij iedereen ook kwam waarmee ze samen had gewerkt. Alleen het aller acherste gedeelte liep een beetje schuin op maar de rest zat op één lijn. 
moonsparkle schreef:Is er ook een kleine zaal? Dan zal ik wel in de grote hebben gezeten was van Trijntje Oosterhuis waarbij iedereen ook kwam waarmee ze samen had gewerkt. Alleen het aller acherste gedeelte liep een beetje schuin op maar de rest zat op één lijn.
LecyTinker schreef:moonsparkle schreef:Ben is in de HMH geweest met een voorstelling en toen was het zo dat alle stoelen op gelijke hoogte waren. Wil graag weten of dat hier ook zo is want ik ben klein van stuk en met de kaarten die nog te koop zijn heb ik weinig kan dat ik dan wat kan zien. Zijn ook alleen nog van 59,- over en die zitten dan namelijk wel achteraan in het vak. Jammer ik had er erg graag heen gewilt.
Toen ik in het hmh was voor Jamie Cullum, toen was het in de kleine zaal en daar gingen de stoelen omhoog. Dus ik weet niet welke zaal het in de hmh is, maar ik denk dat het vanuit elke stoel wel zichtbaar moet zijn. Anders ben je lekker brutaal en ga je gewoon voor op het gangpad zitten, op de trapjes.. Zolang je niemand in de weg zit zijn er weinig mensen die daar een probleem van maken. Buiten al dat denk ik dat er mogelijk een groot scherm zal hangen aangezien het hier voornamelijk om lachaamstaal gaat en ik denk dat het dus erg belangrijk is dat iedereen hem goed kan zien.
? Dan zal ik wel in de grote hebben gezeten was van Trijntje Oosterhuis waarbij iedereen ook kwam waarmee ze samen had gewerkt. Alleen het aller acherste gedeelte liep een beetje schuin op maar de rest zat op één lijn.[/quote]

.