horsii schreef:De Catalaanse vind ik erg lelijk haha.
De Boheemse heb ik mij flink in verdiept, maar hoor veel terug dat ze zeer reactief/vocaal zijn en blijven aan de lijn, hoe is jou ervaring hiermee?
Duitse staande staat hoog, de Flat valt af. Heb in de straat bij een fokker gewoond, zoveel gezondheidsproblemen. Wel erg leuke dieren maar tijd voor outcross om het ras weer gezond te krijgen.
Een husky is te vocaal. Zullen de buren niet blij mee zijn. Meerdere vrienden met husky's, schatten maar allen vocaal. Wel fijne sportmaatjes.
Husky's vocaal? Ik ken echt behoorlijk veel husky's - die ook gewoon kunnen loslopen in de losloopgebieden en op het strand - en die hoor je dus juist absoluut nooit.
Er is er maar ééntje van het stel die af en toe huilt, maar vooral omdat wij dat een beetje uitlokken omdat we dat zo grappig vinden.
De Catalaan en de CP daar heb je wel gelijk in denk ik. Ik ken de CP niet irl, maar op basis van wat in dit topic is beschreven en mijn ervaring met de AHH die er enigszins op lijkt.
Wist niet dat flatcoated's ook alweer zo ongezond waren! Je zou misschien een leuke kruising moeten treffen Mechelaar x retriever of Mechelaar x Duitse herder.