Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tieneke schreef:In de praktijk gebeurt het dus heel vaak fout. Maar gelukkig zijn er ook zo veel rasliefhebbers die wèl kennis van zaken hebben en wel scheren en dus de vacht niet kapot maken. Bedankt om mijn punt te bevestigen dat veel trimsters het verkeerd doen.
Tieneke schreef:Dat zal vast zo zijn, net als zovele anderen die de vacht gewoon verkeerd behandelen. Maar hey, als jij dat prima vindt, moet je dat vooral blijven doen.
Een swh kammen is hetzelfde als een golden retriever scheren.
Yenni schreef:Onze duitse herder is onlangs overleden. Het gemis in huis is vreselijk.
Het was een herplaatser met de nodige uitdagingen.
Dit keer willen we graag een pup.
Onze wensen zijn:
-Waaks maar wel controleerbaar. (Klaar is ook klaar) en ik wil graag dat bijvoorbeeld de uitlaat service of mijn moeder gewoon binnen kan bij ons om de hond uit te laten.
- langharig
- sociaal naar vooral andere mensen die dicht bij ons staan zoals mijn moeder.
Naar vreemde mensen en honden mag hij op het erf blaffen en waken maar aan de lijn wil ik graag dat het genegeerd word en dat de hond met mij bezig is.
- speels
- een hond die graag mee op pad gaat. Wandelen in het bos, zwemmen en mee naar de paarden.
-liefst een middel tot grote hond. Vanaf een kilo of 30. Kleintjes hebben wij minder mee.
Wat wij nu zelf op het oog hebben is de Berner sennen hond en de oud duitse herder.
Met beide rassen geen ervaring wel al contact met kennels om kennis te maken.
Ik weet dat ook veel training is en ben ook zeker van plan om curcussen te volgen.
Wellicht kijk ik over rassen heen dus roept u maar!
Yenni schreef:Onze duitse herder is onlangs overleden. Het gemis in huis is vreselijk.
Het was een herplaatser met de nodige uitdagingen.
Dit keer willen we graag een pup.
Onze wensen zijn:
-Waaks maar wel controleerbaar. (Klaar is ook klaar) en ik wil graag dat bijvoorbeeld de uitlaat service of mijn moeder gewoon binnen kan bij ons om de hond uit te laten.
- langharig
- sociaal naar vooral andere mensen die dicht bij ons staan zoals mijn moeder.
Naar vreemde mensen en honden mag hij op het erf blaffen en waken maar aan de lijn wil ik graag dat het genegeerd word en dat de hond met mij bezig is.
- speels
- een hond die graag mee op pad gaat. Wandelen in het bos, zwemmen en mee naar de paarden.
-liefst een middel tot grote hond. Vanaf een kilo of 30. Kleintjes hebben wij minder mee.
Wat wij nu zelf op het oog hebben is de Berner sennen hond en de oud duitse herder.
Met beide rassen geen ervaring wel al contact met kennels om kennis te maken.
Ik weet dat ook veel training is en ben ook zeker van plan om curcussen te volgen.
Wellicht kijk ik over rassen heen dus roept u maar!
Yenni schreef:Wij zijn wel op zoek naar een hond die graag bij ons is, graag met ons bezig is. En dus ook echt op ons de focus heeft. Dus geen beagle die de middelvinger naar ons op steekt