Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
ziggy_janet schreef:Waarom neem je katten als ze niet eens naar buiten mogen?
Mitxa schreef:Die vraag kan je beter andersom vragen, waarom neem je een kat als je hem toch buiten laat waar hij gevaren loopt(en soms bij de buren overlast veroorzaakt).
Ik respecteer verder ieder zn eigen mening, maar dit kwam even zo in me op
Chiqa schreef:Mitxa schreef:Die vraag kan je beter andersom vragen, waarom neem je een kat als je hem toch buiten laat waar hij gevaren loopt(en soms bij de buren overlast veroorzaakt).
Omdat het mss zwaar overtrokken is wat je nu zegt? Mijn katten veroorzaken geen overlast woon aan een weg en kijken netjes voor ze oversteken, dit al meer dan 15 jaar :J
En kat hoort buiten klaar.
Mitxa schreef:ziggy_janet schreef:Waarom neem je katten als ze niet eens naar buiten mogen?
Die vraag kan je beter andersom vragen, waarom neem je een kat als je hem toch buiten laat waar hij gevaren loopt(en soms bij de buren overlast veroorzaakt).
Letizia schreef:Ooh maar dat wil ook allemaal niet met mijn HTKjes hoorEmotioneel minstens zo veel waard
Sandra_HC4L schreef:Die van ons is gewoon buiten!.. gaat s'morgens als me'n vriend naar het werk gaat naar buiten, en je ziet uhm niet eerder weer dan een uur of 7.. dus ja.. ook al zijn we eerder thuis, poes heeft er ook geen behoefte aan om eerder naar binnen te gaan![]()
Die van ons is ook geen raskat, maar gewoon een kat die als jong poesje is komen aanlopen,
ziggy_janet schreef:ten eerste ik woon buitenaf, met weinig verkeer en op mijn buren wonen op 400 meter afstand.
Ten tweede heb ik nu weinig last van muizen/ratten en ander ongedierte.
En over die kater die niet gecatreerd is: Hij is met geen mogelijheid te vangen, zelfs niet met een vang kooi. Anders was hij wel geholpen.
Mitxa schreef:ziggy_janet schreef:ten eerste ik woon buitenaf, met weinig verkeer en op mijn buren wonen op 400 meter afstand.
Ten tweede heb ik nu weinig last van muizen/ratten en ander ongedierte.
En over die kater die niet gecatreerd is: Hij is met geen mogelijheid te vangen, zelfs niet met een vang kooi. Anders was hij wel geholpen.
Als je buitenaf woont vind ik het al een stuk minder erg, ook als je erbij verteld dat je een kat hebt voor de muizen en ratten... Daar kan ik me juist heel goed in vinden.... Bij mij gaat het er meer om, bij kattenhouders die langs drukke wegen wonen, wijken waar katten"haters" actief zijn, en mensen die iedere keer maar niet snappen waarom hun poes dikker wordt met het gevolg een ongepland nestje waar de meeste kittens weer in het asiel belanden.
ellepel schreef:mijn poezen mogen best naar buiten hoor.
zit hier in een katvriendelijke buurt geloof ik.
maar ze willen niet..want het regent steeds en stel je voor dat ze natte pootjes krijgen.
dus nu heb ik binnenkatten
Nessah schreef:Paarden horen buiten,in ieder geval overdag.
Honden horen vaak uitgelaten te worden.
Vee ( koeien schapen ect) horen buiten
Maar katten moeten binnen blijven omdat ze misschien wel gejat worden? Of ergernissen zijn van de buren?
Waarom neem je een kat als je niet in een katvriendelijke omgeving woont en geen plek hebt in de tuin voor een leuke ren?
Je neemt toch ook geen paard als die alleen in zijn stal kan staan en het rondje in de bak kan lopen?
Ik woon in een park en heb daarom een kat, geen drukke weg ect.
Ik zou geen kat nemen als hij alleen binnen kan zijn, ik zou geen paard nemen als er geen weiland/paddock zou zijn, ik zou geen hond nemen als ik 40uur zou werken ect.