Laat jij je kat naar buiten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Diablo

Re: Laat jij je kat naar buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 19:59

Dat katten niet naar binnen mogen, begrijp ik ook niet. Waarom neem je dan katten? Af en toe 'mogen' ze wel even naar binnen....ze zijn niet behangproof....dat weet je toch met katten?

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 20:08

Waarom neem je katten als ze niet eens naar buiten mogen?

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 20:09

ziggy_janet schreef:

Die vraag kan je beter andersom vragen, waarom neem je een kat als je hem toch buiten laat waar hij gevaren loopt Knipoog (en soms bij de buren overlast veroorzaakt).

Ik respecteer verder ieder zn eigen mening, maar dit kwam even zo in me op Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 20:29

Mitxa schreef:
Die vraag kan je beter andersom vragen, waarom neem je een kat als je hem toch buiten laat waar hij gevaren loopt Knipoog (en soms bij de buren overlast veroorzaakt).

Ik respecteer verder ieder zn eigen mening, maar dit kwam even zo in me op Knipoog

Omdat het mss zwaar overtrokken is wat je nu zegt? Mijn katten veroorzaken geen overlast woon aan een weg en kijken netjes voor ze oversteken, dit al meer dan 15 jaar :J

En kat hoort buiten klaar. Lachen

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 20:37

Chiqa schreef:
Mitxa schreef:

Omdat het mss zwaar overtrokken is wat je nu zegt? Mijn katten veroorzaken geen overlast woon aan een weg en kijken netjes voor ze oversteken, dit al meer dan 15 jaar :J

En kat hoort buiten klaar. Lachen

Ik zie hier helaas maar genoeg katten aan de kant van de weg liggen... Dat jou katten elke keer als ze oversteken uitkijken heb je geluk mee, en dat vind ik erg fijn voor jou en je katjes Knipoog

Ach hier zullen de meningen altijd wel verdeeld blijven, maar die van mij blijven lekker binnen of in de ren... (en dat niet alleen omdat ik toevallig raskatten heb, mijn gewone HTK katten mochten ook niet vrijuit naar buiten)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 20:38

mijn poezen mogen best naar buiten hoor.
zit hier in een katvriendelijke buurt geloof ik.

maar ze willen niet..want het regent steeds en stel je voor dat ze natte pootjes krijgen.
Tong uitsteken dus nu heb ik binnenkatten Haha!

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 21:25

Mitxa schreef:
ziggy_janet schreef:

ten eerste ik woon buitenaf, met weinig verkeer en op mijn buren wonen op 400 meter afstand.
Ten tweede heb ik nu weinig last van muizen/ratten en ander ongedierte.

En over die kater die niet gecatreerd is: Hij is met geen mogelijheid te vangen, zelfs niet met een vang kooi. Anders was hij wel geholpen.

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 21:28

Mijn katten komen niet buiten.
We hebben een speciale buitenren aangebouwt, maar aangezien we gaan verhuizen hebben ze dat ook niet meer in het nieuwe huis.
Het gaat hier niet om huis-tuin-keuken katten maar om raskatten die echt een rib uit je lijf kosten, en ik heb geen zin dat katten buiten allerlei ziektes buiten op kunnen lopen én dat ze zometeen dood zijn gereden.

Mensen die het wel doen heb ik niets op tegen, maar de katten die wij hebben komen echt niet verder dan de buitenren.

En even Edit: Ik heb ook geen zin dat de kater die we hebben allerlei katten buiten gaat dekken.. zometeen krijgt hij 1 of andere ziektes van die katten zoals VIP. Verder hebben we er ook geen zin in dat al onze katten zometeen gedekt zijn door 1 of andere kater die buiten loopt.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 22:16

Ooh maar dat wil ook allemaal niet met mijn HTKjes hoor Knipoog Emotioneel minstens zo veel waard Knipoog

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 22:18

Letizia schreef:
Ooh maar dat wil ook allemaal niet met mijn HTKjes hoor Knipoog Emotioneel minstens zo veel waard Knipoog

dat vind ik ook, leuk dat mensen raskatten hebben maar die zijn emotioneel net zo veel waard als mijn asiel katjes.

Sandra_HC4L

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 22:20

Die van ons is gewoon buiten!.. gaat s'morgens als me'n vriend naar het werk gaat naar buiten, en je ziet uhm niet eerder weer dan een uur of 7.. dus ja.. ook al zijn we eerder thuis, poes heeft er ook geen behoefte aan om eerder naar binnen te gaan Knipoog
Die van ons is ook geen raskat, maar gewoon een kat van als jong poesje is komen aanlopen,

Sandra_HC4L

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 22:21

Sandra_HC4L schreef:
Die van ons is gewoon buiten!.. gaat s'morgens als me'n vriend naar het werk gaat naar buiten, en je ziet uhm niet eerder weer dan een uur of 7.. dus ja.. ook al zijn we eerder thuis, poes heeft er ook geen behoefte aan om eerder naar binnen te gaan Knipoog
Die van ons is ook geen raskat, maar gewoon een kat die als jong poesje is komen aanlopen,

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 13:43

Mijn katten komen tot nu toe niet buiten Knipoog ook omdat ik op een kamer woon, maar ik ga volgende maand verhuizen naar een eerste etage, maar ik denk dat ik ze dan gelijdelijk aan wel naar buiten ga doen als ze gewend zijn ( 10 weken nadat ik verhuist ben hoor ), mijn poes is nu 1,5 en mijn kater is nu 9 maand, maar toch twijffel ik nog! ben zo bang dat ze weg lopen, misschien alleen op balkon Knipoog

Nicky15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 14:24

Ik laat hem lekker buiten hoor,
ik vind dat dat bij een kat hoort,
en hier geen gevaarlijke wegen en dergelijke inde buurt

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 14:42

ziggy_janet schreef:
ten eerste ik woon buitenaf, met weinig verkeer en op mijn buren wonen op 400 meter afstand.

En over die kater die niet gecatreerd is: Hij is met geen mogelijheid te vangen, zelfs niet met een vang kooi. Anders was hij wel geholpen.

Als je buitenaf woont vind ik het al een stuk minder erg, ook als je erbij verteld dat je een kat hebt voor de muizen en ratten... Daar kan ik me juist heel goed in vinden.... Bij mij gaat het er meer om, bij kattenhouders die langs drukke wegen wonen, wijken waar katten"haters" actief zijn, en mensen die iedere keer maar niet snappen waarom hun poes dikker wordt met het gevolg een ongepland nestje waar de meeste kittens weer in het asiel belanden.

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 14:47

Wij lieten onze poezen niet naar buiten.
Wel op het balkon of op de galerij als we erbij liepen maar anders niet Knipoog

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 15:19

Mitxa schreef:
ziggy_janet schreef:

Als je buitenaf woont vind ik het al een stuk minder erg, ook als je erbij verteld dat je een kat hebt voor de muizen en ratten... Daar kan ik me juist heel goed in vinden.... Bij mij gaat het er meer om, bij kattenhouders die langs drukke wegen wonen, wijken waar katten"haters" actief zijn, en mensen die iedere keer maar niet snappen waarom hun poes dikker wordt met het gevolg een ongepland nestje waar de meeste kittens weer in het asiel belanden.

Heel cru gezegd geef ik niet zoveel om 5 van mijn katten. Zijn echte boerderij katten, je kan ze heel af en toe aaien, maar heb er geen band mee. Mijn andere 2 wel, omdat ik dagelijk veel met hun in contact kom.

Als ik in een drukke straat zou wonen, met veel buren, dan zou ik absoluut geen overlast willen veroorzaken met mijn katten. En zou ik er echt wel over na denke of ik ze wel gewoon naar buiten zou doen. Ik zou dan of mijn tuin afzetten, of een grote ren bouwen.

Ik kan me ook heel goed vinden in bepaalde argumenten van mensen die hun kat binnen houden.

Kapi_Dust

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 15:25

mijn kat gaat niet naar buiten, of hij gaat aan keykords.
reden: hij is blind.

Schimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 11:43

ellepel schreef:
mijn poezen mogen best naar buiten hoor.
zit hier in een katvriendelijke buurt geloof ik.

maar ze willen niet..want het regent steeds en stel je voor dat ze natte pootjes krijgen.
Tong uitsteken dus nu heb ik binnenkatten Haha!

Ja inderdaad, dat hebben die freumels bij mij ook Haha!
Steken ze hun hoofd door het kattenluik om te kijken en voelen ze druppels dan gaan ze gauw lekker warm op de bank liggen Knipoog
Zo dus:
Afbeelding

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 12:41

Paarden horen buiten,in ieder geval overdag.
Honden horen vaak uitgelaten te worden.
Vee ( koeien schapen ect) horen buiten

Maar katten moeten binnen blijven omdat ze misschien wel gejat worden? Of ergernissen zijn van de buren?

Waarom neem je een kat als je niet in een katvriendelijke omgeving woont en geen plek hebt in de tuin voor een leuke ren?

Je neemt toch ook geen paard als die alleen in zijn stal kan staan en het rondje in de bak kan lopen?

Ik woon in een park en heb daarom een kat, geen drukke weg ect.

Ik zou geen kat nemen als hij alleen binnen kan zijn, ik zou geen paard nemen als er geen weiland/paddock zou zijn, ik zou geen hond nemen als ik 40uur zou werken ect.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 12:44

Bijna alle binnenkatten hier mogen in eigen tuin / ren, maar daar wordt voor het gemak maar overheen gelezen.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 13:18

Ik weet niet of dat op mij slaat, maar in mijn tekst staat anders overduidelijk dat een ren in de tuin ook een goede plek is om je kat naar buiten te laten.

Dus lees daar in het gemak ook niet overheen Lachen

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 13:24

Ik krijg dat gevoel er een beetje bij, er word maar op de binnenkat-eigenaars gehakt alsof zij niet het beste voor hun beest wllen. Maar goed, als je dat zo niet bedoelt: prima.

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 13:28

Nessah schreef:
Paarden horen buiten,in ieder geval overdag.
Honden horen vaak uitgelaten te worden.
Vee ( koeien schapen ect) horen buiten

Maar katten moeten binnen blijven omdat ze misschien wel gejat worden? Of ergernissen zijn van de buren?

Waarom neem je een kat als je niet in een katvriendelijke omgeving woont en geen plek hebt in de tuin voor een leuke ren?

Je neemt toch ook geen paard als die alleen in zijn stal kan staan en het rondje in de bak kan lopen?

Ik woon in een park en heb daarom een kat, geen drukke weg ect.

Ik zou geen kat nemen als hij alleen binnen kan zijn, ik zou geen paard nemen als er geen weiland/paddock zou zijn, ik zou geen hond nemen als ik 40uur zou werken ect.

Ben ik het helemaal mee eens OK dan!

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 13:30

Dus als je een ren hebt, waarom zou je je dan aangesproken voelen?

Ik vind dat als een kat helemaal nooit buiten komt dat het dan geen echte kat kan zijn. hetzelfde vind ik dat een paard die in de winter alleen op stal staat geen echt paard kan zijn.

Meningen zijn hierover verdeeld, dit is alleen mijn mening.