Secret Santa 2022 - The dog edition

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anna_98

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 11:30

Als je vandaag €1000,- kreeg om helemaal uit te geven aan je hond(en), wat zou je dan kopen?
Sowieso een heleboel denk/voerspeeltjes, een echt goede, zachte, sloopproof mand, ik zou ook nog wel graag een echt mooi tuigje voor hem willen hebben. Met de eisen die ik daarvoor heb zal dat waarschijnlijk wel maatwerk worden want ik kan online niets vinden naar mijn smaak. En dan zou ik ook weer eens een leuke cursus gaan doen bij de hondenschool, gewoon omdat het kan

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 12:31

Als je vandaag €1000,- kreeg om helemaal uit te geven aan je hond(en), wat zou je dan kopen?

Dat zou een klein deel van de opleiding van Hoax betalen
Maar als ik die niet had dan zou ik eerder voer en snacks inslaan oid en een deel opzij zetten voor de eigen risico kosten voor de dierenarts
(Zat woensdag nacht bij de spoed met Fiet vanaf vakantie adres omdat ze ziek was)

daffodil

Re: Secret Santa 2022 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 12:54

Ik denk zal even melden dat ik er zeker nog ben maar even wat minder aanwezig. Hele drukke maand met werk en ik zit in tv opnames deze dagen. Ik lees binnennkort wel weer even bij!

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 13:45

als je vandaag €1000,- kreeg om helemaal uit te geven aan je hond(en), wat zou je dan kopen?

Speur en behendigheidslessen
Ik zou dit aan cursussen samen met haar besteden

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 14:23

Freek wordt eigenlijk teveel naar mijn zin gewassen, maar hij rolt echt door de bagger met spelen en met dat lange haar gaat hij icm de viezigheid onwijs in de klit en vindt borstelen dan (terecht) echt geen pretje. Los zand is niet zo'n probleem, maar de echte bagger van nu wel. Daardoor ontkom je er gewoon niet aan om hem regelmatig te wassen. Een anti-klit spray gebruiken we al. Wil alleen dus wel een hele zachte shampoo en conditioner voor de huid.

Iemand een goede tip?

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door mavantos op 22-10-22 14:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 14:25

Proberen voorkomen? Waterdicht jasje aandoen dat mooi aansluit?

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 14:28

Moestuin schreef:
Proberen voorkomen? Waterdicht jasje aandoen dat mooi aansluit?

Waar het voorkomen kan worden doe ik dit al inderdaad! Alleen een jasje kan hij niet overal aan. Op veel plekken gaat hij altijd graag even poedelen/zwemmen. Dat ga ik hem niet ontnemen, want dat vindt hij echt geweldig leuk.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 14:29

Misschien een natuurlijke shampoobar? Maar ik heb daar nog geen ervaringen mee. Je voorkomt daarmee dat er troep in de shampoo zit.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 14:32

Scheren :P

Droogblazen na wandelen

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 14:39

Nynkster schreef:

Droogblazen na wandelen

Het schijnt dus dat het niet zo goed is om hem te scheren voor de vacht. Anders had ik dat best gedaan hoor :+

Een waterblazer staat op de wensenlijst! Ik denk voor de kerst {:)

Alleen dan nog zal die af en toe gewassen moeten worden, dus een tip voor een hele vriendelijke shampoo is welkom!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 14:43

Happy soaps! Of elke andere natuurlijke shampoobar :j

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 14:55

Waterblazers zijn echt een zaligheid. Dan heb je vaak de grootste bagger er al uit. Hoe vaak was je?

Ik gebruik petuxe (denk dat je het zo schrijft) shampoo en conditioner bij zulke honden. Die kunnen geen kwaad om veel te gebruiken

WendyShet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 15:03

Ik zou denk wat nieuwe speeltjes kopen voor Fin en investeren in verdere cursussen :D

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 15:21

Een goeie slatmill :D
En dan blijft er vast nog wel iets over om veedrijflessen en een zwemkaart mee te kopen :P

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 15:26

Fitz is trouwens ook vaak smerig op stal, hij duikt daar altijd het water in haha. Als hij erg nat is krijgt hij zijn badjas aan en als hij goed droog is borstel ik het vuil er zo uit. Maar hij heeft daar best een makkelijke vacht voor.
Waterblazer lijkt mij ook ideaal!

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 15:34

Waterblazer is idd een goede! Ik doe meestal eerst een badjas om en daarna even de haren droog blazen ik gebruik de spray van galloping goop om op te frissen

NIET scheren

Ik was met cowboymagic of puppy shampoo (ben trimmer) de bars zijn echt niet fijn

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 16:25

mavantos schreef:
Nynkster schreef:

Droogblazen na wandelen

Het schijnt dus dat het niet zo goed is om hem te scheren voor de vacht. Anders had ik dat best gedaan hoor :+

Een waterblazer staat op de wensenlijst! Ik denk voor de kerst {:)

Alleen dan nog zal die af en toe gewassen moeten worden, dus een tip voor een hele vriendelijke shampoo is welkom!

Ik gebruik zelf altijd tropiclean. Ze hebben shampoo en conditioner. Wel heel tevreden over. Verder altijd droogblazen als ze te nat zijn en meer borstelen in nat seizoen

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 16:39

Afbeelding
Mijn broertje heeft een puppy. Hier alle 3 de honden. Chelsea is 13, Bo 5 en sky 14 weken.... hoe schattig <3

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 17:22

Luna2006 schreef:
Waterblazers zijn echt een zaligheid. Dan heb je vaak de grootste bagger er al uit. Hoe vaak was je?

Ik gebruik petuxe (denk dat je het zo schrijft) shampoo en conditioner bij zulke honden. Die kunnen geen kwaad om veel te gebruiken

Ik probeer maximaal 1-2 keer per maand te wassen, maar soms is het wel vaker. Vaak genoeg spoel ik ook gewoon alleen even het ergste vuil eraf. Doe het wassen dus echt zo min mogelijk.

Hij heeft een hele dichte dikke vacht (inclusief onderwol), dus opdrogen en het vuil eruit borstelen/kammen is niet zo'n pretje voor hem als hij echt heel vuil is. Als hij alleen een beetje viezig is was ik hem natuurlijk niet direct, maar het is echt een grote goorlap :')

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 18:10

Oeh, nou daar ben ik denk ik redelijk snel uit haha! Dat zou ik dan sowieso willen uitgeven aan de wat duurdere uitgaves. Zoals bv:

- Een goede off road step waar we graag mee aan de slag willen
- Een mooie bench ombouw
- Investeren in de honden auto.
Hierin willen we nog vanalles gaan laten aanpassen zoals apart bestuurbare climate control, dakventilatie, inbouw benches, etc.
- Buitenlandse road trips.
Ik wil heel graag met Arya op buitenlandse avonturen gaan met ons autootje. Door Duitsland, richting Oostenrijk en Zwitserland om te beginnen. Sup board mee en op al die prachtige meren gaan suppen, dat lijkt me fantastisch <3

Deze dingen allemaal samen zouden sowieso niet kunnen van alleen 1000e haha, maar het zou een begin zijn en een deel hiervan zou zeker wel kunnen. Knuffels e.d. koop ik ook wel gewoon tussendoor, dus daar zou ik 't dan niet perse aan uit willen geven. Misschien wel de nog wat duurdere sport/kleding dingen die op de wishlist staan zoals:

- De nieuwe Non Stop trekking belt 2.0
- Nieuw Non Stop Freemotion 5.0 trekharnas
- Non Stop Fjord raincoat

Maar deze laatste 3 kopen we wederom ook wel gewoon wat sneller/makkelijker tussendoor.
Ik ga met m'n volgende loon de nieuwe trekking belt scoren, zodra deze in een NL shop te krijgen is *\o/*
En het nieuwe Freemotion harnas gaat ook zeker weten nog dit jaar gescoord worden.

Maar de eerste vier genoemde investeringen/aankopen, daar zou even €1000 extra wel goed voor van pas komen :j

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 18:28

Ik denk ook een step, merk dat ik met hardlopen Eve wel meeneem maar het liefste los omdat ze graag ook snuffelt en dan loopt ze later wel weer bij. (Aan de gordel overigens niet gelukkig anders was het nogal lastig) dus een Step is weer een makkelijkere variant voor ons om toch ook beweging te krijgen en ze kent het al alleen is zij natuurlijk niet een hond die gebouwd is om daadwerkelijk te trekken.

Verder veel ZippyPaws, Snacks etc, heb je natuurlijk nooit genoeg van. Ze heeft een heerlijke mand maar verkiest toch de bank of het badmatje naast bed ipv haar donut mand met ergonomische kussen een meter verder dus daar hoef ik het niet voor te doen :')

Ik kan alleen maar een badjas aanraden en idd blazen, Eve heeft met haar hoogte nogal een "alles in haar buik verzamelen" gehalte dus als we bij het strand zijn geweest dan weet ik dat heel Scheveningen mee naar huis komt..

En een badjas in de autorit naar huis scheelt echt al de helft :j

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 19:43

Een waterblazer en een badjas vind ik echt onmisbaar. Die waterblazer had ik al voor mijn pony’s, maar echt dat apparaat vervang ik meteen als hij stuk zou gaan.

Hebben jullie ook dat je, omdat je aan het zoeken bent naar de leukste cadeautjes voor je lootje, zoveel nieuwe dingen ontdekt. Ik had bijvoorbeeld nog nooit van Ziggypaws gehoord, en nu weet ik zeker dat Freddy en Limbo die ook willen hebben := . En dan zo’n uitvoering met kleine knuffeltjes die ze ergens uit moeten halen, zo leuk :)) . En het assortiment snacks is ook veel groter dan ik dacht.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 20:52

De laatste bestelling komt begin november aan hier! Dan de hints bedenken nog :D

Dan zijn we op 1/3 voor Cody zijn nieuwe dinnetje <3 wij willen heel graag een kangal teefje erbij zodat onze grote vriend een speelmaatje van eigen formaat heeft ipv speelmaatjes ter grote van zijn neus :D
Maar een echte kangal is duur helaas

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 11:17

mavantos schreef:
Freek wordt eigenlijk teveel naar mijn zin gewassen, maar hij rolt echt door de bagger met spelen en met dat lange haar gaat hij icm de viezigheid onwijs in de klit en vindt borstelen dan (terecht) echt geen pretje. Los zand is niet zo'n probleem, maar de echte bagger van nu wel. Daardoor ontkom je er gewoon niet aan om hem regelmatig te wassen. Een anti-klit spray gebruiken we al. Wil alleen dus wel een hele zachte shampoo en conditioner voor de huid.

Iemand een goede tip?

[ [url=m/UResUz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ben je al een keer met hem naar de trimmer geweest?
Ik heb meerdere keeshonden die een onwijs dikke vacht hebben.
Die worden gewassen met speciale shampoo voor deze vacht en dan drooggeblazen waardoor alle onderwol eruit komt en dan ingekort tot de ondervacht

Dit scheelt enorm met klitten
Laatst bijgewerkt door AfricanLady op 23-10-22 11:19, in het totaal 1 keer bewerkt

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 11:17

Nynkster schreef:

Droogblazen na wandelen

Absoluut niet scheren tenzij je een dikkere vacht wilt en vochtproblemen wilt hebben