Nieuw kweekseizoen valkjes: goede eitjes, slechte eitjes

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Douraque

Re: Nieuw kweekseizoen valkjes: goede eitjes, slechte eitjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 08:51

Niet alleen jij houdt de vogels scherp in de gaten, ook bokt houdt ze scherp in de gaten :j

Super dat je een derde alien hebt :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-15 08:53

Ja, wel handig :D Ik wil straks een uurtje slapen, dus dan heb ik jullie mooi als collega-stalkers :D
Volgens mij is er ook weer een piepei!

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 09:13

Cayenne schreef:
Ja, wel handig :D Ik wil straks een uurtje slapen, dus dan heb ik jullie mooi als collega-stalkers :D
Volgens mij is er ook weer een piepei!

Vanmiddag kuikentje 4??? :)F Go kuikentje!!!

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 09:15

Misschien een rare vraag hoor, maar heb je geen 'foto-voorstel boekje' voor ons? :D Dan hebben wij een lijstje hoe elke vogel er uit ziet en is makkelijker communiceren. *\%/* Een beetje zoals je laatst ook Hera en Djinti liet zien?

Daarbij vind ik het ook super leuk om de verschillende prachtige dieren te zien op de foto.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-15 09:37

Ik zal straks wat foto's bij elkaar zetten voor een voorstelronde :D

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 09:38

Mijn papegaai vindt je valkjes ook leuk! :) Hij kwettert gezellig mee haha

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 09:40

Ja!! foto-voorstelrondje!!!
En piepei 4, gaat echt hard!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 09:42

Ja leuk! :D

Mag ik mijn mede valkparkiet-eigenaren vragen wat jullie voeren en wat het kost? Waar jullie het halen?

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 09:44

Dat is slim...een voorstel rondje :D
Mijn vogels hier reageren erg rustgevend op de volliere <3
In het begin piepen ze vrolijk mee en daarna worden ze heerlijk Zen 8-)
Rond etenstijd (onze etenstijd) worden ze onrustig want dat willen hun ook lekkers :')
Dan gaan de gordijnen weer dicht en komen ze er uit om op iemand zijn bord te landen :')
En natuurlijk kijken ze dan gelijk even mee in de volliere *\o/*

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 10:14

Ik heb ook van die bordlanders! Karel is gek op boerenkool en als ik even niet oplet land madam er dan ook middenin! :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 10:26

Poezen vinden de geluiden van de camera reuze interessant :+

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 10:39

KimD schreef:
Ik heb ook van die bordlanders! Karel is gek op boerenkool en als ik even niet oplet land madam er dan ook middenin! :')

:')

Paprika ships en frietjes.......daar doen ze hier alles voor.
Zodra ze een krakende zak h oren worde ze onrustig.
Chico gaat zenuwachtig lopen ijsberen als ze de frietpan ruikt :')
Het blijft leuk spul <3

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 11:01

Mijn vogels eten van alles mee. Eerst mochten ze bij me op het bord komen, wat erin resulteerde dat ik regelmatig met 3 vogels op mijn bord mijn avondeten zat weg te happen.
Was heel gezellig maar ben er maar mee gestopt omdat mijn visite het niet gezellig vond als er een vogel midden in hun eten stond :)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-15 11:13

Er zitten flink wat barstjes in ei nummer 4. Dat gaat binnen een paar uur gebeuren! *\%/* *\%/* *\%/*
Met het lampje zag ik het donsje in het ei ook alle kanten op zwemmen <3 <3

Wat leuk dat iedereen meekijkt!! _/-\o_ _/-\o_

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 11:25

Spannend!

Ik heb trouwens een heel vaag beeld.
Zie wel wat geschommel, maar zou niet kunnen zeggen wie of wat -O-

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-15 11:28

Shirley, even refreshen? Ik was wel net de camera aan het draaien.

Zo, het heeft even tijd gekost :P
Het voorstelrondje *\o/* Ik ben benieuwd of jullie ze zo beter kunnen herkennen :D

Aura
AfbeeldingAfbeelding
Naam: Aurora (Aura)
Geslacht: pop
Leeftijd: 3 jaar
Kleur: bont
Aura is de oermoeder in de voliere. Een geweldige mama voor haar (pleeg)kindjes. Wanneer Aura eitjes heeft, hoef ik me daar in principe geen zorgen om te maken. Ze weet exact wat ze moet doen en wat de kleintjes nodig hebben. Wat dat betreft is Aura misschien wel de 'belangrijkste' vogel in mijn voliere. De jonge vogels leren van haar en zullen haar voorbeeld hopelijk volgen wanneer ze zelf jongen krijgen. Aura is niet tam, maar staat me wel toe om dagelijks in het nest te kijken. Aura is de vogel die het hoogst in rang staat en alle andere vogels (behalve een aantal pubers :+ ) tonen grenzeloos respect voor haar.

Hermes
Afbeelding
Naam: Hermes
Geslacht: man
Leeftijd: 6 jaar
Kleur: Dominant Zilver (gezoomd, enkelvoudig), split voor bronze fallow.
Hermes is de oudste vogel in de voliere en de vader van de kleintjes. We hebben hem helemaal uit België opgehaald, waar hij al eerder wat nestjes had grootgebracht. Ik heb hem eigenlijk aangeschaft als partner voor Hera, maar hij koos (helaas :+ ) voor Aura. Hermes is een erg goede vader en laat me netjes in het nest kijken wanneer het nodig is. Ik tik dan even tegen het broedblok en dan komt hij er even uit. Hermes kan een auto-alarm nadoen en dat heeft in het begin weleens voor verwarring gezorgd _O- Wanneer Aura bij hun babies zit, waakt hij altijd trouw voor de ingang van het broedblok.

Amor
Afbeelding
Naam: Amor
Geslacht: Man
Leeftijd: 3 jaar
Kleur: (getekend) cinnamon bont
Amor heb ik tegelijkertijd met Aura, Hera en Marabi gekocht. Ze komen alle vier van dezelfde kweker. Amor vormde toendertijd nog een koppel met Aura en samen hebben ze 3 nesten groot gebracht. Afgelopen winter kozen ze allebei een andere partner. Amor koos voor Hera. Amor is een vogel die, wanneer hij heel blij is, als een idioot met zijn kop rondjes gaat draaien. Dat ziet er heel vreemd uit, maar het is gewoon een typisch karaktertrekje van hem.
Dit is een voorbeeld van zijn 'Stevie Wonder' imitatie :+

Hera
Afbeelding
Naam: Hera (op de foto in het midden)
Leeftijd: 4 jaar
Kleur: opaline bronze fallow
Hera is een heel rustig popje dat met de vorige eigenaar diverse prijzen heeft gewonnen op vogeltentoonstellingen. Ze is makkelijk te herkennen door haar 'bolle' uiterlijk en maakt zich eigenlijk nergens snel druk om. In het verleden heeft ze met succes twee nestjes groot gebracht. Hera is dit jaar wat gevoelig voor legnood en daarom houden we haar scherp in de gaten. Ze krijgt hiervoor extra calcium. Wegens de gezondheidsproblemen van Hera zorgt Aura momenteel voor twee pleegeitjes.

Marabi
AfbeeldingAfbeelding
Naam: Marabi
Leeftijd: 1 jaar
Kleur: cinnamon bont (clearpied)
Marabi is een zoon van Aura en Amor. Het is een vrolijke vogel die -net als zijn ouders- niet tam is, maar wel erg geinteresseerd in mensen. Hij durft me gerust heel dicht te naderen en eet ook uit de hand. Marabi is afgelopen zomer een week snipverkouden geweest, waardoor hij zijn stem kwijt raakte. Die heeft hij inmiddels weer helemaal terug, maar door de verkoudheid kwam hij niet optimaal door de rui heen en dat is nog wel een beetje aan hem te zien op de foto's hierboven. Marabi is een clearpied (genetisch bont, maar toont het niet) iets wat erg zeldzaam is. Ik noem hem door zijn gele kleur altijd 'kanarie' :D Marabi heeft nog geen partner en is vernoemd naar dit vrolijke liedje:

Pyriet
Afbeelding
Naam: Pyriet
Leeftijd: 1.5 jaar
Kleur: wildkleur, vermoedelijk split voor bont.
Pyriet is eigenlijk een 'ongelukje'. Ik ben eigenlijk flink tegen het kopen van dieren in dierenwinkels, maar Pyriet zat eenzaam en alleen in een kleine kanariekooi gepropt, zonder speeltjes of fatsoenlijk eten. Ik kon hem daar echt niet achterlaten en toen heb ik hem van mijn vriend gekregen voor mijn verjaardag <3 (Ik was die dag jarig). Pyriet is door de verkoper hardhandig in een transportdoosje gepropt, waardoor hij een trauma heeft voor handen. Hij komt soms wel bij me zitten, maar ik dwing hem verder niet. Pyriet kan ontzettend goed fluiten en is tot over zijn oren verliefd op Phoenix :) Je kunt ze geregeld elkaar zien kroelen en poetsen

Phoenix
AfbeeldingAfbeelding
Naam: Phoenix
Kleur: opaline cinnamon witmasker
Phoenix is mijn grootste vriendinnetje. Ze is ernstig ziek bij me gekomen en ik heb haar ruim 10 weken lang met de hand moeten voeren. Haar kans werd op slechts 20% geschat, maar wonder boven wonder heeft ze het gered. Daardoor is ze heel erg op mij gericht en bespringt me zodra ik een voet in de voliere zet :D Phoenix is voor de duvel niet bang en erg sociaal. Ze is helemaal gek op Pyriet, die haar schaduw is en altijd dicht tegen haar aanslaapt en als een havik over haar waakt. Foto's maken is onmogelijk met Phoenix in de voliere. Ze kruipt altijd in beeld :+
AfbeeldingAfbeelding

Djinti
AfbeeldingAfbeelding
Naam: Djinti
Kleur: cinnamon bonte witmasker
Djinti is de meest zachtaardige vogel uit de voliere. Ze geeft graag kusjes en maakt hele zachte babygeluidjes, ook al is ze inmiddels alweer een jaar oud.
Djinti paart graag met Yeti, die eigenlijk met Merel een koppel vormt, maar Djinti ook wel een 'lekker kippetje' vind := In eerste instantie dachten we dat Djinti een man was, maar sinds een paar maanden weet ik zeker dat het een popje is.

Yeti
AfbeeldingAfbeelding
Naam: Yeti
Kleur: Bonte witmasker (clearpied)
Net als Marabi is Yeti een zeldzame clearpied. Yeti kan enorm goed fluiten en hoor je elke dag wel een paar keer enthousiast 'Jingle Bells' of andere liedjes fluiten. Hij vormt een koppel met Merel, maar is momenteel flink aan het puberen en maakt dus ook uitstapjes naar andere dames.

Merel
Afbeelding
Naam: Merel
Kleur: cinnamon opaline witmasker
Merel is weliswaar dezelfde kleur als Phoenix, maar Phoenix toont wat grijzer. Merel is een rustige vogel, maar wel erg nieuwsgierig. Ze is haar ring afgelopen jaar kwijtgeraakt en dus 1 van de drie vogels in de voliere zonder ring. Momenteel is ze nog in de jeugdrui en daarom ziet haar kuif er wat dunnetjes uit. Merel is smoorverliefd op Yeti en raakt jaloers wanneer hij vreemdgaat met Djinti.

Zazou
Afbeelding
Naam: Zazou
Leeftijd: 2 jaar
Kleur: cinnamon opaline bonte witmasker
Zazou is de nieuwste aanwinst in de voliere. Hij moet daarom nog een beetje zijn draai vinden. Zazou is een erg vriendelijke vogel die nog geen partner gevonden heeft. Ik hoop dat hij in de toekomst Djinti leuk gaat vinden. Hij kan erg mooi en hoog fluiten.

Jade
AfbeeldingAfbeelding
Naam: Jade
Kleur: Bonte bleekmasker witmasker
Jade is een erg mooie vogel die momenteel -samen met Joy- uit logeren is bij een collega-kweker. Jade was namelijk smoorverliefd geworden op Aura, wat voor ruzies en onrust in de voliere zorgde. Jade is een erg vrolijke macho die zich graag uitslooft en ook erg goed kan fluiten. Hij imiteert diverse vogels uit de voliere. Ook Joy is tijdelijk met hem meeverhuisd, in de hoop dat ze gek op elkaar worden. Dat lijkt gelukkig te werken! Zodra de nieuwe voliere staat, komen beide vogels weer terug. Jade is momenteel dus niet op de camera te zien.

Joy
AfbeeldingAfbeelding
Naam: Joy
Kleur: Witmasker lutino (albino)
Joy is de prinses uit de voliere. Mevrouw wordt het liefst naar haar voer gedragen en wenst als eerste te eten. Wanneer je haar niet snel genoeg voorziet van vogelcatering, hangt ze gegarandeerd in je haar of oorbel :D Het is een erg mooie en grote vogel, maar liever lui dan moe. Momenteel is ze samen met Jade uit logeren en dus nog even niet op de camera te zien. Joy is net een ekster: alles wat glimt is automatisch haar bezit.

Sterre
AfbeeldingAfbeelding
Naam: Sterre
Leeftijd: 8 maanden
Kleur: Dominant Zilver (gezoomd enkelvoudig) witmasker
Sterre is de jongste van de groep. Ze is begin augustus 2014 geboren, maar het duurde tot december voor we haar thuis hadden. Mevrouw weigerde namelijk om zelfstandig te worden. Het is immers veel makkelijker wanneer je ouders het voer rechtstreeks in je snavel deponeren! Uiteindelijk is het met wat zachte dwang toch gelukt. Het is een heel aanhankelijke vogel, maar ook erg nieuwsgierig. Hopelijk kan ze over een aantal weken, samen met 'zus' Dainty, ook de voliere in.

Dainty
AfbeeldingAfbeelding
Naam: (Ain't She) Dainty
Leeftijd: 9 maanden
Kleur: Bonte Lutino Bleekmasker Witmasker
Dainty (haar naam zegt het al) is een klein en tenger popje. Ze is erg verlegen en zit momenteel, net als Sterre, nog binnen in huis, tot de temperatuur het toe laat dat ze naar buiten verhuizen. Dainty is een erg slechte vlieger en maakt geregeld een crashlanding in huis, wat haar onder andere een geschroeide staart heeft gekost (landen in een lamp is niet handig := ). Ook heeft een grote orchidee het niet overleefd.

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 11:47

Wat zijn het toch leuke vogels <3

Wat leuk dat nummer 4 er ook bijna is! :D Doet het kuiken het echt helemaal zelf, of helpt mama/papa ook mee?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-15 11:55

Ze doen het helemaal zelf :j Ze breken door de luchtkamer heen (waardoor je het gepiep kunt horen en een 'piepei' ontstaat. Vervolgens knagen ze zich een rondje door de schaal heen. Omdat ze daarbij nog eten via de dooier, zullen de ouders ze de eerste 24 uur ook niet voeren :)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 11:57

Leuke voorstelronde!!

Het blijft hetzelfde...de beginstand is mooi en helder, maar als ik dan op afspelen klik, vervaagt het beeld...

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-15 11:58

Wat vreemd. Hier werkt het prima?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 12:00

Dat is het voornaamste!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 12:01

Oh tof nummer 4 komt eraan!

Ik zal de vogels in mijn hoofd stampen ,we krijgen geen toets he :')

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 12:02

Hier werkt het beeld ook mooi!

Wat bijzonder toch dat zo'n klein raar kuiken door een ei heen kan knagen!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 12:16

Rebecca, morgen schriftelijke overhoring ;)

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 12:23

Ik denk dat nummer vier er (bijna) is, er zitter er twee zo nieuwsgierig boven op het broedhok te kijken! :')