Katten binnen of buiten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Katten binnen houden of buiten

Binnen
157 (51%)
Buiten
148 (48%)

Totaal aantal stemmen: 305

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 21:07

Jullie zegen nu wel allemaal jullie moeten je katten bijhouden, maar wat doen jullie als er een wild dier in jullie domein komt? Die hebben geen eigenaar, bij wie ga je dan moeilijk doen?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 21:10

Snollygoster schreef:
Jullie zegen nu wel allemaal jullie moeten je katten bijhouden, maar wat doen jullie als er een wild dier in jullie domein komt? Die hebben geen eigenaar, bij wie ga je dan moeilijk doen?

Bij de gemeente :D
En als ze wel een eigenaar hebben en ik weet van wie de kat is bij de eigenaar. Waarom moet ik voor hun beesten zorgen.. Katteneigenaren horen gewoon rekening te houden met anderen.

Ik houd mijn hond ook uit tuinen en op plekken waar hij niet los mag lopen.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 21:11

magda_90 schreef:
Dat het wettelijk zou mogen, maakt men ervan wegens eigen voordeel? Gebruik de zoekfunctie maar eens, want zo wettelijk onschuldig is het niet om je kat buiten te laten lopen. Maar goed... Nederland en controles. :Z

Behoorlijk dreigend deze reactie.

Ik vind het best.

Ik hoef geen gelijk te hebben.

Ik geef alleen maar aan hoe ik erover denk. Ik vind sommige opmerkingen , suggesties wel erg dieronvriendelijk.

Ik stop hier.

Het is me duidelijk hoe jullie erin zitten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 21:12

Willl65 schreef:
love_western schreef:

Je roept allerlei onrealistische dingen :+ Misschien komt het idd door je leeftijd. Kun je nog niks aan doen.

Nou ik vind haar anders volwassen genoeg reageren hoor.
Jij hebt een probleem dan kun je twee dingen doen

Of je doet er iets aan of je stopt met wijzen. Want wachten tot de wereld reageert zoals jij of ik dat graag zou zien is een hopeloze zaak.

Of je moet het zo prima vinden......

Ik doe zeker iets aan het probleem. En ik zorg er voor dat niemand last heeft van mijn katten. Dus ja ik mag er over zeuren en klagen (zoals Naomi het zo netjes zegt)

Daarnaast vind ik het prima dat de wet zegt dat katten mogen loslopen. Maar als nog niet op mijn terrein. Dus doe ik netjes LEGAAL een stroomdraad om mijn tuin heen.

Anoniem

Willl65 schreef:
magda_90 schreef:
Dat het wettelijk zou mogen, maakt men ervan wegens eigen voordeel? Gebruik de zoekfunctie maar eens, want zo wettelijk onschuldig is het niet om je kat buiten te laten lopen. Maar goed... Nederland en controles. :Z

Behoorlijk dreigend deze reactie.

Ik vind het best.

Ik hoef geen gelijk te hebben.

Ik geef alleen maar aan hoe ik erover denk. Ik vind sommige opmerkingen , suggesties wel erg dieronvriendelijk.

Ik stop hier.

Het is me duidelijk hoe jullie erin zitten

Wat is hier dreigend aan dan :+

Amandavd

Snollygoster schreef:

Moeilijk doen? Ik doe niet moeilijk, ik zeg alleen dat je je beesten bij je moet houden. Wat is daar moeilijk aan? En als je echt appels met peren wilt vergelijken moet je idd huisdieren en wilde dieren vergelijken. Katten met honden mag niet, maar wel huisdieren met wilde dieren.

Snollygoster

quera schreef:
Snollygoster schreef:

Bij de gemeente :D
En als ze wel een eigenaar hebben en ik weet van wie de kat is bij de eigenaar. Waarom moet ik voor hun beesten zorgen.. Katteneigenaren horen gewoon rekening te houden met anderen.

Ik houd mijn hond ook uit tuinen en op plekken waar hij niet los mag lopen.

Maar als je nu even verder nadenkt zijn WIJ MENSEN diegene die eigenlijk in het domein van de dieren leven. Wie is dan werkelijk in fout?
Zoals hier al eerder is vermeld zal dat altijd een eindeloze discussie blijven, maar ik vind de meningen wel bijzonder interessant.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 21:14

Nou hoppa paard op straat hond op straat kat op straat...

Ik denk dat dat 1 grote chaos wordt. Terwijl als iedereen zijn eigen beesten of aan de lijn houd of in de tuin. Dat er veel minder overlast komt.

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 21:15

Vind dat naomi helemaal niet onvolwassen reageert. Grappig dat het toch altijd weer op leeftijd afgeschoven wordt. Heb de pagina's doorgelezen na mijn laatste bericht en waar gaat het eigenlijk over? Mensen die voor katten binnen opsluiten zijn, vallen iedereen die anders denkt onwijs aan. Doe even rustig en niet zo gepikeerd? Ben blij dat er in mijn omgeving niet van die enorme zeurders wonen die zeuren om een kattendrol. Vooralsnog sta ik altijd in de hondenkak en niet in de kattenkak. Heb het opzich wel te doen met de mensen die om jullie heen wonen en hun katten buiten laten lopen.. Zijn bijna verplicht hun kat binnen op te sluiten of een luier om te doen.. Laat je dier dier zijn alsjeblieft.. En stroomdraad bij katten????
Laatst bijgewerkt door MyHorseGirl op 05-03-14 21:16, in het totaal 1 keer bewerkt

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 21:16

Wat is er dreigend aan inderdaad? Er zijn rechtzaken gewonnen waarbij huisdierkatten schade hadden gebracht aan eigendommen.
M.a.w. zo vanzelfsprekend is het niet en de nonchalante eigenaar zal daardoor zelfs in de rechtzaal kunnen verschijnen.

Just a note om over na te denken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 21:17

MyHorseGirl schreef:
Vind dat naomi helemaal niet onvolwassen reageert. Grappig dat het toch altijd weer op leeftijd afgeschoven wordt. Heb de pagina's doorgelezen na mijn laatste bericht en waar gaat het eigenlijk over? Mensen die voor katten binnen opsluiten zijn, vallen iedereen die anders denkt onwijs aan. Doe even rustig en niet zo gepikeerd? Ben blij dat er in mijn omgeving niet van die enorme zeurders wonen die zeuren om een kattendrol. Vooralsnog sta ik altijd in de hondenkak en niet in de kattenkak. Heb het opzich wel te doen met de mensen die om jullie heen wonen en hun katten buiten laten lopen.. Zijn bijna verplicht hun kat binnen op te sluit of een luier om te doen.. Laat je dier dier zijn alsjeblieft.. En stroomdraad bij katten????

Mensen hoeven van mij helemaal hun katten niet binnen te houden. Maar wel bij zich. Dus dat kan prima in een afgesloten tuin.

En fijn dat jij geen last hebt van kattenstront. Maar veel mensen hebben dat wel. En wat is er met stroomdraad? Hij houdt de katten iig weg uit mijn tuin.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 21:18

MyHorseGirl schreef:
Vind dat naomi helemaal niet onvolwassen reageert. Grappig dat het toch altijd weer op leeftijd afgeschoven wordt. Heb de pagina's doorgelezen na mijn laatste bericht en waar gaat het eigenlijk over? Mensen die voor katten binnen opsluiten zijn, vallen iedereen die anders denkt onwijs aan. Doe even rustig en niet zo gepikeerd? Ben blij dat er in mijn omgeving niet van die enorme zeurders wonen die zeuren om een kattendrol. Vooralsnog sta ik altijd in de hondenkak en niet in de kattenkak. Heb het opzich wel te doen met de mensen die om jullie heen wonen en hun katten buiten laten lopen.. Zijn bijna verplicht hun kat binnen op te sluit of een luier om te doen.. Laat je dier dier zijn alsjeblieft.. En stroomdraad bij katten????

Erg volwassen als iemand begint te schelden en om zich heen te slaan. Net zoals deze reactie, ik laat mijn dier geen dier zijn omdat ze van mij geen overlast mogen veroorzaken of schade toebrengen bij anderen? Gelukkig denken ik en sommige andere hier wel nog aan de medemens i.p.v. alleen aan ons eigen, en verlangen wij niet van andere dat ze hun tuin ombouwen zodat ze mijn beesten buiten kunnen houden. Als mensen hun katten bij zich hielden hadden de andere geen stroomdraad nodig om die beesten buiten te houden.

Zoals ik al eerder zei, dit soort reacties zorgen ervoor dat ik kattenmoordenaars nog ga begrijpen.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 21:23

magda_90 schreef:
Wat is er dreigend aan inderdaad? Er zijn rechtzaken gewonnen waarbij huisdierkatten schade hadden gebracht aan eigendommen.
M.a.w. zo vanzelfsprekend is het niet en de nonchalante eigenaar zal daardoor zelfs in de rechtzaal kunnen verschijnen.

Oke ik probeer het nog een keer

Als een kat schade veroorzaakt dan is het logisch dat de eigenaar hier voor aansprakelijk wordt gesteld.

Ik weet dat en dat is ook mijn aamsprakelijkheidsverzekering voor.

Maar..... In een land waar een kat vrij kan en MAG bewegen buiten een vijver buiten plaatsen met vissen.

Wetende dat er dus katten bij kunnen, zonder deze daarvoor te beschermen. Omdat je vindt dat dé eigenaar zijn of haar kat binnen moet laten of niet verder dan hun tuin, dat blijf ik nou net zo onverantwoord vinden. Want je weet dat het kan gebeuren

En ik reageerde in een andere post over het feit dat ik het dierenbeulerij vind om een kat zodanig onder stroom te zetten totdat die door zijn poten zakt. Stroomstootje om af te schrikken heb ik geen moeite mee maar een paard vloer je ook niet met stroomdraadje om je punt over te brengen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 21:25

Willl65 schreef:
magda_90 schreef:

Oke ik probeer het nog een keer

Als een kat schade veroorzaakt dan is het logisch dat de eigenaar hier voor aansprakelijk wordt gesteld.

Ik weet dat en dat is ook mijn aamsprakelijkheidsverzekering voor.

Maar..... In een land waar een kat vrij kan en MAG bewegen buiten een vijver buiten plaatsen met vissen.

Wetende dat er dus katten bij kunnen, zonder deze daarvoor te beschermen. Omdat je vindt dat dé eigenaar zijn of haar kat binnen moet laten of niet verder dan hun tuin, dat blijf ik nou net zo onverantwoord vinden. Want je weet dat het kan gebeuren

En ik reageerde in een andere post over het feit dat ik het dierenbeulerij vind om een kat zodanig onder stroom te zetten totdat die door zijn poten zakt. Stroomstootje om af te schrikken heb ik geen moeite mee maar een paard vloer je ook niet met stroomdraadje om je punt over te brengen.

Dan moet de kat de stroomdraad maar niet aanraken. Ik zakte laatst ook door mijn benen heen toen ik schok kreeg. En mijn hond tolde ook over het fietspad heen, toen hij stroomdraad aanaken.

Maar katten horen als nog niet op mijn grond gebied. Dus er komt sowieso stroom.

En van mij mogen ze de wet aanpassen. Huisdieren hou je bij je en laat je niet zwerven op straat.

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 21:26

Amandavd schreef:
MyHorseGirl schreef:

Erg volwassen als iemand begint te schelden en om zich heen te slaan. Net zoals deze reactie, ik laat mijn dier geen dier zijn omdat ze van mij geen overlast mogen veroorzaken of schade toebrengen bij anderen? Gelukkig denken ik en sommige andere hier wel nog aan de medemens i.p.v. alleen aan ons eigen, en verlangen wij niet van andere dat ze hun tuin ombouwen zodat ze mijn beesten buiten kunnen houden. Als mensen hun katten bij zich hielden hadden de andere geen stroomdraad nodig om die beesten buiten te houden.

Zoals ik al eerder zei, dit soort reacties zorgen ervoor dat ik kattenmoordenaars nog ga begrijpen.

Het is inderdaad ook zo vanzelfsprekend dat alle (ofwel de meeste) katten voor overlast zorgen en schade toebrengen. Ben blij dat die van mij hier niet aan bijdraagt, dat ik zelfs van buren complimenten krijg dat hij zo netjes is en nooit in andermans tuin zit maar gewoon lekker in de bosjes bij de vijver.

Begrip voor kattenmoordenaars? Alsjeblieft zeg. Dan ga ik hondenmoordenaars ook begrijpen.

Willl65

Amandavd schreef:
MyHorseGirl schreef:

Nee het is volwassen om bij iedere post die je niet aanstaat te roepen dat jij wel aan je medemens denkt en diegene die niet zoals jij denkt egoïstisch is. Is naast iemand steeds op leeftijd aan te vallen ook wel een favoriet geloof ik.

Snollygoster

Amandavd schreef:
Snollygoster schreef:

Moeilijk doen? Ik doe niet moeilijk, ik zeg alleen dat je je beesten bij je moet houden. Wat is daar moeilijk aan? En als je echt appels met peren wilt vergelijken moet je idd huisdieren en wilde dieren vergelijken. Katten met honden mag niet, maar wel huisdieren met wilde dieren.

Het is maar een manier van spreken.
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik jouw manier van reageren niet altijd even netjes vind, het is net alsof iedereen die een andere mening dan jou heeft niet in jouw wereld past. Zo vind ik dat tenminste overkomen.
Jullie (en dit is niet persoonlijk aan jou gericht Amanda) hebben het er steeds over dat iedereen z'n kat moet bijhouden, maar er kan nu ook evengoed een wild dier overlast veroorzaken, moeten we deze dieren dan ook allemaal maar gaan opsluiten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 21:27

MyHorseGirl schreef:
Amandavd schreef:

Het is inderdaad ook zo vanzelfsprekend dat alle (ofwel de meeste) katten voor overlast zorgen en schade toebrengen. Ben blij dat die van mij hier niet aan bijdraagt, dat ik zelfs van buren complimenten krijg dat hij zo netjes is en nooit in andermans tuin zit maar gewoon lekker in de bosjes bij de vijver.

Begrip voor kattenmoordenaars? Alsjeblieft zeg. Dan ga ik hondenmoordenaars ook begrijpen.

Hoe weet je het zo zeker dat je kat niet in een tuin komt? Heb je er een camera op zitten?

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 21:28

Kattenmoordenaars begrijpen?????

Alleen die opmerking al....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 21:29

Snollygoster schreef:

Een wild dier is een inheems diersoort. Dus heb ik minder problemen dan met katten. En van wilde dieren heb ik hier geen last. Iig ze maken geen schade.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 21:30

MyHorseGirl schreef:
Vind dat naomi helemaal niet onvolwassen reageert. Grappig dat het toch altijd weer op leeftijd afgeschoven wordt. Heb de pagina's doorgelezen na mijn laatste bericht en waar gaat het eigenlijk over? Mensen die voor katten binnen opsluiten zijn, vallen iedereen die anders denkt onwijs aan. Doe even rustig en niet zo gepikeerd? Ben blij dat er in mijn omgeving niet van die enorme zeurders wonen die zeuren om een kattendrol. Vooralsnog sta ik altijd in de hondenkak en niet in de kattenkak. Heb het opzich wel te doen met de mensen die om jullie heen wonen en hun katten buiten laten lopen.. Zijn bijna verplicht hun kat binnen op te sluiten of een luier om te doen.. Laat je dier dier zijn alsjeblieft.. En stroomdraad bij katten????

Ik sluit mijn katten niet op :D ik zorg dat ze mensen niet tot last zijn. Dit doe ik door ze in mijn. Eigen tuin te houden.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 21:32

Love western...... Als ik jouw postings lees val ik eerlijk gezegd een beetje stil....
Ik ben uitgelult echt waar.

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 21:33

love_western schreef:
Hoe weet je het zo zeker dat je kat niet in een tuin komt? Heb je er een camera op zitten?

Omdat ik vaker van mensen in de buurt heb gehoord dat zij mijn kat nooit in hun tuin zien of kak zien. Hij zit of in onze tuin, of loopt rond bij de bosjes in de buurt van de vijver. Hij blijft vrijwel altijd rondom ons huis om zijn territorium te bewaken.

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 21:34

quera schreef:
MyHorseGirl schreef:

Ik sluit mijn katten niet op :D ik zorg dat ze mensen niet tot last zijn. Dit doe ik door ze in mijn. Eigen tuin te houden.

Heb jij je tuin helemaal dichtgebouwd als een gevangenis? Die van mij springt gewoon over de schutting de wijde wereld in.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 21:35

Willl65 schreef:
Love western...... Als ik jouw postings lees val ik eerlijk gezegd een beetje stil....
Ik ben uitgelult echt waar.

Gelukkig want dat gebitch van je word ik ook niet goed van. Jij beschuldigt mij van vanalles maar de pot verwijt de ketel. Jij ziet ook alleen je eigen visie en wilt niet luisteren naar anderen. Terwijl ik mij al tigmaal heb uitgelegd, maar je wilt het eenvoudig niet snappen of zien en komt met kinderachtige opmerkingen en verwijten dat ik verwijs naar leeftijd of andere verwijt dat ze niet aan de medemens denken. Ook dat laatste heb ik al 3 x uitgelegd maar je wilt het niet zien of lezen. Je bent gefrustreerd en reageert dat op andere die je mening niet delen af op een zielige manier. Dus bij deze ga ik jouw post vanaf nu negeren.