Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Snollygoster schreef:Jullie zegen nu wel allemaal jullie moeten je katten bijhouden, maar wat doen jullie als er een wild dier in jullie domein komt? Die hebben geen eigenaar, bij wie ga je dan moeilijk doen?
magda_90 schreef:Dat het wettelijk zou mogen, maakt men ervan wegens eigen voordeel? Gebruik de zoekfunctie maar eens, want zo wettelijk onschuldig is het niet om je kat buiten te laten lopen. Maar goed... Nederland en controles.
Willl65 schreef:love_western schreef:
Je roept allerlei onrealistische dingenMisschien komt het idd door je leeftijd. Kun je nog niks aan doen.
Nou ik vind haar anders volwassen genoeg reageren hoor.
Jij hebt een probleem dan kun je twee dingen doen
Of je doet er iets aan of je stopt met wijzen. Want wachten tot de wereld reageert zoals jij of ik dat graag zou zien is een hopeloze zaak.
Of je moet het zo prima vinden......
Willl65 schreef:magda_90 schreef:Dat het wettelijk zou mogen, maakt men ervan wegens eigen voordeel? Gebruik de zoekfunctie maar eens, want zo wettelijk onschuldig is het niet om je kat buiten te laten lopen. Maar goed... Nederland en controles.
Behoorlijk dreigend deze reactie.
Ik vind het best.
Ik hoef geen gelijk te hebben.
Ik geef alleen maar aan hoe ik erover denk. Ik vind sommige opmerkingen , suggesties wel erg dieronvriendelijk.
Ik stop hier.
Het is me duidelijk hoe jullie erin zitten
Snollygoster schreef:Jullie zegen nu wel allemaal jullie moeten je katten bijhouden, maar wat doen jullie als er een wild dier in jullie domein komt? Die hebben geen eigenaar, bij wie ga je dan moeilijk doen?
quera schreef:Snollygoster schreef:Jullie zegen nu wel allemaal jullie moeten je katten bijhouden, maar wat doen jullie als er een wild dier in jullie domein komt? Die hebben geen eigenaar, bij wie ga je dan moeilijk doen?
Bij de gemeente![]()
En als ze wel een eigenaar hebben en ik weet van wie de kat is bij de eigenaar. Waarom moet ik voor hun beesten zorgen.. Katteneigenaren horen gewoon rekening te houden met anderen.
Ik houd mijn hond ook uit tuinen en op plekken waar hij niet los mag lopen.
MyHorseGirl schreef:Vind dat naomi helemaal niet onvolwassen reageert. Grappig dat het toch altijd weer op leeftijd afgeschoven wordt. Heb de pagina's doorgelezen na mijn laatste bericht en waar gaat het eigenlijk over? Mensen die voor katten binnen opsluiten zijn, vallen iedereen die anders denkt onwijs aan. Doe even rustig en niet zo gepikeerd? Ben blij dat er in mijn omgeving niet van die enorme zeurders wonen die zeuren om een kattendrol. Vooralsnog sta ik altijd in de hondenkak en niet in de kattenkak. Heb het opzich wel te doen met de mensen die om jullie heen wonen en hun katten buiten laten lopen.. Zijn bijna verplicht hun kat binnen op te sluit of een luier om te doen.. Laat je dier dier zijn alsjeblieft.. En stroomdraad bij katten????
MyHorseGirl schreef:Vind dat naomi helemaal niet onvolwassen reageert. Grappig dat het toch altijd weer op leeftijd afgeschoven wordt. Heb de pagina's doorgelezen na mijn laatste bericht en waar gaat het eigenlijk over? Mensen die voor katten binnen opsluiten zijn, vallen iedereen die anders denkt onwijs aan. Doe even rustig en niet zo gepikeerd? Ben blij dat er in mijn omgeving niet van die enorme zeurders wonen die zeuren om een kattendrol. Vooralsnog sta ik altijd in de hondenkak en niet in de kattenkak. Heb het opzich wel te doen met de mensen die om jullie heen wonen en hun katten buiten laten lopen.. Zijn bijna verplicht hun kat binnen op te sluit of een luier om te doen.. Laat je dier dier zijn alsjeblieft.. En stroomdraad bij katten????
magda_90 schreef:Wat is er dreigend aan inderdaad? Er zijn rechtzaken gewonnen waarbij huisdierkatten schade hadden gebracht aan eigendommen.
M.a.w. zo vanzelfsprekend is het niet en de nonchalante eigenaar zal daardoor zelfs in de rechtzaal kunnen verschijnen.
Just a note om over na te denken.
Willl65 schreef:magda_90 schreef:Wat is er dreigend aan inderdaad? Er zijn rechtzaken gewonnen waarbij huisdierkatten schade hadden gebracht aan eigendommen.
M.a.w. zo vanzelfsprekend is het niet en de nonchalante eigenaar zal daardoor zelfs in de rechtzaal kunnen verschijnen.
Just a note om over na te denken.
Oke ik probeer het nog een keer
Als een kat schade veroorzaakt dan is het logisch dat de eigenaar hier voor aansprakelijk wordt gesteld.
Ik weet dat en dat is ook mijn aamsprakelijkheidsverzekering voor.
Maar..... In een land waar een kat vrij kan en MAG bewegen buiten een vijver buiten plaatsen met vissen.
Wetende dat er dus katten bij kunnen, zonder deze daarvoor te beschermen. Omdat je vindt dat dé eigenaar zijn of haar kat binnen moet laten of niet verder dan hun tuin, dat blijf ik nou net zo onverantwoord vinden. Want je weet dat het kan gebeuren
En ik reageerde in een andere post over het feit dat ik het dierenbeulerij vind om een kat zodanig onder stroom te zetten totdat die door zijn poten zakt. Stroomstootje om af te schrikken heb ik geen moeite mee maar een paard vloer je ook niet met stroomdraadje om je punt over te brengen.
Amandavd schreef:MyHorseGirl schreef:Vind dat naomi helemaal niet onvolwassen reageert. Grappig dat het toch altijd weer op leeftijd afgeschoven wordt. Heb de pagina's doorgelezen na mijn laatste bericht en waar gaat het eigenlijk over? Mensen die voor katten binnen opsluiten zijn, vallen iedereen die anders denkt onwijs aan. Doe even rustig en niet zo gepikeerd? Ben blij dat er in mijn omgeving niet van die enorme zeurders wonen die zeuren om een kattendrol. Vooralsnog sta ik altijd in de hondenkak en niet in de kattenkak. Heb het opzich wel te doen met de mensen die om jullie heen wonen en hun katten buiten laten lopen.. Zijn bijna verplicht hun kat binnen op te sluit of een luier om te doen.. Laat je dier dier zijn alsjeblieft.. En stroomdraad bij katten????
Erg volwassen als iemand begint te schelden en om zich heen te slaan. Net zoals deze reactie, ik laat mijn dier geen dier zijn omdat ze van mij geen overlast mogen veroorzaken of schade toebrengen bij anderen? Gelukkig denken ik en sommige andere hier wel nog aan de medemens i.p.v. alleen aan ons eigen, en verlangen wij niet van andere dat ze hun tuin ombouwen zodat ze mijn beesten buiten kunnen houden. Als mensen hun katten bij zich hielden hadden de andere geen stroomdraad nodig om die beesten buiten te houden.
Zoals ik al eerder zei, dit soort reacties zorgen ervoor dat ik kattenmoordenaars nog ga begrijpen.
Amandavd schreef:MyHorseGirl schreef:Vind dat naomi helemaal niet onvolwassen reageert. Grappig dat het toch altijd weer op leeftijd afgeschoven wordt. Heb de pagina's doorgelezen na mijn laatste bericht en waar gaat het eigenlijk over? Mensen die voor katten binnen opsluiten zijn, vallen iedereen die anders denkt onwijs aan. Doe even rustig en niet zo gepikeerd? Ben blij dat er in mijn omgeving niet van die enorme zeurders wonen die zeuren om een kattendrol. Vooralsnog sta ik altijd in de hondenkak en niet in de kattenkak. Heb het opzich wel te doen met de mensen die om jullie heen wonen en hun katten buiten laten lopen.. Zijn bijna verplicht hun kat binnen op te sluit of een luier om te doen.. Laat je dier dier zijn alsjeblieft.. En stroomdraad bij katten????
Erg volwassen als iemand begint te schelden en om zich heen te slaan. Net zoals deze reactie, ik laat mijn dier geen dier zijn omdat ze van mij geen overlast mogen veroorzaken of schade toebrengen bij anderen? Gelukkig denken ik en sommige andere hier wel nog aan de medemens i.p.v. alleen aan ons eigen, en verlangen wij niet van andere dat ze hun tuin ombouwen zodat ze mijn beesten buiten kunnen houden. Als mensen hun katten bij zich hielden hadden de andere geen stroomdraad nodig om die beesten buiten te houden.
Zoals ik al eerder zei, dit soort reacties zorgen ervoor dat ik kattenmoordenaars nog ga begrijpen.
Amandavd schreef:Snollygoster schreef:Jullie zegen nu wel allemaal jullie moeten je katten bijhouden, maar wat doen jullie als er een wild dier in jullie domein komt? Die hebben geen eigenaar, bij wie ga je dan moeilijk doen?
Moeilijk doen? Ik doe niet moeilijk, ik zeg alleen dat je je beesten bij je moet houden. Wat is daar moeilijk aan? En als je echt appels met peren wilt vergelijken moet je idd huisdieren en wilde dieren vergelijken. Katten met honden mag niet, maar wel huisdieren met wilde dieren.
MyHorseGirl schreef:Amandavd schreef:
Het is inderdaad ook zo vanzelfsprekend dat alle (ofwel de meeste) katten voor overlast zorgen en schade toebrengen. Ben blij dat die van mij hier niet aan bijdraagt, dat ik zelfs van buren complimenten krijg dat hij zo netjes is en nooit in andermans tuin zit maar gewoon lekker in de bosjes bij de vijver.
Begrip voor kattenmoordenaars? Alsjeblieft zeg. Dan ga ik hondenmoordenaars ook begrijpen.
MyHorseGirl schreef:Vind dat naomi helemaal niet onvolwassen reageert. Grappig dat het toch altijd weer op leeftijd afgeschoven wordt. Heb de pagina's doorgelezen na mijn laatste bericht en waar gaat het eigenlijk over? Mensen die voor katten binnen opsluiten zijn, vallen iedereen die anders denkt onwijs aan. Doe even rustig en niet zo gepikeerd? Ben blij dat er in mijn omgeving niet van die enorme zeurders wonen die zeuren om een kattendrol. Vooralsnog sta ik altijd in de hondenkak en niet in de kattenkak. Heb het opzich wel te doen met de mensen die om jullie heen wonen en hun katten buiten laten lopen.. Zijn bijna verplicht hun kat binnen op te sluiten of een luier om te doen.. Laat je dier dier zijn alsjeblieft.. En stroomdraad bij katten????
ik zorg dat ze mensen niet tot last zijn. Dit doe ik door ze in mijn. Eigen tuin te houden. love_western schreef:Hoe weet je het zo zeker dat je kat niet in een tuin komt? Heb je er een camera op zitten?
quera schreef:MyHorseGirl schreef:Vind dat naomi helemaal niet onvolwassen reageert. Grappig dat het toch altijd weer op leeftijd afgeschoven wordt. Heb de pagina's doorgelezen na mijn laatste bericht en waar gaat het eigenlijk over? Mensen die voor katten binnen opsluiten zijn, vallen iedereen die anders denkt onwijs aan. Doe even rustig en niet zo gepikeerd? Ben blij dat er in mijn omgeving niet van die enorme zeurders wonen die zeuren om een kattendrol. Vooralsnog sta ik altijd in de hondenkak en niet in de kattenkak. Heb het opzich wel te doen met de mensen die om jullie heen wonen en hun katten buiten laten lopen.. Zijn bijna verplicht hun kat binnen op te sluiten of een luier om te doen.. Laat je dier dier zijn alsjeblieft.. En stroomdraad bij katten????
Ik sluit mijn katten niet opik zorg dat ze mensen niet tot last zijn. Dit doe ik door ze in mijn. Eigen tuin te houden.
Willl65 schreef:Love western...... Als ik jouw postings lees val ik eerlijk gezegd een beetje stil....
Ik ben uitgelult echt waar.