Valkparkiet Saffier helaas overleden, update p22

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 13:45

Ik was dit topic uit het oog verloren, per ongeluk het stipje laten verdwijnen zeker...
Wat verdrietig van Saffier, maar ik hoop dat je met Joy en Jade ook weer zo'n sterke band kan opbouwen. :)
Als ik dit zo zie is het toch wel erg leuk. Ik heb nog een kooi staan, maar ik wil eigenlijk geen vogel meer, troepmakers zijn het! :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-13 13:47

Die troep neem ik graag voor lief hoor :D De stofzuiger/kruimeldief is zo gepakt en ze zijn zo leuk :+:
De kweekster had 50 valkparkieten zitten :wow: Dat werd me toch iets te veel :') Ik wil ook niets liever dan een voliere, maar 8 volwassen vogels is dan wel het maximale hoor :D

Ja, Jade is redelijk brutaal :D Joy is een heel zachtaardig diertje. Die geluidjes ook wanneer je haar aait :+: Dat is nog echt babyvogelgedrag. Jade is een week jonger maar al duidelijk zelfstandiger.

Ik krijg trouwens pbtjes van mensen die toch wel heel erg graag ook valkjes willen. Ze zijn idd echt leuk! Maar kijk wel uit waar je ze vandaan haalt, want er zijn in de vogelwereld ook veel 'broodfokkers' helaas :\ Neem er bij voorkeur echt twee (vogels alleen zijn verschrikkelijk sneu, dat heb ik voor Saffier ook nooit gewild) en houd er wel rekening mee dat ze 20 jaar kunnen worden! Ondanks dat ze 'valkparkieten' heten zijn het geen parkieten maar genetisch gezien papegaaien, dus ze zijn ook nog eens verschrikkelijk intelligent en moeten wel redelijk streng worden opgevoed, anders walsen ze over je heen :+

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 14:50

Ze zijn wel heel leuk zeg. Maar hoe doe je dat,vliegen ze nu uit zichzelf weer hun kooi in?

Cayenne

Re: Valkparkiet Saffier helaas overleden, update p22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-13 14:53

Nee hoor, je laat ze op je hand stappen en in de kooi moeten ze zelf weer afstappen.
Dat is het in theorie :') In de valkparkietenpubertijd heb je alleen wel vaak het probeem dat ze besluiten niet meer hun kooi in te willen. Dan is er een handige oplossing: valkparkieten zien geen steek in het donker, dus dan mogen ze pas 's avonds een paar uur uit de kooi en wanneer ze niet terug willen, doe je gewoon het licht uit. Dan verzetten ze geen stap meer en plant je ze zo weer in hun kooi :+

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 16:05

Haha grappig Cayenne :D Hebben ze nog meer streken in hun puberteit?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 16:07

troep kunnen ze zeker maken,dat is 1 van de redenen dat ze hier naar buiten gegaan zijn...en dat ik ze daar meer ruimte kon geven :j ,dat vond ik ook heel belangrijk...

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 16:42

Wat een leuk stel heb je uitgezocht zo Cay! En ze zitten op de bank alsof ze daar al jaren zitten, gaaf :D

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 17:47

Dat truukje werkt niet altijd chayenne. De jongste van mij had dat heel snel door en gaat dan snel aan de radiatorbuizen hangen (die vlak onder het plafond hangen).
Hier moet dus eerst de super tamme de kooi in en dan hoop ik altijd maar dat de minder tamme erachteraan gaat. Dan de tamme er weer uit en die in de andere kooi stoppen.
Ze zitten in 2 kooien omdat de tamme gedragsgestoord is door handopfok en geen andere vogels langdurig accepteerd.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-13 17:49

arabella2000 schreef:
Dat truukje werkt niet altijd chayenne. De jongste van mij had dat heel snel door en gaat dan snel aan de radiatorbuizen hangen (die vlak onder het plafond hangen).
Hier moet dus eerst de super tamme de kooi in en dan hoop ik altijd maar dat de minder tamme erachteraan gaat. Dan de tamme er weer uit en die in de andere kooi stoppen.
Ze zitten in 2 kooien omdat de tamme gedragsgestoord is door handopfok en geen andere vogels langdurig accepteerd.

In dat geval doe ik alle lichten uit, neem de valkparkiet mee naar de wc. Doe daar ook het licht uit (en de wc-pot dicht, ook niet onbelangrijk :+ ) en dan kunnen ze ook nergens meer heen. Je word vanzelf creatief :P

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 18:07

maar dan moet je ze wel eerst gevangen hebben. Heb ik ze eenmaal gevangen, dan komen ze ook wel in de kooi.
Maar die ene ie vliegt dus gewoon in de kamer rond in het donker. De andere crasht dan ( := )

Maar meestal lukt het nu wel. En anders blijven ze hier maar gewoon los. Ze staan op mijn studeerkamer waar ik nooit studeer, dus ze hebben alle plaats :P
(die kamer heeft de tamme vogel zelf uitgezocht. Hij stond eerst in de huiskamer, maar daar kon hij niet zo mooi naar buiten kijken en bleef hij maar schreeuwen. In die andere kamer was hij meteen lief aan het fluiten etc).

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 10:06

Wat zijn ze leuk zeg! En wat zit Joy heerlijk rustig op dat filmpje, haha. Verschil is duidelijk te zien. ;) Leuk, ben benieuwd hoe ze zich verder gaan ontwikkelen!

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 13:44

Joy zit er echt zo bij van 'Pffff.. Mannen!!' :')

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-13 16:07

Dat denkt ze volgens mij ook :') Ze is heel rustig van karakter. Jade daarentegen is heel ondernemend :j
Maar net zaten ze heerlijk in het zonnetje op de vensterbank. Joy zat doodstil te genieten en je zag aan Jade dat hij zich eigenlijk verveelde :') Maar toch bleef hij lief bij haar zitten :+:

Afbeelding

en het filmpje. Hier kun je goed zien hoe ze bij elkaar blijven en het verschil in karakter :)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 16:12

Wat een schoffie :D
Hij zit haar duidelijk uit te dagen ...

Joy is wel erg rustig, zou ze heimwee hebben of is dat echt haar karaktertje ?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-13 16:14

Nee hoor, is gewoon haar karakter :j
Jade heel gefrustreerd nog in haar staart happen, maar ze zat veel te lekker in het zonnetje :P

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 16:17

Hoe Joy heerlijk naar buiten zit te kijken. Ze zijn idd. best rustig als je ze zo ziet maar ze zullen misschien ook nog wat meer moeten wennen voor ze wat brutaler worden,ze zijn ook nog zo jong. Vliegen ze nu zelf naar zo'n zonplekje of zet je ze daar neer. Kunnen ze eigenlijk al vliegen,daar heb ik nou echt geen idee van.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-13 16:18

Ze kunnen prima vliegen, alleen het sturen en landen gaat nog niet helemaal vlekkeloos :P
Ik heb ze er zelf neergezet. Omdat ze hier nieuw zijn durven ze nog niet op ontdekkingstocht te gaan. Ze zitten er nu nog trouwens :+

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 16:23

die jade kijkt toch echt wel een heel stuk wijzer en ondeugender uit zijn oogjes als joy,iets in mij zegt dat je nog best je handen vol krijgt aan dat mannetje...

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 16:47

Wat zijn ze schattig zo samen zeg! Ik vind Joy zo leuk! <3
Blijf vooral maar veel filmpjes plaatsen. :D

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 17:48

Hebbie soms lijm onder hun pootjes geplakt? :D

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-13 16:37

Je zou het bijna denken ja :D

Dit filmpje _O- Ze was zo lekker bezig met dat balletje!

Van de week maar een andere halen. Hier kunnen de pootjes in vast blijven zitten, maar wanneer ik in de buurt ben kan het wel.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 16:45

Oppassen, straks gaat ze nog 'stomme muts' door t huis heen blèren :')

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 17:10

'En let op, nu heb ik het balletje, eeeeeeen nu ligt ie op de grond. Maar let op, ik pak hem weer, ennn hij ligt weer!'

Net toen we dachten dat Joy hield van stilzitten kwam ze hier uit een onverwachte hoek :D. Echt leuk, schattig om te zien! ^_^

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-13 17:31

Jade keek de kat ook uit de boom, maar Joy pakte dat ding op alsof ze hem al jaren in d'r kooi heeft liggen :')

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 17:34

Je scheld zomaar je vogel uit voor ''stom beest''

Schaam je!!! :+