Wat verdrietig van Saffier, maar ik hoop dat je met Joy en Jade ook weer zo'n sterke band kan opbouwen.

Als ik dit zo zie is het toch wel erg leuk. Ik heb nog een kooi staan, maar ik wil eigenlijk geen vogel meer, troepmakers zijn het!
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

De stofzuiger/kruimeldief is zo gepakt en ze zijn zo leuk 
Dat werd me toch iets te veel
Ik wil ook niets liever dan een voliere, maar 8 volwassen vogels is dan wel het maximale hoor
Joy is een heel zachtaardig diertje. Die geluidjes ook wanneer je haar aait
Dat is nog echt babyvogelgedrag. Jade is een week jonger maar al duidelijk zelfstandiger.
Neem er bij voorkeur echt twee (vogels alleen zijn verschrikkelijk sneu, dat heb ik voor Saffier ook nooit gewild) en houd er wel rekening mee dat ze 20 jaar kunnen worden! Ondanks dat ze 'valkparkieten' heten zijn het geen parkieten maar genetisch gezien papegaaien, dus ze zijn ook nog eens verschrikkelijk intelligent en moeten wel redelijk streng worden opgevoed, anders walsen ze over je heen
In de valkparkietenpubertijd heb je alleen wel vaak het probeem dat ze besluiten niet meer hun kooi in te willen. Dan is er een handige oplossing: valkparkieten zien geen steek in het donker, dus dan mogen ze pas 's avonds een paar uur uit de kooi en wanneer ze niet terug willen, doe je gewoon het licht uit. Dan verzetten ze geen stap meer en plant je ze zo weer in hun kooi
Hebben ze nog meer streken in hun puberteit?
,dat vond ik ook heel belangrijk...
arabella2000 schreef:Dat truukje werkt niet altijd chayenne. De jongste van mij had dat heel snel door en gaat dan snel aan de radiatorbuizen hangen (die vlak onder het plafond hangen).
Hier moet dus eerst de super tamme de kooi in en dan hoop ik altijd maar dat de minder tamme erachteraan gaat. Dan de tamme er weer uit en die in de andere kooi stoppen.
Ze zitten in 2 kooien omdat de tamme gedragsgestoord is door handopfok en geen andere vogels langdurig accepteerd.
) en dan kunnen ze ook nergens meer heen. Je word vanzelf creatief
)
Leuk, ben benieuwd hoe ze zich verder gaan ontwikkelen!
Ze is heel rustig van karakter. Jade daarentegen is heel ondernemend
Maar toch bleef hij lief bij haar zitten 

. Echt leuk, schattig om te zien! ^_^