Adoptie hondjes uit het buitenland - Topic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

testebeest

Re: Adoptie hondjes uit het buitenland - Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 12:10

Haha wat een prachtige sneeuw foto's weer :D

Mijn hond werd gisteren weer uitgelachen met zijn deken op.
Maar hij was en is niet lekker. EN plus met zijn hd en dan echt een stuk door de sneeuw lopen en bij school wachten is te koud voor hem.
Ach ja hij vind het heel erg hoor de deken :+
Als hij het te koud vind gaat hij altijd bij zijn deken staan :P

OVer nekvel grijpen doe het wel soms :o
ALs clyde buiten weer de groenhoop plundert := Maar meestal hoef ik zijn nek al niet aan te raken, hij begint al van te voren te krijsen alsof hij word geslacht.
Maar als ik stoei met hem reageert hij er allemaal niet op, hij weet donders goed het verschil tussen spel en straf

JuudKaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 12:15

Dankjewel Athene :D

Dat doet Tess dus ook, is ze alleen gaat ze jagen :P

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 14:10

Ik had die foto's al voorbij zien komen bij de Mastin's Athene :) Leuk zijn ze. Mijn dochter heeft er ook een paar van Artico gemaakt in de sneeuw, moet ze nog even uploaden.
Hij heeft op het moment geen vlooien maar blijkbaar wel een vlooienallergie. Gisteravond bij de dierenarts geweest en die wil dat ik hem twee weken Prednison geef; ben daar zelf eigenlijk nooit zijn voorstander van maar volgens haar kan het geen kwaad.
De dierenarts en Artico matchen trouwens echt niet. Hij is tegen iedereen vriendelijk maar naar haar ronduit agressief. Zij is ook erg bang voor hem. Als dit zo doorgaat denk ik er toch over om, voor hem in elk geval, over te stappen naar een andere dierenarts.

EllenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 15:36

Dan zou ik overstappen voordat je Prednison gaat geven, Percy. Lijkt mij wat heftig bij een vlooienallergie. Heb je meteen een second opinion.

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 16:32

Hoe heeft de da vast gesteld dat het vlooien allergie is?Ligt het niet aan het voedsel?
EN ik zou nu al naar een andere da gaan, voor hij het bij elke da gaat doen. Mijn hond is dol op de da, hij heeft namelijk altijd koekjes :+

Mijn hond is ook gevoelig voor vlooien. Was hem altijd met teershampoo als hij echt een "aanval"heeft(voor honden gewoon bij dierenwinkel verkrijgbaar) en op de hele geirriteerde plekken druppel ik trea tee olie erop. (wel goed inwrijven dat ze het niet gelijk weglikken.

Je hebt ook trea tee wasgel werkt ook goed (bij kruidvat te koop kost een paar euro)

En wat mijn hond krijgt knoflook door zijn brok,2 teentjes per dag (wel rustig opbouwen). ZO heeft hij jaren geen last van vlooien gehad. Helaas heeft hij nu 2x van de hond van mijn vriend vlooien gehad. Die echt letterlijk een wandelend vlooien nest was.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 17:03

Hij krijgt al een hele tijd hetzelfde voedsel. Kan eens proberen te wisselen. Toen hij hier kwam had hij vlooien maar ik behandel alles elke maand met een pipetje, wel met spul van de dierenarts want dat werkt beter dan de middeltjes die je bij de dierenwinkel kunt kopen.
Ik ben zelf harstikke allergisch voor vlooien, ze bijten mij ook graag en dan krijg ik van die fijne jeukende bulten. Merk het over het algemeen daardoor vrij snel als er vlooien zijn.

Toch kan het goed een vlooienallergie zijn. Vervelende is dat hij zichzelf kapot bijt maar ik vind Prednison ook nogal heftig.
Ben over het algemeen heel tevreden over deze dierenarts maar de allereerste keer dat ik met hem bij haar kwam benaderde ze hem eigenlijk al een beetje verkeerd. Ze heeft honden gedragstherapie gedaan maar merk er niet veel van :\

Ze stelde nu voor dat ik hem een paar keer meeneem als ik met één van de andere dieren kom zodat hij merkt dat hij niets te vrezen heeft. Alleen, ze heeft hem nog helemaal niets gedaan. Vlak voor hij bij mij kwam is hij gecastreerd, dat zal niet leuk geweest zijn voor hem. De eerste keer dat ik bij haar kwam was alleen om de chip op mijn naam over te zetten. Ze keek hem even na en dat ging goed maar kwam toen aan met de chipreader en daar schrok hij enorm van. Ze heeft de chip niet kunnen uitlezen.
Nu viel hij direct uit. Ze kon niet in zijn buurt komen. Ze wilde hem inspuiten maar ook dat lukte niet. Ze kon niet geloven dat hij normaal tegen mensen super vriendelijk is en dat bezoek hier weer in één stuk kan vertrekken :D Schrok er helemaal van dat ze zei dat ze banger is voor Artico dan voor Mhepo mijn Ridgeback want die was wel onbetrouwbaar met vreemden.

Lang verhaal geworden maar ik zit er wel mee. Ik vind het rot om over te stappen maar ik wil ook geen hond die doodsbang is van de dierenarts want zo is inenten zelfs compleet onmogelijk.

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 17:06

Mijn honden waren beiden echt gek op de DA! Nu niet meer want de DA mag ze van mij geen koekjes meer geven..Elke keer als hij ze ook maar 1 koekje gaf scheten ze de hele boel onder en hadden gelijk een week diarree..Ik geef ze zelf zo'n beetje de hele dag door koekjes en daar hebben ze niks van.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 17:19

Mijn dierenarts heeft niet eens koekjes. Wilde haar een koekje van mij laten geven om het bezoek nog enigszins positief af te sluiten maar ze durfde niet.

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 17:22

Dat is dan ook niet goed van je dierenarts hoor. Als hier een agressieve hond komt krijgt die gewoon een korfje om maar wordt wel hetzelfde behandeld als andere honden en zodra de behandeling voorbij is krijgen die ook gewoon een koekje. Ik zou ook een andere DA zoeken als ik jou was.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 17:42

Sorry hoor maar prednison is een zeer agressief middel. Omdat te geven bij een 'mogelijke' vlooienallergie waarbij je nog niet de andere mogelijkheden om het te bestrijden hebt geprobeerd gaat mij in het verkeerde keelgat.
Porbeer eerst eens zoals eerder genoemd teershampoo of teatreeshampoo.
Deze stille ook de jeuk. Mocht de jeuk aanblijven kan je ook nog wat druppels lavendelolie op de plaatsen inwrijven. Dat werkt erg goed tegen jeuk.

Bang zijn voor een hond is niet een goed begin van de verstandshouding. En dat ze hem dan geen koekje durft te geven vindt ik wel heel vreemd.
Ik zou ook naar een andere DA gaan als ik jou was!

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 17:46

Ponyparadijs: Ik heb het anders geleerd. Dat de jeuk niet minder wordt van lavendelolie maar dat vlooien lavendel haten en dus een andere plek (of gastheer) gaan zoeken. Menthol werkt ook tegen de jeuk. Idd is Prednosolon een erg zwaar middel en dat zou ik alleen maar geven als het dier echt flink ziek is. Voor een vlooienallergie iig niet.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 17:50

Ik gebruik lavendelolie bij mijn paard tegen het staartschuren. Daar zitten dus geen vlooien en toch heeft ze beduidend minder jeuk dan.
Overigens gebruik ik het bij de honden ook vlooiwerend inderdaad!

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 19:37

Mmm zou zelf persoonlijk op zoek gaan naar een da die beter met hem overweg kan/ beter met hem kan omgaan.
Maargoed wat ik zei probeer het eerst met de shampoo, heeft bij mijn hond goed uitgepakt (hij had zelfs al een paar hotspots door het krabben)

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 19:51

Zelfs heb ik bij een vlooienallergie van een opvanghondje ( niet van mij maar kon ff nergens heen) een creme gehad van de DA die ik op de aangedane plekken moest smeren 8x per dag ben ff vergeten hoe t heet.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 20:36

ponyparadijs schreef:
Sorry hoor maar prednison is een zeer agressief middel. Omdat te geven bij een 'mogelijke' vlooienallergie waarbij je nog niet de andere mogelijkheden om het te bestrijden hebt geprobeerd gaat mij in het verkeerde keelgat.

Don't shoot the messenger :D Ik ben er ook helemaal niet blij mee. Heb dat ook aangegeven maar volgens haar kon het geen kwaad als het maar twee weken was. Ze zei ook dat hij het nu echt even heel erg nodig heeft. Hij heeft inderdaad ook hot spots. Ik kan absoluut geen vlo ontdekken.

Ergens moet ik nog tea tree olie hebben liggen, ga er eens naar op zoek. Prednison is leuk als een dier toch al aan het eind van de rit zit, voor een hond die net een jaar is, moet worden vind ik het nogal wat.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 20:41

Ik bedoelde het niet als aanval op jou hoor.
Denk dat jij er goed aan hebt gedaan te zeggen dat je het liever niet geeft.
Vindt het van de DA vreemd dat ze geen 'gezondere' alternatieven biedt.

Karmandi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 21:57

Oei... Mijn vorige hond is echt dood en doodziek geworden van teveel prednison. Ik was dan ook niet zo blij toen mijn dierenarts prednison gaf aan mijn nieuwe hond onder de noemer 'prikje tegen de jeuk'. Dat het prednison was kwam ik pas achter toen de dermatoloog dat vertelde.
Tea tree olie is een goede! :)
In ieder geval beterschap gewenst voor je hond!

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 22:10

Snap ik ook vaak niet dat dierenartsen dieren maar van alles geven zonder dat de eigenaren weten wat het is. Had mijn DA ook een handje van tot ik zei dat ik wilde wat het was, wat de bijwerkingen waren etc.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 22:23

De DA hebben vaak nog teveel het idee dat ze heilig zijn.
Nou zijn er ook veel mensen die maar lukraak aannemen dat een DA gelijk heeft.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 00:14

Mijn hongaartje is er *\o/* *\o/* *\o/*
Vanmiddag opgehaald en ze is zo lelijk <3

Afbeelding

Maar heel vrij en blij verder! De 1e keer aan de riem lopen ging ook best snel goed! Ze liep na 2x achteruit lopen al mee zonder de trekken en heeft 2 plassen binnen en 1 buiten gedaan :D :D

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 00:17

Lelijk? Ze is prachtig! Zo'n leuke kleur! Geniet ervan!

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 01:03

Ze is zoooo leuk, niks lelijk!

gerban

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 07:11

Mag ik mij ook aanmelden?
Sinds meer dan een week de trotse eigenaar (mag je dat na een adoptie wel zo noemen?) van Angelina, nu Nina uit Spanje.
Een zwart-witte kruising van ongeveer 7 maanden waar ik een beetje galgo in kan bespeuren.
Komt super overeen met onze kruising boxer-stafford (ook een asielhond) van 11 jaar en na 3 dagen hier, was ze zo goed als proper.
(ik zoek een slachtoffer om foto's te plaatsen, daar ben ik echt een kluns in)

Voor de rest heb ik hier al veel mooie honden zien voorbij komen!
Machie, mooi hondje hoor, leuk kopje zit erop!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 08:56

Goedemorgen! @ Juudkaas, wat een gave hond! Superlief gezichtje! hoe groot en hoe oud is die?

Mijn hond heeft tot dusver geen last van de sneeuw, één keer had hij klontjes onder zijn voet die zeer deden maar verder nog niets. Ik hou nu routes aan die niet al te zout zijn, Gis likt ook altijd zijn pootjes schoon na het lopen en hij drinkt graag uit plassen, maar dat laatste mag hij nu sowieso niet, alleen in het bos als het 'm lukt water te vinden, haha! Ik hou zijn voeten wel goed in de gaten ivm irritatie door het zout.

@ testebeest (dank voor de felicitaties!) best kans dat het door het zout komt ja, heb je mogelijkheid om je hond er een beetje bij vandaan te houden? of anders de voeten spoelen na het lopen, is dat een optie?

@ Percy, ik ben het eens met EllenB en de anderen, misschien eerst overstappen en dan verder kijken. Of zijn de allergische reacties heel heftig op dit moment?
Mijn Gis is ook bang voor de DA, maar goed hij is bang voor alle vreemden. We zijn tot nu toe één keer bij de DA geweest en hebben er een pretbezoekje van gemaakt, de DA heeft hem kleine dingetjes laten doen (ziten, liggen dat soort dingen), en we vertrokken met een hond die alle mensen in witte jassen ineens érg gezellig vond. helemaal prima dus. Maar goed als jouw DA bang is voor je hond zal hij dat ook opmerken natuurlijk...
Volgende keer neem ik wel mijn eigen koekjes mee, want die dingen van de DA zijn gigantisch, haha! Maar goed dat werkte voor ons in ieder geval super. Prednison is idd een heel zwaar, heftig middel, ook bij korter gebruik. Mijn pony heeft het vorig jaar wel gehad, toen belde ik en wilde men in eerste instantie dat ik zakjes poeder kwam halen. Dat zat me niet lekker dus toch gevraagd om een bezoekje hier aan huis, en toen heb ik een andere vorm gekregen in een véél lagere dosering (capsules). Mijn pony had al drie dagen lang in de avond last van enorme jeuk, liet zich gewoon vallen, zat onder de bulten en werd gewoon gek. de Prednisolon onderdrukt de symptomen en de DA had gelijk toen hij zei dat drie dagen dat geven wss genoeg was om er daarna überhaupt geen last meer van te hebben. Dat klopte ook.

@ Machie wat een schatje! goed kapsel!
@ gerban heb je een foto?

Gis gaat 3 feb. mee naar een bokt-fotoshoot! Heb er zin in!

JuudKaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 08:57

Goodmorning @ merrieveulen, ze is gok is rond de 50cm hoog of net daarboven :P Ze is bijna 4 onderhand :)