Het Konijnentopic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

WinSel

Re: Het Konijnentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 14:49

Dit is niet overdreven, kom maar eens een dagje mee helpen in de opvang....
Er is een overschot aan konijnen !

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 14:51

Maar je kijkt toch vantevoren of je konijnen toch wel echt vrouwtjes zijn? Ik controleer het altijd meerdere malen en laat ook mensen met verstand ernaar kijken. (In mijn geval zijn het cavia's, maar het komt op hetzelfde neer). Konijnengeslachten zijn toch redelijk makkelijk te bepalen?

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 14:54

Had het fout gefokte rammetje geen verkeerde stand van tanden? Of was dat nou bij iemand anders. Grote kans dat de jongen daarvan het ook krijgen en wie zit er op te wachten op een jong met fout. Ik zou evengoed niet fokken met een foute ram. Oeps nestjes kunnen gebeuren natuurlijk. Weet niet hoe oud diegene is maar ik wilde op jonge leeftijd ook jonkies. Gelukkig vond mijn moeder het geen goed idee.

Dess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-12 15:02

Pff kom op zeg, na 1 keer weet Nwktje ook wel dat jullie het er niet mee eens zijn. Maar het blijft haar eigen keus, dus laten we dit topic gewoon gezellig houden.

Bij ons op stage hebben we laatst ook 2 nestjes gehad, een Thrianta had er vier (helaas 1 opgegeten door de kat) en een asbakje had er drie. Ze hebben allemaal een goed thuis gekregen. De drie Thrianta's zijn naar collega's gegaan en de drie asbakjes hebben een goed huisje bij kleine meisjes die regelmatig op de kinderboerderij kwamen kijken tot dat ze oud genoeg waren en naar hun toe konden.

Ik wil hier mee niet zeggen dat het goed is als iedereen steeds maar nestjes blijft fokken, maar je kan het mensen gewoon niet verbieden.

Ik vind het ook erg sneu voor al die konijnen in de opvang, terwijl die even lief kunnen zijn als jonkies..

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 15:04

Natuurlijk mag iedereen het zelf beslissen ( helaas )
Maar al die jongen die worden geboren, al die nieuwe baasjes... Als die nou naar een opvang gingen, dan zaten die niet zo bom vol !!!

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 15:07

inderdaad winsel

Ik heb mijn konijn van een fokker af, maar deze was dus ook GEEN voedster maar een RAM. Wij balen, want als je een dier bij de fokker weghaalt en hij/zij zegt, ram of voedster hoort dat gewoon zo te zijn. Hij hebben ook 1 nest gehad, alle konijnen, gelukkig allemaal naar familie leden. Maar de les voor de volgende keer was: ZELF CHECKEN.

Ik zal nooit maar dan ook echt nooit meer een nestje willen. Als ik later 2 konijnen wil? Haal ik ze uit de opvang. Keuze GENOEG!

Snap niet dat mensen daar zo makkelijke over kunnen doen en niet een research doen of er al niet genoeg konijnen zijn....

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 15:10

Idd keuze genoeg, en gecastreerd, geent en de geslachten kloppen en de dieren zijn gezond....
Wat wil je nog meer ?
Ik begrijp niet waarom mensen zo graag een eigen nestje willen, meld je aan als pleeggezin voor een opvang en zorg voor een drachtige dame uit de opvang, net zo leuk toch ?

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 15:47

WinSel schreef:
Dit is niet overdreven, kom maar eens een dagje mee helpen in de opvang....
Er is een overschot aan konijnen !

Ik vind jouw reacties wel!!!!! overdreven, want dat is met alle dieren zo. Echt niet alleen met konijntjes. Je kunt een hele preek houden (dit topic zelfs al vaker als een keer) maar dat helpt toch geen reet. Behalve dat je mensen tegen je in het harnas jaagt wat als bedrijf zijnde (opvang, notabene) absoluut onproffesioneel is.

Daar komt nog eventjes bij dat je niet voor mij moet gaan denken. Ik weet meer over opvangen, verwaarlozing en mishandeling, wet en regelgeving dan dat jij denkt. ;)

Voor een ieder geld dat hij zelf mag weten of hij wil fokken (of vermeerderen, is hetzelfde) met zijn dier, in de wet word dit immers ook niet tegengehouden.

Dus een goed bedoeld advies is hartstikke leuk en aardig, maar als je verder gaat dan dat heb je grote kans dat je het tegenovergestelde bewerkstelligt.

En ja, er is een overschot aan konijnen, net als een hoop andere dieren.
Laatst bijgewerkt door Chaos op 04-12-12 15:56, in het totaal 2 keer bewerkt

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 15:48

Laura_x_ schreef:
Maar je kijkt toch vantevoren of je konijnen toch wel echt vrouwtjes zijn? Ik controleer het altijd meerdere malen en laat ook mensen met verstand ernaar kijken. (In mijn geval zijn het cavia's, maar het komt op hetzelfde neer). Konijnengeslachten zijn toch redelijk makkelijk te bepalen?

Ja, super simpel.
Daarom gaat het ook zo vaak mis. :')

EDIT: Toevoeging:
Het is gewoon jammer dat het topic contstant bevuild word met dergelijke berichten met boze ondertoon. Als je puur uit nieuwsgierigheid en oprechte interesse een vraag stelt of advies geeft is er niemand die er over valt. Maar vind de negatieve ondertoon die het topic blijft houden gewoon jammer.

Ik vind advies geven, waarbij de ontvanger zelf kan kiezen hier wel of niet wat mee te doen, lang niet zo erg als een preek afsteken.
Laatst bijgewerkt door Chaos op 04-12-12 15:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 15:53

En om het verhaal een andere wending te geven... wat vonden jullie van mijn nijntjes inmiddels een pagina terug ; )

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 15:57

Denise1984 schreef:
Zijn de pootjes vies? Hebben ze snotneusjes? Dan zou ik naar de da gaan. Hebben ze dat niet is misschien het hooi te stoffig of misschien zit er een strootje in de neus dwars.
Mijn 2 nieste ook constant maar hadden geen snot. Geef nu hooi wat ik vochtig maak met een plantenspuit en nu is het over.

Heb nog een paar leuke foto's van vorige week.
http://i218.photobucket.com/albums/cc93 ... 134346.jpg
http://i218.photobucket.com/albums/cc93 ... 134002.jpg
http://i218.photobucket.com/albums/cc93 ... 134722.jpg

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 15:58

Zijn die groot Denise?

Heb je er nou een hindernis bij staan? :D :D

Dess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-12 15:58

Chaos schreef:
Denise1984 schreef:
Zijn de pootjes vies? Hebben ze snotneusjes? Dan zou ik naar de da gaan. Hebben ze dat niet is misschien het hooi te stoffig of misschien zit er een strootje in de neus dwars.
Mijn 2 nieste ook constant maar hadden geen snot. Geef nu hooi wat ik vochtig maak met een plantenspuit en nu is het over.

Heb nog een paar leuke foto's van vorige week.
http://i218.photobucket.com/albums/cc93 ... 134346.jpg
http://i218.photobucket.com/albums/cc93 ... 134002.jpg
http://i218.photobucket.com/albums/cc93 ... 134722.jpg

Zijn dat Rex konijnen ? :)

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 16:01

Ja dat was ook eerste wat ik dacht. Maar gezien mijn weinige kennis van konijnen rassen zei ik het maar niet hardop. :')

Dess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-12 16:04

Chaos schreef:
Ja dat was ook eerste wat ik dacht. Maar gezien mijn weinige kennis van konijnen rassen zei ik het maar niet hardop. :')

Op stage hebben we ook Rex konijnen, lijken precies alleen op stage zijn ze juist super klein haha!

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 16:19

Dit zijn idd Rexen. En een hindernis.. ze zijn gek op springen. Hoewel ze het omgooien ook leuk vinden haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 16:20

Chaos schreef:
Ik vind jouw reacties wel!!!!! overdreven, want dat is met alle dieren zo. Echt niet alleen met konijntjes. Je kunt een hele preek houden (dit topic zelfs al vaker als een keer) maar dat helpt toch geen reet. Behalve dat je mensen tegen je in het harnas jaagt wat als bedrijf zijnde (opvang, notabene) absoluut onproffesioneel is.

Daar komt nog eventjes bij dat je niet voor mij moet gaan denken. Ik weet meer over opvangen, verwaarlozing en mishandeling, wet en regelgeving dan dat jij denkt. ;)

Voor een ieder geld dat hij zelf mag weten of hij wil fokken (of vermeerderen, is hetzelfde) met zijn dier, in de wet word dit immers ook niet tegengehouden.

Dus een goed bedoeld advies is hartstikke leuk en aardig, maar als je verder gaat dan dat heb je grote kans dat je het tegenovergestelde bewerkstelligt.

En ja, er is een overschot aan konijnen, net als een hoop andere dieren.

Wat flauw weer, omdat het elders ook gebeurt met andere dieren, dan is het maar goed?

Juist als je zoveel weet van konijnenopvang had ik wel een andere insteek verwacht dan positief tegenover pretnestjes staan. Door juist mensen erop te wijzen, vind ik een stuk professioneler dan het goedkeuren, omdat het ergens anders ook gebeurt.

Tuurlijk iedereen moet weten wat die doet, alleen tussen mogen en of het verstandig is om te doen, ondanks dat het mag, tja.

Fijn dat jij het overdreven vind, een hoop anderen niet. Kun je net zo goed ook zeggen dat konijnenhandel bij de dierenwinkels een goede zaak is, want ze verkopen er ook parkieten en goudvissen, dus moet kunnen ;)

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 16:24

Laatst bijgewerkt door Denise1984 op 04-12-12 16:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 16:24

Mooie konijnen Denise1984!

Geweldig die hindernis, ik heb het ook eens geprobeerd, maar springen doen ze niet, alleen omgooien. Ik heb wel een topper, die springt over 1.10 m. Helaas is dat de omheining, dus niet handig :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 16:25

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 16:26

Haha nee idd daarom zit er bij mij een net over en nog eens vast met draad erdoor en op sommige stukken knijpers. Anders springen ze er gewoon tussendoor.

Dess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-12 16:31

Mijne springt altijd op dozen, maakt niet uit hoe hoog ze krijgt het altijd voor elkaar om er op te komen hihi

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 17:41

Mindim, je begrijpt me verkeerd!!

Ik ben helemaal niet voor verkoop in dierenwinkels, broodfok, pretnestjes, etc.
En ik vind ook niet dat omdat er dieren zijn die het slechter hebben het allemaal geen reet uit maakt, dan deed ik niet zo veel moeite voor mijn beesten.

De manier echter waarop gereageerd wordt vind ik verre van netjes, en ja, zeker wanneer je ook zakelijk Bokt kun je enigszins je reacties nuanceren. Want zoals ik straks ook zei, ik snap heel goed wat men bedoelt, ik deel die mening ook grootendeels, maar je kunt het op andere wijze naar voren brengen.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 17:42

Mindim schreef:
Mooie konijnen Denise1984!

Geweldig die hindernis, ik heb het ook eens geprobeerd, maar springen doen ze niet, alleen omgooien. Ik heb wel een topper, die springt over 1.10 m. Helaas is dat de omheining, dus niet handig :')

ECHT??!! :oo

My god!

Mijne springen op hun huisje, maar die is niet zo hoog. :')

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 17:43