BARF

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Re: BARF

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 15:55

Bij Tessa zie ik de laatste tijd dat ze met andere onzekere honden niet meer leuk samenspeelt. Dan gaat ze extreem de baas uit lopen hangen... Wel jammer, want daarvoor was het los idd met iedereen leuk. Hoewel het met kleine hondjes wat minder was, daar is ze te lomp voor :P

Ja een jachtlijn, met dubbele stop, anders heb je een hele grote slipketting ;) Ik vind het ideaal lopen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 16:12

Ja lijkt me vooral handig als je met meerdere honden loopt die alleen incidenteel even aangelijnd worden.
Ik loopt dus ook met 2 of 3 honden en het aanlijnen is dan altijd geklungel, bovendien loopt het irritant met 3 grote lijnen om je nek.
Ik had het al wel meer gezien maar wist niet of het een naam had.

Jammer dat het met Tessa achteruit gaat, Baruch wordt juist weer beter nu. Die heeft toen hij jong was een aversie ontwikkelt tegen kleine hondjes en na zijn castratie heeft hij 2 keer heel lelijk uitgevallen tegen een oliebol. Dus hij heeft 3 jaar lang geen kleine hondjes van dichtbij gezien en nu heeft een vriendin van me dus heel veel honden en ook 2 oliebol's dus ik dacht, ik moet het gewoon eens proberen. Scheelt ook dat hij wel heel goed te corrigeren is, als ik maar op tijd ben. We hebben bij haar dus 1,5 uur door het bos gewandeld en dat ging super, 2 kleine momentjes gehad maar daar was ik op tijd bij en hij bond meteen in. Een van de oliebol's vond hem erg intressant en heeft de halve wandeling zo'n beetje tussen zijn achterpoten gelopen en dat boeide hem totaal niet. Dus ik heb weer meer vertrouwen in hem gekregen dat hij ook prima met kleintjes kan.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 16:15

Ik probeer Tessa uit zo'n situatie te halen, want dat mag ze niet. Alleen als ik corrigeer, wordt zij heftiger. Erg lastig dus. Je hebt zeker geen foto van oliebol tussen zijn achterpoten? :D

Ja, je maakt van die lijn een lasso en gooit hem om en propt hem tussendoor in je jaszak!

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-13 16:16

menutjes van vandaag:

jolie krijgt nu 1320 gram verdeeld over 3 x per dag. 20% vleesbot
vanmorgen nog een eendennek, konijnenvlees en lamslever
kokosolie en banaan/havervlok mixje

vanmiddag bio kiprugstukje (wat een kleine hapjes bot nu haha) hertenvlees en bio runderhart
plus groenten

vanavond weer bio kiprugstukje, hertenvlees en runderhart en dan nog weer koolhydraat en yoghurt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 16:17

Vandaag weer even bij de islamitische slager geweest...
Kreeg zomaar korting van 'm (hij ziet me daar zo vaak binnenlopen...) :)

Kan ik vanavond helemaal gratissssss aan een kalfsbiefstukje.
Terwijl de hondjes genieten van lammetjes.

Oef, ben wel "into" de jonge dieren vandaag... Shame on me.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 16:17

Ohja, Tessa krijgt vandaag een uitprobeer KVV haas van BP. Ik heb altijd wat kvv op voorraad voor de 'gee tijd' dagen en wil deze even testen. :D

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-13 16:25

zo jij hebt geluk femke! :D lekker hoor!

helemaal haas mwm?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 16:26

Ja, helemaal haas, geloof ik? Was een proefpakje en keurig in bakjes en gelabeld wat erin zit. Ik kijk straks even wat er precies inzit!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 16:33

MyWishMax schreef:
Ik probeer Tessa uit zo'n situatie te halen, want dat mag ze niet. Alleen als ik corrigeer, wordt zij heftiger. Erg lastig dus. Je hebt zeker geen foto van oliebol tussen zijn achterpoten? :D

Ja, je maakt van die lijn een lasso en gooit hem om en propt hem tussendoor in je jaszak!

Nee helaas niet, zal het de volgende keer proberen.
Op een gegeven moment draaide hij zich dus om en liep die oliebol omver, die schrok en ging in de verdediging en dan weet baruch dus niet hoe hij moet reageren. Maar ik stond er pal naast en bij mijn eerste 'hé' keek die me meteen heel dommig en onschuldig aan, mag niet? ok.
Supertop, ik was echt heel blij met hem.

Corrigeer je misschien te laat of te heftig? En waar sta je als je corrigeert? Achter haar?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 16:52

Nee, Tessa is vreselijk onzeker en op de kleinste correctie wordt ze heftiger. Zij heeft correcties gekoppeld aan andere honden en als die weg zijn, krijgt ze geen correcties. Dus als we haar corrigeren als ze met andere honden bezig is, wil ze ze wegjagen. :+ Nu mag ze voorlopig niet met vreemde honden los tot het met de gedragstherapie aan de lijn goed gaat, daarmee zijn we aan het proberen haar onzekerheid weg te halen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 17:11

Ah zo, probeer eens met wat lekkers dan, stukjes gerookte kip ofzo.
Als ze te heftig wordt haal je even je hand (gebalde vuist met lekkers erin) voor haar neus langs dat ze de geur ruikt en daardoor afgeleid wordt (maar zo dat ze niet meteen eten ziet). Dan niet meteen voeren maar zorgen dat ze eerst even oogcontact met je maakt en rustig is en dan geven.
Op een gegeven moment kun je dat weer koppelen aan de correctie (correctie, afleiding, goed gedrag, beloning)
Maar je hebt een gedragstherapeut, die zal je vast ook genoeg goede tips geven :)
Hopelijk gaat het snel beter.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 17:18

Ze pakt geen eten aan, ziet alleen de andere hond en fokt zich zo op dat al het andere lucht is. Ze krijgt dus pas iets lekkers als ze uit zichzelf zich omdraait en naar ons kijkt, want ik kan een biefstuk voor haar neus houden, maar dat hoeft ze niet. We zijn nu helemaal niet aan het corrigeren, maar juist aan het belonen als ze stopt en naar ons toedraait. Werkt eigenlijk verbazend goed.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-13 17:26

gaat heus helemaal goed komen hoor merel! je hebt goede hulp :)

zijn jullie klaar voor wat ontploffings gevaar.....

:D :D :D
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 17:32

Ahhhh dikkie! :+:

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 18:19

MyWishMax schreef:
Ze pakt geen eten aan, ziet alleen de andere hond en fokt zich zo op dat al het andere lucht is. Ze krijgt dus pas iets lekkers als ze uit zichzelf zich omdraait en naar ons kijkt, want ik kan een biefstuk voor haar neus houden, maar dat hoeft ze niet. We zijn nu helemaal niet aan het corrigeren, maar juist aan het belonen als ze stopt en naar ons toedraait. Werkt eigenlijk verbazend goed.

Das wel ernstig.
Dan moet je juist iets hebben wat heel sterk ruikt, hond kan geen nee zeggen tegen de neus ;)

essie; als ze er zo bij ligt lijkt ze helemaal enorm. Hoe lang moet ze nog?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 18:49

Geloof me, Tessa zegt tegen alles nee op zo'n moment. ;) Ik heb met 1000 verschillende dingen gelopen, maar niks. Maar ik wil haar ook niet overhalen dmv voer, ik wil dat ze uit zichzelf komt, omdat ze weet dat bij ons komen belonend en veilig is. Dan gaat die focus eraf en heb ik niks extreems meer nodig. Het voordeel is dat het doorwerkt, niet alleen met andere honden, maar in de hele omgang.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 20:49

Ja ik geloof je hoor, ik denk alleen mee ;)
Ik snap dat je wilt dat het uit haarzelf komt, maar op het moment dat ze zo gefocussed is kun je haar dat niet kwalijk nemen, iets moet haar uit die trance halen.
Bij Baruch is voer het enige wat werkt en hij houd nu zo ontzettend veel van ons :')
En het is niet eens dat we hem continu voeren, het is gewoon de geur waardoor hij ineens de andere hond totaal vergeten is.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 20:51

Hier is het gewoon afwachten, niks zeggen, niet aankijken, niet aanraken tot ze stopt. Dus wij staan heel droog de andere kant op te kijken, tot ze een seconde stopt en dan belonen. :+

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 20:54

Maar wat doet ze dan? Ze zit aan de lijn bedoel je?
Bij Baruch is het enkel als hij losloopt tricky, hij gaat staren en wanneer de andere hond nog ver is kan ik hem terugroepen, anders moet ik maar hopen dat hij niet gaat. Hij staat dan echt te staren, gefixeerd, als ik naar hem toe loop en/of corrigeer is dat het startsein voor hem en als ik afwacht gaat hij ws alsnog.
Als hij aan de lijn loopt is er geen probleem tot de andere hond binnen 3 meter afstand komt.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 20:59

Aan de lijn ja, los mag ze nu ff niet(Ook omdat ze de hier vergeten is hoor). Haha bij ons is het 20 meter aan de lijn en los is ze weg zodra ze een stipje ziet.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 21:05

Waar komt dat gedrag vandaan dan? Heb je haar altijd al gehad?

Baruch heeft net heerlijk gesmuld van kipkarkassen, katjes weer lekker jaloers.
Ga nu een eind fietsen met ze, hopelijk houd ik het vol :P

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 14:33

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 14:57

Handige tips voorbij zien komen.
Hier ook eentje die uitvalt naar andere honden of mensen, bij haar is het ook puur angst.

Hoe is het nu met Jolie?
Wat een buik heeft ze!

Ik was te laat met bestellen 2 weken geleden ( ze komen hier om de week, zaterdags) , nu had ik nog voor een week liggen maar deze week was het toch echt op. Wat kippenvlees gehaald en orgaan en nog wat KVV gehaald die ik hiervoor ook voerde (Rodi) nou 2 keer kotsen en ze beginnen weer te verharen. Blij dat ze morgen weer barf hebben dit gebeurt me niet nog een keer. Nu weet ik dat ze alleen de even weken komen :Y)

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 16:01

Leuk topic inderdaad Sonja.
Toen wij met onze honden bij de da waren werd er ook vreemd gereageerd op barf.
Leken niet eens te weten wat het was? Vroegen zelfs of je dan ook orgaan voerde? En of de katten wel bot kunnen eten? Onze ene hond was er voor een gebitsbehandeling, hij had ontstoken tandvlees. Toen ik zei dat hij zijn tanden nu wel schoon zou houden met barf, werd er gereageerd met dat er nu inderdaad wel andere enzymen in het speeksel zaten. En ondertussen voerde ze onze bange hond dental snoepjes voor de kat en kregen we van die Pedigree dentasticks mee :')

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 17:24

Essie, hoe is het met je koninginnetje? :D

Hanneke, welkom hier! Bekend verhaal van de DA, ik ben nu DA-loos...

Het menu vandaag is hier ook erg simpel: Xerox eet zwaar bevleesd konijnkarkas van de Degomeat (waar tot mijn vreugde de lever, niertjes en hart-long nog in bleken te zitten) met worteltjes en Yuko eet konijnkarkas met paardenvlees en konijnennier + lever met courgette.

Hebben jullie trouwens nog inspirerende tips voor me? In Yuko's zomermenu wil ik 1x per week nekken voeren (nu krijgt hij alleen karkas, beetje slecht), maar geen kipnekken. Eendennekken heeft hij vorig jaar al gehad en ik zou wel weer iets nieuws willen proberen. Alleen heb ik van kalkoennekken gehoord dat ze knetterhard zijn. Iemand nog een origineel advies? :D