Tegenstanders vers vlees voeding

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LecyTinker

Re: Tegenstanders vers vlees voeding

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 16:05

Kimmy, ik ben alleen van mening nou dat KVV in opkomst is, dat er veel verkopers het verkopen onder het mom van KVV, maar het gewoon vlees is. Snap je wat ik bedoel? Vee eigenaren verdiepen zich er niet in, die lopen gewoon het woord achterna.

Ja, in Australie kregen de honden elk deel van het dier. Vaak werd er speciaal ene geslacht voor de honden. Dan ging het in de koelcel en dan hadden we weer een tijdje eten voor ze. Wat jammer was voor mijn hond, want zowel schaap als kangoeroe bevatten erg veel vet in hun vlees en dat kon hij allebei niet hebben. Dus helaas was het voro hem toen wel gewoon hondenbrokken en blikvlees ( wat een kapitaal kostte, omdat het speciaal naar de station vervoerd moest worden).

Van die schenkels bij mijn komt nog behoorlijk wat vlees af hoor. Dus ze hebben varken en koe, elke dag. Maar idd niet genoeg. Dus ben nog zoekende. Hoewel ik al 20 jaar eigen honden heb, dus ze zullen het best redden bij mij _O- (zeg ik over mijn tonnetje ronde vetkleppen).

Die van smulders kocht ik altijd als lekkernijtje voor de honden, maar ze zijn er niet dol op.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 16:17

juíst doordat kvv zo in opkomst is,komen er steeds meer zeer goede merken kvv op de markt,je kan zelfs hele gemalen prooidieren kopen ( www.allanimal.nl) als je het niet zou vertrouwen wat producenten in hun kompleetvoer zouden stoppen,maar ook bij allanimal geldt minimaal 5 diersoorten voeren om aan alle vitamines en mineralen te voldoen :j

vind het super fijn dat er zoveel keuze is tegenwoordig :j :) ,vroegah,zeg een jaartje of 30 geleden was er amper keuze uit kvv soorten,maar tegenwoordig is er voor ieder wat wils te vinden,alleen zal iemand zich even moeten verdiepen welke kvv het meeste aanspreekt,en niet te vergeten,welke kvv de hond ook blij mee is,want die van mij bijvoorbeeld eten echt niet alles :n

en nu zullen je honden het zeker nog prima doen op wat je geeft,ik zeg alleen dat als je dit blijft voeren dat je in de toekomst zo tekorten zou gaan krijgen vanwege het voeren van teveel orgaan vlees en te weinig spiervlees.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 16:20

goede vriendin van mij is DA en die gaat me recepten sturen, dus komt allemaal wel goed. Hoop alleen nog steeds een brok te vinden die werkt en dan ben ik van al het gedonder af.
Want KVV moet in de vriezer of moet ik elke dag vers gaan halen. Geen vriezer ruimte en geen mogelijkheid om elke dag KVV te gaan halen ook. Dus brokken zijn dan toch het meest ideale om te voeren voor mij.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 16:32

daarom zei ik al,reageerd ie ook zo op orijenbrokken? die zijn nl graan vrij

een ander alternatief is renske/nature diet wat buiten de koelkast gehouden kan worden maar gestoomd vlees is en ip beter is als brokken...

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 16:59

kimmy, granen kunnen het niet zijn, want pasta is ook een graan en daar hebben ze geen last van!

Denk je dat ik in het franse gedeelte van belgie ook maar iets in die richting ga vinden? _O-

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 18:02

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 18:06

Zijn er ook mensen die alleen maar smuldier voeren?

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 18:14

Kimmy, ik vind dat wel erg duur hoor. Ik houd van mn hond, maar als dat betekend dat ik mn huur niet meer kan betalen en we in een kartonnen doos moeten gaan wonen, dan denk ik dat we er ook weinig mee opschieten.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 18:20

tis niet het goedkoopste voer,maar hoeveel eet je beagle dan??

als je 400 gram ( 1 bakje) per dag geeft zou je rond de 35 euro per maand zitten als je nature diet zou voeren...ik weet niet of dat duur is...( met 6 grote honden en gemiddeld 350 euro per maand aan voer kwijt zijn,klinkt dat errug goedkoop in mijn oren nl :') )

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 19:20

Is Prins dan wel een goed merk?
Ik kende het niet, en bij de dierenwinkel wat dit het enige merk daarin.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 19:25

Prins is een goed merk, ja.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 19:25

Kimmy, beagle van +20 kilo en een duitse herder van + 40 kilo. Ik houd ze beide op hetzelfde voer om ruzies te voorkomen.
En wees eerlijk, 350 euro per maand ligt ver boven het gemiddelde wat mensen uitgeven aan hondenvoer per maand. Dat ligt iig niet binnen mijn budget.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 19:45

MyWishMax schreef:
Lastig _O- Nouja, vooral het in je eentje bestellen/verzamelen vind ik lastig. Moet nog mensen vinden in de buurt die mee willen bestellen.

Kijk je nog mee op bp? En had je je nog gemeld in de verzamelgroep daar? Dat scheelt echt voor mij :D

yv_on

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 22:10

je kan toch ook barfen? op www.voerwijzer.com staan handige tips en en veel info
dan kan je goedkoper en je leert het zelf op een goede manier samen te stellen zodat je het echt compleet maakt

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 22:17

ik heb niet alle 34 pagina's gelezen, maar onderzoek heeft ook aangetoond dat het niet erg is als een hond een tijdje onvolledig voer krijgt. Wat wel weer slecht is als honden in de groei, teveel botten krijgen in verhouding tot ander vlees.
Er is niet 1 goede manier denk ik, maar ik ben zelf ook groot voorstander van vlees, maar voer ook nog een brok bij. Wij voeren greenheart.
ik zelf ben niet enthousiast van RC, heb er bij mijn eigen honden, geen goede ervaringen mee. Ben enkele jaren terug in de fabriek van RC geweest, in frankrijk, ik ben niet overtuigt!

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 00:50

lecytinker..als ik jou verhaal zo lees vermoed ik een allergie voor de mijten die in brokken zitten. Hebben heel veel honden last van.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 06:44

@Joyfordogs... dank je voor de bevestiging. Mijn vriendin die DA is had et me ook al verteld dat het niet zo erg was, maar dat ik dan wel naar iets anders moest zoeken of suplementen. Dus ik ben nog aan het rondkijken.

@Romana Het vreemde is dat mn duitse herder ook vaak likt. Maar die heeft ook last van hotspots. Dus dat neem ik minder serieus. Mn Beagle die wordt gewoon gek van de jeuk en loopt hele dagen onder mn bed door (omdat die net de hoogte heeft dat het over zijn rug schuurt als hij eronder door loopt) en dan wordt hij zo nerveus dat hij dus rillend en piepend ergens in een hoekje zit. Maar als ik hem alleen min zelfgemaakte eten geef, dan doet hij dat niet. En is hij ook een vrolijkere hond in het algemeen ( kwisspelt veel meer)

Hij is wel getest op allergieen en volgens de DA had hij maar een heel erg kleine verhoging in zijn bloed, wat niet op serieuze allergieen duiden.

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 07:31

ik ga nog wel eens naar lezingen enzo, de laatste was voor dierenartsen en gedragstherapeuten. er waren veel sprekers, er zaten onderzoeken bij die ik echt waardeloos vond, ging over bepaalde supplementen om stress bij honden te verlagen, kwam dan bv uit een onderzoek uit,, dat ze eigenlijk niet wiste of het hielp, maar dat het geen kwaad kon. haha,
maar er was dus ook onderzoek gedaan naar voeding en hoe erg het dus is als een hond geen volledig voer krijgt.
Dus als je eens een paar dagen pens geeft, is er niets aan de hand.
ik weet niet hoe het met jullie is, maar ikzelf eet wel gevarieerd maar let niet dagelijks op of ik alles van de schijf van 5 binnen krijg ;)
ik vind dat het voer in hondenland echt is doorgeslagen. Honden zijn in staat om dat wat ze nodig hebben, uit hun voeding te halen, en ja, er zijn altijd uitzonderingen.
Extra's zoals groente en fruit is imo, echt onzin. Met supplementen bijvoeren zou ik erg voorzichtig zijn.

@lece tinker, je kunt ook een allergie test laten doen bij een dermatoloog, of een onderzoek, ben ff de naam kwijt, bij een natuurgeneeskundige om zo uit te laten zoeken of hij een allergie heeft, uit het bloed kunnen ze niet voldoende informatie halen op dat gebied.
er zijn veel honden allergisch voor kip, tegenwoordig, ook niet helemaal gek als je ziet wat er allemaal in kippen word gespoten.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 08:14

@Joyfordogs. k heb geinformeerd, maar mijn DA stuurde me door naar de universiteit en daar heb ik een gesprek gehad en kwamen we erop uit dat mijn eerste consult en testen uit kwamen op 300 euro en dat daaruit nog niets opgemaakt kon worden, alleen maar dingen uitgesloten konden worden.
Ik zit echt niet op mijn geld, maar mijn vorige roedel heeft me echt klappen met geld gekost elke maand (elboog dysplasie en de ander was van de 120 dingen waarop ze getest was voor meer dan 100 zwaar allegisch. Maar wist al bij aankoop dat dat een zorgenhondje was.) voor 12 jaar lang. Nou wil ik niet dat mijn honden lijden, maar op deze manier hebben ze nergens last van. Zo heeft mijn beagle ook niet meer met zijn hoofd geschud, wat hij ook steeds vaker ging doen ( soort van shaking head syndroom).
Dus ik kan alleen maar concluderen dat het ech door de voeding komt en ik ze maar beter op eten kan houden met zo min mogelijk kleur en conserveringsstoffen bevat.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 08:49

Sonja89 schreef:
MyWishMax schreef:
Lastig _O- Nouja, vooral het in je eentje bestellen/verzamelen vind ik lastig. Moet nog mensen vinden in de buurt die mee willen bestellen.

Kijk je nog mee op bp? En had je je nog gemeld in de verzamelgroep daar? Dat scheelt echt voor mij :D

:j September weer bestelling waaraan ik meedoe!

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 08:52

LecyTinker schreef:
@Joyfordogs. k heb geinformeerd, maar mijn DA stuurde me door naar de universiteit en daar heb ik een gesprek gehad en kwamen we erop uit dat mijn eerste consult en testen uit kwamen op 300 euro en dat daaruit nog niets opgemaakt kon worden, alleen maar dingen uitgesloten konden worden.
Ik zit echt niet op mijn geld, maar mijn vorige roedel heeft me echt klappen met geld gekost elke maand (elboog dysplasie en de ander was van de 120 dingen waarop ze getest was voor meer dan 100 zwaar allegisch. Maar wist al bij aankoop dat dat een zorgenhondje was.) voor 12 jaar lang. Nou wil ik niet dat mijn honden lijden, maar op deze manier hebben ze nergens last van. Zo heeft mijn beagle ook niet meer met zijn hoofd geschud, wat hij ook steeds vaker ging doen ( soort van shaking head syndroom).
Dus ik kan alleen maar concluderen dat het ech door de voeding komt en ik ze maar beter op eten kan houden met zo min mogelijk kleur en conserveringsstoffen bevat.

ik weet niet waar je precies woont in het franse gedeelte.maar ik woon er ook maar kort bij de nl grens en ik haal mijn voer in nl.
in belgie kun je wel kvv duck kopen.en natudog.nl bezorgt ook het bezorgen koste mij 5,-
ik weet ook niet wat jij duur vind met mijn 2 honden safford 22kg en aussie van 18kg was ik voorheen 80,- per mnd kwijt aan natudog ongeveer.nu met rodi en smuldier ongeveer de helft.carnibest is ook over de grens makkelijk te krijgen,maar zul je rond de 100,- per mnd zitten.met duck ben je ook wel rond de 80/100,- kwijt.
wil je toch brokken proberen die goed zijn dan heb je orijn vind je dat toch te duur dan heb je acana en taste of the wild.orijen en acana haal ik bij de dierenzaak in stein,maar alle 3 demerken kun je ook bij zoopluskrijgen en bestellen.van deze brokken voer je minder en honde poepen minder.dus in princiepe ben je vaak niet duurder uit.

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 09:24

even een vraagje, ik wissel barfen af met duck voeren, op dit moment voer ik weer even duck, nu zijn er van 2 smaken (lam en rijst (de oranje) en nog een andere...ben de naam kwijt...de paarse) 'nieuwe formules' gemaakt...wat een platte troep! ik laat de plakke ontdooien in een tupperware bakje, maar je kan als ze ontdooit zijn de plakken niet meer optillen zeg maar, het valt gewoon allemaal uit elkaar en het lijkt dan net al een keer gegeten! ook enorm veel vocht/bloed? Het ziet heel rood, een hele laag staat er in het bakje. Heel lastig, want ik ontdooi 5 plakken ineens, maar je kan ze dus niet meer per plak verdelen als dat eenmaal ontdooit is...dus ik zou alles apart moeten ontdooien, voor elke plak een bakje, als ik ook wil dat het vocht ervan verdeeld is... is dat met de duck in nederland ook zo? Weet er iemand hier meer over?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 09:41

Zinn schreef:
even een vraagje, ik wissel barfen af met duck voeren, op dit moment voer ik weer even duck, nu zijn er van 2 smaken (lam en rijst (de oranje) en nog een andere...ben de naam kwijt...de paarse) 'nieuwe formules' gemaakt...wat een platte troep! ik laat de plakke ontdooien in een tupperware bakje, maar je kan als ze ontdooit zijn de plakken niet meer optillen zeg maar, het valt gewoon allemaal uit elkaar en het lijkt dan net al een keer gegeten! ook enorm veel vocht/bloed? Het ziet heel rood, een hele laag staat er in het bakje. Heel lastig, want ik ontdooi 5 plakken ineens, maar je kan ze dus niet meer per plak verdelen als dat eenmaal ontdooit is...dus ik zou alles apart moeten ontdooien, voor elke plak een bakje, als ik ook wil dat het vocht ervan verdeeld is... is dat met de duck in nederland ook zo? Weet er iemand hier meer over?

duck is overal het zelfde.ik vind de duck nu dus zonder gluten de kip kompleet (is oranje) stukken beter veel sappiger en inderdaad je kunt het minder goed oppakken.maar nu zitten er wel geen granen in waardoor het net karton leek.geloof dat de andere varianten nog niet zijn aan gepast en er nog gluten in zitten deze zijn wel nog droog en goed op te pakken.ik vind duck zelf een van de mindere kvv maar als ik dus niks heb is dat de enige die ik snel om de hoek kan krijgen(in belgie is vooral duck te krijgen,andere kvv moeilijk).maar ik ben blij met de veranderingen van de kip kompleet nu de andere nog

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 09:50

ohja, kip dan, ik weet de namen niet zo, alleen de kleuren (wij noemen alles bij de kleur omdat mijn vriend er anders niet aan uit kan :P ) Mja, mijn dieren verdragen gluten, dus voor mij is het er alleen slechter op geworden, vooral omdat ik dus af en toe kvv voer omwille van het gemak. In gebruik is dit echt niet handig. de paarse versie is ook veranderd. Ik vind het echt verschrikkelijk, dit zijn 2 komplete versies die voor mij afvallen, mijn vriend vindt die platte troep ook verschrikkelijk om te voeren. Minder goed oppakken is zacht gezegd, ik had alleen aan bak vol smurrie over als het ontdooit is en je moet op de gok gaan voeren. Die plakken waren juist ideaal omdat je ze zo in 2 of in 4 stukken 'breken', snel, gemakkelijk en proper. Met die nieuwe formules is het een gedoe...dan is barfen gemakkelijker. Als de andere ook verandere, heb ik geen opties meer dan altijd te barfen en alleen in noodzaak duck te voeren...iets anders is hier idd ook niet zo snel te krijgen, maar duck was zo gemakkelijk en ze doen het er goed op... *zucht*

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 10:30

Zinn schreef:
ohja, kip dan, ik weet de namen niet zo, alleen de kleuren (wij noemen alles bij de kleur omdat mijn vriend er anders niet aan uit kan :P ) Mja, mijn dieren verdragen gluten, dus voor mij is het er alleen slechter op geworden, vooral omdat ik dus af en toe kvv voer omwille van het gemak. In gebruik is dit echt niet handig. de paarse versie is ook veranderd. Ik vind het echt verschrikkelijk, dit zijn 2 komplete versies die voor mij afvallen, mijn vriend vindt die platte troep ook verschrikkelijk om te voeren. Minder goed oppakken is zacht gezegd, ik had alleen aan bak vol smurrie over als het ontdooit is en je moet op de gok gaan voeren. Die plakken waren juist ideaal omdat je ze zo in 2 of in 4 stukken 'breken', snel, gemakkelijk en proper. Met die nieuwe formules is het een gedoe...dan is barfen gemakkelijker. Als de andere ook verandere, heb ik geen opties meer dan altijd te barfen en alleen in noodzaak duck te voeren...iets anders is hier idd ook niet zo snel te krijgen, maar duck was zo gemakkelijk en ze doen het er goed op... *zucht*

jij niet blij ik wel blij ;) dan ben ik benieuwd of de paarse nieuwe variant(lam rijst) hier nu ook dan in de winkel ligt.mijn honden kunnen ook tegen gluten maar ik voer het liever niet