Gevaarlijke en potentieel gevaarlijke honden niet op straat.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 00:30

easygoing schreef:
Citaat:
Maar het merendeel van de eigenaars gebruiken de hond anders als waar ie voor bedoeld is.

Is dat zo? Of komen alleen de bijtgevallen in het nieuws en niet de honden die het geweldig doen in de maatschappij?
Ik vraag me af waarop jij baseert dat het merendeel hun honden verkeerd gebruiken?

Ik hoor regelmatig klachten over eigenaars van dit soort honden. Mijn kennis had laatst een nest en je wilt niet weten wat voor een aso's daar op af kwamen. Hij heeft hele goede redenen moeten verzinnen om geen pups aan die gasten mee te geven. Totaal verkeerde motivaties.

En ik basseer me ook nog op andere gegevens die ik voor me wens te houden.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 00:32

Dat ben ik met je eens my_precious :j Mijn man laat na zijn werk wel eens de honden uit (2 rotts) en heeft dan een joggingbroek aan, petje op, Nike Air Max aan en is zelf 27 jaar oud en heeft 1 compleet getattoeerde arm... ik moet dan altijd wel lachen want hij ziet er dan compleet tokkie uit :+

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 00:33

Nuage schreef:
My_precious je maakt wel een potje van je quotes zo :+

haha ik had het in de gaten.
doe geen quotes meer maar gewoon @ .... is makkelijker denk ik

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 00:35

Nuage schreef:
Dat ben ik met je eens my_precious :j Mijn man laat na zijn werk wel eens de honden uit (2 rotts) en heeft dan een joggingbroek aan, petje op, Nike Air Max aan en is zelf 27 jaar oud en heeft 1 compleet getattoeerde arm... ik moet dan altijd wel lachen want hij ziet er dan compleet tokkie uit :+

hahahaha dat doen wij ook hoor savonds laat enne ik heb ook tattoo's en mijn man ook lijkt aso misschien dat wij dan daarom ook maar bij de aso's horen.

dus misschien moeten we een nieuwe naam verzinnen of zo de tokkiepits.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-11 00:39

Ik geloof dat we intussen aalemaal best welopeen lijn zitten,,,,,en zeg dus.....wel terusten...

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 00:41

papagroom schreef:
Ik geloof dat we intussen aalemaal best welopeen lijn zitten,,,,,en zeg dus.....wel terusten...

slaap lekker

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 00:46

slimmerik schreef:
Ik hoor regelmatig klachten over eigenaars van dit soort honden. Mijn kennis had laatst een nest en je wilt niet weten wat voor een aso's daar op af kwamen. Hij heeft hele goede redenen moeten verzinnen om geen pups aan die gasten mee te geven. Totaal verkeerde motivaties.

En ik basseer me ook nog op andere gegevens die ik voor me wens te houden.

Juist je hoort alleen klachten over de foute types maar hoor je ook ooit complimenten over de goeie? Nee he want mensen zien alleen de negatieve kanten van zo beetje alles dus ook over deze honden.
Dat is een heel vervelende eigenschap.
Als jouw kennis een goede fokker is geeft hij ze idd niet mee nee alleen denk ik niet dat hij daar hele goede redenen voor hoeft te verzinnen. Gewoon eerlijk en recht voor zn raap is de beste aanpak.

Krijg meer en meer de indruk dat jij alleen van de verhalen die je hoort uitgaat en ik zou je adviseren om eens dergelijke rassen echt mee te gaan maken.

my_precious

Re: Gevaarlijke en potentieel gevaarlijke honden niet op straat.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 00:49

@ easygoing dat idee had ik ook al dat slimmerik alleen de verhalen kent.
bij mij gaan de pups ook niet naar de eerste de beste mensen toe en ik zeg ze gewoon wat ik ervan denk en waarom ik ze geen pup verkoop, wil niet dat mijn puppytjes overal terecht komen waar het niet hoort.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 00:55

my_precious schreef:
@ easygoing dat idee had ik ook al dat slimmerik alleen de verhalen kent.
bij mij gaan de pups ook niet naar de eerste de beste mensen toe en ik zeg ze gewoon wat ik ervan denk en waarom ik ze geen pup verkoop, wil niet dat mijn puppytjes overal terecht komen waar het niet hoort.

Inderdaad zo zou ik het ook aanpakken.
De fokster van mijn Fila is ook zo, die is praat er niet omheen en verzint geen smoezen.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 09:25

NoGo schreef:
Dan word het voor jou tijd dat jij je hond goed onder appel krijgt.
Als je dit niet hebt is een muilkorf voor dit moment verstandig maar ik zou er toch zeer zeker snel mee aan de slag gaan want uit je verhaal blijkt duidelijk dat jij niet de baas over je hond bent.

Wat denk je waar ik al 1,5 jaar mee bezig ben.. |( Jammer dat je het niet begrijpt..
Mijn hond luisterd perfect als we samen lopen. Bij het zien van een hond/kat blokkeert ze.
Ik ga me hier niet meer verdedigen.. Ik weet hoe het zit, doe er alles aan wat mogelijk is maar wordt blijkbaar niet gewaardeerd!

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 09:53

slimmerik schreef:
Vreemd dat de bull of stafford nooit voor pakwerk opgeleid worden..... Terwijl het sùper bijters zijn.....

Goh hoe zou dat komen? Onbetrouwbaar??

Oei oei, iemand die niets kent van rassen!!! Omdat zij een te grote bijtkracht hebben. Die wil je niet leren aanvallen. Een goede pakwerkschool wil zo'n hond gewoon niet opleiden. Dus dan krijg je van die macho's die thuis hun hond dat leren maar een goede pakwerk hond laat ook onmiddellijk los als dat commando wordt gegeven en valt juist NIET of NOOIT aan tenzij de opdracht gegeven wordt.
Trouwens o.a. een bullmastiff is juist geleerd om NIET te bijten, dus daar sta je met je theorie.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 11:03

easygoing schreef:
Juist je hoort alleen klachten over de foute types maar hoor je ook ooit complimenten over de goeie? Nee he want mensen zien alleen de negatieve kanten van zo beetje alles dus ook over deze honden.
Dat is een heel vervelende eigenschap.

Een heel vervelende eigenschap is ook wel dat mensen "aannames" doet. En dat doe jij in dit geval.

Zoals gezegd heb ik een kennis met 3 van dit "soort" honden. Ik kom daar regelmatig over de vloer. Het zijn keurig opgevoede honden en het zijn heerlijke beesten :D Kennis fokt er heel af en toe een nest mee. Hij zoekt dan zorgvuldig een reu uit en vergewist zich ervan dat nakomelingen van betreffende reu ook geen extreem moeilijk opvoedbare dieren zijn. Ook is hij zorgvuldig in het kiezen van de nieuwe baasjes. Maar hij schrikt er steeds opnieuw van hoe gauw het zich "rondvertelt" dat er een nest in aantocht is. Dan heeft ie de een na de andere aso aan de deur. Zijn vrouw zegt dat zo gauw hij niet meer aan huis zou werken, zij niet meer wilt dat er nesten komen omdat ze zich dan gewoon onveilig voelt op eigen terrein.

Duidelijk is wel dat deze mensen daarna vaak hun honden van marktplaats afhalen en zich absoluut niet verdiepen in het ras. Ze zien er immers stoer uit. Een enkeling gaat zich er daarna nog in verdiepen en brengt het er vaak toch goed af hoor....

Kennis woont heerlijk buiten af op een plaats waar zulke honden heerlijk tot hun recht komen en ze zich als een vis in het water voelen. Toch moet hij vaak Nijmegen of Arnhem in met betreffende dieren. Aangelijnd en gemuilkorfd. Niet gemuilkorfd omdat de honden niet te vertrouwen zijn, maar gewoon om rekening te houden met mensen die het niet op dergelijke honden hebben. (dat heet een sociale eigenaar) Honden hebben totaal geen last of ander gedrag bij het dragen van deze muilkorven. Maar kennis redeneert zo: ieder normaal denkend mens wéét wat voor een schade zo'n hond kan aanrichten en men voelt zich niet prettig met zo'n dier in de nabijheid.

Hoor van hem vaak zeer bedroevende verhalen.
Onbekend maakt onbemind maar je kunt het mensen nu eenmaal niet kwalijk nemen ergens bang van te zijn.

Zelf heb ik aardig wat herdershonden gehad en ook rottweilers. Allemaal schatten van beesten, zeer goed onder appèl, maar ook ik haalde het me niet in het hoofd om onaangelijnd met ze buiten mijn terrein te komen.

En ja, ik kom regelmatig in de grote steden en zie daar allerlei wantoestanden met grote en sterke honden. Loslopend, slecht onder appèl en baasjes meesleurend. En váák (niet altijd dus) met een baas in de buurt die uitstraalt: veel spieren weinig verstand.....

En daarom ben ik ook net als velen hier ervoor dat baasjes van grote en sterke honden inderdaad eerst een proef van bekwaamheid afleggen. In wat voor een vorm dan ook......

In goede handen en in juiste omgeving zijn het geweldige dieren :j
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 04-08-11 11:09, in het totaal 1 keer bewerkt

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 11:04

Dana82 schreef:
slimmerik schreef:
Vreemd dat de bull of stafford nooit voor pakwerk opgeleid worden..... Terwijl het sùper bijters zijn.....

Goh hoe zou dat komen? Onbetrouwbaar??

Oei oei, iemand die niets kent van rassen!!! Omdat zij een te grote bijtkracht hebben. Die wil je niet leren aanvallen. Een goede pakwerkschool wil zo'n hond gewoon niet opleiden. Dus dan krijg je van die macho's die thuis hun hond dat leren maar een goede pakwerk hond laat ook onmiddellijk los als dat commando wordt gegeven en valt juist NIET of NOOIT aan tenzij de opdracht gegeven wordt.
Trouwens o.a. een bullmastiff is juist geleerd om NIET te bijten, dus daar sta je met je theorie.

Dat een goed pakwerkschool dergelijke honden niet neemt was mij uiteraard bekend Dana82. ;)

_blue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 11:41

klopt een goede hondenschool neemt een seffert niet aan als pakwerkhond, maar wat jammer toch dat het woord goede hondenschool ook maar een definitie is. hier in de wijk zitten ze met hun stefferts ook op een hondenschool, en zondagmiddag staan ze hier zogenaamt heel stoer te pakwerken op de skeetbaan. zonder wat voor begleiding dan ook, met alle gevolegen van dien!
dit ras had nooit maar dan ook nooit mogen bestaan, je krijgt probleemen met de politie als je een vuurwapen op zak heb ziten, maar mag wel met zon wapen op straat lopen?

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 11:50

@ slimmerik: oké, goed dat je dat weet. Maar ik vond je bericht wat negatief over de bull/dog-achtigen (het zal allicht wat ironisch bedoelt zijn geweest ;) ). Er zijn zoveel verschillende soorten. Er is iemand die zijn argentijnse dog altijd vergelijkt met mijn bullmastiff... daar krijg ik iets van aangezien het twee totaal verschillende soorten honden zijn. Bv: een boxer en een stafford zijn ook twee totaal verschillende honden maar mensen scheren die allemaal over 1 kam. En dan binnen de verschillende rassen heb je zoveel karakters en opvoedingen.
Daarom vind ik het gevaarlijk om bepaalde rassen als "super bijters" te gaan benoemen terwijl dat helemaal niet klopt. En dan krijg je van die toestanden dat men rassen gaat verplichten een muilkorf te dragen.
Vind je dat zelf niet heel erg dat je kennis zijn honden muilkorft omdat mensen er misschien bang van zijn? Als ik een muilkorf zie denk ik juist "oei weer zo'n agressieve hond" en dan pas ga ik een boogje errond. Zou niet in me opkomen om dan te denken "zal een brave hond zijn".

Dat mensen zich niet verdiepen in het ras van hun hond, dat snap ik ook niet. Iemand bij ons in de wijk heeft nu voor de tweede keer een bullmastiff in huis, de vorige was van ouderdom gestorven. Ik kwam ze tegen met haar pup en ze vond het zo grappig dat die pup echt iemand probeert te tackelen. Heb ik haar uitgeled dat een BM werd gebruikt om stropers op te jagen en ze op de grond te gooien en daar te houden totdat de boswachter er was en dat ze daarom in hun spel ook heel dikwlijks proberen je echt pootje te lappen... dat wist zij helemaal niet!!! Dat zoek je toch op? Niet dan? Voor hetzelfde geld zijn BM's gekweekt om te vechten en dat weet zij dan niet... tja...

_blue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 11:54

dana dat zijn dus mensen die vallen voor het uiterlijk maar geen idee heben wat ze in huis halen, dat zijn over het algemeen de riskantsten.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 11:57

ik vindt dat nederlanders eens opgevoed worden over hoe je een ander benadert.. helemaal als honderbezitter zijnde.
Hier ervaring met zo'n 'levensgevaarlijke" hond en die gaat gemuilkorft de straat op.. waarom? omdat een paar andere hondenbezitters niet snappen dat je je hond bij je moet houden en van die kinderen die maar overal op af stuiven. Ik heb liever iemand met een wat gevaarlijkere hond die weet hoe hij er mee om moet gaan, dan al die etterbakken met hun 'lieve' honden waar ik altijd maar last van moet hebben. en dan maar roepen ''ze doen niets'! Ik ben voor de stelling: alles moet aan de lijn tenzij je op hondencursus bewezen heeft dat je hond goed gehoorzaamt.
Maar ik ben zowieso gevaarlijk, want hou van bullen, herders en rotweilers... :)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 11:58

Tegen de honden heb ik niks .... absoluut niet.

Waar ik problemen mee heb zijn de eigenaars. Zie té vaak een hoop onkunde over deze rassen. Ook hier op bokt zie ik stafford/bull en andere sterke hondeneigenaars dingen beweren waar mijn tenen accuut in de 45 graden stand schieten.....

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 12:08

gekvanfleur schreef:
ik vindt dat nederlanders eens opgevoed worden over hoe je een ander benadert.. helemaal als honderbezitter zijnde.
Hier ervaring met zo'n 'levensgevaarlijke" hond en die gaat gemuilkorft de straat op.. waarom? omdat een paar andere hondenbezitters niet snappen dat je je hond bij je moet houden en van die kinderen die maar overal op af stuiven. Ik heb liever iemand met een wat gevaarlijkere hond die weet hoe hij er mee om moet gaan, dan al die etterbakken met hun 'lieve' honden waar ik altijd maar last van moet hebben. en dan maar roepen ''ze doen niets'! Ik ben voor de stelling: alles moet aan de lijn tenzij je op hondencursus bewezen heeft dat je hond goed gehoorzaamt.
Maar ik ben zowieso gevaarlijk, want hou van bullen, herders en rotweilers... :)

Zelf heb ik het gevoel dat je het nogal interessant vindt en dat vind ik nogal gevaarlijk...

Ga je de rollen nu omdraaien? Dat is het enige wat ik voorbij zie komen... De kinderen doen het allemaal, allemaal onopgevoed en de vervelende honden van anderen.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 12:20

Slimmerik, om even terug te komen op je kennis.
Waarom doet hij als liefhebber niet juist zijn stinkende best om zijn honden en dus het ras een positief imago te geven? Door met muilkorf om de straat op te gaan bevestigd hij juist dat negatieve beeld. Als zijn honden gewoon oke zijn dan heeft hij toch ook niets te vrezen?

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 12:22

easygoing schreef:
Slimmerik, om even terug te komen op je kennis.
Waarom doet hij als liefhebber niet juist zijn stinkende best om zijn honden en dus het ras een positief imago te geven? Door met muilkorf om de straat op te gaan bevestigd hij juist dat negatieve beeld. Als zijn honden gewoon oke zijn dan heeft hij toch ook niets te vrezen?

Wel dat vind ik dus ook.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 12:22

MamboBeach schreef:
gekvanfleur schreef:

Zelf heb ik het gevoel dat je het nogal interessant vindt en dat vind ik nogal gevaarlijk...

Ga je de rollen nu omdraaien? Dat is het enige wat ik voorbij zie komen... De kinderen doen het allemaal, allemaal onopgevoed en de vervelende honden van anderen.

Heeft niets met rollen omdraaien te maken wel met gewoon sociaal gedrag van de mensheid, een beetje rekening met elkaar houden.
Als je als baasje van een lastige hond je hond al aan de lijn en dus bij je houd dan zou het voor andere toch niet zo moeilijk moeten zijn om hun honden en kinderen ook bij zich te houden.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 13:22

Helaas vinden sommige mensen het niet nodig om hun kinderen bij hun te houden, die op mijn hond afstormen en willen aaien, voordat ik kan zeggen ''dat zou ik niet doen'' is het al bijna te laat. Hond trekt lip op, kinderen janken en gillen, ouders boos op mij!
Daarom wil ik graag dat zij een muilkorf omheeft, zodat kindertjes ook zien, die hond wil niet geaaid worden. Al kan ze dan toch niks met haar bek.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 13:50

easygoing, we vallen een beetje in herhaling maar wat als de kinderen buiten spelen en jij loopt langs? Kinderen zijn impulsief, dat zijn wij ook geweest, jij en ik. In je leven leer je een hoop zaken, dus ook dat kinderen eerst moeten vragen om een hond te aaien bijvoorbeeld. Maarrrr, kinderen zijn impulsief, nogmaals. Beetje raar dat als je weet dat je hond niet te vertrouwen is, het kind de schuld te geven...

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 13:53

slimmerik schreef:
Wat een vreemde insteek hier:
Iemand die haar hond absoluut niet meer vertrouwd naar andere honden mag geen muilkorf op omdat de hond zich dan niet meer kan verweren.

Een schoothondje wat opgetild wordt voor een aanstormende pitbull moet op de grond blijven om zich op te laten vreten.....

Krom....

En daarom, ik vind dat niet elke hond zich zelf kan verdedigen. Daarom kan je maar beter risco's voorkomen, dan til ik liever mijn hondje op als ik een pitbull of een gelijksoort ras zie. Dat heb ik liever dan dat straks mijn fieffie opgevreten wordt. Honden zijn heus wel afhankelijk van mensen hoor. :j

En over die muilkorf van Macs vind ik ook een goed plan, als zij vindt dat dat een goed idee is... Waarom niet? Zij kent haar hond het beste, en zo voorkom je ook riscico's.