easygoing schreef:Citaat:Maar het merendeel van de eigenaars gebruiken de hond anders als waar ie voor bedoeld is.
Is dat zo? Of komen alleen de bijtgevallen in het nieuws en niet de honden die het geweldig doen in de maatschappij?
Ik vraag me af waarop jij baseert dat het merendeel hun honden verkeerd gebruiken?
Ik hoor regelmatig klachten over eigenaars van dit soort honden. Mijn kennis had laatst een nest en je wilt niet weten wat voor een aso's daar op af kwamen. Hij heeft hele goede redenen moeten verzinnen om geen pups aan die gasten mee te geven. Totaal verkeerde motivaties.
En ik basseer me ook nog op andere gegevens die ik voor me wens te houden.
Mijn man laat na zijn werk wel eens de honden uit (2 rotts) en heeft dan een joggingbroek aan, petje op, Nike Air Max aan en is zelf 27 jaar oud en heeft 1 compleet getattoeerde arm... ik moet dan altijd wel lachen want hij ziet er dan compleet tokkie uit

Jammer dat je het niet begrijpt..
Kennis fokt er heel af en toe een nest mee. Hij zoekt dan zorgvuldig een reu uit en vergewist zich ervan dat nakomelingen van betreffende reu ook geen extreem moeilijk opvoedbare dieren zijn. Ook is hij zorgvuldig in het kiezen van de nieuwe baasjes. Maar hij schrikt er steeds opnieuw van hoe gauw het zich "rondvertelt" dat er een nest in aantocht is. Dan heeft ie de een na de andere aso aan de deur. Zijn vrouw zegt dat zo gauw hij niet meer aan huis zou werken, zij niet meer wilt dat er nesten komen omdat ze zich dan gewoon onveilig voelt op eigen terrein.