Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Hhilde schreef:Varekaj schreef:Indien nodig leg ik hem zelfs tegen de grond en hou hem daar tot de andere hond voorbij is, maar hij moet en zal onderdanigheid tonen aan MIJ! Dit werkt heel goed en meestal kalmeert hij dan ook heel snel.
Onderdanigheid kun je niet afdwingen maar moet uit de hond zelf voort komen. Het zal wel werken hoor, zoals je zegt, maar dat komt omdat hij doorheeft dat je hem los laat als hij kalmeert.
Op deze manier kalmeert hij het snelste en is hij ook het snelste weer onder appèl en kan de ander hond zonder problemen langslopen. Da's toch het voornaamste, dat het voor iedereen veilig blijft.MamboBeach schreef:Hhilde, ik bedoel de fokkers. Ten eerste weet ik niet of je het echt gevraagd hebt. Wel heel bijzonder dat je er 4 hebt geraadpleegd.Buiten dat, fokkers zijn ook individuen dus zullen ze allemaal wel een andere mening toebedeeld zijn.
Kijk, ik blijf echt bij mijn standpunt dat ze zonder signalen aan kunnen vallen en een hond grijpen. Betekent niet dat elke Stafford dat doet maar het valt me in de loop der jaren wel op dat als dat gebeurt, het Staffords zijn, inclusief de Stafford die ik zelf heb gehad. Heel vervelend is dat.
Varekaj schreef:Het is dan ook het kalmeren dat voor mij het voornaamste is, ook al omdat deze hond afgelopen 2 jaar 3x een fikse hernia heeft gehad. Dat opvliegen en sleuren aan de lijn is niet alleen fout gedrag, het is ook gevaarlijk naar zijn gezondheid toe. Maarja, leg dat een hond maar eens uitOp deze manier kalmeert hij het snelste en is hij ook het snelste weer onder appèl en kan de ander hond zonder problemen langslopen. Da's toch het voornaamste, dat het voor iedereen veilig blijft.
tjoppie schreef:Ik ken dat Limamambo. Heb ik mijn honden aan de lijn (en ik ben niet handig met lijnen, want het is maar heel zelden dat ze op openbaar terrein komen) . komt er zo iemand met zo een uitrol lijntje, ik ben aan het worstelen met al die lijnen om het spul vooral bij me te houden, hoor je "ja maar hij doet niks hoor!!" Ja doos!! maar de mijne wel en als er een begint duiken de andere twee er ook bovenop!
Soms hebben mensen zo een simpele gedachtegang.
Kuggur schreef:tjoppie schreef:Ik ken dat Limamambo. Heb ik mijn honden aan de lijn (en ik ben niet handig met lijnen, want het is maar heel zelden dat ze op openbaar terrein komen) . komt er zo iemand met zo een uitrol lijntje, ik ben aan het worstelen met al die lijnen om het spul vooral bij me te houden, hoor je "ja maar hij doet niks hoor!!" Ja doos!! maar de mijne wel en als er een begint duiken de andere twee er ook bovenop!
Maar jij kiest ervoor met potentieel gevaarlijke honden rond te lopen.
Je kunt niet verwachten dat iedereen daar adequaat op reageert. Jouw verantwoording gevaarlijke situaties zoals die die je hierboven beschrijft te voorkomen.
Dat zou kunnen betekenen dat je je honden niet meer uitlaat waar je "mensen met een simpele gedachtengang" en hun uitrollijnen kunt tegenkomen.
Kuggur schreef:tjoppie schreef:Ik ken dat Limamambo. Heb ik mijn honden aan de lijn (en ik ben niet handig met lijnen, want het is maar heel zelden dat ze op openbaar terrein komen) . komt er zo iemand met zo een uitrol lijntje, ik ben aan het worstelen met al die lijnen om het spul vooral bij me te houden, hoor je "ja maar hij doet niks hoor!!" Ja doos!! maar de mijne wel en als er een begint duiken de andere twee er ook bovenop!
Je kunt niet verwachten dat iedereen daar adequaat op reageert. Jouw verantwoording gevaarlijke situaties zoals die die je hierboven beschrijft te voorkomen.
Dat zou kunnen betekenen dat je je honden niet meer uitlaat waar je "mensen met een simpele gedachtengang" en hun uitrollijnen kunt tegenkomen.
Hhilde schreef:Kijk, da's wat anders, maar blijf niet in de illusie leven dat die hond werkelijk onderdanig wordt daarvan. Sneu voor hem dat 'ie al 3 hernia's heeft gehad, wees daar inderdaad maar voorzichtig mee, is niet lekker!
Sancha schreef:oh wacht. Dus als een mens iemand vermoord (zeg maar, bijvoorbeeld uit zelfbescherming) moet je die ook meteen op de electrische stoel pleuren? Want het 'slachtoffer' is al dood, immers, dus dat is bewijs genoeg!
En de reden maakt dan kennelijk niets meer uit, want dood is dood dus diegene die de ander dood heeft gemaakt moet ook maar dood.
Nu gaat het hier niet om zelfbescherming, maar de hond heeft ongetwijfeld signalen afgegeven die door de mens niet zijn opgepakt. Hond kan er vrij weinig aan doen.
Tja, bijten mag niet, maar een Staff is over het algemeen niet de meest hondsociale hond. En als de zus van TS een beetje kennis van honden heeft (zoals word aangegeven), dan had deze situatie voorkomen kunnen worden. Heel makkelijk, zelfs.
trisca schreef:spatter schreef:weet je wat nu het aller meest over het hoofd gezien wordt?
heeft iemand wel eens goed naar een westie gekeken?
die honden dragen hun staart recht over-eind en doen die niet gauw naar beneden
mijn ervaring met onze eigen westie was dat honden de taal van de westie nog wel eens fout intreperteerden
dat recht opstaande kwispelende staartje werd nog wel eens als zeer dominant geintreperteerd terwijl de westie gewoon vrolijk kwam aanzetten
verder zijn zelfs westie pups(als het een raszuivere was) behoorlijk brutaal, dat zit in het ras
het zijn terriers, gefokt voor zelfstandig het hol ingaan en doden
ik heb zo'n vermoeden dat het westie pupje weinig onderdanig gedrag heeft vertoond in de ogen van de stafford
niet dat dat een reden zou mogen zijn om aan te vallen , dat zeker niet
en diegene die vroeg of ik een tekkel met zulk gedrag had in laten slapen, zeker weten![]()
ieder dier wat agressief gedrag vertoond hoort niet tussen mensen en andere dieren te wonen
in mijn idee maakt het niks uit of dit nu een agressieve nandoehaan, gans, hond of desnoods kat is
die hoort niet tussen mensen en andere dieren
kun je zo'n dier een plekje bieden waar hij vrij en blij de ruimte heeft oké maar zo'n dier dan maar aanlijnen, muilkorven, opsluiten enz, nee, dat is geen leven voor zo'n dier, dan is doden humaner( raar woord in dit geval)
Daar hebben we het al wel over gehad (neem je het niet kwalijk als je daarover heen hebt gelezen). De hond was bekent met mijn Westy en de pup was eerder onderdanig dan dominant. Bovendien staat een volwassen hond toch automatisch hoger in stand dan een pup van 9 weken, dus zou hier geen dominatie kwetsie moeten spelen of zie ik dat verkeerd? Ook was het een teefje en het was niet op het terrein van de hond in kwestie. En als laatste heeft de hond zekerweten de pup niet eens de gelegenheid gegeven om zijn onderdanigheid te tonen richting de Stafford. Als die rustig naar de pup toe was gelopen had de pup al op zijn rug gelegen...
Nee naar mijn idee zou (als dit de oorzaak zou zijn) de hond niet correct zijn...
tjoppie schreef:Ik ken dat Limamambo. Heb ik mijn honden aan de lijn (en ik ben niet handig met lijnen, want het is maar heel zelden dat ze op openbaar terrein komen) . komt er zo iemand met zo een uitrol lijntje, ik ben aan het worstelen met al die lijnen om het spul vooral bij me te houden, hoor je "ja maar hij doet niks hoor!!" Ja doos!! maar de mijne wel en als er een begint duiken de andere twee er ook bovenop!
Sancha schreef:Zeg nog maar een laatste ding: ben blij dat ik jullie hond niet ben, doordat er kennelijk zo makkelijk gedacht wordt over het laten afspuiten.
HalloDan schreef:Tsja, dat zijn gewoon vriendelijke, sociale NORMALE honden die even kennis willen komen maken met jou hond...en helaas: sommige honden vinden dat nét even interessanter dan hun baas die ze roept! Dus wie is er in zo'n situatie nu simpel? Sorry maar dat ben je zelf, jij hebt je honden dan schijnbaar ook niet helemaal onder controle als je aan het worstelen bent met de lijnen en moeite hebt het spul bij je te houden??! Ik ga er ook heel simpel vanuit dat als mensen met hun hond over straat lopen dat mijn honden gerust even contact kunnen maken, dat doen honden nu eenmaal van nature, dat is heel normaal gedrag.
HalloDan schreef:tjoppie schreef:Ik ken dat Limamambo. Heb ik mijn honden aan de lijn (en ik ben niet handig met lijnen, want het is maar heel zelden dat ze op openbaar terrein komen) . komt er zo iemand met zo een uitrol lijntje, ik ben aan het worstelen met al die lijnen om het spul vooral bij me te houden, hoor je "ja maar hij doet niks hoor!!" Ja doos!! maar de mijne wel en als er een begint duiken de andere twee er ook bovenop!
Citaat:Tsja, dat zijn gewoon vriendelijke, sociale NORMALE honden die even kennis willen komen maken met jou hond...en helaas: sommige honden vinden dat nét even interessanter dan hun baas die ze roept! Dus wie is er in zo'n situatie nu simpel? Sorry maar dat ben je zelf, jij hebt je honden dan schijnbaar ook niet helemaal onder controle als je aan het worstelen bent met de lijnen en moeite hebt het spul bij je te houden??! Ik ga er ook heel simpel vanuit dat als mensen met hun hond over straat lopen dat mijn honden gerust even contact kunnen maken, dat doen honden nu eenmaal van nature, dat is heel normaal gedrag.[/i]
HalloDan schreef:Tsja, dat zijn gewoon vriendelijke, sociale NORMALE honden die even kennis willen komen maken met jou hond...en helaas: sommige honden vinden dat nét even interessanter dan hun baas die ze roept! Dus wie is er in zo'n situatie nu simpel? Sorry maar dat ben je zelf, jij hebt je honden dan schijnbaar ook niet helemaal onder controle als je aan het worstelen bent met de lijnen en moeite hebt het spul bij je te houden??! Ik ga er ook heel simpel vanuit dat als mensen met hun hond over straat lopen dat mijn honden gerust even contact kunnen maken, dat doen honden nu eenmaal van nature, dat is heel normaal gedrag.

HalloDan schreef:tjoppie schreef:Ik ken dat Limamambo. Heb ik mijn honden aan de lijn (en ik ben niet handig met lijnen, want het is maar heel zelden dat ze op openbaar terrein komen) . komt er zo iemand met zo een uitrol lijntje, ik ben aan het worstelen met al die lijnen om het spul vooral bij me te houden, hoor je "ja maar hij doet niks hoor!!" Ja doos!! maar de mijne wel en als er een begint duiken de andere twee er ook bovenop!
LimaMambo schreef:dit is nou echt zo'n reactie waar ik heel hard om moet huilen eigenlijk![]()
zo jammer en ik ben blij dat ik niet 1 van jouw honden ben
als ik al met een grote boog en een kort gehouden hond om iemand heen loop dan moet het toch wel duidelijk zijn dat mijn hond niet zo lief is voor andere honden? als die personen dan ook nog eens hun flexi lijn uitrollen en mijn gesproken waarschuwing negeren 'want mijn hond kwispelt toch?'
ik hou mijn hond aangelijnd en kort.. ben ik dan de simpele hier in dit verhaal?
mijn hond luisterd prima.. alleen naar andere honden is het een monster
zoiets kan ook ras gebonden zijn heb je daar wel eens over na gedacht?
dat jij je hond doodleuk contact laat maken met andere honden op straat, dat vind ik ontverantwoord gedrag want ten eerste ken je de andere hond misschien helemaal niet en ten tweede zit een hond soms niet voor niks aan de lijn
Hhilde schreef:HalloDan schreef:Tsja, dat zijn gewoon vriendelijke, sociale NORMALE honden die even kennis willen komen maken met jou hond...en helaas: sommige honden vinden dat nét even interessanter dan hun baas die ze roept! Dus wie is er in zo'n situatie nu simpel? Sorry maar dat ben je zelf, jij hebt je honden dan schijnbaar ook niet helemaal onder controle als je aan het worstelen bent met de lijnen en moeite hebt het spul bij je te houden??! Ik ga er ook heel simpel vanuit dat als mensen met hun hond over straat lopen dat mijn honden gerust even contact kunnen maken, dat doen honden nu eenmaal van nature, dat is heel normaal gedrag.