vele mensen zeggen hier een dier is een dier,behalve een orka

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
diesel83 schreef:GamblersCup schreef:Ik ben het hier NIET mee eens. Er staat dat het dier niet meer terug kán. En daar zijn de meningen over verdeeld. En zolang dat niet bewezen is, raakt dit verhaal kant noch wal.
Jij vind dat ze wel terug kunnen in de zee?
Citaat:Ik heb tijdens mijn stages (en dat zijn er een boel) heel wat pensiones, varkens, koeienstallen, dressuurstallen, manege's en dolfinariums gezien. En ik blijf erbij.. je kunt echt het beste een dolfijn of orka zijn in gevangenschap, want zulke medische zorg (ZONDER STRESS!) en gezondheidscontrole krijgt werkelijk waar geen een dier. Geen een enkel ander diersoort wat leeft in gevangeschap van de mens krijgt zoveel verrijking en aandacht.
Urko schreef:Ja dat kan ik zeker! Al die verhalen die je leest op internet en die documantares die je ziet, vooral de cove.... vreselijk vind ik dat! Echt vreselijk! En Ikzelf ben het er ook niet mee eens hoe Lolita erbij zit... arm ding, helemaal alleen en zo vreselijk klein. Ik weet wel dat ze ontzettend veel van haar trainers houd en dat ze daar mega graag mee samen werkt. Ik denk alleen dat elk verhaal 2 kanten heeft en om nou per defenitie teroepen dat Morgan en alle andere zeezoogdieren een vreselijk leven hebben vind ik echt te zwart wit voor woorden. Aan alle dieren die in gevangeschap leven bij de mens word of vermaak aan beleeft, of geld mee verdient en geconsumeerd. Maakt het voor Lolita niet minder erg, maar ook niet voor die duizende varkens die in gevangenschap leven....
Ik vind alleen dat sommige mensen dingen roepen die helemaal niet waar meer zijn over dolfinariums. Bijvoorbeeld over die sonar of over blind zijn van het chloor. Dat zal 35 jaar geleden echt zo geweest zijn maar ook mensen leren bij en daardoor is het welzijn van de dieren echt wel vooruit gegaan. Veel dolfinariums gebruiken daarom amper nog kunstchloor (zeewaterbevat namelijk van nature een chloor) om het aan te vullen.
De sonar werkt nog uitstekent bij al die dieren (dat word regelmatig getest door de dieren te blindoeken en dan voorwerpen te latn zoeken) en het gehoor ook (anders zouden ze de fluit van de trainer nooit horen onderwate)
Loody schreef:GamblersCup schreef:Loody:
Nee, daar zit je dus fout. Ik vind dit dierenmishandeling, dit is te erg voor woorden dat mensen dit doen. Ze hadden het beest terug moeten zetten. En of dat dan gelukt was of niet (en dáár zit je dus fout, ik zeg niet dat het "makkelijk had gekund"), dat bepaald de natuur. Als ze dan dood was gegaan, jammer. Maar alles beter dan in een vissenkommetje kunstjes doen voor het zielige ras dat "mens" heet. (en ik schaam me af en toe echt dood, dat ik daar bij hoor, als mensen weer zoiets denken te kunnen maken).
Ik zit niet fout... ik zeg mijn mening
Ik geloof nooit dat jij een orca laat sterven op het strand als jij dat beest als eerste ziet.. sorry.....
Loody schreef:De dieren die je hier plaatst van de circus gebeuren zijn dieren die zijn al in gevangenschap geboren Kimmie..Is dus net zo vervelend om naar te kijken als een paard dat een kunstje doet in de dressuurring...
Je kan alles steeds zo negatief brengen als je wilt...maar sommige dingen zou je kunnen overwegen om te aanvaarden..
hazira schreef:Nederland is iig niet goed bezig geweest.
ook ik vraag me af hoe gudrun daar terecht gekomen is, zit op mijn mobiel nu en internet werkt niet echt mee.
Mindfields schreef:Nee hoor voor mij hoeft dat niet. En zeker niet als ze nooit meer hun eigen habbitat zien.En de andere orka's dan die dagelijks doodgaan? Of de leeuwenwelpen die doodgebeten worden door een andere leeuw? Of de pinguins die opgegeten worden door orka's? Ook maar allemaal redden?
Loody schreef:Het zijn en blijven wilde dieren. Die veel en veels te klein gehuisvest zijn.De dieren die je hier plaatst van de circus gebeuren zijn dieren die zijn al in gevangenschap geboren Kimmie..Is dus net zo vervelend om naar te kijken als een paard dat een kunstje doet in de dressuurring...
kimmie261 schreef:tuurlijk zou ik een gestrand dier helpen ,alleen er wel van uitgaande dat dit terug naar zee zou zijn,zo niet,schiet het dan maar af...
sorry,vind het echt afschuwelijk die dieren in zulke kleine bakken water...zou daar met mijn hele geweten geen aandeel in willen zijn dat een dier daarna zo zijn leven moet slijten...
Mindfields schreef:En de andere orka's dan die dagelijks doodgaan? Of de leeuwenwelpen die doodgebeten worden door een andere leeuw? Of de pinguins die opgegeten worden door orka's? Ook maar allemaal redden?
kimmie261 schreef:ze had NOOIT in haar eentje in zee gedumpt geweest...wat een rare gedachte dat dat het enige alternatief zou zijn tegenover opvang in een circus,waar ze het blijkbaar volgens iedereen geweldig doen voor de orka's ...
en diesel een wild dier redt zich vaak beter in het wild als een gedomesticeerd dier,vandaar dat de vele opgevangen hertjes/egeltjes/vogels/dassen/vossen prima terug kunnen naar de natuur..
alleen die krijgen geen publieke media aandacht,geen naampjes en die hebben minder mercy bij de mens als een orka blijkt wel..
dat er zoveel mensen zich druk maken dat een uitgezette orka mss weleens dood zou kunnen gaan...ongelooflijk...
simone_1986 schreef:Mindfields schreef:En de andere orka's dan die dagelijks doodgaan? Of de leeuwenwelpen die doodgebeten worden door een andere leeuw? Of de pinguins die opgegeten worden door orka's? Ook maar allemaal redden?
Er zijn genoeg andere dieren die worden opgevangen als ze ziek of verzwakt worden gevonden. Voor elk dier heb je inmiddels wel een opvang.
_San87_ schreef:simone_1986 schreef:
Er zijn genoeg andere dieren die worden opgevangen als ze ziek of verzwakt worden gevonden. Voor elk dier heb je inmiddels wel een opvang.
Maar die dieren worden wel weer uitgezet.
simone_1986 schreef:_San87_ schreef:
Ja? Misschien moet je het een en ander nog eens nazoeken dan. Er zijn heel veel meer diersoorten die in familie's leven.
De dieren die je opnoemt in ieder geval niet...
_San87_ schreef:Ik noem twee diersoorten van de 1000'en diersoorten die worden opgevangen en weer uitgezet. Zal ik de volgende keer een hele lijst maken en die neerzetten?
simone_1986 schreef:_San87_ schreef:Ik noem twee diersoorten van de 1000'en diersoorten die worden opgevangen en weer uitgezet. Zal ik de volgende keer een hele lijst maken en die neerzetten?
Als jij daar gelukkig van wordt moet je dat doen![]()
Maar het gaat erom dat het uitzetten van een vogel, vos enz. niet ter vergelijken is met het uitzetten van een orca die familie nodig heeft om te overleven!
Suuskipje schreef:Bovendien vraag ik me af of het ooooit bewezen is dat orca's en dolfijnen die truukjes doen niet leuk vinden. Ze worden niet gestraft als ze het truukje niet doen en je kan een orca nu niet bepaald dwingen om een truukje te doen..
kirstentje schreef:Mijn vriendin heeft de orka een aantal dagen moeten "bewaken" in het dolfinarium (ze zit bij de M.E.) en ze hadden haar daar verteld dat de orka vanaf het begin al getraind is en daarom niet terug kon in zee omdat ze dan bewust mensen zou gaan opzoeken en dat te gevaarlijk zou worden. Dus in mijn ogen heeft het beest nooit een kans gehad om terug te kunnen naar zee, het was vanaf het begin al de bedoeling haar in een park te houden. Daarbij was ze ongeveer 15 miljoen euro waard... tja, nu snap je wel waarom dierenparken haar wel graag willen hebben en ze niet terug mocht.
Ik vind het ook zielig, in mijn ogen hadden ze haar beter niet kunnen "redden".
Loody schreef:San87, ik kan het me HEEL goed voorstellen dat mensen dat verschrikkelijk vinden..maar draai de vraag eens om?
Kan jij begrijpen dat er mensen zijn die het wel leuk vinden?
Ik hoef niet het zelfde leuk te vinden als jou, toch? wordt de wereld goed saai van
Urko schreef:Keiko is uiteindelijk dood gegaan omdat hij te laat medische hulp heeft gekregen terwijl hij daar duidelijk om vroeg bij de baai.
Vind het in en in triest wat er met Keiko is gebeurt!