Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Wendy_Komen schreef:Is goed joh! Weten veel mensen niet, en zo zonde gezien het echt kwaad kan.
Mocht je echt kluifwerk voor je hond willen, en hij is vleesbot gewend en krijgt geen brokken kun je denken aan:
Haaskarkas, geitenribben, lamskop.
Wendy_Komen schreef:Mergpijp mag inderdaad ook niet!
Vanwaar halve week brok en halve week vlees? Of geef je hem net pas een halve week kvv?
Wat voor kleine botjes bedoel je?
Zou deze hond nog geen vlees botten geven, hooguit kippennekjes, maar zeker nog geen lamsrib.
Charlot schreef:Hier is er niet veel anders te vinden dan duck (de hondenschool waar ik ga, daarachter zit fabriek van duck), dus alles hier in de buurt is duck...
Ik ben er al een tijdje over aan het lezen. ik heb twee goede site's hier zien staan. Zijn er nog?
March schreef:Zinn schreef:Ik zou gewoon 50 gram eraf doenheb ik pas bij mijne ook gedaan, was bang dat het ineens te veel zou zijn en ze honger zou krijgen, maar dit is net goed denk ik
en je kan er even gemakkelijk 25 gram weer bij doen als het toch te weinig moest zijn. ik voer wel smorgens en savonds, als ik alles in 1 keer geef, heeft ze toch honger een halve dag later.
Ik wou nog vragen of soep ook meetelt als groenten? Mijn hond bijft door de week vaak bij mijn grootouders tijdens de middag en ze geven haar vaak soep (zelfgemaakte, met verse groenten). Nu heb ik hen al uitgelegd dat ze op vlees staat en dat ze niet zomaar allerlei tussendoortjes mogen geven (mijn opa vind het leuk om bij alles wat hij eet, 1 hap voor opa, 1 hap voor de hond te doen) en nu vroegen ze of ze nog wel soep mogen geven...Ik ga de oude man nooit kunnen overtuigen om niets meer te geven, maar als ik dan zeg ok, ze mag de soep, dan stopt hij mss met steeds brood te geven...
Soep is meestal wel behoorlijk zout, dus lijkt me niet een heel goed idee om dat veel te geven. Een lepeltje tussendoor af en toe kan vast geen kwaad maar gezond lijkt het me niet.