Zoekactie Beans is afgelopen, na 4 maanden weer thuis!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 01:27

Hm zie dit topic nu pas, is niet eens zo ver bij mij vandaan.
Maar begrijp ik dat ze vanuit Enschede is weggelopen? Dan heeft ze toch al een 35 km afgelegd, als ze dat nog een keer doet staat ze bij ons op de stoep.
Ik kon niet goed vinden waarom ze zo bang is? Is er iets waar ze wel vertrouwen in heeft, behalve paarden? Andere honden? Eten?

zigranta

Re: Groot schalige zoek actie Beans *afgeblazen*

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 01:32

De hond is al vanaf 29-12 aan het zwerven en inderdaad vanuit Enschede deze kant op gekomen.
Is door een broodfokker gebruikt dus weinig vriendelijkheid meegemaakt.Is dol op puppys en kleine kinderen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 01:36

Ah op die manier, is ze ook zo vertrouwd met kleine kinderen dat ze daar wel naartoe durft te komen?
Want ze komt niet bij (vreemde) mensen begrijp ik?

group1850

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 01:40

De afstand tot mensen was 500 mtr!!!! We zijn al een fase verder, kinderen puppies worden het waarschijnlijk niet meer en zijn ook niet de prioriteit op dit moment. Ik verzoek iedereen eerst wat in te lezen. We willen nu dus eerst meldingen en spots hebben van waar ze zich bevind.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 01:42

Maar inlezen is nogal lastig als er al 2/3 topics lopen die uit tig pagina's bestaan ;)
Als er een wondermiddel is om haar te lokken kun je 't maar beter zo vaak mogelijk herhalen toch?

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 01:43

anneliesdj schreef:
Maar inlezen is nogal lastig als er al 2/3 topics lopen die uit tig pagina's bestaan ;)
Als er een wondermiddel is om haar te lokken kun je 't maar beter zo vaak mogelijk herhalen toch?

Dat denk ik ook, desnoods op elke pagina een samenvatting.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 01:46

Stel dat ik haar tegen zou komen (kans lijkt me niet erg aanwezig maar toch) dan zou ik wel proberen haar op een of andere manier te lokken. Als ik dan weet dat ze op kinderen af komt haal ik toch direkt mijn 3 jarige op om die erop af te sturen :P
Is ze overigens wel te hanteren als ze eenmaal aan de riem is? Stel dat een kind erbij kan komen, kan die haar vasthouden of gaat ze er dan alsnog vandoor als er volwassenen bij komen?

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 01:49

Dat durf ik je niet te zeggen maar misschien heeft group1850 daar meer info over.

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 01:59

zoals velen weten zijn mijn ouders in Wisum (duitsland) ook erg bezig met de vermissing van Beans.
Buren vrienden en kennissen weten ervan en houden hun ogen open!
Maar mijn moeder wil graag flyeren in Wilsum en omstreken.
kan iemand mij een voorbeeld flyer sturen?? @ group1850 zou jij mij die kunnen sturen??

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 02:06

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 02:40

Nou hou ik alleen maar dit topic een enigzins bij (heb net een 15 pagina's doorgeworstelt om weer bij te komen) Maar er zijn een paar dingen die ik even kwijt moet cq vragen die er bij mij opkomen.

-Wordt er nu ook nog steeds contact gehouden met de verschillende Asiels, Tierheime, Politie en Polizei??? Ze kan wel aangemeld zijn, maar dat wil niet zeggen dat die asiels ed gelijk Beans in een gevonden hond zien. En als de laatste spot al een x aantal dagen geleden is, mss is ze wel al gevonden, maar net niet op de plek waar het verwacht wordt of heeft men haar mss niet herkend als Beans. Mss ook optie om het asiel van Meppen (is hondenopvang) te contacten. De groter de omgeving de meer mensen er vanaf weten.

-Aangezien er paragnosten op de zaak zitten, is het mss mogelijk dat die eens overdags gaan "zoeken" waar of ze slaapt. Er wordt ja vanuit gegaan dat ze met name in de avonduren op jacht is. Misschien dat er 1 van hun een "omgeving" doorkrijgt waar ze slaapt. En als dat een schuur ed is dat er daar iets gerichter kan worden gepoogt haar te vangen.

-En is het een idee om ook de verschillende fokkers van honden daar uit de omgeving te mailen/bellen of ze hun ogen willen openhouden. Aangezien Beans zo gek is op pups.

En nog even terug te komen op honden en loslopen. Ja is imo toch een redelijk probleem hier in Dld. Alles loopt hier maar los en geen mens die zijn/haar hond leert om op het eigen erf te blijven. Dit maakt dat als mensen een hond zien die ze niet kennen ze er niet echt op letten en deze gewoon wegjagen. Want in het geval van Beans niet echt helpt haar vertrouwen enigzins te herstellen.
Hier flyeren heeft niet echt veel zin, ik zit een heel stuk hoger in Dld. maar mocht ze hier op de stoep staan (zou ik en knap vinden want dan is ze een heel eind gekomen) maar dan zal ik zien dat ik dr de schuur inkrijg. Die kan dicht en dan komt ze niet meer weg ;)

group1850

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 09:19

anneliesdj schreef:
Stel dat ik haar tegen zou komen (kans lijkt me niet erg aanwezig maar toch) dan zou ik wel proberen haar op een of andere manier te lokken. Als ik dan weet dat ze op kinderen af komt haal ik toch direkt mijn 3 jarige op om die erop af te sturen :P
Is ze overigens wel te hanteren als ze eenmaal aan de riem is? Stel dat een kind erbij kan komen, kan die haar vasthouden of gaat ze er dan alsnog vandoor als er volwassenen bij komen?

Ik denk dat een reactie van Beans nu niet te voorspellen is. Ze is enorm verwilderd, daar moet je je niet in vergissen en dus niet meer de huishond die ze was. Dat is een vrij normale natuurlijk verandering. normaal zal ze als ze gevangen is binnen enkele seconden weer normaal reageren en weer begrijpen hoe het werkt in een roedel. Maar het moment van haar pakken tot dat moment weet niemand wat ze doet.

Meer over Beans en haar eigenschappen kan je hier lezen bijv. op pagina 2 staat een heel verhaal van de eigenaresse.
[BB] vermist sinds 29-12 golden retriever Beans !!!!

Ik ben slechts iemand die probeert te helpen en heb de eigenaresse 1 x ontmoet op de "zoekgronden". Ik ken de hond dus niet en kan er weinig over zeggen.

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 09:24

Wat goed dat jullie nog steeds op zoek zijn naar Beans! Maar wat ik me afvraag, hoe lang gaan jullie er nog mee door? Want als ik zo lees dat ze al een week niet meer gezien is, vraag ik mij heel erg af hoe het nu met haar gaat...

group1850

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 10:22

group1850 schreef:
Ik heb van Niek toestemming gekregen om te flyeren en in de regio rond te rijden met verrekijkers. Maar geen klopjachten en met honden daar te gaan zoeken. Het gebied moet gewoon niet teveel verstoord worden voor eventuele acties met speurhonden. Mocht Beans gezien worden dan graag een bericht per sms of telefoon aan niek of mij. De nummers zijn per pb op te vragen bij mij. Ook moeten we weten waar je eventuele flyers hebt opgehangen. Ik kan je een de flyer per email toesturen.
Vangpogingen alleen als je echt denkt dat je een kans van slagen hebt anders MELDEN!!!

Beany heeft een andere halsband om, die is lichtblauw met beige geruit, maar nu grijs net als haar vacht. Beans is een lichtblonde golden, het reutje wat gevonden en gepakt is was meer koperblond, tegen voskleur aan, Beans kun je ook ongeveer asblond noemen. Ook heeft ze behoorlijk veel flatcoat in zich (haar vacht sluik, wat zwart haar in de nek, langer in de rug, aanzet neus naar schedel lijkt meer op flatcoated retriever dan golden retriever).

Het gebied`waar we in willen zoeken en ons op richten is Langeveen en Vasse, Itterbeck, Uelsen, Getelo, misschien verder... Maar wil je uitgebreider flyeren mag dat natuurlijk.
Ze is aangemeld bij Amivedi, Petlook, politie Twente, polizei Uelsen, Nordhorn, Gronau, Bentheim, Tierschutz, Tierheime Wilsum, Ahaus, Gronau en Tassonet

Laten we niks onbezonnen doen maar als groep samenwerken. Als we spots of meldingen hebben kunnen we alsnog bepalen of we ander stappen gaan ondernemen. Beans heeft vertrouwen in paarden en wie weet kunnen we haar te paard wel benaderen maar ik loop nu op de feiten vooruit. Laten we eerst eens proberen te weten waar ze zit. Heb je de flyere nodig stuur me dan jouw emailadres.

Even een schopje omhoog zodat deze info word gelezen.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 11:15

anneliesdj schreef:
Als ik dan weet dat ze op kinderen af komt haal ik toch direkt mijn 3 jarige op om die erop af te sturen :P Is ze overigens wel te hanteren als ze eenmaal aan de riem is? Stel dat een kind erbij kan komen, kan die haar vasthouden of gaat ze er dan alsnog vandoor als er volwassenen bij komen?

Ik vind het heel lief van je dat je je kind wilt inzetten, maar ik zou me daar niet aan durven wagen. Niemand weet hoe de verwilderde hond reageert en angstige honden kunnen sowieso vervelend reageren (bijten uit angst) en dat een kind gelijker in rang staat in hondenogen maakt niet dat het daardoor veilig is. Ik zou hier never nooit niet mijn 3jarige onbeschermd voor inzetten.

willemlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 11:20

Heb me maar een tijdje stil gehouden wegens de discussies maar wil nu jullie allemaal toch even heel veel succes toewensen!
Zodra er hulp nodig is dan roepen jullie maar!

Benita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 11:24

Op de website http://www.verhuis.de komen veel nederlanders die in Duitsland net over de grens wonen (vnl. in Bad Bentheim, Gronau, Nordhorn etc.). Misschien een idee om daar in het forum en op het prikbord een oproep te zetten?

Succes met het zoeken, ik hoop zo dat ze gevonden wordt.

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 11:26

is er niet een voorbeeld van de flyer die ingescand kan worden en evt geplaatst kan worden, dat mensen die evt zelf uit kunnen draaien???

Een korte bondige tekst MET foto?!?

Wanneer is ze voor het laatst echt goed gezien?

Ik wil jullie allemaal in ieder geval heel veel succes wensen! Als ik meer in de buurt zou wonen zou ik zeker mee willen gaan helpen daar waar het kon en goed zou zijn.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 12:40

Fijn dat het topic weer open is, ik hoop zo dat Beans gevonden wordt.
Op een hondenforum kwam ik deze link tegen en ik heb me aangemeld als zoeker: http://www.animalalert.nl

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 12:41

Misschien wat informatie voor de rest, ik rij elke dag de volgende route:

Plasdijk richting Manderveen - Manderveenseweg richting Grenzweg - Via Grenzweg door Getelomoor - Ringstraße richting Itterbeck.

Heb helaas nog niets gezien....!

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 12:47

Jeetje balen dat het beans niet was die ze gevangen hebben wel fijn voor de andere eigenaren van die hond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 13:35

Ik hoor van Yvette hele andere tegenstrijdige berichten die niet overeenkomen met wat ik hier lees helaas, erg verwarrend.

group1850

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 13:44

Chiqa schreef:
Ik hoor van Yvette hele andere tegenstrijdige berichten die niet overeenkomen met wat ik hier lees helaas, erg verwarrend.

Ben benieuwd wat jij dan hebt gehoord, ik krijg net weer en mail van Niek namelijk.
Daarbij een recente foto waarbij ook littekens te zien zijn en de halsband

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door group1850 op 02-02-11 13:50, in het totaal 1 keer bewerkt

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 13:46

F_Orumster schreef:
anneliesdj schreef:
Als ik dan weet dat ze op kinderen af komt haal ik toch direkt mijn 3 jarige op om die erop af te sturen :P Is ze overigens wel te hanteren als ze eenmaal aan de riem is? Stel dat een kind erbij kan komen, kan die haar vasthouden of gaat ze er dan alsnog vandoor als er volwassenen bij komen?

Ik vind het heel lief van je dat je je kind wilt inzetten, maar ik zou me daar niet aan durven wagen. Niemand weet hoe de verwilderde hond reageert en angstige honden kunnen sowieso vervelend reageren (bijten uit angst) en dat een kind gelijker in rang staat in hondenogen maakt niet dat het daardoor veilig is. Ik zou hier never nooit niet mijn 3jarige onbeschermd voor inzetten.

Ik bedoelde het ook niet zo kort door de bocht als ik zei hoor :P
Het was meer als voorbeeld bedoeld, als ik het al zo zou doen zou ik toch wel vlakbij om de hoek gaan staan en zorgen dat mijn kind toch wel een paar meter afstand houd ;)
Vandaar dat ik ook vraag hoe ze reageert als een kind erbij zou staan, er kan wel gezegd worden dat ze gek is op kinderen maar dat is nogal een vage omschrijving :+

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 13:46

Wat hoor jij dan Chiqa?