Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

dus gelukkig niet degene met de grootste mond komen het verst. 
En met Uri Gellar in 'gesprek' geweest

xXLianneXx schreef:jeejik ga ook met mijn moeder. Had niet verwacht dat hij ooit nog naar Nederland zou komen.

Iris82 schreef:manfredie schreef:ik weet niet waar iedereen zo over loopt te zeveren.
Oi, niet iedereen zevert he.
Er zijn maar een paar mensen die het niet met m eens zijn in dit topic.
Ieder heeft z'n eigen mening en zo ook zijn eigen ideeën of princiepes. Is geen zeverij
LecyTinker schreef:Hij legt in zijn boek uit waarom er mensen zijn die er weestand tegen bieden. Hij verteld dat het domineren zoals het op zijn zij leggen door veel hondenspychologen wordt tegen gesproken als methode. Dat er steeds meer psychologen voor de positive bevestigingtraining in combinatie met voedsel (wat je dus op hondenscholen tegen komt) en het negeren van negative dingen, gaan. Dat zijn quick-fix methode wel op het moment zelf kan werken, maar dat de mensen daarna het hun honden achtergelaten worden en de ethodes niet goed uitvoeren en de honden achteraf alleen maar erger worden (dat is wat mensen zeggen he, niet wat cesar zegt).
Hier zit misschien een kern van waarheid in, maar ik denk dat hij duidelijke regels heeft en als je echt bereid bent om ze op te volgen dat ze werken. Het zijn vaak die mensen die er maar de helft van hun energie in willen steken en dat ook de gehele reden is waarom ze in die situatie beland zijn.
Cesar laat heel erg duidelijk ruimte om naar je eigen gevoel te handelen, tenwij deze binnen zijn excersize, disiline, affection regel vallen. Maar ik denk dat je je echt moet verdiepen in zijn gedachtengang voordat je hem kan afwijzen. Maar veel mensen zeggen misschien ook gewoon nee omdat ze een makkelijkere manier willen.
Hij hald ook een voorbeeld aan in zijn boek van iemand die kwaad was op hem en zei "Nou betalen we 350 dollar voor een consult en je bent binnen een half uur klaar en zegt ons alleen dat de hond meer beweging nodig heeft" ... tja... als alleen at het probleem is, dan is alleen dat het probleem. Mensen willen niet horen dat het hun fout is, ze willen horen dat het de hond zijn fout is en dat Cesar die wel even rechtzet en hun alleen maar elke dag tegen hun hond hoeven te zeggen hoe fout hij wel niet zit!

Yamcha schreef:Zou helemaal niet castreren, en ze het gewoon lekker laten uitvogelen. Die rangorde onderling zoeken ze maar mooi zelf uit, daar moet je helemaal neit tussen willen staan. Juist doordat jij elke keer ingrijpt, hebben ze geen kans om het uit te "vechten" en blijft die strijd dus bestaan. En 2 reuen bezorgen elkaar hoogstens een schram, en verder niet.
) en altijd de keuze of ze buiten of binnen in hun bench wilden zijn. Er was ruimte genoeg voor die vier jacks, maar hij bleef zelf constant de confrontatie opzoeken, en ik was op dat moment wel al goed in het zien van signalen afgeven aan elkaar etc. Maar hij bleef het zonder aanleiding doen en wel degelijk met f linke verwondingen.