Show je katten deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-25 20:53

Bellatrix schreef:
Halsbandje wil ik niet, ook niet in de toekomst. Maar mijn toekomstige kittens gaan wel gechipt worden dus dan zou ik dat eventueel ook kunnen? Wat handig dat er een chiplezer in dat ding zit. Is het moeilijk in te stellen?

Mocht je kittens van mij komen die zijn gechipt als ze verhuizen. Chipnummer staat ook op de stamboom.
Wordt ook verplicht om katten te chippen en te registreren. Ik schrijf ze altijd over als ik de kittens weg breng.
En nee wil je niet weten die krengen zijn stik duur.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Show je katten deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 20:55

Dat is super fijn juist! En natuurlijk worden ze dan geregistreerd.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-25 20:59

Bellatrix schreef:
Dat is super fijn juist! En natuurlijk worden ze dan geregistreerd.

Helaas gaat het met die registratie nogal eens mis. Ik registreer ze bij back home club. Scheelt veel in kosten met NDG. Die willen voor elke wijziging geld hebben. Back home niet. Kun je zelf zelf beheren.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 21:13

Bellatrix schreef:
Wil ik weten wat een Surefeed kost? :+

Ik heb bij Dierenvriend Beuningen €127 betaald en €17 voor een achterkap. De gekleurde rand aan de voorzijde heeft mijn broer gemaakt met zijn 3D printer met behulp van een gratis bestandje van internet.

Mijn katten zijn nogal inventief in pogingen om mee te eten.

Voor de kittens nu geeft dat niet zoveel. Maar de oude Spook had nierdieet. Dus die wilde ik niet aan de kittenbrokjes hebben.
En andersom.

En met elk een eigen voerbak kan ik zien of ze beide goed eten.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 21:18

Ik heb €149,- per bak betaald.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 21:19

Ok, dank je wel.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-25 21:19

Hier heeft Kito me een keer gefopt ik heb denk ik verkeerde knopje ingedrukt. Maar hij kon ook Elani’s bak open |o. Snel maar even rechtgezet _O-

Eefsel2109

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 21:31

Hier ook surefeed bakken, erg tevreden mee! Ik heb wel gehad dat Figaro de deksel van Berlioz z'n bak eraf kreeg. Bleek dat ik m niet op t slotje had staan dus hij kreeg 'm nogal makkelijk open :')

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 00:02

Hier ook Surefeed bakken, ik wil nooit meer anders. Ideaal met dieetvoer, hoeveelheid afmeten en controleren hoeven ze eten.

Pip heeft hier ook een keer de deksel van Woezels bak eraf gesloopt, inderdaad ook niet op slot gezet :D daarna nooit meer voor gekomen.

Er zit een trainingsstand op de Surefeed, zo leren ze gaandeweg wennen aan het feit dat het beweegt. Pip vond het wel spannend en heeft echt even tijd nodig gehad. Woezel niet, daar kon de bak na een dag volledig gebruikt worden :D

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 04:30

Pff ze zijn inderdaad duur, wij hebben er lang tegenaan gehikt, maar zijn nu zo blij dat we een tijd geleden eindelijk de stap gemaakt hebben. We hadden het veel eerder moeten doen!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 07:44

Tail eet normaal, ik heb nu geen reden om zo'n voerbak te kopen. Maar ik hou het in gedachten voor de toekomst.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 08:33

Hier ook hele goede ervaringen met de Surefeed bakken. Ze zijn aardig hufterproof, Donya heeft dat ding in het begin echt de hele kamer door gegooid omdat ze bij de brokjes van Dolce wilde komen :=
Laatst deed 1 van de 2 bakken het niet meer. Ik moest een filmpje sturen met daarop het serienummer en laten zien dat hij het niet deed, welke lampjes er branden etc. Wel heel strikt met 1 merk batterij die zij er blijkbaar absoluut in wilden hebben. Na het sturen heb ik direct een nieuwe toegestuurd gekregen, echt heel nette service.

Het liefste zou ik een voerautomaat willen hebben met chip sensor, zodat dat ook makkelijk is als ik op vakantie ga, maar deze zijn volgens mij nog niet echt op de markt. Dus een automaat die op regelmatige basis voer afgeeft en in een afgesloten surefeed bakje doet, dat idee. Dan kan Dolce ook eten wanneer zij honger heeft voordat Donya alles op eet.
Ik denk toch dat dat het zelf bouwen van een kastje wordt met een kattenluik op chip gaat worden, met daarin dan een voer automaat, maar daar moet ik me toch nog steeds toe zetten hihi.

ViveChopin07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 10:02

muppetmayo schreef:
Hier ook hele goede ervaringen met de Surefeed bakken. Ze zijn aardig hufterproof, Donya heeft dat ding in het begin echt de hele kamer door gegooid omdat ze bij de brokjes van Dolce wilde komen :=
Laatst deed 1 van de 2 bakken het niet meer. Ik moest een filmpje sturen met daarop het serienummer en laten zien dat hij het niet deed, welke lampjes er branden etc. Wel heel strikt met 1 merk batterij die zij er blijkbaar absoluut in wilden hebben. Na het sturen heb ik direct een nieuwe toegestuurd gekregen, echt heel nette service.

Het liefste zou ik een voerautomaat willen hebben met chip sensor, zodat dat ook makkelijk is als ik op vakantie ga, maar deze zijn volgens mij nog niet echt op de markt. Dus een automaat die op regelmatige basis voer afgeeft en in een afgesloten surefeed bakje doet, dat idee. Dan kan Dolce ook eten wanneer zij honger heeft voordat Donya alles op eet.
Ik denk toch dat dat het zelf bouwen van een kastje wordt met een kattenluik op chip gaat worden, met daarin dan een voer automaat, maar daar moet ik me toch nog steeds toe zetten hihi.

Zoiets bestaat wel van petlibro, auromatische voerbak met klepje zodat niet iedere kat er bij kan. Enige nadeel is dat deze niet op chip kan maar met een penning werkt, dus de kat zal altijd met een bandje om moeten lopen

Miss_Mii21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 10:29

Afbeelding

Hier ook surefeed bakken, m'n ragg (rechts) staat op blaasgruis dieet.
Laatst bijgewerkt door Miss_Mii21 op 22-07-25 10:29, in het totaal 1 keer bewerkt

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 10:29

Oh het komt al wel dus? Ik had inderdaad ook een andere nog gezien, van CatElite ofzo? Maar die was inderdaad ook met penning en ik wil de dames geen bandje om.
Ik geloof dat ik snel patent moet gaan aanvragen op zoiets :')

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 12:07

Heeft een van jullie ook kattenbakken die boven open zijn ipv een ingang voor?
Ligt het aan mij of stinken ze werkelijk meer?

Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 12:08

Ik heb ze niet, ik las idd ergens hier op het forum dat ze meer stinken.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 12:10

Bellatrix schreef:
Ik heb ze niet, ik las idd ergens hier op het forum dat ze meer stinken.

Ik was er heel blij mee vanwege de maat, minder grit uitloop en gemakkelijk te scheppen, maar zie ze nu toch als miskoop. Heb nooit gehad dat als ik thuis kwam ik dacht gadver en de laatste tijd wel, terwijl ze elke dag geschept worden.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 12:13

Staat hij bij jou beneden? Mijn bakken staan boven dus ik ruik ze niet. Tenzij ze net een hoop gedaan hebben en ik loop boven maar anders ruik ik ze niet.

Maar als jij deze bak ruikt als je thuis komt en de oude/andere niet dan zou ik deze ook als miskoop zien.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 12:20

Bellatrix schreef:
Staat hij bij jou beneden? Mijn bakken staan boven dus ik ruik ze niet. Tenzij ze net een hoop gedaan hebben en ik loop boven maar anders ruik ik ze niet.

Maar als jij deze bak ruikt als je thuis komt en de oude/andere niet dan zou ik deze ook als miskoop zien.

Helaas hebben we geen verdiepingen, maar ik ruik ze in de kamer ernaast duidelijk en ook als ik binnen kom bij de voordeur, terwijl de bakken helemaal aan de andere kant van het appartement in een open kamer staan. Echt balen, heb er 2 gekocht, maar goed dit is gewoon goor. Alle stank stijgt gewoon op en we zijn eigenlijk altijd heel schoon op de bakken. Elke dag 1 of 2x scheppen en 1x per week gaan ze leeg en worden uitgesopt.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 12:25

Jammer dat ze tegenvallen. Ga je ze weer verkopen?

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 12:28

Bellatrix schreef:
Jammer dat ze tegenvallen. Ga je ze weer verkopen?

Ja ik ga ze wel weer proberen te verkopen. Ik heb er 2 gekocht en ze zijn zo goed als nieuw.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 12:28

Dan gewoon proberen ja. Heb je je oude/andere bakken nog?

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 12:34

Wat balen van de geur. Maar goed om te weten, dat we die bakken dus niet hoeven te overwegen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 12:55

Ik heb al best lang 4 dezelfde bakken (er staan er nu 3) maar misschien wil ik na de zomer wel 4 nieuwe.