Secret Santa 2022 - The dog edition

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Leo

Re: Secret Santa 2022 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 11:02

Het is in ieder geval een prima vulling :))

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 11:07

Hahaha dit keer 3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik had tijdens Corona tijd de foto van mila op Facebook gezet en ik kreeg werkelijk reacties of er een Blue merle reu met blauwe ogen tussen zat dus de andere had ik later toegevoegd.

Ik moet juist alles met een plakroller gaan schoonmaken om mezelf als SS niet meteen weg te geven

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 11:21

Wat vind hou hond afschuwelijk?
Yoshi vind verplicht douchen en nagels knippen iets minder prettig. Peach heeft een fase dat ik alleen leuk ben met koekjes en zonder koekjes kom ik niet.

Waar komt de naam van je hond vandaan?
Yoshi komt uit het karakter van Mario Kart, ik speel altijd met Yoshi en Richard mijn man met Donkey Kong, alleen dat vond ik stom klinken. Yoshi is officieel Foam van Huize Benjamin, haar broertjes en zusjes zijn vernoemd naar een zeep thema

Peach komt ook uit Mario Kart. En al haar broertjes en zusjes zijn vernoemd naar karakters. Officieel is het Peach Yoshi van de Laagakkers, prinses paste er voor het stamboom niet meer voor.

Geluksmomentje hond?
Samen zijn op de bank of mand in een dekentje gewikkeld met een snack!

Afbeelding

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 11:22

Waar komt de naam van je hond vandaan/waar is hij/zij naar vernoemd?
Hoax: eigenlijk wilde ik hem Willem noemen naar mn pa. Zijn pa heette floris en zijn vader weer willem etcetc. Mijn broertje, Floris, heeft echter een vriend en geen kinderwens en mj zus heeft kids maar er niets mee gedaan. Van mn pa mocht willem niet want dat was een stomme naam . Toen wilde ik een stoere naam voor mijn stoer uitziende hond (hollandse herders) want mn sheltie werd uitgescholden voor lassie en continue ongewenst geaaid. De naam Hoax kwam ik tegen in een flutromannetje waar t een stoere biker was . Hoax betekend ook nog: een onwaarheid etc. Je spreekt het uit als hooks maar mn pa lukt t niet dus die zegt standaard Ho- aks ‍♀️ en ik na Aedan mezelf maar beloven geen moeilijke naam nmeer te kiezen..
Fiet heet eigenlijk “Sofietje” want haar zus heet Lotje en dat klonk leuk samen , maar “Soof” vond ik stom dus werd t Fietje (kierewietje)

Wat doe jij waardoor je hond denkt "I'll poop in your bed tonight!"
Fietje: nagels knippen, als ze iets doodeng vind is dat t wel . Ze veranderd in een soort slijmerige sidderaal die moeilijk vast te houden is. 1 grote kronkelende spier…

Voor Hoax heb ik nog niet echt iets gevonden wat hij niet leuk vind of niet wil..

Wat is HET geluksmomentje/genietmomentje van jouw hond?

Voor Fiet: onder de deken in bed liggen naast mij. Dan is ze helemaal tevreden.

Voor Hoax: water! Zwemmen! Alles verdwijnt als hij in water kan zwemmen.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 11:22

Waar komt de naam van je hond vandaan/waar is hij/zij naar vernoemd?

Fitz komt uit mijn favoriete boekenserie Realm of the Elderlings van Robin Hobb. Vroeger zei ik al (jaar of 16): als ik ooit een hond neem noem ik hem Fitz. Mijn vriend heeft de boeken ook gelezen en was meteen voor deze naam. :D

Samen knuffelen op de bank, dan kan hij helemaal in je kruipen!

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 11:24

Ohnee 1ls iedereen vacht meekrijgt wordt het wel heel makkelijk om mij te raden aangezien Racky een poedel is en dus niet ruit :+ :')

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 11:59

Hier heb ik even over na moeten denken want eigenlijk is ze overal wel voor te porren. Maar ik denk dan toch douchen. Dat vindt ze nog echt heel spannend. Staat ze met de oortjes laag en trillende achterpootjes over zich heen te laten komen, de mop :(:)

Beetje random van internet geplukt. De enige eis die ik had was dat het niet mocht eindigen op -ie, -y, -a, -o of -e/uh. Want veel namen op de opvang eindigen daar op en ik wilde graag mn eigen hond kunnen roepen zonder dat ik 10 anderen aan mn knie had. Bella, Sammie, Bello, Ziggy, Bowie, Lucy allemaal niet dus want dat soort namen horen we super vaak :j Dus dan blijft er niet super veel over en ben ik maar gaan googlen *D Ik kwam Vesper tegen en was verkocht. Als we voor een reu waren gegaan had hij Nimbus geheten.

Ik doe super raar met haar qua stemmetjes en dansen en zingen en ze kan het tot nu toe allemaal nog aan dus ik vermoed dat ik nog wel safe ben :D

Als we voor een middagdienst aankomen op de opvang en de hondjes zijn allemaal buiten. Dan staat ze helemaal te springen en als ze dan een vriendje spot is het helemaaaaaal feest! *\o/*

Genietmomentje denk ik wanneer mijn vriend op de bank heeft gezeten en opstaat. Dan gaat ze vliegensvlug op zijn plek liggen want lekker waarmmmm _O-

Ninette

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 12:15

Beer is een jonge herplaatser dus nieuwe leven nieuwe naam. Mijn vorige herder heette Wolf en aangezien Beer een megavacht heeft vond ik Beer echt bij hem passen....als die lief is noem ik hem Berebeertje en wanneer die stout is Bereboef :+ hij luisterde vanaf dag 1 al op zijn nieuwe naam.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 12:15

Ik loop achter :D

In de zetel of in bed slapen. Beter wordt het niet voor Lilly. Aandacht van baas gaat boven alles voor die hond. Ze wordt er soms zelfs zo enthousiast van dat ze er weer uit moet.

Gho, niet echt iets. Lilly vindt zo veel afschuwelijk dat er niet echt iets bovenuit komt. Ik denk dat ze echt ‘wraak’ zou nemen, moest een hond dit al kunnen, als ik haar mee neem naar een feest met veel kinderen. Ze ziet er erg aaibaar uit, maar ze wil echt haar personal space. Als kinderen te druk worden gaat ze snauwen, happen, grommen etc.

Lily is de naam van de moeder van Harry Potter. Simpel als dat. Heb er gewoon een L tussen geplakt. Nox was ook genoemd naar de Harry Potter boeken. Lumos en Nox (donker) Ons dochter overigens noemt Esmé. Die naam zag ik voorbij komen in een Twilight boek (naam ‘moeder’ Eward Cullen) en is ook altijd blijven hangen.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 14:41

In de auto zitten, en die laatste afslag nemen op de route richting mijn ouders. Dan gaat hij zitten, en weet hij precies waar we heen gaan <3

Per ongeluk een woord laten vallen waardoor hij denkt dat we dat gaan doen, dan direct op dat moment, maar waarbij blijkt dat hij nog moet wachten. Whoops :=

Jarvis zijn naam komt van Iron Man. Ik ben dol op Marvel films, en ik vond de naam van het computerprogramma zo stoer. Maar ja, wie noemt z'n hond nou Jarvis...En toen kwam ik een tv programma tegen waarbij iemand z'n kind zo had genoemd. Oooh, een normale naam dus! Nouja, als iemand z'n kind zo kan noemen, dan kan mijn hond ook zo heten _O-
Parker ongeveer hetzelfde. Ik wilde graag in het Marvel thema blijven. Ik zat in de auto op weg naar huis na te denken over namen, en toen ik aan Parker dacht (Peter Parker) wist ik dat dat het zou gaan worden :D

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 19:34

Ik maak ook even een inhaalbeweging :D

Wanneer ik thuiskom. Dat is echt het moment waarop racky helemaal uit zijn bol gaat.

Douchen en trimmen. Racky houdt er echt niet van om gewassen en geschoren te worden. Helaas voor hem moet het toch echt wel gebeuren.

Racky is gekozen door mijn eerste ex-vriend. Ik wou een hond, we hebben wat zitten nadenken over namen en hij kwam met Racky, dat vond ik wel leuk klinken. Tevens is Raki een drank. (nog nooit gedronken echter :+ )
maar de naam is dus net iets anders geschreven :)
Zelf had ik namen als Biancho (wit) en Neve (sneeuw in het Italiaans) in gedachten omwille van de witte vacht.

Racky wordt ook vaak veranderd naar Rakker of Rakkenjack :')
Wel ook vaak gehad dat mensen denken dat ik "Blacky" zeg. Ze horen blijkbaar de R vooraan niet goed.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 21:32

Zo ik ben terug van vakantie!

Waarmee speelt jullie hond het allerliefst? Samen met jou of in zijn eentje, alles mag!

Leslie is dol op haar Kong knuffel gewoon lekker rauzen.
En dol op tennisballen en een coetbal/volleybal.
Maar die leven vaak niet zo lang xD

Wat vind jou hond echt afschuwelijk?

Nagels knippen zeker weten
Het wassen/blazen vind ze zelf geen probleem maar zodra ik aan haar nagels kom is ze niet blij.
Ze doet niks maar je ziet haar erg beteuterd kijken

Oh en als ik andere honden aandacht geef waar ze bij is dan is ze erg jaloers!

Je ziet haar helemaal blij worden als ze los loopt en als ze ergens overheen mag springen.
En als ze in de ochtend mee mag naar de trimsalon dan is ze erg gelukkig

waar komt de naam van je hond vandaan/waar is hij/zij na vernoemd?

Ik heb deze naam altijd vanaf jongs af aan in mijn hoofd gehad voor een rottweiler en die is nooit meer weggegaan

Uhm ik denk als ik een andere hond aai

Waar komt jou hond vandaan?

Ze komt bij een gezin vandaan waar ze al 4 generaties van deze lijn hebben en elke keer als er een wegvalt fokken ze een nest zodat ze er een van kunnen houden

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 21:44

Ik kom onder mijn werksteen vandaan, volgens mij loop ik een beetje achter met de vragen. Sorry SS! :')

Wat vindt jou hond echt afschuwelijk?
Nagels knippen. Dan is het ècht een drama king inclusief dodelijk blikken en omvallen. Of mij proberen om te kopen met knuffels. De sneaky bastard.
Vuurwerk is ook geen favoriet. Jip is daar echt als de dood van. Hierdoor staat hij op gedragsmedicatie en hebben we medicatie voor als hij niet uit de stress komt.

Wat is het geluksmomentje/geniet momentje van jouw hond?
Pfoe. Dat is een goede. Sowieso als ik thuis kom. Dan is de wereld weer geweldig aldus Jip. Maar ook als we op het strand lopen, hij kan rennen en rouzen zonder stress.

Wat doe jij waardoor je hond denkt "i'll loop in your bed tonight!"
Wat niet :+
Jip is een hond welke fantastische blikken en koppen kan trekken. Dus als hij een bepaalde kop trekt weet ik al hoelaat het is. Dat gebeurd o.a. bij een bad (want waarom zou je in bad moeten als je ook heerlijk naar dat vieze, smerige, stinkende water in combinatie met zand en modder kan ruiken?!), De omheinings halsband omkrijgt en vast nog wel meer dingen waar ik nu zo snel niet op kom.

Waar komt jou hond vandaan
Jip komt bij een particuliere brood"fokker" vandaan. Niet de beste keus ooit geweest, hier is van geleerd en dit doen we niet nogmaals. Ondanks dat is Jip ondanks zijn bagage een hele lieve hond.

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 22:19

Ik liep ook wat achter door drukte op het werk, maar bij deze ook even mijn inhaalslag. :)

Wat vindt jou hond echt afschuwelijk?
Bij Melle staat nagels knippen ook echt met stip op één. Als ik alleen al naar zijn nagels kijk dan probeert meneer al te vluchten, haha.

Wat is het geluksmomentje/geniet momentje van jouw hond?
Het blijft natuurlijk lastig invullen voor je hond, maar ik denk dat Melle echt intens geniet van lekker loslopen in het bos en daar rennen, spelen en snuffelen.

Wat doe jij waardoor je hond denkt "i'll poop in your bed tonight!"
Melle is echt extreem jaloers, dus een andere hond aandacht geven is toch wel uit den boze. Hij probeert zich er dan ook echt tussen te wurmen en gaat mij kusjes geven om te laten zien dat hij toch het meest belangrijk is. :+ Daarnaast kan hij echt op z’n pik getrapt zijn als hij ergens mee naar toe wil en dat mag niet, maar wat nog erger is, is als ik een van de honden van m’n ouders naar de trimmer ga brengen. Dan neem ik én een andere hond mee én ik kom zonder hond terug.

Waar komt jou hond vandaan
Melle komt van een boerderij waar ze een keer in de zoveel tijd een nestje fokken.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 01:17

In het begin water, maar dat gaat steeds beter. Maar regen is toch wel de meest grote verschrikking.
Dan poept ze ook nog wel eens binnen -O-

Dieke komt uit het D nest van de fokker. En mijn moeder en haar vriend wouden graag een hollands klinkende naam.

Haar eten later geven dan 17.00, in de regen naar buiten sturen voor behoefte.

Trekspelletjes in onze tuin!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-22 07:55

Citaat:
als je vandaag €1000,- kreeg om helemaal uit te geven aan je hond(en), wat zou je dan kopen?

**\O/**

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 08:13

KimD schreef:
Citaat:
als je vandaag €1000,- kreeg om helemaal uit te geven aan je hond(en), wat zou je dan kopen?

**\O/**

Oeioeioei....een hoop onzin ben ik bang.

Snacks, jasjes, wat extra agility dingen om thuis mee te kunnen trainen, biothaanhalsbanden met leuke printjes, allerlei soorten riemen, ballen en ander puzzelspeelgoed....

DayDream21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 08:35

waar komt de naam van je hond vandaan/waar is hij/zij naar vernoemd?
Gibby is vernoemt naar dat jongetjes die vaak zonder shirt rondloopt in het tv programma iCarly :') De naam is bedacht door mijn vriend.

Gibby vindt het heerlijk om gekroeld te worden op zijn buik en borst en om in de meest gekke houdingen op de bank of in bed te liggen. Hij wordt ook ontzettend blij van bezoek, dat vindt hij zo gezellig!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 09:57

Als je vandaag €1000,- kreeg om helemaal uit te geven aan je hond(en), wat zou je dan kopen?
Dan zou ik extra vlees kopen voor ze en een goede step met tuigen zodat we makkelijker samen kunnen steppen door het bos *\o/*

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 10:07

Als je vandaag €1000,- kreeg om helemaal uit te geven aan je hond(en), wat zou je dan kopen?

Ik zou dan als eerste een goede waterblazer kopen, hele goede verzorgingsproducten, badjas en een nieuwe borstel-/kammenset! Daarnaast uiteraard lekkers, speelgoed, denkspelletjes, een mooi kussen, nieuwe bench en een paar fijne dekentjes. Een leuke nieuwe riem en tuigje kan ook niet ontbreken en wat agility spullen om thuis te oefenen vind ik ook wel leuk!

Denk dat ik geld tekort kom :') _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 10:20

2 luxe hondenmanden/kussen. Echt van die dikke, zachte manden <3 Ook een volledig agility parcour zou zij super vinden!

ual_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 10:29

Daar heb ik niet genoeg aan :')

Ik zou voor beneden nog een groot hik9 hondenbedje willen hebben (daar liggen ze heerlijk in), twee nieuwe Dog Copenhagen tuigjes met een nieuwe orbiloc, een gigantische berg piepspeeltjes, een grote voorraad brokken/vlees en lekkere (kauw)snacks.

Of gewoon een vrachtlading aan Kongballen en die voor mijn huis laten lossen. Ik denk dat ze dan een soort hemelgevoel ervaren :P

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 10:42

Poe veel fuzzyard/zippypaws speelgoed vooral omdat ik het leuk vind…
Heel veel verschillende soorten belonings snoepjes voor in hun kongs en de training.
Allemaal nieuwe tuigen van DC en nieuwe riemen en halsbanden met naam
Badjassen met pootjes
En nieuwe kussens/manden denk dat ik zo alles heb :j

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 10:54

Heleboel Zippypaw speelgoed, een verwarmd Nikki.Amsterdam honden kussen voor beide. Mooie nieuwe tuigjes met bijpassende riemen en jasjes. En natuurlijk de allerlekkerste snacks voor ze.

Mijn man moet doordeweeks altijd vroeger opstaan dan ik, als hij naar zijn werk gaat brengt hij de honden naar onze slaapkamer en mogen ze nog een poosje bij mij op bed slapen. Dat vinden ze altijd HET genietmoment van de dag.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 11:09

KimD schreef:
Citaat:

**\O/**

Wie heeft die vraag bedacht, nu wil ik het allemaal aanschaffen. :') _O-