Dierenasiel lokt kat, vangt hem en wil dan geld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 19:07

Toch zou ik als asiel medewerker de kat eerder gratis meegeven wanneer de eigenaar direct op de stoep staat en de situatie uitlegt, dan wanneer de eigenaar de telefoon ophangt en dagen later komt bijvoorbeeld..

Dat het asiel fout zit vind ik een feit en dat je niet gaat betalen ook. Maar dat je hem niet ophaalt en gewoon denkt 'oké dan niet' kan ik niet begrijpen..

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 19:07

Sweetgirl1 schreef:
Qerty schreef:
Oneens.. Zo'n kat valt heel moeilijk te plaatsen en waarom zou je hem op deze leeftijd nog die stress gunnen?

Ik wil me niet bemoeien met de rest van het topic. Maar zelfs een kat die "Verwilderd" is ken je tam maken en plaatsen. Ja ik heb in een asiel gewerkt met diverse verwilderde katten, open gelegen door ze, Maar ik kan zeggen, Ja die hebben een goed baasje en hebben het nu enorm goed.

Dus onzin dat een kat die " verwilderd ΅is of boerderij kat is of wat dan ook niet te plaatsen valt.

Maar deze kat moet helemaal niet geplaatst wordt, hij moet gewoon teruggegeven worden aan zijn eigenaar. Terug naar zijn vertrouwde leventje.

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 19:08

Ik wil me niet bemoeien met de rest van het topic. Maar zelfs een kat die "Verwilderd" is ken je tam maken en plaatsen. Ja ik heb in een asiel gewerkt met diverse verwilderde katten, open gelegen door ze, Maar ik kan zeggen, Ja die hebben een goed baasje en hebben het nu enorm goed.

Dus onzin dat een kat die " verwilderd ΅is of boerderij kat is of wat dan ook niet te plaatsen valt.[/quote]
Maar deze kat moet helemaal niet geplaatst wordt, hij moet gewoon teruggegeven worden aan zijn eigenaar. Terug naar zijn vertrouwde leventje.[/quote]

Dan zal er toch kosten betaald moeten worden lijkt mij, beestje krijgt nu ook eten, en dergelijke, en meeste asielen zijn stichtingen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 19:08

Qerty schreef:
Oneens.. Zo'n kat valt heel moeilijk te plaatsen en waarom zou je hem op deze leeftijd nog die stress gunnen?
[/quote

Sjonge... ik denk dat menig opgesloten huiskat jaloers op deze kat zou zijn...
[/quote]

En waarom denk jij dat ? Omdat jij het zo prima vind dat deze kat de dupe wordt van de houding van TS ?
Of omdat jij vind dat huiskatten geen leven hebben omdat ze binnen zitten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 19:10

Sweetgirl1 schreef:

Dus onzin dat een kat die " verwilderd ΅is of boerderij kat is of wat dan ook niet te plaatsen valt.

Dan zal er toch kosten betaald moeten worden lijkt mij, beestje krijgt nu ook eten, en dergelijke, en meeste asielen zijn stichtingen[/quote]

Eens ze zouden alleen dit soort mensen moeten bannen van het houden van huisdieren. In dit geval kat niet op willen halen, prima verbod op aanschaffen van kat dan maar

Anoniem

Re: Dierenasiel lokt kat, vangt hem en wil dan geld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 19:11

De enige juiste en legale weg is: kat ophalen, rekening betalen en daarna of daarvoor aangifte doen. Heb je dat er niet voor over. Dan rekening betalen en niet urineren.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 19:13

Hoezo zit het asiel hier fout? Ik val echt van mijn stoel bij het lezen van de reacties. Ik heb hier ook boerderijkatten. Hartstikke handig en gezellig. Ze vangen muizen en houden mij in de avond gezelschap op de bank. Omdat ik wil dat ze weten waar ze thuis zijn. Mijn katten zijn overdag eigenlijk de hele dag buiten op het terrein. Bij voorkeur rondom de stal want daar zotten veel muizen.

Maar voor ik savonds mijn bed opzoek, zorg ik dat de katten binnen zijn.

En het komt best eens voor dat er eentje buiten blijft snachts maar dan hou ik in de gaten of ik hem of haar de dag erna wel zie. Meestal zitten ze dan in de ochtend bij de deur want ze hebben honger en willen brokjes.

Als ik een van mijn katten niet kan vinden en er gaat meer dan 24 uur overheen, dan ga ik zoeken, rondvragen en licht ik amivedi in dat ik een kat mis. Ook al is het “maar” een boerderijkat, het is mijn verantwoordelijkheid. Ik wil weten wat ermee gebeurd is, ongeacht wat. En dan ben ik blij dat er instanties zijn die mijn kat opvangen, terecht of onterecht.

Ik vind het ook niet meer dan normaal om als eigenaar voor de gemaakte kosten op te draaien. En geloof me, ik heb ook een forse hypotheek en bijkomende vaste lasten te betalen. Maar ik ben verantwoordelijk voor die kat.

Als je geen (onverwachte) kosten wil betalen voor een dier, dan moet je er geen aanschaffen is mijn mening. Of het nou om een kat, goudvis of weet ik veel wat gaat. Asiel heeft de kat netjes opgevangen, heeft de chip uitgelezen en de eigenaar verwittigd. Deal ermee. Of laat dat dier herplaatsen. Maar neem gewoon je versntwoordrlijkheid of hou geen dieren.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 19:13

Jildau schreef:
Toch zou ik als asiel medewerker de kat eerder gratis meegeven wanneer de eigenaar direct op de stoep staat en de situatie uitlegt, dan wanneer de eigenaar de telefoon ophangt en dagen later komt bijvoorbeeld..

Dat het asiel fout zit vind ik een feit en dat je niet gaat betalen ook. Maar dat je hem niet ophaalt en gewoon denkt 'oké dan niet' kan ik niet begrijpen..

Ja dat denk ik ook..

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 19:14

Sjonge... ik denk dat menig opgesloten huiskat jaloers op deze kat zou zijn...
[/quote][/quote]

En waarom denk jij dat ? Omdat jij het zo prima vind dat deze kat de dupe wordt van de houding van TS ?
Of omdat jij vind dat huiskatten geen leven hebben omdat ze binnen zitten[/quote]

Ik vindt het sneu voor de kat dat die daar zit, Maar dan moet ze er mee kunnen dealen dat ze de kosten er voor moet betalen. En dat doet ze niet dus dan heb k zo van, ook dit soort katten komen weer aan een goed baasje en wordt er naar de situatie gekeken waarin die het beste past

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 19:16

Kat is ten onrechte gevangen, hoewel ze het niet van tevoren konden zien. oliebol happens, zou je zeggen..

Ik snap dat TS de rekening voor de fout van een ander niet gaat voldoen. Ik zou het uit principe dus ook niet doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 19:18

: [&]
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-01-18 19:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 19:20

IMJ schreef:
Jildau schreef:

Ja dat denk ik ook..

Ik vind ook dat ts gelijk heeft. Maar:
"Wil je je gelijk of wil je je geluk?" (van je kat)

Dr. Phil zegt nog wel eens iets zinnigs :)*

Ik zou onder protest betalen en achteraf proberen het geld terug te krijgen (wat natuurlijk niet gaat lukken)

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 19:23

maikeltje schreef:
Hoezo zit het asiel hier fout? Ik val echt van mijn stoel bij het lezen van de reacties. Ik heb hier ook boerderijkatten. Hartstikke handig en gezellig. Ze vangen muizen en houden mij in de avond gezelschap op de bank. Omdat ik wil dat ze weten waar ze thuis zijn. Mijn katten zijn overdag eigenlijk de hele dag buiten op het terrein. Bij voorkeur rondom de stal want daar zotten veel muizen.

Maar voor ik savonds mijn bed opzoek, zorg ik dat de katten binnen zijn.

En het komt best eens voor dat er eentje buiten blijft snachts maar dan hou ik in de gaten of ik hem of haar de dag erna wel zie. Meestal zitten ze dan in de ochtend bij de deur want ze hebben honger en willen brokjes.

Als ik een van mijn katten niet kan vinden en er gaat meer dan 24 uur overheen, dan ga ik zoeken, rondvragen en licht ik amivedi in dat ik een kat mis. Ook al is het “maar” een boerderijkat, het is mijn verantwoordelijkheid. Ik wil weten wat ermee gebeurd is, ongeacht wat. En dan ben ik blij dat er instanties zijn die mijn kat opvangen, terecht of onterecht.

Ik vind het ook niet meer dan normaal om als eigenaar voor de gemaakte kosten op te draaien. En geloof me, ik heb ook een forse hypotheek en bijkomende vaste lasten te betalen. Maar ik ben verantwoordelijk voor die kat.

Als je geen (onverwachte) kosten wil betalen voor een dier, dan moet je er geen aanschaffen is mijn mening. Of het nou om een kat, goudvis of weet ik veel wat gaat. Asiel heeft de kat netjes opgevangen, heeft de chip uitgelezen en de eigenaar verwittigd. Deal ermee. Of laat dat dier herplaatsen. Maar neem gewoon je versntwoordrlijkheid of hou geen dieren.

_/-\o_

Nu is het dier de dupe er van, maar ja, dat is al zo vaak (tegen dovemansoren) gezegd.

Rangeela

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 19:25

We hoeven niet als slaven te leven. Wel goed om niet gewoon maar te doen wat het asiel vraagt. Doen waar je achter staat is veel krachtiger. Ik ben trots op TS om bij haar standpunt te blijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 19:26

TS wil alleen horen dat ze gelijk heeft en het dier zal haar een worst wezen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-01-18 19:30, in het totaal 1 keer bewerkt

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 19:26

Wij hebben het een aantal jaar geleden meegemaakt. Hond liep regelmatig in de poort en voortuin te scharrelen als wij buiten waren. Op een dag was degene die thuis was even naar binnen gelopen om een telefoontje aan te nemen en vervolgens was de hond weg. Nergens te bekennen. Uur of 2 later gebeld door het de dierenambulance (of asiel, weet ik niet meer) dat de hond gevonden was en we haar op konden halen in het asiel een paar dorpen verder, maar dat kon pas de volgende dag ivm sluitingstijd.

Volgende dag konden we haar dus ophalen, ze durfde alleen het hok niet uit tijdens het schoonmaken dus hebben ze de waterslang gewoon aangezet met haar in het hok. We mochten wel de kosten betalen voor het ophalen, opvangen en voor die nacht... Chip was gecontroleerd met ophalen en dat was in dezelfde straat, waar mensen haar gevangen hadden (die mensen vond ik nog erger, want die wisten waar de hond vandaan kwam.)

Wij hebben wel betaald en haar dus zo snel mogelijk opgehaald. Ik snap dat je het er niet mee eens bent en niet wilt betalen, maar de kat daar laten zitten vind ik eigenlijk wel erg sneu voor het dier.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 19:27

Anoniem schreef:
TS wil alleen horen dat ze gelijk heeft en het dier zal haar een worst wezen. Ze gaat nu lekker een YouTube filmpje maken over haar shet. Ach sommigen worden nooit volwassen

:') dat is heel iemand anders hoor

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-18 19:27

marleen_usar schreef:
Wie zegt dat de buren de ts geen hak willen zetten?

Dat weet ik heel zeker dat dat niet zo is. Zijn hele leuke mensen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 19:27

Rangeela schreef:
We hoeven niet als slaven te leven. Wel goed om niet gewoon maar te doen wat het asiel vraagt. Doen waar je achter staat is veel krachtiger. Ik ben trots op TS om bij haar standpunt te blijven.

Wat heeft dit met slaven te maken. Volgens mij hebben we een rechtssysteem waar dit uit te vechten valt.
Maar een dier moet maar afwachten in een kooi of er misschien iemand is die ook aan hem denkt. Zo’n geweldige vorm van dierenliefde

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 19:28

Anoniem schreef:
TS wil alleen horen dat ze gelijk heeft en het dier zal haar een worst wezen. Ze gaat nu lekker een YouTube filmpje maken over haar shet. Ach sommigen worden nooit volwassen

??? :?
Hoe kom je daar bij?

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 19:28

Nikass schreef:
Ik vind ook dat ts gelijk heeft. Maar:
"Wil je je gelijk of wil je je geluk?" (van je kat)

Dr. Phil zegt nog wel eens iets zinnigs :)*

Ik zou onder protest betalen en achteraf proberen het geld terug te krijgen (wat natuurlijk niet gaat lukken)

Dít zei ik ook al op pagina 1
Laatst bijgewerkt door IMJ op 11-01-18 19:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 19:29

Anoniem schreef:

Geen idee waarom je dit aanhaalt. Want de shetfilmer is een hele andere TS.

Beetje raar.

Anoniem

verootjoo schreef:
Anoniem schreef:

:') dat is heel iemand anders hoor

Je hebt gelijk sorry. Ben zo boos dat ik maar half lees.

Tekst zal aangepast worden indien nog mogelijk

Dorien66

Anoniem schreef:

Lezen is niet je sterkste kant hè? :roll:

Edit: heb je zelf ook al in de gaten. Logisch hoor, als je je zo druk maakt :')
Laatst bijgewerkt door Dorien66 op 11-01-18 19:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Birdie60

Qerty schreef:
estja schreef:
Jeetje Qwerty, je hoeft niet te schreeuwen hoor.

Nee hoeft niet, maar deed het wel.
Het frustreert me namelijk ontzettend dat TS net doet alsof zij het lijdend voorwerp in deze is.

Nee, ik zou ook niet willen opdraaien hiervoor. Hoewel ik vind dat asiel hierin niet verkeerd gehandeld heeft vind ik ook dat TS in haar recht staat als ze stelt dat zij niet voor de kosten op zou hoeven draaien.
Maar hier het slachtoffer uit gaan hangen en net doen alsof het asiel het dier bij haar weghoudt vind ik net zo not done.
Als het dier nu ergens warm voor een verwarming lag te spinnen of iemand anders erf onveilig aan het maken was zou het een heel andere situatie zijn.

Inderdaad! Dierenambulance die hebben je kat gevangen en de buurvrouw.
Je bent de poes echt dankbaar, vangt voor jou de muizen maar nu hij in het asiel zit zit je te miepen over een paar tientjes.
Neem dan actie, ga er heen en zeg ik blijf hier zitten tot ik me poes mee krijg.
Maar ga hier niet het slachtoffer uit hangen. Er worden een hoop ideeen gegeven. Doe er iets mee.
Je geeft alleen maar antwoord op de geen die met je mee kletsen.
En ondertussen zit JOUW poes in een hokje van 1x1.