Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sweetgirl1 schreef:Qerty schreef:Oneens.. Zo'n kat valt heel moeilijk te plaatsen en waarom zou je hem op deze leeftijd nog die stress gunnen?
Ik wil me niet bemoeien met de rest van het topic. Maar zelfs een kat die "Verwilderd" is ken je tam maken en plaatsen. Ja ik heb in een asiel gewerkt met diverse verwilderde katten, open gelegen door ze, Maar ik kan zeggen, Ja die hebben een goed baasje en hebben het nu enorm goed.
Dus onzin dat een kat die " verwilderd ΅is of boerderij kat is of wat dan ook niet te plaatsen valt.
Qerty schreef:[/quote]Oneens.. Zo'n kat valt heel moeilijk te plaatsen en waarom zou je hem op deze leeftijd nog die stress gunnen?
[/quote
Sjonge... ik denk dat menig opgesloten huiskat jaloers op deze kat zou zijn...
Sweetgirl1 schreef:Ik wil me niet bemoeien met de rest van het topic. Maar zelfs een kat die "Verwilderd" is ken je tam maken en plaatsen. Ja ik heb in een asiel gewerkt met diverse verwilderde katten, open gelegen door ze, Maar ik kan zeggen, Ja die hebben een goed baasje en hebben het nu enorm goed.
Dus onzin dat een kat die " verwilderd ΅is of boerderij kat is of wat dan ook niet te plaatsen valt.
Jildau schreef:Toch zou ik als asiel medewerker de kat eerder gratis meegeven wanneer de eigenaar direct op de stoep staat en de situatie uitlegt, dan wanneer de eigenaar de telefoon ophangt en dagen later komt bijvoorbeeld..
Dat het asiel fout zit vind ik een feit en dat je niet gaat betalen ook. Maar dat je hem niet ophaalt en gewoon denkt 'oké dan niet' kan ik niet begrijpen..
IMJ schreef:Jildau schreef:Toch zou ik als asiel medewerker de kat eerder gratis meegeven wanneer de eigenaar direct op de stoep staat en de situatie uitlegt, dan wanneer de eigenaar de telefoon ophangt en dagen later komt bijvoorbeeld..
Dat het asiel fout zit vind ik een feit en dat je niet gaat betalen ook. Maar dat je hem niet ophaalt en gewoon denkt 'oké dan niet' kan ik niet begrijpen..
Ja dat denk ik ook..
maikeltje schreef:Hoezo zit het asiel hier fout? Ik val echt van mijn stoel bij het lezen van de reacties. Ik heb hier ook boerderijkatten. Hartstikke handig en gezellig. Ze vangen muizen en houden mij in de avond gezelschap op de bank. Omdat ik wil dat ze weten waar ze thuis zijn. Mijn katten zijn overdag eigenlijk de hele dag buiten op het terrein. Bij voorkeur rondom de stal want daar zotten veel muizen.
Maar voor ik savonds mijn bed opzoek, zorg ik dat de katten binnen zijn.
En het komt best eens voor dat er eentje buiten blijft snachts maar dan hou ik in de gaten of ik hem of haar de dag erna wel zie. Meestal zitten ze dan in de ochtend bij de deur want ze hebben honger en willen brokjes.
Als ik een van mijn katten niet kan vinden en er gaat meer dan 24 uur overheen, dan ga ik zoeken, rondvragen en licht ik amivedi in dat ik een kat mis. Ook al is het “maar” een boerderijkat, het is mijn verantwoordelijkheid. Ik wil weten wat ermee gebeurd is, ongeacht wat. En dan ben ik blij dat er instanties zijn die mijn kat opvangen, terecht of onterecht.
Ik vind het ook niet meer dan normaal om als eigenaar voor de gemaakte kosten op te draaien. En geloof me, ik heb ook een forse hypotheek en bijkomende vaste lasten te betalen. Maar ik ben verantwoordelijk voor die kat.
Als je geen (onverwachte) kosten wil betalen voor een dier, dan moet je er geen aanschaffen is mijn mening. Of het nou om een kat, goudvis of weet ik veel wat gaat. Asiel heeft de kat netjes opgevangen, heeft de chip uitgelezen en de eigenaar verwittigd. Deal ermee. Of laat dat dier herplaatsen. Maar neem gewoon je versntwoordrlijkheid of hou geen dieren.
Rangeela schreef:We hoeven niet als slaven te leven. Wel goed om niet gewoon maar te doen wat het asiel vraagt. Doen waar je achter staat is veel krachtiger. Ik ben trots op TS om bij haar standpunt te blijven.
Nikass schreef:Ik vind ook dat ts gelijk heeft. Maar:
"Wil je je gelijk of wil je je geluk?" (van je kat)
Dr. Phil zegt nog wel eens iets zinnigs![]()
Ik zou onder protest betalen en achteraf proberen het geld terug te krijgen (wat natuurlijk niet gaat lukken)
verootjoo schreef:Anoniem schreef:TS wil alleen horen dat ze gelijk heeft en het dier zal haar een worst wezen. Ze gaat nu lekker een YouTube filmpje maken over haar shet. Ach sommigen worden nooit volwassendat is heel iemand anders hoor
Anoniem schreef:TS wil alleen horen dat ze gelijk heeft en het dier zal haar een worst wezen. Ze gaat nu lekker een YouTube filmpje maken over haar shet. Ach sommigen worden nooit volwassen
Qerty schreef:estja schreef:Jeetje Qwerty, je hoeft niet te schreeuwen hoor.
Nee hoeft niet, maar deed het wel.
Het frustreert me namelijk ontzettend dat TS net doet alsof zij het lijdend voorwerp in deze is.
Nee, ik zou ook niet willen opdraaien hiervoor. Hoewel ik vind dat asiel hierin niet verkeerd gehandeld heeft vind ik ook dat TS in haar recht staat als ze stelt dat zij niet voor de kosten op zou hoeven draaien.
Maar hier het slachtoffer uit gaan hangen en net doen alsof het asiel het dier bij haar weghoudt vind ik net zo not done.
Als het dier nu ergens warm voor een verwarming lag te spinnen of iemand anders erf onveilig aan het maken was zou het een heel andere situatie zijn.